Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens première @ Pathé ArenA

Recommended Posts

De laatste update van Pathé met betrekking tot een eventuele nachtrelease:

Wij hebben het Facebook event ook voorbij zien komen vanmiddag. Het is leuk om te zien dat er zoveel animo is voor deze nieuwe Star Wars film.

Hoe graag wij hier ook meer duidelijkheid in willen verschaffen is het op dit moment helaas nog niet mogelijk.
Dit heeft onderandere te maken met het feit dat de lengte van de film nog niet bekend is. 

Uiteraard zullen wij onze uiterste best doen om een nacht release aan te kunnen bieden. Dit hangt echter af van de mogelijkheden die ons worden geboden door de distributeur. Zodra er meer bekend is zullen wij dit groots aankondigen via onze website en de social media kanalen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pathé ArenA Klantenservice

Op het moment van schrijven hebben bijna 3000 mensen aangegeven naar een nachtopening van Star Wars: The Force Awakens te zullen gaan in Pathé ArenA te Amsterdam. Hoewel deze bioscoop de grootste van Nederland is en de beschikking heeft over 3250 stoelen, betekent dit dat een hoop mensen deze film niet in IMAX op die locatie zullen kunnen zien. Het is te verwachten dat - mocht Pathé inderdaad een nachtopening organiseren - dit in meerdere steden van het land het geval zal zijn.

Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden, zowel in dit topic als op het Facebookevenement.

Het zou helemaal gaaf zijn als Pathé een soort marathon organiseert. Dit deden ze eerder ook met The Hobbit, alle drie de Lord Of The Rings achter elkaar en daarna The Hobbit. Dan krijgen we de kans alle Star Wars films nog een keer op het witte doek te zien! Dat is in ieder geval altijd een droom van mij geweest :)

• Upvote 1

Het zou helemaal gaaf zijn als Pathé een soort marathon organiseert. Dit deden ze eerder ook met The Hobbit, alle drie de Lord Of The Rings achter elkaar en daarna The Hobbit. Dan krijgen we de kans alle Star Wars films nog een keer op het witte doek te zien! Dat is in ieder geval altijd een droom van mij geweest :)

Dat zou inderdaad wel gaaf zijn, ik was zelf al van plan om in de week voor de release elke dag een film te kijken en dan de laatste (zevende) dag The Force Awakens. Als ze inderdaad een marathon zouden organiseren, mogen ze van mij de prequels skippen. Maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ze een dergelijke marathon zullen organiseren. Wel een gaaf idee! :)

Dat zou inderdaad wel gaaf zijn, ik was zelf al van plan om in de week voor de release elke dag een film te kijken en dan de laatste (zevende) dag The Force Awakens. Als ze inderdaad een marathon zouden organiseren, mogen ze van mij de prequels skippen. Maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ze een dergelijke marathon zullen organiseren. Wel een gaaf idee! :)

Ik was nog naar Episode I 3D gegaan, dat was ook al leuk. Maar de originele trilogie op het witte doek zou écht tof zijn. Misschien vinden we hier nog iemand die IV, V en VI op film heeft? Dan kan diegene een avondje organiseren hahaha

Ik was nog naar Episode I 3D gegaan, dat was ook al leuk. Maar de originele trilogie op het witte doek zou écht tof zijn. Misschien vinden we hier nog iemand die IV, V en VI op film heeft? Dan kan diegene een avondje organiseren hahaha

Oh, ik vind het jammer dat ik die aan me voorbij liet gaan! Hij draaide volgens mij maar kort. En inmiddels staan de 3D versie on hold. Ik hoop wel dat ze er nog een keer weer mee verder gaan. Ik heb zelf op dit moment helaas alleen nog maar de originele trilogy op Blu-Ray (dus niet de originele versies), maar een filmavond klinkt wel als een leuk idee om in de stemming te komen. :) Sowieso zijn community-meetings een cool idee!

• Upvote 1

Ik geloof dat Episode I 3D nooit een commercieel succes is geworden. Te jammer dat ze met episode I zijn begonnen voor het 3D maken. :(

De Pathe Arena doet wel vaker marathons. Ook met oude films zoals Back to the Future. Dus ik blijf gewoon stiekem hopen op een Star Wars marathon. :)

• Upvote 1

Een vriend van mij is bezig geweest om te kijken of er iets te organiseren was bij Pathé Tilburg. Het is op dit moment nog allemaal twijfelachtig. Maar als er nieuws is, laat ik het wel weten.

Laten we elkaar inderdaad op de hoogte houden over de verschillende bioscopen en hun eventuele organisatie van een nachtopening. Mocht er inderdaad iets worden georganiseerd, kan er een topic worden aangemaakt voor de desbetreffende bioscoop.

On another note: het Facebook event heeft inmiddels de 3000 biosgangers gepasseerd. :D

3006 aanmeldingen. :P Hopelijk melden zich nog meer mensen aan. Dan kan de Pathe tenminste zien hoeveel interesse er is.

Het ligt helaas niet alleen bij de Pathé of er wel dan geen nachtopening plaats zal vinden. Maar het laat ze natuurlijk wel zien dat er veel animo voor is! Ik bedoel, ik vind The Hunger Games leuke films (nog veel leukere boeken!), maar als die al een nachtopening krijgt.. Tja, dan verdient Star Wars inderdaad een marathon. ;)

Ik had nog niet eens nagedacht over de mogelijkheid dat er geen middernachtvoorstelling is... Kans lijkt me toch zwaar aanwezig dat dat gewoon gaat gebeuren.

Nja, ik heb al gezorgd dat ik vrij ben de 16e, dus de eerste publieke voorstelling in NL ga ik toch sowieso bij zijn.

Inmiddels loopt het Facebookevenement tegen de maximale capaciteit aan van wat de Pathé ArenA, op dit moment nog 's Nederlands grootste bioscoop, kan bieden. Namelijk 3250 stoelen.

Ik zal kijken of ik deze week contact kan opnemen met de Pathé en of ze iets kunnen loslaten over een eventuele voorverkoop. Heel misschien ook wel exclusief voor mensen die zich via Facebook hebben aangemeld. De kans acht ik zeer, zeer klein, maar nooit geschoten is altijd mis. ;) De laatste keer dat ik contact met ze had, gaven er nog 'maar' 1600 mensen aan te komen en ik weet niet in hoeverre de Pathé de populariteit heeft bijgehouden, maar een aankondiging one way or the other zullen ze vast en zeker zelf ook naar buiten willen brengen. Helaas hebben zij het, zoals gezegd, niet voor het zeggen. Ik zal jullie in dit topic en via de Facebookevenementpagina op de hoogte houden.

Voor degenen die het nog niet hadden gezien op de Facebookevenementpagina; een reactie van Pathé.

Beste Ramon en Star Wars-fans,

Wat onwijs gaaf dat op zo’n massale manier wordt aangegeven dat jullie uitkijken naar de release van Star Wars: The Force Awakens. Wij kunnen ook niet wachten tot het 16 december is!

Bij deze willen we laten weten dat we notitie hebben genomen van de enorme vraag om een voorpremière, maar ook dat de mogelijkheden hiervan nog niet bekend zijn bij distributeur Walt Disney en daarmee ook niet bij ons. De verwachting is dat in de komende weken hier meer duidelijkheid over komt. Mochten we meer informatie hebben, dan zullen we dit delen.

Waar jullie wel zeker van kunnen zijn is dat wij als Pathé er voor zullen zorgen dat de release van Star Wars: The Force Awakens in onze bioscopen groots zal worden opgepakt.

Wil je op de hoogte blijven van de ticketverkoop? Meld je dan alvast aan via de ‘houd mij op de hoogte’-button op de filmpagina: https://www.pathe.nl/film/19723/star-wars-the-force-awakens. Voorlopig werkt dit alleen nog via een desktop.

May the force be with you!

Wel krom dat je 'houdt mij op de hoogte knop' niet te zien was op mijn mobiel. 9_9 Lekker handig. 

Maar wel heel tof dat ze reageren.

Een vriend van mij is bezig geweest om te kijken of er iets te organiseren was bij Pathé Tilburg. Het is op dit moment nog allemaal twijfelachtig. Maar als er nieuws is, laat ik het wel weten.

Heb het daar nagevraagd. Medewerkers zagen een marathon wel zitten, maar of dat geregeld kon worden was een tweede..

Een marathon kan je waarschijnlijk wel vergeten.  Het is niet zo dat je een paar banden uit de kast trekt, en film kan kijken. Een bioscoop moet voor zoiets toestemming vragen.

In de tijd dat Lucasfilm nog de touwtjes in handen had, kreeg je gewoon geen toestemming om de oude films te vertonen. Misschien dat het nu met Disney anders gaat. Maar ik heb mijn twijfels.

De enige manier waarop je een kleine kans maakt. Is om er een goed doel aan te verbinden. 

Een marathon kan je waarschijnlijk wel vergeten.  Het is niet zo dat je een paar banden uit de kast trekt, en film kan kijken. Een bioscoop moet voor zoiets toestemming vragen.

In de tijd dat Lucasfilm nog de touwtjes in handen had, kreeg je gewoon geen toestemming om de oude films te vertonen. Misschien dat het nu met Disney anders gaat. Maar ik heb mijn twijfels.

De enige manier waarop je een kleine kans maakt. Is om er een goed doel aan te verbinden. 

Disney heeft wel vaker marathons gehouden in de Pathe, o.a. Piraten of the Caribbean. Wat ik heb begrepen online ligt het niet aan Disney enzo, maar aan dat de films verschillende distributeurs hebben in Nederlands. En die moeten maar net zin hebben in zo'n samenwerking.

Disney heeft wel vaker marathons gehouden in de Pathe, o.a. Piraten of the Caribbean. Wat ik heb begrepen online ligt het niet aan Disney enzo, maar aan dat de films verschillende distributeurs hebben in Nederlands. En die moeten maar net zin hebben in zo'n samenwerking.

Laten we onze vingers gekruisd houden! 

Nou, dit is wel heel jammer. Volgens de Pathé Facebookpagina:

Pathé Een nacht première zit er helaas niet in volgens onze laatste informatie. We krijgen daar geen toestemming voor. ^Arne

Wie hier gaan er nog meer naar de voorstelling om 20:00 op 16 december bij Pathé ArenA? Eerder vandaag zag ik dat de stoelen uitverkocht waren, maar nu lijken er weer enkele kaartjes beschikbaar. Ik had enorm geluk om 10 kaartjes te kunnen bestellen voor mezelf en mijn vrienden/kennissen groep. Of nouja, ik zat vanaf vanmorgen vroeg al klaar voor de PC en laptop :P.

Ik zal er zijn, in volledig kostuum. :) En jullie, ga ik wat mede-SWA leden mogen ontmoeten die avond? :D

Pathe's reserveringen hebben er lang uit gelegen, waarschijnlijk te maken met een of andere film waar mensen zo nodig kaartjes voor moesten hebben...

Ik ga om 10u al naar Rotterdam, en liggend aan mijn werkdienst die week ook 22u in Tilburg. A'dam zit er niet in.

....Als ik dus die dag een topic maak met SPOILERS in grote letters, moet je er misschien nog maar niet op klikken ;)

Kylo kostuum?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now