Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Batman v Superman: Dawn of Justice

Recommended Posts

Iemand anders deze film ook al gezien? 

Het is echt een schoolvoorbeeld voor hoe het Star Wars ook had kunnen verlopen; ze willen in één klap een heel multi-billion-dollar universum neerzetten waardoor ze het overzicht over de verhaallijn en de karakterisatie een beetje kwijtraken. Hiermee is het dan wel een oke popcornfilm geworden (als ik de leek mag geloven), maar voor kenners (en laten we eerlijk zijn, dat zijn er bij Batman en Superman best wel wat) is het een verschrikking. 

Al moet ik zeggen dat deze film op een andere manier slecht is dan Fant4stic: Waar die film gewoon tenenkrommend saai was, zit deze film zo bomvol verschrikkelijke en lachwekkende momenten dat ik me toch weer kostelijk vermaakt heb.

Kortom, gaat dat zien! ...op een avondje lekker op de bank verderop dit jaar met zoveel mogelijk vrienden om dit spektakel af te kraken.

Nou eindelijk zeg.....3 koters vreten nu eenmaal (gelukkige) tijd. Ik gooi mijn hele verhaal even in een spoiler alert om niemand fur die kopf zum stossen.

Spoiler
Eerst de plussen.

Deze wereld spreekt mij meer aan als die van Nolan, omdat hier het "alles kan gebeuren" gevoel weer bestaat. Ondanks dat Afflecks star power een flintertje in de weg zit, zet hij een voortreffelijke oudere verbitterde batman/bruce wayne neer. Ook Henry Cavill zet een puike Superman neer. Eigenlijk verdienen alle acteurs een pluim voor het acteer werk, waar ze het mee moesten doen (oeps!), behalve één, maar dat hoort niet bij de plussen dus daarover zometeen. Vergeet niet dat Snyder echt wel (duistere) karakters neer kan zetten. (Watchmen is een persoonlijke favoriet). De verbitterdheid van Batman wordt niet te veel uitgelegd en met wat je krijgt is het, de eerste helft, prima te doen verhaaltechnisch.

Tot het moment van de onvermijdelijke......... 'minnen' . 
De manier waarop Batman omslaat in zijn eerder nog verzengende haat tegen superman, is gewoon onvoldoende, maar ik vindt dat het hele verhaal sowieso ontzettend uit de bocht vliegt vanaf dat punt. Bij de uitvoering van het snode plan van Lex Luthor. Nu ik het daar toch over heb. Wat een vreselijke Lex Luthor. Ik begrijp dat het gewicht van Ledgers Joker bij iedere volgende Batman villain op de schouders drukt, maar deze rol is gewoon, irritant over the top en slecht uitgevoerd, dus ook slecht geregisseerd. Maar terug naar het verhaal, op het moment dat B en S eindelijk weer matties zijn wordt er ineens naar z'n 6 (jawel sportauto's) doorgeschakeld naar een erg lelijk CGI overkill eindgevecht, met Doomsday, waarin mijn enige pluspunt is dat Wonderwoman wordt geïntroduceerd ....en ass kickt. Zack Snyder verzand een aantal keer in zijn 300 achtige schilderijtjes-stijl, oa in die shot uit de trailer waar B S en W als een soort super slowmotion stilstaan en dat haat ik.

Al met al heb ik me gewoon prima vermaakt met deze film, maar was er bij mij met name het gevoel dat het gewoon veel beter (lees evenwichtiger) had gekund, zonder zelfs maar een ander verhaal te vertellen. Maár zoals de film overall wordt gebashed vindt ik wat overdreven. Het is geen gedrocht als FF.

Edited by Marko

Heb me inderdaad ook vermaakt en geen spijt gehad dat ik hem in de bioscoop ben gaan zien. :) Vond het af en toe wel verwarrend om de film te volgen, maar ik denk dat ik ook beter eerst Man of Steel had kunnen kijken. Zal die nog wel eens bekijken voordat ik Batman v. Superman op Blu-ray haal, want ik kijk op zich wel uit naar de director's cut. Las iets over dat die 4 uren zou kunnen duren? Call me crazy: maar heb er op zich wel zin in om die te kijken :)

Uit man of steel mis je niet veel. Dat is het verhaal van Superman2 (1980) in een nieuw sausje. Dus Zod van Krypton  die vervelend komt doen en superman die nogal wat collateral damage veroorzaakt terwijl hij geen stopt. Maar dat zit in de film, die overigens sowieso wat onevenwichtig en verwarrend aandoet😂

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this