Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

Blijft dus apart wat Marko al terecht aangaf: Bollywood en de Aziatische cinema hoeven niet politiek correct te zijn... Westerse cinema wel.

Punt dat het hier diverser is gaat niet op, want ook hier zijn zat niet-diverse landen. ;)

Ergens is het een mirakel dat Potter en de Tolkien films ermee weg kwamen.

Dat SW zon marketing machine is geworden is jammer... nieuwe personages springen er niet uit. Vaak 13 in een dozijn... net als de comics enzo. Veilig omdat men niks durft en zoveel mogelijk lui wil pleasen.

Je kan zeggen wat je wil over de prequels, maar ze waren iig niet op safe.

Het is heel simpel. Is het aannemelijk dat vrouwen, lgbt+ mensen, of mensen met een andere afkomst je films gaan kijken? Dan is het misschien wel aardig om ze te laten zien dat je weet dat ze bestaan door ze af en toe in een film te stoppen. 

Zou TFA nou echt zo anders zijn als Rey een ander chromosoompje had?

4 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Het is heel simpel. Is het aannemelijk dat vrouwen, lgbt+ mensen, of mensen met een andere afkomst je films gaan kijken? Dan is het misschien wel aardig om ze te laten zien dat je weet dat ze bestaan door ze af en toe in een film te stoppen. 

Zou TFA nou echt zo anders zijn als Rey een ander chromosoompje had?

iieeeeeuueewww 😂😂😂

Ok, maar nogmaals: waarom zou dat niet voor Bollywood etc gelden? Daar hoor je nooit iemand (SJWs) over.

Alles of niks. Geen onderscheid.

Omdat daar relatief gezien geen hond naar kijkt. Misschien is die industrie wel hartstikke divers. Ik weet het niet zeker, jij wel?

Ik focus me liever op de dingen die me wel interesseren ;)

10 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Omdat daar relatief gezien geen hond naar kijkt. Misschien is die industrie wel hartstikke divers. Ik weet het niet zeker, jij wel?

Ik focus me liever op de dingen die me wel interesseren ;)

Aziatische cinema en Bollywood kijkt geen hond naar? Lol. Dat zijn mega industrieen. 

http://www.worldatlas.com/articles/largest-film-industries-in-the-world.html

En nee. De titels die ik ken zijn verre van divers.

Edited by Dennis

De gehele Aziatische filmindustrie is net zo groot als de Amerikaanse (zie mn eerdere link)... dus verre van relatief gezien...

Op 12-8-2017 at 21:22 zei Dennis:

Dat SW zon marketing machine is geworden is jammer... nieuwe personages springen er niet uit. Vaak 13 in een dozijn... net als de comics enzo. Veilig omdat men niks durft en zoveel mogelijk lui wil pleasen.

Je kan zeggen wat je wil over de prequels, maar ze waren iig niet op safe.

Helemaal mee eens. Ik heb de prequels vergruisd en lange tijd niet in mijn collectie willen hebben. Maar toch bleven ze op de een of andere manier boeien. De sluwheid en manipulatie van Palpatine enz. Hier nam uncle George niet populaire besluiten. Hij deed niet echt aan fan service en werd door velen vergruisd. 

Hoe het ook zei, ik verwelkom de kritische geluiden op deze site. Overal die lovende kritieken. Komt me neus uit. Zelfs de comics krijgen 4 uit 5 sterren. Ben maar gestopt met verzamelen.  Idem voor de " canon " novels. 

Op 10-8-2017 at 08:52 zei Marko:

nieuwe foto's.... nog steeds geen gevoel behalve een kleine 'aah'. Kom nou alsjeblieft met die trailer want ik wordt hoe langer hoe vermoeider van TLJ. Speelgoedlijnen zijn allemaal gelekt, zo'n beetje alles gezien en ook daarvan bereik ik geen climax. 

Ik volg op social media veel star wars en ik zie heel positivisme...... maar ik kan het niet duiden.

Zou er dan echt een I am your Father momentje in zitten en zouden ze zo goéd zijn geworden zijn in het bewaren van geheimen dat er nog echt grote plotwendingen aan komen? 

Ik denk idd dat er een "I am your...... " moment in de film zal zitten.  Spoilers ahead: Dit is mijn voorspelling:

Spoiler

Snoke en Rey weten het allebei niet maar zij zijn ooit met elkaar verbonden geweest; broer en zus. Er werd door Andy Serkis al gezegd dat Snoke "erg oud is".

Rey is de heropstanding van wat ooit de zus van Snoke was; dit weet zij zelf niet, immers in Ep VII is de Force pas tot ontwaking gekomen bij Rey.

En de jongen die Snoke duizenden jaren geleden ooit was is daarentegen altijd in de veronderstelling geweest dat hij zowel zijn ouders als zijn zus heeft gedood door aanraking van de "Force tree"; dus waarom zou hij in Rey ooit een gevaar hebben gezien.  Kylo Ren zei het ook al in TFA: "The Supreme Leader is wise" De boom geeft kennis en kracht maar ook tegen een prijs. Het lijkt enigszins iets weg te hebben van het scheppingsverhaal waarvan je je kunt afvragen of alle geschriften op waarheid berusten (denk aan de teksten van Charles Darwin). Luke neemt het de Jedi kwalijk dat alle doden die zijn ontstaan na het ontdekken van "the One; Anakin" en wat resulteerde in de Clone Wars en daarna gebaseerd is op een leugen. Vandaar zijn opmerking op Ahch-to; "it's time for the Jedi to end"

En de boom met haar geheimen die beiden heeft getransformeerd op Ahch-to is immers al verschenen op de back lot van Pinewood studios. 

IMG_0082.png

Lijkt mij een veel te complex verhaal.... I  call BS.

Maar we zullen het over 4 maanden (precies) weten.  

Kan. Maar er zijn veel goede aanwijzingen die mij aan het denken hebben gezet

Spoiler

The_Last_Jedi-_Photo-4.jpg

De boom der Kennis; uit de Noorse mythologie (en SW verhalen worden veelal uit mythologieen geleend):

https://nl.wikipedia.org/wiki/Yggdrasil

the-last-jedi-force-tree-948647.jpg

In een tempel, een Jedi Tempel vindt je kennis.  Die tempel kan de vorm hebben van een (holle) boom met een gang naar beneden.

Jedi Temple van Coruscant; overeenkomsten met de vorm van beiden en zat daar ook niet het Jedi Archief?

databank_jeditemple_01_169_1b756b23.jpeg

Balance of the Force:

http://www.denofgeek.com/us/movies/star-wars/263919/star-wars-the-last-jedi-and-the-balance-of-the-force

Ik zie hier de gedaante in van iemand die consumed is door de Dark Side of the Force:

Star-Wars-The-Last-Jedi-Supreme-Leader-S

En dan het alom bekende symbool uit ALLE Star Wars films; het teken van hoop: de phoenix die uit het as herrijst (Rey): en gewoonweg omdat zij in mijn opinie noch van Luke, noch van Obi-Wan afstamt. Het draait om de Balance of the Force in SW en dat heeft het altijd gedaan. Rey is de belichaming van het licht (zie je ook wanneer zij met Finn Starkiller Base binnenloopt om de confrontatie tussen Han en zijn zoon waar te nemen); in een donkere setting ontstaat licht.

Snoke van de duisternis; ging er niet een duisternis op (op de brug in Starkiller Base) toen Ben Solo de stap naar het licht wilde maken omdat hij door zijn vader Han aan het twijfelen was gebracht zich wel of niet te herenigen met zijn ouders?

Dat was in mijn optiek een duidelijke interventie van Snoke.

"There's a lot of meaning to the symbol. According to some, the starbird can never die—

whenever it seems to be gone, it's actually renewing itself in the heart of a nova."

Star-Wars-Force-for-Change-Last-Jedi-pin

http://starwars.wikia.com/wiki/Starbird

star_wars_the_last_jedi_poster_1688.0.jp

En tenslotte, als religie mij 1 ding geleerd heeft is het hoe graag men dingen onverklaarbaar wil houden om de macht te behouden.

Geloof kan een erg machtig wapen zijn om mensen achter je te scharen; is nog steeds erg actueel. 

“A prophecy that, misread, could have been”

Edited by the Prosheshy

23 uur geleden zei Frans:

Hoe het ook zei, ik verwelkom de kritische geluiden op deze site. Overal die lovende kritieken. Komt me neus uit. Zelfs de comics krijgen 4 uit 5 sterren. Ben maar gestopt met verzamelen.  Idem voor de " canon " novels. 

Ik heb onlangs al mn nieuwe canon Marvel comics verkocht. Al mn oude strips (zowel vintage als de gebundelde heruitgaves) heb ik nog.

Daar zaten echt draken tussen maar ook kleine meesterwerkjes. Men zat toen bv minder strak in de regels; tegenwoordig staat (soms geforceerd) de continuiteit voorop plus het hele politiek correcte dat meespeelt. imo heeft dit veel invloed op de kwaliteit.

Inzake de films vind ik het ergens apart dat elke regisseur zich ook met het verhaal bemoeit. Met de OT en PT had Lucas vooraf al een goed idee hoe eea zou lopen; de grote lijn was er. Nu lijkt het meer van 'persoon 1 start een verhaal, stopt... en persoon 2 mag doorgaan waar 1 geeindigd was. Daarna komt persoon 3 die het mag afmaken.' Natuurlijk hebben Abrams en Johnson (en Trevorrow) overlegd... maar was het niet beter om 1 persoon die bekend staat om goede verhalen het complete verhaal te laten schrijven/bedenken?

Ik heb de afgelopen week alle 8 Harry Potter films achterelkaar gekeken; net als bij Lord of the Rings merk je dan pas goed hoe belangrijk dat het is dat het verhaal goed inelkaar steekt. (wat geen wonder is; beide auteurs zijn grote klasse). Er is in beide gevallen jaren over nagedacht en in het geval van Potter lag get einde al vanaf het begin vast. Ik vraag me écht af of men nu al exact het einde van IX weet.

Helemaal in dit tempo (1 SW film per jaar) is het gewoon niet te doen om alleen maar kleine meesterwerkjes af te leveren (tenzij het bronmateriaal al van wereldniveau is zoals bij Lord of the Rings en Harry Potter; dan is een van de belangrijkste dingen al gedaan). Ik kijk absoluut uit naar TLJ, Solo en IX maar heb mn verwachtingen bijgesteld; ik verwacht geen 'generation defining Hollywoodclassic' zoals o.a. de OT was. Ik verwacht ook niet dat Rey, FN-2187 en de rest de status zullen krijgen die Darth Vader, Solo, etc hebben. (heeft meerdere oorzaken, niet in de minste plaats het feit dat de kinderen van nu minder met Star Wars hebben dan de kinderen ten tijde van de OT. Mooi voorbeeld is SW Rebels dat het in NL slecht doet qua kijkcijfers).

Ironisch genoeg is het (naar mijn mening) verreweg beste nieuwe personage (Chirrut Imwe) er een die we niet meer gaan terugzien.

Tot zover dit kritische geluid.

12 uur geleden zei the Prosheshy:

Ik denk idd dat er een "I am your...... " moment in de film zal zitten.  Spoilers ahead: Dit is mijn voorspelling:

Toon verborgen inhoud

Snoke en Rey weten het allebei niet maar zij zijn ooit met elkaar verbonden geweest; broer en zus. Er werd door Andy Serkis al gezegd dat Snoke "erg oud is".

Rey is de heropstanding van wat ooit de zus van Snoke was; dit weet zij zelf niet, immers in Ep VII is de Force pas tot ontwaking gekomen bij Rey.

En de jongen die Snoke duizenden jaren geleden ooit was is daarentegen altijd in de veronderstelling geweest dat hij zowel zijn ouders als zijn zus heeft gedood door aanraking van de "Force tree"; dus waarom zou hij in Rey ooit een gevaar hebben gezien.  Kylo Ren zei het ook al in TFA: "The Supreme Leader is wise" De boom geeft kennis en kracht maar ook tegen een prijs. Het lijkt enigszins iets weg te hebben van het scheppingsverhaal waarvan je je kunt afvragen of alle geschriften op waarheid berusten (denk aan de teksten van Charles Darwin). Luke neemt het de Jedi kwalijk dat alle doden die zijn ontstaan na het ontdekken van "the One; Anakin" en wat resulteerde in de Clone Wars en daarna gebaseerd is op een leugen. Vandaar zijn opmerking op Ahch-to; "it's time for the Jedi to end"

En de boom met haar geheimen die beiden heeft getransformeerd op Ahch-to is immers al verschenen op de back lot van Pinewood studios. 

IMG_0082.png

4 uur geleden zei Marko:

Lijkt mij een veel te complex verhaal.... I  call BS.

Maar we zullen het over 4 maanden (precies) weten.  

Ik verwacht een 'Moffatje'*

(*vernoemd naar Steve Moffat, maker van Doctor Who en Sherlock)

Een buildup waarbij je de hele tijd denkt: wow, waar gaat dit heen? Hoe redden ze zich hier nu uit? Ik wil het weten!.... om vervolgens met een enorme anticlimax in de zaal achter te blijven.

Net als Marko denk ik ook dat het (voor een SW film) te complex is. Het zou me verbazen als men zo diep op materie/mythologie in zou gaan.

13 uur geleden zei Dennis:

Inzake de films vind ik het ergens apart dat elke regisseur zich ook met het verhaal bemoeit. Met de OT en PT had Lucas vooraf al een goed idee hoe eea zou lopen; de grote lijn was er. Nu lijkt het meer van 'persoon 1 start een verhaal, stopt... en persoon 2 mag doorgaan waar 1 geeindigd was. Daarna komt persoon 3 die het mag afmaken.' Natuurlijk hebben Abrams en Johnson (en Trevorrow) overlegd... maar was het niet beter om 1 persoon die bekend staat om goede verhalen het complete verhaal te laten schrijven/bedenken?

Wat dit betreft kan ik het ook helemaal eens zijn met wat @Dennis hier stelt. Ik heb me dat al eerder afgevraagd, maar nu komt het, het leek me zo onlogisch dat er op deze wijze gewerkt zou worden, dat ik de gedachte naast me neer heb gelegd. Er bestaat toch zoiets als de storygroup, daar zal toch iets van een (hopelijk dikke) rode lijn zijn uitgezet voor deze 3 films en hoe ze mogen eindigen..... ??

Ik ben sceptisch richting TLJ maar tegelijkertijd is dat op net zo weinig gebaseerd als op alle positieve geluiden ......

14 uur geleden zei Dennis:

; ik verwacht geen 'generation defining Hollywoodclassic' zoals o.a. de OT was. Ik verwacht ook niet dat Rey, FN-2187 en de rest de status zullen krijgen die Darth Vader, Solo, etc hebben. (heeft meerdere oorzaken, niet in de minste plaats het feit dat de kinderen van nu minder met Star Wars hebben dan de kinderen ten tijde van de OT. Mooi voorbeeld is SW Rebels dat het in NL slecht doet qua kijkcijfers).

Wat betreft Rebels is dat absoluut de schuld van hoe het gemarket cq uitgezonden wordt in NL. Schandelijk. Bij rebels op TV denk ik automatisch "papa deze hebben we al gezien". Nu kan ik zelf de box wel kopen maar zo'n serie wordt pas echt populair als zoonlief er met zn vriendjes (met iet minder fanatieke ouder over kan praten....

Of iets in de hele filmindustrie ooit de status van Vader zal krijgen is welllicht een terechtere vraag en daarmee nuanceer ik de vraag meteen. Maar of de rest van de new gang legendarisch wordt zal nog moeten blijken en daar heeft bovenstaande alinea natuurlijk 'heul veul' invloed op.

Wat betreft de saga zou ik McCartney willen quoten "let it be" . Alles bij elkaar heb ik nog lots of love voor star wars maar begin ik steeds meer overtuigd te raken van het 1000'en jaren voor of achter uit in de tijd idee. Zeker ook om tot interessante verse oorspronkelijk ideeën te komen die niet de OT of PT in de weg staan. Een waanzinnige trilogie zou dan ook zijn Darth Bane. Goed geschreven fantastisch afgerond verhaal dat minimale invloed heeft op het verloop van.

3 uur geleden zei Marko:

storygroup,

Een waanzinnige trilogie zou dan ook zijn Darth Bane.

Zomaar 2 zaken uit je post:

Mbt Darth Bane: eens. KOTOR met Revan zou ik geweldig vinden.

Dan de storygroup. Die is er... en ik blijf er kritiek op hebben en vraagtekens bij zetten. Neem Matt Martin: https://dorksideoftheforce.com/2016/01/13/starwars-coms-matt-martin-to-join-lucasfilm-story-group/

Citaat

Matt Martin, manager of digital content and community relations at Lucasfilm, has been promoted to a member of the Lucasfilm Story Group.

Twee in mijn ogen compleet andere functies... en je zou zeggen dat je jezelf eerst zou moeten bewijzen op het gebied van 'storytelling' alvorens tot zo'n groep te behoren. Van Wesley/Boxerlessbossk heb ik al enkele keren vernomen dat Martin er naast zat op Twitter met antwoorden wat mijn vraagtekens allesbehalve doet wegnemen.

De rest van de groep zijn namelijk ook geen personen die hun sporen hebben verdiend in de storytellingbusiness, en dat vind ik best apart. Ik zeg het nogmaals: er werd vaak afgegeven op Lucas, maar qua verhalen hoort hij bij de absolute wereldtop (SW, Indy, Willow....). Jammer dat men zijn outlines voor VII, VIII en IX niet heeft gebruikt.

4 uur geleden zei Marko:

Een waanzinnige trilogie zou dan ook zijn Darth Bane. Goed geschreven fantastisch afgerond verhaal dat minimale invloed heeft op het verloop van.

Bane rocks! Hier zou ik echt naar toe kunnen leven. En idd, invloed op de huidige verhalen in verwaarloosbaar. ( tenzij men iets anders in petto heeft. Stel eens dat Snoke al die tijd op de achtergrond is geweest. Zich schuil houdend, terwijl hij toch een sith was. Vader, Sidious en Snoke achter het gordijn. Kun je dan nog spreken van een rule of two? )

• Like 1

15 uur geleden zei Frans:

Bane rocks! Hier zou ik echt naar toe kunnen leven. En idd, invloed op de huidige verhalen in verwaarloosbaar. ( tenzij men iets anders in petto heeft. Stel eens dat Snoke al die tijd op de achtergrond is geweest. Zich schuil houdend, terwijl hij toch een sith was. Vader, Sidious en Snoke achter het gordijn. Kun je dan nog spreken van een rule of two? )

Ben sowieso wel benieuwd wat Luke voor openbaringen heeft ten aanzien van de Force.

Tja en Bane.... misschien moeten we een online petitie starten via FB ofzo iets. I WANT IT!!

Op 15-8-2017 at 17:40 zei Frans:

.Stel eens dat Snoke al die tijd op de achtergrond is geweest. Zich schuil houdend, terwijl hij toch een sith was. Vader, Sidious en Snoke achter het gordijn.....

Nu TLJ ons nadert en ik deze week zei dat ik een beetje speculatie moe was, wil ik toch weer wat droppen.

Mijn favoriete Snoke theorie is en blijft  dat Snoke, Darth Plagueis is. Nu roept iedereen, nee, kan niet, Snoke is geen Muun. Maar, dat Plagueis een Muun is, is Legend. Er is in de Canon helemaal niets te vinden over het ras van Plagueis. De Vervolgens is spreekt tegen deze theorie dat Sidious hem vermoord zou hebben, maar :
According to Sidious, Plagueis was powerful enough that he could use the Force to influence the midi-chlorians to create life and keep those he cared about from dying, a precious knowledge that awarded him the epithet of "The Wise."[2

Ik zou nog wel meer speculaties (creëren van leven…Anakin) kunnen benoemen, als onderdeel van het masterplan van Snoke, maar de sterkste aanwijzing is toch nog steeds de muziek.

Tijdens de monoloog van Palpatine over de Legend of Plagueis the Wise is muziek te horen (soort zware digeridoo) en dat is dezelfde muziek die je hoort tijdens de scenes van Snoke in TFA.....

Kom maar... prove me wrong. Maar wel met argumenten

Edited by Marko

3 uur geleden zei Marko:

Mijn favoriete Snoke theorie is en blijft  dat Snoke, Darth Plagueis is. Nu roept iedereen, nee, kan niet, Snoke is geen Muun. Maar, dat Plagueis een Muun is, is Legend. Er is in de Canon helemaal niets te vinden over het ras van Plagueis. De Vervolgens is spreekt tegen deze theorie dat Sidious hem vermoord zou hebben, maar :
According to Sidious, Plagueis was powerful enough that he could use the Force to influence the midi-chlorians to create life and keep those he cared about from dying, a precious knowledge that awarded him the epithet of "The Wise."[2

Ik zou nog wel meer speculaties (creëren van leven…Anakin) kunnen benoemen, als onderdeel van het masterplan van Snoke, maar de sterkste aanwijzing is toch nog steeds de muziek.

Tijdens de monoloog van Palpatine over de Legend of Plagueis the Wise is muziek te horen (soort zware digeridoo) en dat is dezelfde muziek die je hoort tijdens de scenes van Snoke in TFA.....

Kom maar... prove me wrong. Maar wel met argumenten

Dat is inderdaad een hele populaire theorie die echter al lang is ontkend door zowel J.J. Abrams als Pablo Hidalgo. Zie ook deze Twitter conversatie: http://www.slashfilm.com/snoke-darth-plagueis-theory-debunked/

Of deze vraag op Comic Con in 2015: 

Het zou natuurlijk kunnen dat beiden liegen om de verrassing erin te houden (zou in het geval van Abrams niet de eerste keer zijn: hij zei eerder dat Khan niet in Star Trek Into Darkness zat en later bleek het hem toch te zijn), maar juist om die reden en het feit dat hij veel spijt had van die uitlating over Khan weet ik zeker dat hij het niet aandurft om bij Star Wars hetzelfde te flikken.

Zie ook: http://www.cinemablend.com/new/J-J-Abrams-Admits-They-Screwed-Up-Khan-Reveal-Star-Trek-Darkness-40522.html

Still, in an effort to mend fences, Abrams opened up about the decisions in an interview with MTV (which you can watch above). As many remember, Team Star Trekswore up and down that Cumberbatch was NOT playing Khan, a classic Trek villain famously portrayed by Ricardo Montalban in the 1982 sequel Star Trek: The Wrath of Khan. Despite being asked numerous times in the run up to Into Darkness opening, cast and crew swore the villain would not be Khan. 

Except that the villain was Khan. And the needless misdirection angered many. 

Dus nee, hoewel ik het persoonlijk erg tof zou vinden als Snoke Plagueis was, lijkt het mij dat we hier met een compleet nieuw personage van doen hebben. Of gaat Ezra in Rebels seizoen 4 nog een interessante ontwikkeling doormaken? ;)

14 uur geleden zei Ramon:

Dus nee, hoewel ik het persoonlijk erg tof zou vinden als Snoke Plagueis was, lijkt het mij dat we hier met een compleet nieuw personage van doen hebben. Of gaat Ezra in Rebels seizoen 4 nog een interessante ontwikkeling doormaken? ;)

Denk ook niet dat Disney op zo' n grote schaal uit legends gaat putten. Zou ook te veel refereren aan Master Lucas. Ik heb het idee dat Disney wat afstand wil scheppen tot de bedenker van de saga. Mss heb ik het mis, maar zo voelt het nu wel aan met alle nieuwe creaties en de plek die de oude karakters mogen innemen. 

Ik kijk uit naar seizoen  van Rebels. Kan ik zeker van genieten. Leuke groep, leuke interactie. Leuke gastoptredens. Ik zou wel graag wat meer ontwikkeling willen zien. Dus ben heel benieuwd of Ezra idd een interessante  ontwikkeling doormaakt.

15 uur geleden zei Ramon:

Dat is inderdaad een hele populaire theorie die echter al lang is ontkend door zowel J.J. Abrams als Pablo Hidalgo. Zie ook deze Twitter conversatie:Dus nee, hoewel ik het persoonlijk erg tof zou vinden als Snoke Plagueis was, lijkt het mij dat we hier met een compleet nieuw personage van doen hebben.

Nou duidelijker beargumenteerd kan ik het niet krijgen @Ramon. Toch blijft er iets knagen. Hidalgo raakt overduidelijk geïrriteerd door de vraag en in panel doet Kasdan erg flauw over de vraag, alsof hij niet weet waarover het gaat en geeft JJ vervolgens aan dat Plagueis niet in ep7 zit......

Maar fair and square denk ik ook dat deze theorie een zachte dood laat sterven. Laat ik wel zeggen dat als Ezra Snoke is, ik mijn fan-abonnement op Starwars annuleer :) 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now