Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

Ik gooi hem er maar in. Wat vinden jullie van die Praetorian Guards? Die rode figuren.....

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Graflelijk inderdaad. Zoals eigenlijk alles wat met Snoke te maken heeft tbh...

spuuglelijk......abominabel is een beter woord, fakking plastic power rangers met speelgoedwapens gemaakt om makkelijke te molden poppetjes van te verkopen gatver Prequel lollypop stijl all over!!! ...hé dat lucht op.

Ik kan alleen nog maar hopen op een hoeveelheid screentime die de originele Imperial guards evenaart, dus zwijgend in de achtergrond voor een paar seconden.  Helaas vrees ik het ergste gezien de aanwezigheid in de toylines, alhoewel Phasma natuurlijk ook totaal vergeetbaar was in TFA. Als je dit toch eens vergelijkt met de eerste beelden van de shore-, of death trooper of K2so......mijn star wars hart huilt

Edited by Marko

2 uur geleden zei Marko:

Ik gooi hem er maar in. Wat vinden jullie van die Praetorian Guards? Die rode figuren.....

(NB: ben geen fan. Van beide niet.)

Edited by Dennis

Als ik een rondje internet doe, zie ik veelal laaiend enthousiaste verwachtingen.
Ik heb dat helemaal niet zo. Wat ik nu heb gezien doet me allemaal niet heel erg veel.  Er zijn best wel wat mooie beelden vrij gegeven, de flits space battle en Canto Bight bijvoorbeeld en denk ik dat Rey echt bad-ass wordt, maar, er zijn net zo veel dingen die ik absoluut niet zie zitten (praetorian guards, porgs!) en Canto Bight met al zn kleurrijk figuren kunnen ook afgedaan in één Maz Castle achtige shot. De grote mate van geheimzinnigheid over de verhaallijn kan gaan ook nog eens gaan leiden tot een "oh-was-dit-het' scenario.
Ik denk dat het echt tijd wordt voor een volwaardige trailer en ik hoop dat die me weer enthousiast maakt.  7 september begint in de VS het NFLseizoen......

Ik hoop stiekem op eerder zelfs. 11 augustus dropte vorig jaar de trailer, en hoewel er weinig sport in die buurt is, is er toch een kansje dat ze gewoon een trailer bij Good Morning America droppen ofzo. Immers, er moet ook ruimte overgelaten worden in het schema om Solo te teasen straks...

Tot nu toe helaas geen hoge verwachtingen van mijn kant uit. Ik denk dat ik door de jaren heen wat kritischer ben geworden ( mss te kritisch?). Er is geen enkel karakter wat me echt boeit in de nieuwe trilogie. Top Gun Poe niet, alleskunner Rey niet,  oportunist Finn ook niet en labiele Kylo ook niet. Gaat dat veranderen in the last jedi? Ik vrees voor de wending die het verhaal gaat krijgen. Is de titel een verwijzing naar de laatste Jedi, of verwijst het naar een transformatie van de jedi? Beide antwoorden zijn onbevredigend. 

nieuwe foto's.... nog steeds geen gevoel behalve een kleine 'aah'. Kom nou alsjeblieft met die trailer want ik wordt hoe langer hoe vermoeider van TLJ. Speelgoedlijnen zijn allemaal gelekt, zo'n beetje alles gezien en ook daarvan bereik ik geen climax. 

Ik volg op social media veel star wars en ik zie heel positivisme...... maar ik kan het niet duiden.

Zou er dan echt een I am your Father momentje in zitten en zouden ze zo goéd zijn geworden zijn in het bewaren van geheimen dat er nog echt grote plotwendingen aan komen? 

Op 28-7-2017 at 09:12 zei Marko:

Erg slechte mix tussen de "echte" Praetorian garde en een samoerai. Het is bekend dat George Lucas zich liet inspireren door de Japanese vechtkunst van de Samurai kom op; steeds weer dat veilige voortborduren op eerdere ideeen en uit zijn aantekeningen boeken putten. Het enige positieve is dat leraren zo hun scholieren kunnen interesseren in bv. de Klassieke Oudheid. Scipio Africanus zou echter furieus zijn met deze wanvertoning.

IMG_0077.png

Edited by the Prosheshy
  • Upvote 1

7 uur geleden zei Marko:

nieuwe foto's.... nog steeds geen gevoel behalve een kleine 'aah'. Kom nou alsjeblieft met die trailer want ik wordt hoe langer hoe vermoeider van TLJ. Speelgoedlijnen zijn allemaal gelekt, zo'n beetje alles gezien en ook daarvan bereik ik geen climax. 

Ik volg op social media veel star wars en ik zie heel positivisme...... maar ik kan het niet duiden.

Zou er dan echt een I am your Father momentje in zitten en zouden ze zo goéd zijn geworden zijn in het bewaren van geheimen dat er nog echt grote plotwendingen aan komen? 

Ik hoop dat er héél véél geheim wordt gehouden... want de toylijnen (lees: LEGO) vind ik tegenvallen; helemaal qua figuren/personages. Beetje hetzelfde als met TFA: de eerste wave was (imo) meh; pas later kwamen de betere zaken.

Dat vele positivisme kan ook de wens van de vader van de gedachte zijn... of zoiets. Jeweettoch.

• Upvote 1

Op 5-8-2017 at 10:13 zei Frans:

Tot nu toe helaas geen hoge verwachtingen van mijn kant uit. Ik denk dat ik door de jaren heen wat kritischer ben geworden ( mss te kritisch?). Er is geen enkel karakter wat me echt boeit in de nieuwe trilogie. Top Gun Poe niet, alleskunner Rey niet,  oportunist Finn ook niet en labiele Kylo ook niet. Gaat dat veranderen in the last jedi? Ik vrees voor de wending die het verhaal gaat krijgen. Is de titel een verwijzing naar de laatste Jedi, of verwijst het naar een transformatie van de jedi? Beide antwoorden zijn onbevredigend. 

Kylo/Ben Solo vind ik een toppersonage; anders dan de standaard villain.

Mbt de rest: eens, waarbij Poe (die zeker de potentie heeft) amper screentime heeft.

De rest is té bedacht, té politiek correct.

11 uur geleden zei MiguelTegen:

Toch wel even slikken bij die Porgs... Lijken een beetje op de hamsters uit de Albert Heijn-Hamsterweken. 

Porgereeeeeehh!

15 uur geleden zei Dennis:

Kylo/Ben Solo vind ik een toppersonage; anders dan de standaard villain.

Mbt de rest: eens, waarbij Poe (die zeker de potentie heeft) amper screentime heeft.

De rest is té bedacht, té politiek correct.

Ja inderdaad, daar lijd star wars erg onder. Vrouwelijke heldin check, afroamerican check, aziaat check.....

wat betreft Poe hou ik ook nog hoop, omdat hij in potentie een soort Solo is en de opening van TFA door hem klassiek is, you talk first....

Kylo vind ik ook nog steeds erg mysterieus al zal het nooit een darth vader achtig icoon worden. Maar dat is mischien ook te veel gevraagd, Bond heeft ook maar een Blofeld en verder nog prima films.

dus ......in navolging van wat Dennis zegt, té politiek correct. Overigens bedoelde ik niet letterlijk dat Star Wars er onder lijd, meer dat het hele lucasfilm concern er aan leid. Neem een voorbeeld aan marvel, tot nog toe is dat gewone een white mens world.

Edited by Marko

Voor mij doet de politieke correctheid niets af aan de film. Ik zie het zelf als een slimme marketing om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. ( all over the world).

Kylo mysterieus? Wou dat ik dat zeggen kon. Wel een mooie outfit, vind ik stoer. Alhoewel de functie van het masker mij ontgaat. Is het om mensen vrees in te jagen. Lukt niet echt. Of is het om meer pupkes te verkopen? 

Ben wel nieuwsgierig hoe het verhaal verder gaat.

Geef mij maar de variatie van Star Wars ipv een wereld waarin +/- 15% van de acteurs Chris heet ;p

Maar goed, is het nou zo'n ramp dat de hoofdrollen in de franchise er voor de verandering eens nìet precies als ons uitzien? 

5 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Geef mij maar de variatie van Star Wars ipv een wereld waarin +/- 15% van de acteurs Chris heet ;p

Maar goed, is het nou zo'n ramp dat de hoofdrollen in de franchise er voor de verandering eens nìet precies als ons uitzien? 

nee joh natuurlijk niet, dat was gewoon een politiek incorrect statement van mij om reactie uit te lokken. 

Toch, ik ben er van overtuigd dat die diversiteit niet volledig door goede bedoelingen wórdt gevoed maar eerder door financiële

IK vraag me tenslotte nog wel iets af.  Of in de film industrieën van India en Hongkong klinkt de roep om meer diversiteit ook zo klinkt, meer blanke acteurs....??

Why not both? Tuurlijk, Star Wars is een marketingmachine. Er wordt geen enkele beslissing gemaakt zonder dat er wordt afgevraagd of het goed is voor de portemonnee. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is dat deze beslissingen vanuit een goed hart worden gemaakt. Plus... al was het een puur financiële beslissing, dan nog is het goed dat het gebeurt.

Ik ken de filmindustrie in India niet goed genoeg om wat zinnigs te zeggen over hoeveel blanken hun weg naar films daar vinden. Ik durf wel te zeggen dat het daar minder belangrijk is. Er zal daar namelijk een hoger percentage Indische mensen zijn dan witte kerels hier. Media een afspiegeling van de realiteit laten zijn is zo gewoon makkelijker haalbaar :P

'Daar minder belangrijk': In Europa (en de VS) is een hoger % blanken. Dan zou het hier ook minder belangrijk moeten zijn.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now