Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
the Prosheshy

The Starbird (logo van the Resistance/Jedi Order)

Recommended Posts

Mijn eerste post op SW Awakens en laten we hopen meteen een goede:

De Starbird (het logo van the Rebellion/Resistance) en tevens van de First Jedi Order. 

Wat betekent het? Het symboliseert een phoenix, een mythisch wezen dat wordt herboren uit het as (Egyptische mythologie)

In de Star Wars saga en de Star Wars Anthology (Rogue One) is dit symbool veelvuldig zichtbaar. Het vertegenwoordigt vrijheid en rechtvaardigheid maar staat bovenal voor hoop!

Laat er nu net op een pas uitgebrachte set foto van Ahch-to (de planeet waarop we Jedi Master Luke Skywalker het laatst zien in TFA) dit symbool zien; namelijk in een zeer oude boom. Ik (en velen met mij) worstel nog steeds met de vraag waar Rey haar oorsprong nu exact ligt maar heb nu denk ik een erg interessante aanwijzing gekregen.......

• Upvote 1

Van harte welkom Pro, meteen een interessante post. Wat betreft de oorsprong van Rey volg ik je nog niet helemaal, enlighten me. :) Vanwege dat symbool op die boom denk jij dat ze een kind is van de Force/Luke?

Beste Ramon,

Ik heb het sterke vermoeden dat zowel Anakin als Rey beiden gecreeerd zijn door de midichlorians vanuit the Force. Mijns inziens is Rey geen dochter van Luke noch van Obi-Wan. Zij is mijns inziens de belichaming van the Starbird (de phoenix die herrees uit het as; crematie van Anakin Skywalker op Endor na de val van the Empire; ROTJ)  die zich wederom heeft gemanifesteerd in dit keer Rey. Met de foto van de boom (op de set van Ahch-To op de outher lot van Pinewood Studios) die het symbool draagt van de Jedi Order (waar ook de Rebellion en de Resistance hun symbool uit putte) lijkt dit een aanwijzing die we meer dan serieus moeten nemen.

En laat ik nu net nieuwe polo's hebben ontworpen waar we op Star Wars Celebration in Londen het antwoord op de vraag "wie zijn Rey's ouders" in het symbool meedragen.......dus Rey is de Starbird.

Edited by the Prosheshy
te groot bestand

Interessant. Mocht het inderdaad waar blijken te zijn, kom ik voortaan naar jou toe met al mijn Star Wars vragen. De tijd zal het leren! :)

Overigens leuk dat jullie met een groepje naar Celebration gaan. Ik ga in m'n eentje naar alledrie de dagen, heb een kamertje gehuurd via airbnb bij een vriendelijke mevrouw die op loopafstand van het ExCeL Convention Center woont. Wie weet komen we elkaar daar wel tegen! Hebben jullie ook een website oid?

Op 4-5-2016 at 23:44 zei the Prosheshy:

Ik heb het sterke vermoeden dat zowel Anakin als Rey beiden gecreeerd zijn door de midichlorians vanuit the Force. Mijns inziens is Rey geen dochter van Luke noch van Obi-Wan. Zij is mijns inziens de belichaming van the Starbird (de phoenix die herrees uit het as; crematie van Anakin Skywalker op Endor na de val van the Empire; ROTJ)  die zich wederom heeft gemanifesteerd in dit keer Rey. Met de foto van de boom (op de set van Ahch-To op de outher lot van Pinewood Studios) die het symbool draagt van de Jedi Order (waar ook de Rebellion en de Resistance hun symbool uit putte) lijkt dit een aanwijzing die we meer dan serieus moeten nemen.

Het is in principe een heel plausibele theorie... Maar Anakins afkomst is nou niet bepaald een van de meest geprezen onderdelen van de prequels. Alleen al om die reden denk ik dat het niet gaat gebeuren.

Plus, als ze echt zo bijzonder is, is het al helemaal raar om haar op Jakku te dumpen.

De Jedi hebben, meen ik mij te herinneren, altijd sterk geloofd in de profetie dat er een "one" is die evenwicht zou brengen in the Force.

Anakin's moeder Shmi Skywalker heeft nooit kunnen verklaren hoe ze zwanger is kunnen geraken. Des te fascinerender dat een Force Sensitive zo heeft geboren kunnen worden. Er zit dus duidelijk meer achter en ik hoop ten zeerste dat in Episode VIII de oorsprong van de profetie uiteengezet gaat worden als dan niet in relatie tot de betekenis van de "Starbird; het symbool van hoop". Als zoals ik gelezen heb regisseur Rian Johnson inderdaad Jedi Master Yoda laat terugkeren tijdens gebeurtenissen op Ahch-to lijkt me dat fantastisch. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this