Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Echoes of the Darkside

Recommended Posts

Voor wie het op de SWA website nog niet heeft gezien. https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/episode-viii/echoes-the-dark-side-fanfictie/

Een vermoedelijke phoney maar zeer amusante plotbeschrijving voor EpVIII .......

Discussies over hoe dit wel of niet al dan wel kan zijn niet nodig. Inhoudelijk is interessant......

Edited by Marko
Typo

Inmiddels is mn artikel alweer achterhaald.....vandaag verscheen deze plotbeschrijving: (de titel is overigens wél hetzelfde!!!)

Film is called Echoes of the Dark Side.
The film is similar to The Godfather 2, in the respect that there are several flash back sequences.

Act I

Finn is on a mission to undercover a secret plot that the first order has been planning, he is on his way to meet some mobsters on an underworld type of planet.

Leia is attending a memorial for the people killed on Hosnian Prime, including the leader of the Republic.

There is much controversy over whom should take over as the Leader, the public is divided on Leia. Especially since it is well known that her father was Darth Vader.

Poe is in attendance and in charge of her protection.

Luke is hesitant to train Rey. He speaks with Anakin/Obi Wan/Yoda as force ghosts whom try and convince him to train her.

Act II

Finn upon discovering that the First Order are planning a massive assassination of all the Republic leaders(including Leia), tries to warn the Resistance but is stopped short by Captain Phasma, whom is playing much more of a Boba Fett styled role in the film.

The First Order/Kylo & The Knights of Ren strike against the leaders at the memorial, killing all except Leia(whom is heavily injured and placed in a coma).

The Resistance led by Poe Dameron barely escape, and they retreat to a Resistance Base which is actually a Ship.

The Galaxy is in complete chaos, after essentially all planets losing their leaders and the Republic being destroyed in an instant.

Laura Dern's character takes over as the Resistance leader, but her tactics are controversial.

Luke sensing what happened to Leia finally agrees to leave the planet with Rey.

In order to find the rebel base they must find Finn, whom knows the location.

They arrive at the underworld planet to rescue him from Captain Phasma.

Act III

Kylo Ren senses his mother in a coma and it starts to make him heavily question his actions, it seems that Leia in her coma is able to speak to him directly and it is nearly driving him into madness.

Snoke belives Kylo can't handle killing his own mother, so he decides to have Benico Del Toro's character hunt for the rebels. Del Toro is a ruthless mercenary commander hired by the First Order. He is referred to as The Hunter.

Kylo is assigned to capture Rey and bring her to Snoke.

Luke and Rey are split up, Luke eventually rescues Finn.

Rey battles Kylo and again almost kills him until he destracts her with a reveal. He cuts off her arm. "No, Luke is your father". Luke had told her he wasn't up until this point, and just said her parents were dead.

Act IV

Laura Dern's character decides to attack the First Order in full force, which proves to be a trap setup by them to find their coordinates, she is killed.

The Resitance Base is ambushed by Benico's team and Poe and the remainding pilots must try and defend the Ship, some of the pilots even sacrificing themselves infront of blasts to protect their last stand.

Finn fights Captain Phasma, and narrowly escapes.

Kylo is about to leave with Rey when he hears Luke.

Kylo and the Knights of Ren attempt to battle Luke, but they can't come close to his power. There is no question about how powerful Luke is.

Luke has a line referencing his "fallen padawans".

Finn steals shield codes from one of the local gangs and has BB* hack Del Toro's ship.

Kylo is about to escape with Rey, but leaves her.

Finn rescues Luke/Rey but sacrifices himself and is caught by the local mob.

They eventually escape the Planet on the Falcon, which has Lando piloting.

Lando whom knows the underworld well, had heard rumors of Skywalker returning.

Final

The Resistance hold off Del Toro, but barely escape.

Once the shields are disabled the remainding Resistance literally fly their Ships in his to kill him. It is a very tragic scene.

Leia awakens, and finally sees Luke and speaks with him in a brief but emotional conversation.

She dies.

Poe is now the official leader of what is left of the Resistance.

Luke decides he must train his daughter, and bring Kylo back to the light to defeat Snoke.

Snoke feels that Kylo wouldn't bring back Rey, he is angered and Hux reports to him that Ren has not returned.

The flash backs show an incredibly creepy scene of Snoke as a young man speaking to Kylo.

Rey's mother is not revealed.

She was whom left Rey on Jakku. She mind wiped Rey but she was killed and hunted.

The Knights are the former apprentices of Skywalker.

Part of Luke's isolation has been because he feels the darkness in him after the betrayl, he really hesitates to use his powers. He thought his daughter was dead. But once he realizes she is alive, he can't admit it to her.

Note

Lando also could have shot down Ren as he escapes, but Chewie stops him.

MAJOR TWIST

Once Kylo reveals that Luke is her father, she is shocked why he wouldn't admit it to her. Kylo then reveals that's because it was in fact both Rey & Kylo who betrayed him She was never a young girl on Jakku. She was left there to never become a Jedi.

This is why Luke is so hesitant to train her, and doesn't want to reveal he is her father.

Her mind was wiped to think she had been there since she was a young girl.

Beide plots zijn vrijwel zeker fanfictie.

Echter: van mij mag het verhaal echt zo zijn. Van TFA heb ik ook fanfictieplots (nieuw woord?) gelezen die echt briljant waren en veel beter dan het echte script.

Wat me aan deze plots bevalt: Ugly Betty heeft een kleine rol en is -gelukkig- geen nieuwe good guy en Lando keert terug.

Als Leia echt kastjewijlen zou gaan dan heb ik daar nu veel minder geen moeite meer mee nu Solo toch al weg is.

Enige dat ik mis is dat er niemand uit Rebels mee doet.

Spoiler

sorry Bossk, ik kon het niet laten :P

Die eerste voelt veel gebalanceerder als het tweede verhaal. Alhoewel er ook wel wat overeenkomsten in zitten. In de eerste staat eigenlijk alleen het Snoke achtergrond verhaal me erg tegen, maar verder geweldig. Dus wellicht dat dit mn objectiviteit vertroebeld. Toch zit er in het eerste verhaal zowel qua ritme en logische ontwikkelingen (er zal mate van voorspelbaarheid in zitten) wat mij betreft een kans.

Slim gebruik gemaakt van alle geruchten die waarschijnlijk wél waar zijn.

Wat het echt weggeeft als fake voor mij though, is de dood van Finn. En dan specifiek dat Lando letterlijk de volgende scene op de proppen komt. Zwarte mensen zijn geen Highlanders, er kan er méér dan één van bestaan.

@BoxerlessBosskDood van Finn?. Is er nu al weer een derde.....?  "offert zichzelf op en wordt gevangen door de lokale maffia"

@Dennisals Lando er onverhoopt toch inzit heb je toch je Rebels karakter, in theorie. Kan me het niet voorstellen want BDW verkeert ongeveer in dezelfde status als Michael Jackson met verschil dat hij nog beweegt.

Ik mis in de eerste waarvan ik dus vermoed dat die kernen van waarheid bevat, Laura Dern? En ps.....No, you are my father. Priceless!

Edited by Marko
Typo

@Marko Vind je die eerste echt tof? Ik raakte de feeling kwijt toen ik las dat Rey Luke's vader zou zijn. Dat komt op mij over als een fan die iets shocking wil verzinnen.

Die tweede vond ik persoonlijk wel leuk om te lezen, maar geloof er ook weinig van. Het idee dat Rey en Kylo samen Luke hebben verraden (alleen: hoe zou Rey dat doen als klein meisje?) en dat ze daarom is achtergelaten op Jakku om nooit een Jedi te worden intrigeert me wel. Het maakt de laatste scène van TFA een stuk emotioneler en spannender dan dat het al was.

Ook vrees ik dat iemand inderdaad een hand/arm gaat verliezen, dat moet haast wel :P Safe bet lijkt me, gezien de middelste film in beide eerdere trilogieën. :)

Natuurlijk is Rey niet letterlijk de vader van Luke. Maar ze is nèt zo als Zijn vader. Dus geboren uit een onbevlekte geboorte (of hoe je dat ook al weer zegt) dat vind ik juist een hele toffe gedachte daar de parallellen met Anakin talrijk zijn.  

Overigens geloof ik er ook geen zak van hoor allemaal. Maar dat is ook niet de fun in dit topic. Een gechopte arm daar gelook ik ook wel in ja.

En ik ben ook nog steeds erg benieuwd hoe Kylo nu uit de strijd is gekomen. Tel maar mee, crossbow blaster shot, lichte saber hit van Finn en een paar flinke rake hits van Rey waaronder die in zijn gezicht. Nieuwe helm of de oude met een nieuwe verfje?

5 minuten geleden zei Marko:

Natuurlijk is Rey niet letterlijk de vader van Luke. Maar ze is nèt zo als Zijn vader. Dus geboren uit een onbevlekte geboorte (of hoe je dat ook al weer zegt) dat vind ik juist een hele toffe gedachte daar de parallellen met Anakin talrijk zijn.  

Ik bedoelde idd ook niet dat Rey letterlijk zijn vader is en snap ook dat jij dat ook niet bedoelde, maar het neigt imo teveel naar iets wat door een fan is verzonnen dan dat het ook maar enigszins SW-achtig aanvoelt. In het fanfictie verhaal ligt het er net wat te dik bovenop. Vooral ook dat Anakin en zij maar twee van de zovele 'Chosen Ones' zouden zijn en dat die chosen ones van weleer dan als Force Ghosts verschijnen in de film. Tja.. behoorlijk pauper imo.

Het idee dat Rey en Anakin veel overeenkomsten hebben is natuurlijk wel iets interessants en het lijkt mij dan ook evident dat ze nauw verbonden is met de Skywalkers. 

4 minuten geleden zei Marko:

En ik ben ook nog steeds erg benieuwd hoe Kylo nu uit de strijd is gekomen. Tel maar mee, crossbow blaster shot, lichte saber hit van Finn en een paar flinke rake hits van Rey waaronder die in zijn gezicht. Nieuwe helm of de oude met een nieuwe verfje?

Ik ga voor een vergelijkbare helm met andere kleurtjes ;) Kunnen ze vrijwel hetzelfde poppetje weer verkopen in de winkels. Ka-ching.

P.S. Als je meerdere posts in 1 topic binnen een paar minuten achter elkaar wil plaatsen, kun je het beste je vorige bericht bewerken. Dan houden we het topic lekker overzichtelijk :)

Pablo Hidalgo: there's nothing stopping me from typing "Snoke isn't Plagueis." Just like I could type "Snoke is Plagueis".

LOL

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this