Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Game of Thrones

Recommended Posts

Het is weer terug, het programma waar iedereen en z'n moeder naar kijkt (wel een beetje ongemakkelijk tijdens de blootscenes). Hebben jullie de premiere gezien, of gaan jullie dat nog doen?

Als boeklezer heb ik wel een aantal dingen over de aflevering te zeggen, maar ik zal jullie de spoilers nog even besparen ;)

7 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Het is weer terug, het programma waar iedereen en z'n moeder naar kijkt

-1

Ik heb het ooit geprobeerd maar vind het echt he-le-maal niks. Net zoals ik Firefly (ook zo'n populaire serie) niet kon waarderen. :$

Ik wilde zeggen dat ik het als boekpurist ook helemaal niks meer vind, vooral Dorne hebben ze zo hard vernaggeld dat ze het beter helemaal weg hadden kunnen laten...

Maar ik hoopte eigenlijk eerst op een beetje positiviteit in het topic :P

(Ik negeer even dat iemand iets negatiefs over Firefly zegt :o )

Kijk er erg naar uit! Heb samen met vriendinlief eind vorig jaar alle seizoenen tot nu toe gekeken (volg de serie zelf wel sinds 2011, maar het was leuk om alles samen weer terug te zien!). Echter net als met Rebels wacht ik liever tot eind juni zodat ik alles in één keer kan kijken dan dat ik elke week een uurtje kijk.. :P Sorry, maar ben niet zo gek op cliffhangers :(

24 minuten geleden zei Ramon:

Kijk er erg naar uit! Heb samen met vriendinlief eind vorig jaar alle seizoenen tot nu toe gekeken (volg de serie zelf wel sinds 2011, maar het was leuk om alles samen weer terug te zien!). Echter net als met Rebels wacht ik liever tot eind juni zodat ik alles in één keer kan kijken dan dat ik elke week een uurtje kijk.. :P Sorry, maar ben niet zo gek op cliffhangers :(

Sluit hier naadloos bij aan.  Van kijken met vrouwlief tot 10 weken wachten. En ook echt wel fan! Nog nooit een serie gezien die zo mooi en gedetailleerd oogt. Zulke geweldige karakters, dialogen en acteurs daarbij opgeteld.

Ik begon overigens aan de boeken maar werd toen snel ingehaald door de serie en toen liep alles door elkaar. Met andere woorden....lang leve de luiheid.

Grappig is overigens dat mijn andere favoriete series uit een heel ander hoekje komen. Sopranos en The Wire. (Overigens wel allemaal HBO)

Edited by Marko

Ondanks dat dit topic gemaakt is als poging de TV versie eens flink te gaan bashen :) , probeer ik toch nog eens een lans te breken. Halverwege het seizoen ben ik wederom zeer onder de indruk van uitzonderlijk mooie en goed geschreven serie. Anybody else?

Ondanks dat ik me erg kaan storen aan sommige dingen (alles met Dorne en de Iron Islands bijv) vermaak ik me toch kostelijk. Met name in de verhaallijnen die de boeken al voorbij zijn gestuifd. Het is bevredigend om jarenoude theorieën bevestigd te zien worden, en vooral de laatste minuten van aflevering 5 waren erg sterk!

ben blijven hangen na aflevering 7. Niet omdat ik geen tijd heb of wil, maar omdat ...ugh..popcorn weigert...ugh ugh en mn pc is dead. Ik weet ook dat ik de shitste shit nog voor de boeg heb. Ik hoop zo snel mogelijk terug te komen....

Ik vind dit seizoen duidelijk afwijken van de voorgaande seizoenen, waarschijnlijk doordat de boeken zijn afgerond. Grote climaxen en het verhaal is wat meer lineair. Maar je voelt het hele seizoen al dat het serieus los zal gaan ....in de laatste drie afleveringen.

Ook meer omdat de personages weer wat meer bij elkaar aan het komen zijn. We naderen het eind, waarin alle overlevenden elkaar weer tegen gaan komen natuurlijk!

Maar inderdaad. Hoewel er weinig gebeurde wat mij als boeklezer verraste, is er zeker genoeg gebeurd de laatste twee afleveringen. 9 vooral is de hoogst gewaardeerde tv afl op IMDb ooit, en dat is niet helemaap zonder reden!

Ik zeg.... I choose Violence. En ik zeg ook vanaf vandaag leg ik euros opzij om met kerst in (2018) de box aan te schaffen.

Spoiler

Wat een waanzinnig einde heeft dit seizoen, voorheen was het hoogtpunt vooral een dramatische climax, al was er met de Whitewalkers aanval een glimp van wijzigende richting te zien. Het gaat nu in drievoud volledig los. Eerst een kleine appetizer met het duidelijk maken van Cersei dat de sparrows de pot op kunnen.  Dan het drakentrio dat de Meesters laat zien wie er nu aan wie zijn overgave komt aanbieden. Dan het superspektakel dat de battle of the bastards is. En of alsof het nog niet genoeg is rekent Cersei  in een klap met al haar obstakels af. Waarmee aan het einde in eens drie partijen overblijven en de stukken op het bord staan voor de laatste korte seizoenen waar ik weinig ruimte voor subtiliteiten meer verwacht. Alhoewel ik uiteraard wel heel nieuwsgierig ben hoe het Sandor Clegane, Brienne, Arya en onze Clarice zal vergaan.

Spoiler

Tja. Er zijn nog maar twee seizoenen, van waarschijnlijk +/- 7 afl per stuk. Het moet er dus hard aan toe gaan! Ik vermoed dat seizoen 7 afrekent met een hoop van de schurkachtige personages (looking at you, Cersei) en eindigt met de muur die valt. Waarmee seizoen 8 een epische strijd tegen de white walkers wordt... kwijl.

Spoiler

Dat denk ik ook dan hebben Bran en Samwell nog een tijdje om een kaart uit de mouw te toveren in S7 omdat ten uitvoer te brengen in S8.

Waarschijnlijk omdat het Jon wat meer 'voor de wind' gaat, gaat mijn sympathie vote nu eigenlijk naar Jamie. Die is toch echt wel een goodguy geworden. Mijn gevoel zegt dat zijn demonische zuster hem de kop gaat kosten. Maar ik vermoed ook dat hij Brienne nog terug zal zien. En dan over schurkachtige types gesproken, Frey heeft gekregen wat 'ie verdiend, maar Arya is een sick fuck geworden ineens. Die schept er wel heel veel plezier in.

t zou trouwens ook wel een soort uber gerechtigheid zijn als Sandor zn zombie broer (hoe?) afmaakt.

Edited by Marko

Is iedereen dit jaar weer lekker Draken en D-cups aan het kijken? Vind hem sterk dit seizoen. De vaart zit erin, het is moeilijker te voorspellen, en we zien eindelijk dingen waar we al zeven (!) jaar op wachten ^^

I look the other side..... 

Maar serieus, gewoon niét kijken. GoT heeft niet de aantrekkingskracht die star wars heeft.

@BoxerlessBossk 6 down one to go.....Jaha twee avonden gebinged, Niet normaal wat vet. Het niveau van deze serie overstijgt echt de gemiddelde bioscoop film, al moet ik zeggen de dat de draken niet iedere keer helemaal overtuigen. Tot nog toe nog niet heel veel echt spannende plot ontwikkelingen a la GOT. Arya is de shit. Jon en Danaeris hebben übergeile screen chemie en ook Cers en Jame stampen er weer lekker op los. En hoe lekker dit ook is om naar te kijken, qua spektakel, voelt dit seizoen eigenlijk wel als een tussen seizoen, de opbouw naar 'something big' en afronden van eindjes. Mijn GOT gevoel is meer het creeping en crawling plannetjes smeden etc. Nu kan een daverende laatste aflevering daar nog verandering inbrengen (het zijn ook maar 7 afleveringen) dus ik houd mijn definitieve mening verder nog even voor me.... Flee you Idiot ;) 

10 uur geleden zei Marko:

Jon en Danaeris hebben übergeile screen chemie 

Ewwwww.

Anyway, het plot wordt steeds ongeloofwaardiger (no way dat de tijdlijn van aflevering 6 klopt)... maar het maakt niet uit, want we krijgen eindelijk draken en wights te zien zoals we er al 7 jaar op zitten te hopen. Kom maar op seizoen 8.

owowow zeker genoten, echt heel erg cool maar wederom .....

Spoiler

die muur ging wel heel erg makkelijk om van een beetje blauw vuur, ik snap echter dat dit voor het verhaal geen fluit uitmaakt, al hadden ze er drie afleveringen over gedaan. De eerste 3 afleveringen waren echt afronden en opzetten, daar blijf ik bij.
Verder echt zeer genoten hoor, Little Finger, Yes die Bastard!  Slot scene jamie Cersei...neee ze ...gaat ....toch ....niet pfffieew. Uncle Benjen. Toch een backstab plan van Cersei een zeer irritante Euron (opvolgener van Ramsay qua "please kill the mofo", ben heel benieuwd hoe heldhaftig dit gaat eindigen voor Theon....of wordt dat juist een GoT'tje met een snelle dood van hem. En bam.....GoT heeft zn eigen Darth Maul.....Lady Oleanna. Niet onscreen doodgegaan dusssss, kan alle kanten op. Ze is/was zelf gifmengster dus kan best een antifgifje in de buurt hebben gehad. Ik vermoed dat ze terug komt, maar dat is ook hoop omdat ik haar dood het meest betreurde dit seizoen.

Ik heb er dit seizoen een stuk minder moeite mee om te accepteren dat mensen wiens lijk je niet ziet wel gewoon dood zijn. Ze moeten in dit laatste seizoen echt rap van alle afleidingen af en focussen op het echte vuur vs ijs verhaal...