Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

the Prosheshy

Kenobi; The Balance of the Force

Recommended Posts

Op 11-7-2017 at 09:13 zei BoxerlessBossk:

Ik zie momenteel helemaal niks in een Obi film. Tussen zijn verschijningen in de comics en Rebels is eigenlijk alles al wel verteld over zijn tijd op Tatooine. Ik denk niet dat er genoeg verhaal in een film gepropt kan worden om het echt interessant te houden...

Ik sluit me hier bij mezelf aan. 

Ik vind het ook geen goed nieuws dat het in zo'n vroeg stadium gelekt is. Er is nog geen script, en het feit dat ze Ewan nog geen contract hebbeb aangeboden vertelt mij dat men nog lang niet klaar is voor een aankondiging. Sterker nog, als ze geen bevredigend script kunnen krijgen, gaan ze misschien helemaal niet door met deze film (kleine kans, maar toch).

Nu worden ze echter een beetje verplicht om door te zetten, ook al staan ze er misschien nog niet 100% achter.

Anyway, misschien wordt dit wel heel goed, maar voorlopig heb ik nog liever Solo of Fett >.>

Ik ga jullie een geheimpje van de hand doen! het ligt zo voor  de hand dat niemand het nog gezien cq genoemd heeft. Eerst nog even wat achtergrond info over Stephen Daldry. Regiseur van The Reader, Extemely Loud Incredibly Close en uiteraard Billy Eliott en nog het een en ander.

Nu!. Wat is de overeenkomst tussen deze film. Ze gaan alledrie over een jongen!! Dus.....vergeet al je jibber jabber over tatooine. Het wordt een film over Young Obi!!

Ik ben er zelf verbaasd over. Ga maar na dit speelt zich zodoende in een nieuwe era af (ik schat 10 jaar voor TPM)  in het universum maar niet zover dat er geen geliefde cameo's in voor kunnen komen (dooku, quicon, palpatine etc) En als je denkt dat dit niet tof kan zijn. Jett Zucassa was al een baas op zijn leeftijd en bovendien is Liam Neeson nog redelijk fit en met een beetje make up ....Hell Yeah!

Edited by Marko

Ik zou het tof vinden. Je kan er verhaaltechnisch gezien een stuk meer mee. 

Maar de appeal van een Obi-Wan film ligt voor velen bij Ewan. Kenobi op Tatooine zou het veel beter doen in de box office dan young Kenobi. Dus Tatooine is exact wat we gaan zien.

Het gaat er niet wat ik tof zou vinden, just connecting the dots. Waarom neemt Lucasfilm een regisseur die zip ervaring heeft met sf, maar wel drie keer zéér goed jongens heeft geregisseerd. 

Bovendien, en dat is wel persoonlijk, wordt ik een beetje moe van die McGregor verheerlijking. Trainspotting  is een cult klassieker van 20 jaar terug en in de PT was hij een van de lichtpunten, maar verder? Welke fantastische rollen heeft hij gespeeld?

Ik vind McGregor ook geen goede reden om deze film te maken hoor. Maar het helpt wel. Veel goodwill jegens een Kenobi-film ligt aan zijn betrokkenheid.

Al kan een compromis ook tof zijn. HowI Met Your Mother Kenobi-style :P

23 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Ik vind McGregor ook geen goede reden om deze film te maken hoor. Maar het helpt wel. Veel goodwill jegens een Kenobi-film ligt aan zijn betrokkenheid.

Al kan een compromis ook tof zijn. HowI Met Your Mother Kenobi-style :P

Vind ik persoonlijk onzin! Wat maakt het uit wie Kenobi speelt. Als het maar met overtuiging word gedaan. Het verhaal moet ook goed zijn. Maakt toch niets uit of McGregor iers anders gaat doen. Het zoveelste avontuur zit ik niet op te wachten. ( de jeugd waarschijnlijk wel) Deze film bied een uitstekende kans om dit karakter een stuk verdieping te geven. Ik bedoel maar, hij heeft een grote vriendschap verloren en heeft zijn vriend voor dood achter gelaten. Vervolgens komt hij er achter dat Anakin nog leeft en doorgaat als Vader.  Vervolgens leert hij ergens hoe hij  na de dood " sterker " word dan ooit. Dat zou wel eens een link naar zijn oude meester  Qui Gon kunnen zijn, te samen met Yoda. De rest kun je opvullen met een of ander avontuur op de achtergrond. 

5 uur geleden zei Marko:

Het gaat er niet wat ik tof zou vinden, just connecting the dots. Waarom neemt Lucasfilm een regisseur die zip ervaring heeft met sf, maar wel drie keer zéér goed jongens heeft geregisseerd. 

Bovendien, en dat is wel persoonlijk, wordt ik een beetje moe van die McGregor verheerlijking. Trainspotting  is een cult klassieker van 20 jaar terug en in de PT was hij een van de lichtpunten, maar verder? Welke fantastische rollen heeft hij gespeeld?

Ten eerste, is het Albertooooo

Ten tweede: Omdat ze hem goed vinden? ESB (door velen gezien als dé beste (SW) film ooit werd geregisseerd door iemand met 0,0 ervaring met SF (en Fantasy).

Ten derde: pardon? Moulin Rouge, Big Fish, Velvet Goldmine, T2... Meer dan uitstekende acteur (imo met afstand de beste van de prequels).

Gewoon lekker compleet op Tatooine doen; een lekker trage western-achtige SF.

3 uur geleden zei Dennis:

Ten eerste, is het Albertooooo

Ten tweede: Omdat ze hem goed vinden? ESB (door velen gezien als dé beste (SW) film ooit werd geregisseerd door iemand met 0,0 ervaring met SF (en Fantasy).

Ten derde: pardon? Moulin Rouge, Big Fish, Velvet Goldmine, T2..

Underwhelmed.......

Stephen Daldry hoofdrollen:
Oscar Schell 9 jaar (Extreme Loud)
Billy Elliott 11jaar (Billy Eliott)
Rafael/Gardo/Rato ca 13(Trash)
Michael Berg 15 jaar (The Reader)
Obi Wan Kenobi 14 jaar(Kenobi)

ps ook nog eens 4 films die beter zijn als de genoemde McGregor films

Edited by Marko

ik doelde hier op:

3 uur geleden zei Marko:

ps ook nog eens 4 films die beter zijn als de genoemde McGregor films

Maar dan nog:

Lord en Miller zouden in 1e instantie de Solo film regisseren.

Daarvoor hadden ze met The Lego Movie, Cloudy with a chance of meatballs 1 en 2, NInjago movie en Storks een hele rits animatiefilms op hun naam.

Desondanks is Solo geen animatie maar live action.

Ik zeg niet dat wat je zegt niet waar is.... maar het kan puur toeval zijn (iets wat ik dus denk)

Edited by Dennis

7 uur geleden zei Dennis:

everything.jpg

Nee hoor. Maakt echt niets uit. Genoeg goeie acteurs, bekend en miinder bekend die deze rol kunnen vervullen. Voor de herkenbaarheid is Ewan wel een logische keuze. Maar een Obi film staat of valt voor mij niet met zijn deelname. 

34 minuten geleden zei Frans:

Nee hoor. Maakt echt niets uit. Genoeg goeie acteurs, bekend en miinder bekend die deze rol kunnen vervullen.

Dat dacht men ook van de rol van Solo...en zie de negatieve reacties.

Om nu weer een nieuwe acteur voor Obi te casten terwijl je de persoon die hem 3x succesvol speelde ook kan casten id imo onlogisch.

Over t algemeen vallen gerecaste rollen niet goed.

7 minuten geleden zei Dennis:

Over t algemeen vallen gerecaste rollen niet goed.

Dat is een sterk punt. Kan ik zo gauw niet tegen spreken. 

11 uur geleden zei Frans:

Dat is een sterk punt. Kan ik zo gauw niet tegen spreken. 

+1 hier! Maar anderzijds, de Solo film kanecht een keerpunt worden wat dat betreft en wanneer je de adolescente versie van een karakter wilt verfilmen zal je wel moeten natuurlijk. Ik blijf er, (los van mijn regiseurs -stelling)  bij dat er geen interessant verhaal over een post-PT -pre- OT  Obi is te vertellen omdat je veel te veel vast zit aan restricties.

12 uur geleden zei Dennis:

Lord en Miller zouden in 1e instantie de Solo film regisseren. Daarvoor hadden ze met The Lego Movie, Cloudy with a chance of meatballs 1 en 2, NInjago movie en Storks een hele rits animatiefilms op hun naam. Desondanks is Solo geen animatie maar live action. 

Lord en Miller waren inderdaad niet op hun animatie kwaliteit geselecteerd maar om hun humoristische kwaliteiten, dat is algemeen bekend. Ze zouden de Solo film een luchtigere toon moeten geven. Dus daarmee onderbouw je eigenlijk dat men wel degelijk kijkt naar de specifieke kwaliteiten van een regisseur.

Uiteraard weet ik het ook niet zeker, maar ik moet ook wel toegeven dat het idee me steeds beter bevalt. Zett Jucasa liet zien dat een 12 jarige echt wel vette actie scenes  neer kan zetten. Ik zie de laatste jaren steeds meer jonge acteurs die echt een potje kunnen breken. Tel dit daar bij op: een hoop PT jedi-acteurs zien er nog best fit uit met een beetje make up, Liam Neeson, Samuel Jackson en vlak vooral Yoda en Ki-Adi Munid niet uit... ;) 

Edited by Marko

19 minuten geleden zei Marko:

1 hier! Maar anderzijds, de Solo film kanecht een keerpunt worden wat dat betreft en wanneer je de adolescente versie van een karakter wilt verfilmen zal je wel moeten natuurlijk. Ik blijf er, (los van mijn regiseurs -stelling)  bij dat er geen interessant verhaal over een post-PT -pre- OT  Obi is te vertellen omdat je veel te veel vast zit aan restricties.

Dat is heel goed op te lossen met een karakterfilm. Ook een beetje als tegenwicht voor de actiegevulde films. Je bereikt daarmee mss een kleiner publiek, maar je laat dan wel zien dat SW meer is dan alleen actie. Verdieping van de karakters gebeurt nu voornamelijk in novels. 

als het dan toch een tatooine film is over een in retraite verkerende Obi.....Noah Shnapps....young luke!!!

MV5BMThjZD_.jpg

1 uur geleden zei Marko:

als het dan toch een tatooine film is over een in retraite verkerende Obi.....Noah Shnapps....young luke!!!

Finn Wolfhardt mag ook... al zou die ook een jonge Solo of jonge Kylo Ren/Ben Solo kunnen spelen.

Ligt niet aan jou. Schnapp mag wat mij betreft zo een jonge Luke spelen.

Zonder enig sarcasme of wat dan ook: de rest van de jonge ST cast is ook perfect om jonge versies te spelen… Brown als Leia, Wolfhardt als Solo, McLaughlin als Lando… 

Brown als Leia vooral. In fact, waarom niet in de Kenobi film? Leia in de problemen is zo ongeveer het enige waardoor ik misschien zou accepteren dat Kenobi Tatooine tijdelijk verlaat.

32 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Brown als Leia vooral. In fact, waarom niet in de Kenobi film? Leia in de problemen is zo ongeveer het enige waardoor ik misschien zou accepteren dat Kenobi Tatooine tijdelijk verlaat.

wa aaah dat is vet! Dat zal dan well vanuit de schaduwen zijn, ze lijkt Obi niet te kennen in ANH. Volgende week Leia maar eens lezen met Millie met knotjes in gedachte😁

12 uur geleden zei Dennis:

Ligt niet aan jou. Schnapp mag wat mij betreft zo een jonge Luke spelen.

Zonder enig sarcasme of wat dan ook: de rest van de jonge ST cast is ook perfect om jonge versies te spelen… Brown als Leia, Wolfhardt als Solo, McLaughlin als Lando… 

nou zeg.... nu je het zegt!!!

12 uur geleden zei Marko:

wa aaah dat is vet! Dat zal dan well vanuit de schaduwen zijn, ze lijkt Obi niet te kennen in ANH. Volgende week Leia maar eens lezen met Millie met knotjes in gedachte😁

? Een van de eerste dingen die ze doet is een opname voor hem persoonlijk maken. Ze weet van hem, maar kent hem niet goed. Of hij haar nou wel of niet 1x gezien heeft terwijl hij haar redt maakt dan niet zo heel veel verschil toch?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now