Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Episode VIII - Algemeen

Recommended Posts

Die boom. Very Dagobah. Als Luke daar in blijkt te wonen......breekt mijn klomp. 

Ik zie Rey wel die boom inlopen voor haar cave trial, waar Luke ooit Vader voor het eerst confronteerde.

Op 1-5-2016 at 05:50 zei Marko:

Die boom. Very Dagobah. Als Luke daar in blijkt te wonen......breekt mijn klomp. 

Episode 8 The First Order strikes back.....ja het zou bijna te gek voor woorden zijn als de nieuwe At-At's niet in actie komen.

Edited by Tk 3870

De boom is onderdeel van een deel van Ahch-to waar de eerste Jedi Tempel is gebouwd. Ik vind de boom erg veel lijken op het symbool van zowel de Rebel Alliance, Resistance en de Jedi Order; de Starbird. Toeval? 

http://starwars.wikia.com/wiki/Starbird

Ik denk dat Lawrence Kasdan graag mag putten als schrijver uit o.a. Egyptische/Griekse mythologie en zo een reeds bestaand symbool in de nieuwe drie delen van de ennealogie tot leven laat komen. 

Starbird.jpg

Edited by the Prosheshy
tegroot

Ik zag je uiteenzetting bij je introductie post en ik moet zeggen dat ik deze zo far out maar tegelijkertijd zo logisch vind klinken dat ik het heel goed mogelijk acht. Die boom lijkt er zeker op. 

Ik vraag me dan alleen af wat die boom met een Starbird te maken heeft?

@the Prosheshy

Edited by Marko
edit

leuk nieuwtje:

Spoiler

zojuist gelezen op makingstarwars (sorry SWA, de grootste concurent internationaal gezien)

Tom Hardy doet een Daniel Craigje in VIII, hij speelt schijnbaar een Trooper die Finn herkent en er vervolgens van uit gaat dat hij infiltreert bij de resistance.

Op 7-5-2016 at 21:17 zei Marko:

Ik zag je uiteenzetting bij je introductie post en ik moet zeggen dat ik deze zo far out maar tegelijkertijd zo logisch vind klinken dat ik het heel goed mogelijk acht. Die boom lijkt er zeker op. 

Ik vraag me dan alleen af wat die boom met een Starbird te maken heeft?

@the Prosheshy

Wat ik vermoed is dat de boom een correlatie zal hebben (de boom is in heilige schriften de symboliek van leven naar dood en hierin is wellicht de heropstanding zowel Rey als Anakin relevant) met de wedergeboorte van de Starbird en een significante bijdrage heeft geleverd aan het ontstaan en de zienswijze van de First Jedi Order vanuit de eerste tempel op Ahch-To. Wat ik een mooie naam voor Episode VIII zou vinden is: The Guardian of the First Jedi Temple

3 uur geleden zei Marko:

leuk nieuwtje:

Inhoud verbergen

zojuist gelezen op makingstarwars (sorry SWA, de grootste concurent internationaal gezien)

Die zie ik niet eens als concurrent; dat is m.i. gewoon by far de beste SW site die er is. (al is de formule wel totaal anders als die van SWA).

2 uur geleden zei Dennis:

Die zie ik niet eens als concurrent; dat is m.i. gewoon by far de beste SW site die er is. (al is de formule wel totaal anders als die van SWA).

Tuurlijk je praat over een orakel op SW gebied het was een flauwigheidje. Daarentegen heeft Making niet zo' n geweldig forum.

Wel een toppie podcasting network, maar daar zal in NL toch minder vraag naar zijn..

Mbt de inhoud van dat spoiler tagje, dat is iets wat ik ws liever niet had geweten tot ik de film gezien had.

Maar ik ben mentaal toch niet sterk genoeg om geen spoilers op te zoeken :P

17 uur geleden zei Marko:

Tuurlijk je praat over een orakel op SW gebied het was een flauwigheidje. Daarentegen heeft Making niet zo' n geweldig forum.

:P

Ja, MSW is super idd. Zoals Dennis zei: wat mij betreft geen concurrentie. SWA is op weg om de ultieme Nederlandstalige Star Wars community te worden. Dat was althans mijn doel toen ik hiermee begon in september. :) 

Het is eigenlijk heel raar dat ik in mijn vriendenkring - en ook als je kijkt naar de tot nu toe uitgelekte nieuwtjes en beelden van zowel Episode VIII als Rogue One - merk dat iedereen het alleen maar over Episode VIII heeft. Zoals het er op dit moment uit ziet is de boodschap dat de Star Wars film van dit jaar niet het vervolg is op TFA voor een groot deel van het publiek volgens mij nog steeds niet duidelijk. Sterker nog: enkele vrienden wisten niet eens van die Rogue One trailer af...

Wanneer gaat Disney's marketingtrein vertrekken? Na de zomer pas?

Ik denk het.  Vooralsnog is R1 het zwarte schaap en hoor ik dagelijks nieuwtjes cq geruchten over R2 en episode VIII.

Ik merk wel dat ik jaaaaren zonder nieuw star wars materiaal makkelijk vergeet en nu al een beetje bitchy neigingen krijg bij het uitblijven van R1 spul.

3 uur geleden zei Ramon:

Wanneer gaat Disney's marketingtrein vertrekken? Na de zomer pas?

Force Friday eind september.

Vorig jaar rond deze tijd was er ook weinig van TFA: die korte trailer, die paar tradingcards met de namen van Rey, Ren etc en de trailer van Celebration. Dass war es. (zelfs de LEGO sets (die normaal maanden vantevoren al lekken) waren tot een week of 4 ervoor nog grotendeels een mysterie)

Nu hebben we die castfoto en 1 trailer. Nagenoeg hetzelfde eigenlijk.

Edited by Dennis

Ze zullen op de Celebration toch wel een primeur droppen vwb R1? Anders ga ik niet hoor......

Op 13-5-2016 at 16:34 zei Marko:

Ze zullen op de Celebration toch wel een primeur droppen vwb R1? Anders ga ik niet hoor......

Hoop eigenlijk nog wel op wat meer, ook op VIII gebied; een titel? Wellicht wat vroeg, maar als ze het alleen maar over R1 gaan hebben word ik een beetje verdrietig..

By the by, voor het geval dat je stuit op een gerucht dat de titel van VIII Fall of the Resistance gaat worden... Pablo Hidalgo tweette een paar uur na dat "lek" nog dat Revenge of the Sith de enige moderne Star Wars-film is waarvan de titel voortijdig gelekt is. 

Niet dat alle sites zich daar wat van aantrekken. Er circuleren op dit moment zoveel geruchten in Star Wars en Marvel-land die allang ontkracht zijn dat ik er een beetje moedeloos van word =/

Behalve Starwars houd ik sowieso heel erg van films, nieuw en oud. ZO was mijn meest positieve moment in het R1 panel het noemen van de vergelijking met The Guns of Navarone. Als R1 gewoon al een SF remake van die film is, en gezien de huidige beelden is dat niet ondenkbaar, zal ik in december een bioscoopstoel vervuilen.

In het future filmmakers panel werd door Rian Johnson een aantal films genoemd die hij met Lucasfilm als inspiratie voor VIII bekeek. Nu las ik dus al eerder dat oude oorlogsfilms als inspiratie werden bekeken, maar nu hangen er ook namen aan. Ik ben benieuwd wat dat kan zeggen over de inhoud van de film, dus heb eens wat nagelezen over de films en getracht zo kort mogelijk  te beschrijven. Er onder heb ik dan weer beschreven wat dit zou kunnen betekenen. Speculaasjes zijn nu eenmaal mijn ding.

Bridge on the River Kwai (1957)
Fluitende kerels...? lol.  Een groep krijgsgevangen dient een brug te bouwen. Dat gaat gepaard met psychologishe schermutselingen over het al dan niet saboteren van de bouw.  Tegelijkertijd zijn de geallieerden onderweg met het plan de brug op te blazen.

(De helden in een gevangenkamp besluiteloos over wat te doen met de kansen die dat bied)

Twelve O'Clock High (1949)
Een generaal maakt van een gedemoraliseerde bende ruige  piloten een geoliede vechtmachine. Veel luchtgevechten (in de film zijn authentieke beelden gebruikt)

(iemand traint een groep piloten voor de rebellen)

Gunga Din (1939)
Een lollige oorlogsfilm over drie sergeanten waarvan één er van wordt overgehaald om een laatste missie te volbrengen. Een boevenbende rukt op, maar dat lijkt slechts een afleidingsmanoeuvre voor een grotere aanval.

(Finn, Poe en ...? op avontuur op een exotische planeet bezig met een locale 'mafia', terwijl op de achtergrond groter gevaar dreigt)

Sahara (1943),
Over een overlevende tank bemanning die op zoek naar een uitweg uit oorlogsgebied een kleurrijke club mensen oppikt.

(Luke, Chewie en Rey die de anderen uit bovengenoemde situatie oppikken met de Millenium????)

Outcast Samurai films 1 2 3
Kan van alles zijn van Lone wolf &Cub tot de oorspronkelijke inspiratiebronnen van George Lucas van Kurosawa. Hier vind je Shogun Assasin(1) Rashomon(2) en Seven Samurai 3). Er zal in ieder geval met zwaarden worden gevochten .

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen, iemand bekend met de films en of deze bijvoorbeeld een hele specifieke beeldvoering hebben?Het kan natuurlijk best zijn dat men vooral gekeken heeft naar de wijze hoe zaken in beeld zijn gebracht en zijn de plotbeschrijvingen volstrekt oninteressant, maar ik meen vanuit de huidige geruchtenmachine wel wat aanknopingspunten te zien met bovenstaand.

EDIT: ik heb op de titels de hyperlinks naar de trailers op youtube toegevoegd voor het gemak van de geïnteresseerden.

Edited by Marko
trailer hyperlinks

Tja, films kijken om inspiratie op te doen kan veel of weinig invloed hebben op het eindproduct. Het zou kunnen betekenen dat de toon een tikkie donkerder is dan TFA, maar het kan net zo goed dat er gewoon een aantal shots zijn gebaseerd op deze klassieker. De TIEs over de horizon in TFA waren daarvan al een goed voorbeeld natuurlijk.

2 uur geleden zei Marko:

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen, iemand bekend met de films en of deze bijvoorbeeld een hele specifieke beeldvoering hebben?

'River Kwai'= Alec Guinness=Obi-Wan.

Maw: Kenobi confirmed voor VIII. ;)

Serieus: Sahara (Bogart, Lloyd Bridges), Gunga Din (Grant, Fairbanks jr), Twelve O Clock (Peck) hebben -zoals tussen de haakjes staat- de meest iconische acteurs die je je maar kan bedenken. Zo hebben we ze tegenwoordig niet meer (voor Bogart en Grant kom ik echt superlatieven te kort).

Ik denk dat het puur om de sfeer gaat zoals de OT geinspireerd was door de oude Flash Gordon serials, Seven Samurai, Errol Flynn films etc. Als ze ook voor de ouderwetsche oldskool look gaan dan ben ik blij.

Je plotbeschrijvingen zijn top. Zou mooi zijn als ze kloppen want het klinkt goed.

Eens hoor. Humphrey Bogart is een reden om oude films te bekijken. En zulke uiteenlopende rollen, allemaal even goed (van ultra cool in Casablanca tot borderline in Treasure of Sierra Madre). Carey Grant speelt in North by Northwest dus die is sowieso legendarisch. Alhoewel ik hem als acteur op zich iets minder waardeer. Wie ik dan weer echt ben gaan waarderen (vanuit die Hitchcock) connectie is Jimmy (James) Stewart. Kijk met Rear Window in je achterhoofd eens naar The Man from Laramie. Een van de beste westerns die ik zag.

Dat allemaal terzijde, maar ik ben echt heel  benieuwd hoe de verschillende verhaallijntjes uit die films (deels) terug zouden kunnen komen in VIII. Ik stond er zelf van te kijken, hoe de raakvlakken met de sterkere geruchten cq fotos uit Dubrovnik overeen komen.

Ter relativering is het mooist waarschijnlijk over twee jaar deze post zien en hoofschuddend lachen.....

Terwijl de redactie zich buigt over het zoveelste SW Rebels nieuwtje, zie ik het bericht dat Lupita Nyong'o zich aanstonds gaat bezig houden met haar opnames voor Ep VIII. Nu is dat op zich opvallend omdat de opnames afgerond zijn. Maar dat kan verklaard worden door haar mo-cap activiteiten. 

Veel blijer ben ik eigenlijk om te horen dat Max Kanata definitief terug keert voor de volgende episode! 

Die trailer posten was letterlijk alle vrije tijd die ik gisteren had, give me a break ;)

Verder is het wel een interessant feitje, maar "nieuws" vind ik er een groot woord voor. We wisten immers al sinds een tweet van Rian in april dat Maz in de film zou zitten... Gok dat Arti Shah (plug voor Dennis' interview!) het gros van het stand-in werk heeft gedaan voor de Maz scenes. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now