Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

Still not buying it. (dat het opzet is)

Elk gezicht kun je er zo overheenleggen. Mn skills op dat gebied zijn niet super, anders had ik er een gemaakt met Ronald McDonald of Eddy Wally.

33 minuten geleden zei Marko:

Ik heb toevallig ook eens zo'n trailer reaction video gemaakt vanochtend vroeg (zodat ie niet zo gemaakt is als bij al die figuren op youtube) is een vrij saai filmpje geworden, met hooguit een vette grijns en een kleine schok.

Die van Suotamo vind ik normaal.

Deze daarentegen..... bekijken op eigen risico want. Dit is echt een masterclass gemaaktheid.

Edited by Dennis

ja nou ik heb deze inderdaad eerder gezien, wat een nepperd. Hij is wel erg star wars fan dus laten we het hem maar vergeven. Stel je voor dat deze gast voor je zit in de bioscoop, die nagel ik persoonlijk aan zijn kruis.....

ps echt geloofsvast is ie ook niet, hij heeft het de hele tijd over een Holy Cow, das meer iets voor hindoes

Edited by Marko

Bijna gemaakt die reactie; maar ja.......wij zijn "nuchtere Nederlanders" en laten ons niet snel "gek" maken. Kijk maar eens naar de kerken.

In onze woonplaats zit daar inmiddels in:

Appartementen

Boekenwinkel

Japans restaurant

Edited by the Prosheshy

54 minuten geleden zei the Prosheshy:

Bijna gemaakt die reactie; maar ja.......wij zijn "nuchtere Nederlanders" en laten ons niet snel "gek" maken. Kijk maar eens naar de kerken.

In onze woonplaats zit daar inmiddels in:

Appartementen

Boekenwinkel

Japans restaurant

In den haag maken we er gewoon een moskee van....

2 uur geleden zei Marko:
  Toon verborgen inhoud

ik bedoelde meer dat ik me afvraag of we dat ook te zien krijgen, die aftocht van D'qar, of zien we het gene dat je beschrijft in de openingscrawl en begint het op Crait. Als het goed is vervolgt het verhaal meteen achter TFA, dus het zal wel aftocht van D'qar zijn...... nou ja niet bijster interessant.

Iemand heeft een SWA artikeltje gemist ;)

https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/the-last-jedi/beschrijving-evacuatie-dqar-the-last-jedi/?preview=true&frame-nonce=2efb268805

Lijkt net alsof de Millennium Falcon door een cyber crystal grot raast. En over wie heeft Luke het in zijn "raw strenght" dialoog, rey en kylo of snoke en palpentine?

3 uur geleden zei the Prosheshy:

Ik val bijna van mijn stoel van het lachen.....

www.youtube.com/watch?v=QkeiF4PtADw

Kansloos. ZO geacteerd, ZO enorm nep.

Ook als Kylo/Ben in beeld komt en de vuurknop... dat ie dan zit van 'niet doen niet doen'....ja, alsof ze dat in een trailer laten zien.

18 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Iemand heeft een SWA artikeltje gemist ;)

Beter, dan was het me daar van (-niet helemaal) bijgebleven! Maar hoe dan ook geloof ik sowieso niet dat hij Leia neerknalt. Maar goed om te weten dat we beginnen echt direct na TFA, fuck door deze trailer heb ik zoveel meer zin gekregen iin deze film!!!!

14 uur geleden zei Veradun:

Lijkt net alsof de Millennium Falcon door een cyber crystal grot raast. En over wie heeft Luke het in zijn "raw strenght" dialoog, rey en kylo of snoke en palpentine?

Afgaande op de kleuren denk ik dat dit het binnenste zout (kristallen) -planeet Crait is.

En wat betreft Raw strength, zegt Luke dat hij eerder 'not afraid' was, maar nu wel. Luke zegt letterlijk op Dagobah tegen Yoda, I am Not Afraid. Dat ging toen over het feit of hij wel geschikt zou zijn om zijn Jedi Training te doen.......Of doelde Yoda daar indirect in de angst die Luke zou voelen bij het confronteren van Vader/Palpatine. Dit maakt het alleen maar verwarrender. 

Verder zou ik toch zeggen dat Palpatine degene was waar hij niet bang voor was, en waar hij zich lelijk in vergiste, voor Vader was hij in eerste instantie ook niet bang, want hij confronteerde hem op Bespin, dus dat kan in derdaad ook. Het zal echter wel gewoon Kylo zijn op wie gedoeld wordt.

Edited by Marko

Volgens mij ging het er bij de training van Luke om dat hij de confrontatie met zijn eigen vader aan moest gaan en de keizer (personificaties van het Kwaad) en, het zwaarste van alles, zichzelf. Dat wisten Yoda en Ben maar al te goed en dat was ook hun zorg. 

Wellicht doelt men in TLJ trailer wel op de confrontatie van Luke vs zichzelf.  Dit zou verband kunnen gaan houden met hoe hij door de jaren heen mensen heeft verloren die dicht bij hem stonden en wellicht is hij e.e.a. te weten gekomen over de oorsprong van de Jedi Order uit de Journal of the Whills dat verborgen ligt in de eerste Jedi Temple.

Ik hoop dat de centrale vraag die gaat spelen wordt; hoe weet je nu daadwerkelijk welke keuzes je maakt de goede zijn? Rey zegt ook al in de trailer: " I need someone to show me my place in all this" Volgens mij worstelt zij net zozeer met dit vraagstuk en de verantwoordelijkheid van haar pas ontdekte krachten............

Edited by the Prosheshy

1 uur geleden zei the Prosheshy:

Erg interessant; hebben we in de hele discussie rondom Rey's ouders en haar afkomst continue de verkeerde vraag gesteld?

Mogelijke

Dit is een van de betere -zo niet de beste- fan theorieën die ik ben tegengekomen:

Citaat

Finn recovers from his injuries and embarks on a fun spy mission with Poe and his new love interest/friend to find some sort of MacGuffin on the first order’s new base. There, he fights Phasma, who kills him and Rose. Poe escapes in his ship and delivers the news to Leia, who tells Rey that their best hope is to convince Kylo to turn back to the light side. Rey meets with Kylo, but he lures her to Snoke, who attempts to drain the Force power out of her to sustain his own life.

Luke arrives to rescue Rey, but Snoke is far too powerful for him. He is imprisoned alongside Rey. Kylo escapes and travels home to Leia. He is referred to as Ben from here on. He attends the funeral of Finn, solemn and regretful. The cliffhanger ending shows Snoke offering Rey the chance to fulfil her true potential and even see her family again if she joins him. She bows to him and becomes his new apprentice while Luke watches on, restrained and in horror.

Mijn enige bezwaar is en blijft dan toch het feit dan Ben zn pa heeft vermoord. Lijkt me niet een geval 'zand erover, kan gebeuren'.

Edited by Dennis

Over fan theorieën gesproken, check deze.

Rey die Kylo vraagt om iemand die haar haar plaats kan laten zien? Dat is geen trailer-trucage. Dat gebeurt echt, wanneer Kylo en de Knights of Ren naar Ahch-To komen.
Maar niet om meteen samen te werken met Kylo. Ze wil dat hij haar naar Snoke brengt. Ze is namelijk van plan hetzelfde kunstje te flikken als Luke 30 jaar eerder deed: De grote mysterieuze bad guy uitschakelen door in dezelfde kamer te komen als hem en een geconflicteerde Skywalker. Helaas voor haar maakt Kylo nog niet op het juiste moment de keuze voor het licht en is ze aan Snoke overgeleverd.

Die shot van Chewie en de porg in de Falcon? Daar is natuurlijk nog een co-piloot bij... Luke, die haar van een grote fout wil behoeden.

Wat er daarvoor en na allemaal gebeurt durf ik nog niet over te speculeren... Maar dit ligt volgens mij niet heel ver van de waarheid.

40 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Rey die Kylo vraagt om iemand die haar haar plaats kan laten zien? Dat is geen trailer-trucage. Dat gebeurt echt, wanneer Kylo en de Knights of Ren naar Ahch-To komen.
Maar niet om meteen samen te werken met Kylo. Ze wil dat hij haar naar Snoke brengt. Ze is namelijk van plan hetzelfde kunstje te flikken als Luke 30 jaar eerder deed: De grote mysterieuze bad guy uitschakelen door in dezelfde kamer te komen als hem en een geconflicteerde Skywalker. Helaas voor haar maakt Kylo nog niet op het juiste moment de keuze voor het licht en is ze aan Snoke overgeleverd.

Die shot van Chewie en de porg in de Falcon? Daar is natuurlijk nog een co-piloot bij... Luke, die haar van een grote fout wil behoeden.

Wat er daarvoor en na allemaal gebeurt durf ik nog niet over te speculeren... Maar dit ligt volgens mij niet heel ver van de waarheid.

Das ook een hele goede.

Er zou toch een enorme reveal zoals 'father' in ESB in zitten?

37 minuten geleden zei Dennis:

Das ook een hele goede.

Er zou toch een enorme reveal zoals 'father' in ESB in zitten?

En Hayden Christen, die normaal gesproken nooit naar conventions komt, was overtuigend aanwezig in april in Orlando op Celebration........

Hmmmmm, zet je wel aan het denken in relatie tot dit bericht:

Spoiler

A team in the U.K. are soon heading to the U.S. to begin training Hayden Christensen for a Star Wars: Episode VIII appearance of some sort.

Het blijven echter onbevestigde rapportages..........

9 uur geleden zei Marko:

Beter, dan was het me daar van (-niet helemaal) bijgebleven! Maar hoe dan ook geloof ik sowieso niet dat hij Leia neerknalt. Maar goed om te weten dat we beginnen echt direct na TFA, fuck door deze trailer heb ik zoveel meer zin gekregen iin deze film!!!!

Afgaande op de kleuren denk ik dat dit het binnenste zout (kristallen) -planeet Crait is.

En wat betreft Raw strength, zegt Luke dat hij eerder 'not afraid' was, maar nu wel. Luke zegt letterlijk op Dagobah tegen Yoda, I am Not Afraid. Dat ging toen over het feit of hij wel geschikt zou zijn om zijn Jedi Training te doen.......Of doelde Yoda daar indirect in de angst die Luke zou voelen bij het confronteren van Vader/Palpatine. Dit maakt het alleen maar verwarrender. 

Verder zou ik toch zeggen dat Palpatine degene was waar hij niet bang voor was, en waar hij zich lelijk in vergiste, voor Vader was hij in eerste instantie ook niet bang, want hij confronteerde hem op Bespin, dus dat kan in derdaad ook. Het zal echter wel gewoon Kylo zijn op wie gedoeld wordt.

Na het splijten van de rots moeten we doen denken dat Luke bang is voor Rey's raw strenght, maar ik kan er gewoon niet bij dat Jedi master Skywalker bang is voor een klein meisje die hem om hulp vraagt. Angst voor Snoke kan ik me iets bij voorstellen. Degene waar hij niet zo bang voor was lijkt me Palpatine. Idd misleidende trailer 

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Klinkt goed. Ik geloof ook wel dat we deze richting op gaan in de film. Alleen de Kylo/Rey scene op het eind lijkt me toch echt wel fake. Reys kleding en haarstijl komen niet overeen met de tijd dat ze het eiland verlaat. Ik denk dat ze hier met Luke praat. 

6 uur geleden zei Dennis:

Mijn enige bezwaar is en blijft dan toch het feit dan Ben zn pa heeft vermoord. Lijkt me niet een geval 'zand erover, kan gebeuren'.

Dat is nog niet eens onmogelijk want blijkbaar is Snoke een meester van mind control. Ik ga echter niet akkoord met het GOT'je van finn en rosé.... Er is zelfs een recente foto van finn op Crait.

Edited by Marko

1 uur geleden zei Veradun:

.......gebeurt echt, wanneer Kylo en de Knights of Ren naar Ahch-To komen. Maar niet om meteen samen te werken met Kylo. Ze wil dat hij haar naar Snoke brengt.

En Luke? die staat er bij en kijkt er naar....??? "Ga maar meiske met je RAW strength, ga maar met fatherkiller naar de meester van manipulatie" dat zou een klassieke star wars quote worden.....

Het antwoord zit in het litteken van Kylo. In de  vlieg scène  in zijn silencer is het litteken zeer groot en zoals in een zeker artikel te lezen is is dat aan het begin vd film. Confirmed dus. In de scène "met"  rey is zijn litteken bijna weg! Zou zij dan tot de laatste act op achto blijven? In de lego gorilla walker set zit een rey hè...... dus hier jeukt iets. 

Edited by Marko

Op 10-10-2017 at 22:11 zei Dennis:

33k6lcm.jpg

Hahaha zie dit nu pas..... maar, wel flauw die Vader is echt wel te zien. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now