Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

18 uur geleden zei Christian:

Na alle (in mijn ogen onterechte) kritiek over TFA, zal hij echt niet dezelfde "fout" maken als JJ Abrams.

nou daar ben ik helaas niet zo zeker van, wat nu feitelijk bekend is lijkt voor mij héél erg tESB maar dan in andere volgorde..

23 uur geleden zei Christian:

Na alle (in mijn ogen onterechte) kritiek over TFA, zal hij echt niet dezelfde "fout" maken als JJ Abrams.

Ben wel nieuwsgierig wat je bedoeld met onterecht. Vetel eens wat jou visie is over TFA. 

21 minuten geleden zei Frans:

Ben wel nieuwsgierig wat je bedoeld met onterecht. Vetel eens wat jou visie is over TFA. 

Laat ik het zo zeggen, ik heb me totaal niet gestoord aan het feit dat er genoeg vergelijkingen te maken zijn met ANH.
Denk ook dat de kritiek alleen komt uit de hoek van de Die Hard-fans, die dagelijks SW ademen.
TFA is volgens mij vooral bedoeld om nieuwe fans te werven en "oude" fans weer warm te laten lopen voor de franchise en dat is ze toch aardig gelukt. 

Maar goed, blijft een mening en daar mag op geschoten worden.

5 uur geleden zei Marko:

nou daar ben ik helaas niet zo zeker van, wat nu feitelijk bekend is lijkt voor mij héél erg tESB maar dan in andere volgorde..

Maar als Luke straks ten strijde trekt met Rey, en op een "Darth Vader/Rogue One"-manier door de First Order heen snijdt is er geen haan die er naar kraait ;-)

34 minuten geleden zei Christian:

Laat ik het zo zeggen, ik heb me totaal niet gestoord aan het feit dat er genoeg vergelijkingen te maken zijn met ANH.
Denk ook dat de kritiek alleen komt uit de hoek van de Die Hard-fans, die dagelijks SW ademen.
TFA is volgens mij vooral bedoeld om nieuwe fans te werven en "oude" fans weer warm te laten lopen voor de franchise en dat is ze toch aardig gelukt. 

Maar goed, blijft een mening en daar mag op geschoten worden.

Daarin verschillen we dus van mening, maar dat mag. Ik heb het zelf als een gemiste kans gezien om juist de vergelijkingen met ANH niet te minimaliseren. Ik denk dat de kritiek uit een veel bredere hoek komt,  ook van casual fans, filmmakers enz. En dat de oudere fans warm lopen, haha daar is niet zo heel gek veel voor nodig. 

2 uur geleden zei Christian:

Das een vergissing. Hordes casual kijkers hadden nl ook deze kritiek.

2 uur geleden zei Christian:

Maar als Luke straks ten strijde trekt met Rey, en op een "Darth Vader/Rogue One"-manier door de First Order heen snijdt is er geen haan die er naar kraait ;-)

Tja we zeggen in den haag altijd "ALS me oom een k#t had dan was 't me tante" .... ik weet het uiteraard ook niet, maar ik baseer m'n mening toch wel op een opeenhoping van feiten. Ik zie Krayt, met een battle met AtAt's (hoth), ik zie op Achto een oude dude die een jonge jedi gaat trainen (dagobah), Ik zie een paar vrienden van die Jedi die in een luxe oord op een avontuur gaan (Canto bight) Ik ga er niet van uit dat er iemand ingevroren wordt, maar ik zie objectief toch wel een forse rode draad.

11 uur geleden zei Marko:

Tja we zeggen in den haag altijd "ALS me oom een k#t had dan was 't me tante" .... ik weet het uiteraard ook niet, maar ik baseer m'n mening toch wel op een opeenhoping van feiten. Ik zie Krayt, met een battle met AtAt's (hoth), ik zie op Achto een oude dude die een jonge jedi gaat trainen (dagobah), Ik zie een paar vrienden van die Jedi die in een luxe oord op een avontuur gaan (Canto bight) Ik ga er niet van uit dat er iemand ingevroren wordt, maar ik zie objectief toch wel een forse rode draad.

Geen speld tussen te krijgen. Alleen dat Yoda achterbleef en Luke naar alle waarschijnlijkheid wel van het eiland af gaat. 

Ik blijf de hoop houden dat Rian Johnson ons gaat verrassen, gezien zijn vorige werk. Maar goed, schijnt iets te zijn met in het verleden behaalde resultaten...geen garantie voor de toekomst. 🤣

15 uur geleden zei Dennis:

Das een vergissing. Hordes casual kijkers hadden nl ook deze kritiek.

Ok, geef graag toe als ik fout zit. Dat is me dan ontgaan, waarschijnlijk teveel met een roze bril op gezeten. ;-)

13 uur geleden zei Christian:

Maar goed, schijnt iets te zijn met in het verleden behaalde resultaten...geen garantie voor de toekomst. 🤣

daar zeg  je iets zeer zinnigs, de firma star wars speelt erg op veilig, en probeert zo veel mogelijk groepen te pleasen (lees:  geld uit de zak kloppen) onder de noemer: diversiteit (an sich niet mis mee) De verplicht toegevoegde en geforceerd voelende Aziaten in TLJ i(zie ook R1) s daar ook weer bewijs van het is echt wachten op de eerste homosexuele rol. Fin :xPoe....dat zou een leuk stel zijn.

10 minuten geleden zei Marko:

daar zeg  je iets zeer zinnigs, de firma star wars speelt erg op veilig, en probeert zo veel mogelijk groepen te pleasen (lees:  geld uit de zak kloppen) onder de noemer: diversiteit (an sich niet mis mee) De verplicht toegevoegde en geforceerd voelende Aziaten in TLJ i(zie ook R1) s daar ook weer bewijs van het is echt wachten op de eerste homosexuele rol. Fin :xPoe....dat zou een leuk stel zijn.

Hmm. Die 2 aziaten kwamen op mij allesbehalve geforceerd over. Niemand in RO overigens.... itt heel wat personages in TFA en comics.

Ps: doe dan Rey en de zus van Rose (Paige) in TLJ maar....

Edited by Dennis

36 minuten geleden zei Dennis:

.

Ps: doe dan Rey en de zus van Rose (Paige) in TLJ maar....

Volgens mij hoor ik hier een wens  voor de eerste RatedR scène in een star wars film....Hé! Meteen nieuwe suggestie regisseur! Paul Verhoeven. 

Edited by Marko

Vraag me eigenlijk toch echt af waar het gevoel bij jou vandaan komt dat het geforceerd is?

Overigens vind ik dat de films wat diversiteit etc nog steeds een beetje achterlopen bij de boeken en comics. Vooral de Empire en First Order lijken vooral uit witte kerels te bestaan, terwijl dit in alle andere SW media niet zo is... Komt niet helemaal overeen.

15 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Vraag me eigenlijk toch echt af waar het gevoel bij jou vandaan komt dat het geforceerd is?

Dan leg ik dat natuurlijk graag aan je uit.

Even wat inzicht in de cijfers:
TFA bracht wereldwijd $2,068,223,624  op.  
$936,662,225 daarvan kwam uit de VS  en $1,131,561,399 uit de rest van de wereld en daarvan maar liefst  $124,159,138 (!) uit China  (ter illustratie Australie $67,326,713) 
Vervolgens kwam Rogue one waar voor het eerst ineens twee Chinese sterren in zaten. Wel als duo want dat is wel zo makkelijk. Dit voelt voor mij als een financieel gedreven keuze en dat typeer ik als geforceerd. Nu komt TLJ er aan en daar zitten ook weer twee Aziatische (oorspronkelijk)  rollen in. Oh ja we maken ze wel zusjes want het moet wel makkelijk blijven.
Als de Disney company nu echt zo vooruitstrevend was dan zat er echt minimaal een homoseksueel in onze favoriete saga (los van die gouden robot dan) . Maar ja dat brengt niet zo veel geld in het laatje, want een groot deel van de wereld is daar echt nog niet klaar voor. Dus; een financieel risico!  (herinner je Beauty & the beast nog even)  En niet meteen richting het oosten kijken, vlak ook landen als Rusland en Mexico niet uit.  Ja ja, maar wie zegt dat die homoseksueel er niet al in zit, Star Wars gaat niet ècht over de liefdesrelaties van zijn karakters. Dat kan inderdaad ja (al had er best een leuke stelletje op de bank bij Maz kunnen zitten. 
Om te duiden waar mijn gevoel vandaan komt, nog maar even over de feminisering van Star Wars. Ook iets dat nogal geforceerd aanvoelt wat mij betreft. Kennedy zal best een feministe zijn, hartstikke goed, maar ook daarvan is de uitvoer natuurlijk financieel onderbouwd. Star Wars is vanouds  een echt jongens ding. Dat betekent dat er nog 50% van de wereld te veroveren was..... 

Nou ja je kunt me cynisch noemen, zeg niet dat ik mijn mening niet onderbouw.

1 uur geleden zei Marko:

Als de Disney company nu echt zo vooruitstrevend was dan zat er echt minimaal een homoseksueel in onze favoriete saga (los van die gouden robot dan) .

Friendly reminder: Ook jij kunt te ver gaan he! :P Voor deze keer zie ik het door de vingers.

Verder: eens met je verhaal. Heeft m.i. niks met cynisch te maken, eerder met realistisch.

Edited by Dennis
typo

Ik sta niet eens stil bij de diversiteit, dat maakt het allemaal een stuk natuurlijker. Er worden verhaal technisch voor mij geen rare sprongen gemaakt om juist te zorgen voor diversiteit. Sterker nog, ik vond Baze en Chirrut eigenlijk compleet op hun plaats als Guardians of the Whills. Er word achter de schermen vast wel over nagedacht , maar vooralsnog merk ik daar als kijker persoonlijk niks van.

Vooruit Marko, je mag twijfelen of het wel met de goede redenen gebeurt. Maar representatie is representatie en dat blijft positief :)

Overigens: Holdo is idd biseksueel volgens Princess of Alderaan. Dus best kans dat ze daar straks naar wijzen onder het motto "Kijk wat zijn we goed bezig" ook al merk je er in de film niks van.

Mij maakt het helemaal niets uit welke bevolkingsgroepen, geslacht en geaardheid in SW voorkomt. Als ik naar deze films kijk, zie ik niet eens een aziaat, maar een karakter. Natuurlijk ben ik me bewust van de slimme marketing van disney en co om een zo'n breed mogelijk publiek aan te spreken. Ook daar vind ik op zich niets mis mee. Er moet immers geld in het laatje komen, wil deze franchise blijven bestaan.

Wat mij stoort in behoorlijke mate is het gebrek aan risico wat word genomen. Het gevoel hebbende dat de machtige dollar belangrijker is dan het maken van kunst of het voortbrengen van vernieuwing. Mogen de vrouwen nu eens de held spelen, ik vind het best. Maar dat betekend nog niet dat Han Solo zijn eigen schip niet meer kan besturen. Of dat Chewie nog geen knuffel meer waardig is. ( Rogue One vond ik stukken beter, vandaar dat me zo gauw geen voorbeeld te binnen schiet). In een hoog tempo worden oude helden waar we allemaal ( vooral de oudere generatie) mee zijn opgegroeid aan de kant gezet. Toon ballen en respect voor de oude helden. Wat waren een paar welgemeende  flashbacks prachtig geweest om de overgang wat makkelijker te maken. 

4 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Holdo is idd biseksueel volgens Princess of Alderaan.

Niet perse.

De passage kan nl ook alleen maar op 'interspecies' slaan... maar SJW sites hebben uiteraard headliners als "lgbt character in SW movie".

“A pair of pretty dark eyes.” Then Amilyn thought about that for a moment. “Or more than a pair, if you’re into Grans. Or Aqualish, or Talz. Or even – ”

“That’s all right! Leia said through laughter. “It’s just humanoid males for me.”

“Really? That feels so limiting.”

“Thank goodness it’s a big galaxy.”

Edited by Dennis

Zij is dus gewoon in voor alles....YEAH!

Dat doet me denken aan de oude Comics waarin humanoide vrouwen nog gewoon volopteus werden getekend, ik herinner me die roze getinte dames, die nogal warmbloedig waren kan even niet op het ras komen....

19 minuten geleden zei Marko:

Zij is dus gewoon in voor alles....YEAH!

Dat doet me denken aan de oude Comics waarin humanoide vrouwen nog gewoon volopteus werden getekend, ik herinner me die roze getinte dames, die nogal warmbloedig waren kan even niet op het ras komen....

Dani? Das een zeltron.

24244-2914-26995-1-star-wars.jpg

Edited by Dennis

het lijkt er op dat de kaartverkoop aanstonds begint...

@Ramon op Facebook is een evenement aangemaakt, kan je Fear iets meer over zéggen of is het gewoon een plan om met de swa bazen en forum leden de film te bekijken....

Iemand anders al last van de "traileritus"....?

Kijken of niet kijken? Hamill (al eerder) en Johnson (twitter gisteren) benadrukken dat je voor de beste ervaring alles (uiteraard vooral spoilers) moet vermijden en dus ook de trailer....Moeilijk hoor. Ik wil het best proberen, maar ik ben er nog niet uit waarom ik dat uberhaupt zou doen. Er zal toch geen spoiler in de trailer zitten?

Of is het zo'n jedi/yoda-isme; Trailer leads to speculation, speculation leads to spoilers, spoilers lead to the darkside :) 

Edited by Marko

1 uur geleden zei Marko:

Iemand anders al last van de "traileritus"....?

Kijken of niet kijken? Hamill (al eerder) en Johnson (twitter gisteren) benadrukken dat je voor de beste ervaring alles (uiteraard vooral spoilers) moet vermijden en dus ook de trailer....Moeilijk hoor. Ik wil het best proberen, maar ik ben er nog niet uit waarom ik dat uberhaupt zou doen. Er zal toch geen spoiler in de trailer zitten?

Of is het zo'n jedi/yoda-isme; Trailer leads to speculation, speculation leads to spoilers, spoilers lead to the darkside :) 

De laatste keer dat ik compleet blanco een SW film zag was bij de 2e Ewok spin-off: Battle for Endor.

Bij de prequels kwamen de novelisaties eerder uit dan de film, bij TFA spoilde MSW alles en de paar vraagtekens die RO nog had werden weggenomen doordat ik 12uur voordat ik de eerste ochtendvoorstelling bijwoonde eea meekreeg.

Als ik spanning wil ga ik wel een discussie over de diversiteit in SW, het nut van Teletekst of het drama dat de dood van Solo heet aan met @BoxerlessBossk

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now