Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

2 uur geleden zei Veradun:

Klinkt goed. Ik geloof ook wel dat we deze richting op gaan in de film. Alleen de Kylo/Rey scene op het eind lijkt me toch echt wel fake. Reys kleding en haarstijl komen niet overeen met de tijd dat ze het eiland verlaat. Ik denk dat ze hier met Luke praat. 

Dat we de trailer niet letterlijk moeten nemen ben ik met je eens. Maar Rey en Kylo is hèt grote moment van de trailer, en dat vergeten mensen niet. Het lijkt me sterk dat er niet een kern van waarheid in zit...

6 uur geleden zei Marko:

In de lego gorilla walker set zit een rey hè...... dus hier jeukt iets. 

In de Rogue One Y-Wing set zat Moroff... die Totaal niks met dat schip te maken had... en K2 en Bodhi zaten bij Krennics shuttle.

Bij Lego zegt dat niks

2 uur geleden zei Dennis:

In de Rogue One Y-Wing set zat Moroff... die Totaal niks met dat schip te maken had... en K2 en Bodhi zaten bij Krennics shuttle.

Bij Lego zegt dat niks

point taken! (in tegenstelling tot andere mensen hahaha)

In dat geval, I gander op jouw interessants specu,zou dat betekenen dat of het litteken van Kylo hersteld binnen een dag, of Rey naar Crait gaat en daarna weer terug na Achto om Kylo daar te ontvangen. Wat ik het meest onbegrijpelijk vind is de rol van Luke hierin. Of zou die imax poort die EJ hier poste toch een spoiler bevatten en levert Luke Rey over aan Kylo...

3 uur geleden zei Marko:

In dat geval, I gander op jouw interessants specu,zou dat betekenen dat of het litteken van Kylo hersteld binnen een dag, of Rey naar Crait gaat en daarna weer terug na Achto om Kylo daar te ontvangen. Wat ik het meest onbegrijpelijk vind is de rol van Luke hierin. Of zou die imax poort die EJ hier poste toch een spoiler bevatten en levert Luke Rey over aan Kylo...

Hoe kom je daarbij? Die shots van Kylo in z'n Silencer met z'n spacepleister zijn van de evacuatie van D'Qar aan het begin van de film. Daarna passeert er wat tijd, komt hij met de Knights of Ren naar Ahch-To (MSW leak), Luke rekent af met de Knights en Kylo en Rey krijgen hierdoor tijd alleen voor dit gesprek.

Op 6-10-2017 at 22:26 zei Marko:

het lijkt er op dat de kaartverkoop aanstonds begint...

@Ramon op Facebook is een evenement aangemaakt, kan je Fear iets meer over zéggen of is het gewoon een plan om met de swa bazen en forum leden de film te bekijken....

Zoals Dennis vorige week zei stelt het inderdaad niet iets bijzonders voor; met TFA en RO hadden we ook een zogenaamd Facebook-evenement. Naast het vergaren van naamsbekendheid en promotie-doeleinden biedt het ons echter ook de mogelijkheid om in samenwerking met de locatie (dit keer Kinepolis Jaarbeurs) enkele prijzen weg te geven zoals bijvoorbeeld tickets, filmposters, 3D-brillen om maar wat te noemen. Wat Kinepolis ons dit jaar precies kan/wil bieden is echter nog niet bekend (ook niet bij mij).

Van Starwarsnewsnet.com  meer uitleg over de karakters en daarmee verhaallijnen.
Afkomstig van een officiele pagina, kan zeker als spoiler beschouwd worden ..... vandaar:

Spoiler

An official Japanese Star Wars website featured a number of descriptions for the returning characters from The Force Awakens – although there’s nothing on any of the new characters. (Quick note: these are rough translations based on what Google Translate was able to come up with, plus a few creative liberties on my end.) The descriptions are as follows:

• Rey: Rey, now aware of the awakening power of the Force, travels to the hidden world of Ahch-To. She is looking for Luke Skywalker, who is the last Jedi Master in the Galaxy and the last hope for the Resistance. Rey was hoping to find a legendary hero – she instead found a man who disagrees with her expectations.
  • Finn: Finn, a former operative of the First Order, previously dedicated himself to the cause of fighting for the Resistance continues the fight. Now, he’s at a crossroads over his role in the war.
  • Poe: Now that the conflict between the First Order and the Resistance has escalated into total war, Poe is a shining as a leader of a courageous flying battalion. But while he is brave and a skilled pilot, both the First Order and the Resistance alike are starting to fear his dedication to the war effort.
  • BB-8: A cute ball-shaped droid faithful to Poe Dameron who provided data key to finding Luke Skywalker.
  • Kylo Ren: Humiliated by his defeat at Rey’s hands, Kylo Ren redoubles his efforts to crush the Resistance. However, although his powers in the Dark Side continue to increase, it is still not enough to impress his shadowy mentor – First Order Supreme Leader Snoke.
  • Jedi Master Luke Skywalker: After his attempt to rebuild the Jedi Order was ruined, Luke Skywalker disappeared from the Galaxy in search of answers, leading him to the planet Ahch-To. Though he seems intent to live out a modest lifestyle away from the war, the Resistance needs the hero who defeated Darth Vader to stand a chance against the First Order.
  • General Leia Organa: Leia Organa, whose son betrayed her and fell to the Dark Side, is leading the struggling Resistance fleet. General Leia takes advantage of her decades of experience in order to halt the First Order’s advances.
  • Supreme Leader Snoke: Snoke, the shadowy leader of the First Order, finally emerges from the shadows to lead the First Order to victory after the destruction of Starkiller Base.
  • General Armitage Hux: Although Starkiller Base has been destroyed, the New Republic’s leadership was eradicated by the superweapon’s only firing at Hux’s command. From the bridge of the Finalizer, Hux issues commands to pursue the Resistance.
  • Captain Phasma: Captain Phasma, known for her characteristic metallic armor, escaped from Starkiller Base shortly before it was destroyed. Taking command of the Stormtrooper Corps, Phasma is determined to destroy the Resistance and settle a private grudge.
  • Chewbacca:  Millennium Falcon co-pilot Chewbacca, a faithful navigator, is now accompanying Rey on her quest to find Luke Skywalker.
  • R2-D2: A droid with various abilities, ranging from maneuvering of spacecraft to decryption. R2-D2 has slept ever since Luke parted ways from the droid, but the Astromech was able to reactivate and lead the Resistance to Luke’s hiding place.
  • C-3PO: The ever-worrying protocol droid C-3PO is more anxious than ever with the threat of the First Order on the horizon, but he continues to serve General Leia Organa faithfully.
  • Maz Kanata: After Maz lost her castle, she has been forced to take a more active role and take advantage of her ties to the criminal underworld. She will provide crucial assistance to the Resistance in their fight against First Order, making use of every connection she has.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Jammer dit, ik wachten op Rose/Paige/DJ/Holdo, krijg ik niks :P

Kleine bijrollen/cameos zal men er niet bijzetten. Logisch.

Kijk uit

4 uur geleden zei Dennis:

Kleine bijrollen/cameos zal men er niet bijzetten. Logisch.

Het was ook niet inhoudelijk bedoeld, dit is weer de topic killer, feel his wrath!

Op 12-10-2017 at 13:01 zei Marko:

Ik vermoed dat de IMAX poort bedoeld is om de essentie van de film aan te geven; the Balance of the Force; the Dark kan niet zonder the Light bestaan.  Kylo Ren praatte tot zijn grootvader Darth Vader; Dark Lord of the Sith (in TFA) op eenzelfde wijze (hij voelde zich duidelijk aangetrokken tot the Light en schaamde zich daarvoor) en zelfs Anakin vond zijn weg terug tot the Light in ROTJ. Als Luke uit the Force Tree/eerste temple van the Jedi loopt (teaser trailer) zegt hij tegen Rey: "It's time for the Jedi to end". Naar alle waarschijnlijkheid is in de Journal of the Whills (de boeken die op het plankje staan in de Force Tree) iets naar voren gekomen dat de laatste Jedi (Master Jedi Skywalker) van zijn geloof doet afvallen. Ik vermoed een eeuwenoude "cover up' (in de film the Da Vinci Code van Dan Brown wordt hier ook een eeuwenoude leugen/cover-up aanhangig gemaakt van de Katholieke Kerk) van de religieuze Jedi Orde. 

Wat Rey's rol in dit alles is.........haar krachten zijn (ongetraind) al fenomenaal wat (mij in elk geval) doet afvragen wie zij is (of interessanter wellicht....was). Dat Rey getraind gaat worden door Luke; zoveel is wel duidelijk maar tegen wie? Snoke? 

En tot op heden ben ik nog niet overtuigd dat iemand anders dan Snoke, via Kylo Ren waar hij controle over kan uitoefenen, zelf Han heeft gedood in Starkiller Base.

Spoiler

tumblr_inline_o4odmol7Ev1u3rtsu_540.png

En als Kylo tegen Rey zegt in TFA tijdens hun gevecht op Starkiller Base: "I could be your teacher" zou je bijna gaan denken dat dit de voorbode is van iets wat nog "kan gaan komen"; een samenwerking wellicht? Wat in de officiele trailer naar voren komt is dan ook erg interessant nl: Rey's opmerking: "I need someone to show me my place in all this"........Wellicht kan Kylo die balans tussen the Dark en the Light (the Balance of the Force) veel beter waarborgen (zonder Snoke) wat hem een interessante sidekick voor Rey gaat maken. 

Voor mij blijven 2 vragen centraal; wat staat er in de journals in the Force Tree op Ahch-to en wie is Snoke?  

Alle reden om voor the screening van The Last Jedi The Force Awakens nog eens goed te gaan bekijken.

IMG_1846.png

dqq6kdjmlhhuc8owgxnt.jpg

star-wars-the-last-jedi-lukeits-time-for

Did-The-Last-Jedi-trailer-show-the-Force

Spoiler

13330903_590278004479955_144129159158773

Vraag is dan wat mij betreft; hoe nu verder? Het lijkt mij dat the Grey Jedi Code nieuw leven wordt ingeblazen waar the Balance of the Force centraal zal staan. M.a.w. een symbiose tussen the Light en the Dark.

Edited by the Prosheshy

10 uur geleden zei the Prosheshy:

Vraag is dan wat mij betreft; hoe nu verder? Het lijkt mij dat the Grey Jedi Code nieuw leven wordt ingeblazen waar the Balance of the Force centraal zal staan. M.a.w. een symbiose tussen the Light en the Dark.

Kijkend naar hoe verschillende leden van de Storygroup Grey Jedi constant een beetje belachelijk lopen te maken, acht ik de kans klein :P

Wat niet wil zeggen dat er in de films niet naar een balans gestreefd kan worden, maar "Grey Jedi" is een term die je iig niet voorbij gaat horen komen.

15 uur geleden zei Dennis:

Ik vind Grey Jedi beledigend naar ouderen.

:D:D

15 uur geleden zei BoxerlessBossk:

maar "Grey Jedi" is een term die je iig niet voorbij gaat horen komen.

Beng! The topic killer striked again......

But here...is ...the reading reanimator.....

Op ‎25‎-‎10‎-‎2017 at 09:12 zei the Prosheshy:

En tot op heden ben ik nog niet overtuigd dat iemand anders dan Snoke, via Kylo Ren waar hij controle over kan uitoefenen, zelf Han heeft gedood in Starkiller Base.

Bedoel je nu dat er nog een (tot nog toe ongeziene) kracht buiten snoke meespeelt en dat die kylo heeft aangezet tot het doden van Han? Wat maakt dat je dat denkt? Ik vind dat een hele interessante gedachte, omdat in de trailer te zien is dat Rey face to face gaat met Snoke en dat Snoke dat (evt door toedoen van Kylo, 'dmv samenwerken') dit niet gaat navertellen. Daarmee blijft er qua verhaal een gapend gat over voor ep9, maar als er nog een duistere kracht meespeelt zou dat dus goed kunnen....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now