Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Marko

Dvd Blu Ray

Recommended Posts

Ik kan het me niet voorstellen dat het iemand ontgaan is, maar The Force Awakens is vanaf 6 april verkrijgbaar als Digital Download en vanaf 16 april ook op DVD en Blu-ray. Dat duurt wel weer langer als de rest van de wereld. 

Tevens zag ik op makingstarwars de lijst met definitieve deleted scenes.

Finn and the villager

Jakku message

X-Wings prepare for lightspeed

Kylo searches the Falcon

Snow speeder chase

Finn wil be fine

Ik zie er nergens wat over.... Dit is het:

Secrets of The Force Awakens: A Cinematic Journey – For the first time, discover the complete story behind the making of The Force Awakens, revealed through in-depth footage and exclusive interviews with the actors and filmmakers in this feature documentary
The Story Awakens: The Table Read – Cast members familiar and new reflect on the memorable day they all first came together to read the movie’s script
Building BB-8 – See how the filmmakers brought the newest droid to the screen, creating an instant fan favorite in the Star Wars
Crafting Creatures – Watch movie magic as the filmmakers bring a cast of new creatures to life
Blueprint of a Battle: The Snow Fight – Go deeper into the epic, climactic lightsaber battle between Rey and Kylo Ren
John Williams: The Seventh Symphony – The legendary composer shares personal insights of his work on Star Wars and The Force Awakens
ILM: The Visual Magic of The Force – An insider’s look into the remarkable digital artistry of the movie’s visual effects.
Force For Change – Heroes come in all shapes and sizes. See how the Star Wars: Force for Change initiative has united Star Wars fans all over the globe to help others
Plus Deleted Scenes
* Digital bonus offerings may vary by retailer

Sowieso deze meteen halen als hij in de winkels ligt! Ben vooral benieuwd naar die deleted scenes. Ik had vooral op het einde het gevoel dat er veel uitgeknipt was.

Zeker halen. Ik was hem al bijna aan het voor bestellen maar ik denk dat ik op de dag gewoon naar een winkel knal na te bekijken wie de interessantste aanbieding heeft. 

Ik scoor de steelbook....omdat ik zowel de BR en DVD wil en beide in deze set zitten.

Op de releasedag even naar de MM (ook al ben ik soms gek).

dennis even jit nieuwsgierigheid, waarom zou je de dvd ook willen hebben als je de blu ray hebt?

1 uur geleden zei Marko:

dennis even jit nieuwsgierigheid, waarom zou je de dvd ook willen hebben als je de blu ray hebt?

Beneden staat een BR speler; hier kan ik de film in de 'beste' kwaliteit kijken. De DVD wil ik echter ook zodat de film ook boven gekeken kan worden én op de PC. In het verleden is het al meerdere keren voorgekomen dat ik screencaps moest/wilde maken (bv voor bij een artikel/interview). Even de DVD in de PC en cappen maar.

Raar maar waar: de weinige keren dat ik nog een film fysiek aanschaf kies ikaltijd voor de DVD. Ik heb behoorlijk  wat op DVD en heb pas laat een BR speler aangeschaft (in 2011......speciaal voor de Star Wars box set waar de extras voor mij belangrijker waren dan de films zelf). Het enige dat ik opnieuw heb aangeschaft zijn de oude Battlestar Galactica, de Star Trek films (zeer fraaie boxen!) en Indiana Jones. Verder heb ik alles op DVD gehouden en maar een handjevol BR's aangeschaft (ik heb er nog geen 10 buiten de al genoemde titels).

Tevens heb ik 1x meegemaakt (meerderen hadden dat probleem met deze titel) dat een BR niet werkte (X-Men: Days of Future Past). Op diverse LG spelers werkt deze BR niet. Er zou een update voor nodig zijn.....maar die update is er niet. Ik (en velen met mij) zat toen met een dure BR waar ik niets aan had (gelukkig met klein verlies op MP kunnen lozen). Sindsdien ben ik helemaal erg huiverig voor nieuwe BR's.

Aha! Thanks voor de info.

Ik bezit om precies te zijn één blu ray. Ghostbusters. Verder stapels dvds. Maar de laatste jaren vooral via andere wegen films gekeken.

Edited by Marko

8 uur geleden zei Marko:

Aha! Thanks voor de info.

Ik bezit om precies te zijn één blu ray. Ghostbusters. Verder stapels dvds.

Hier tzelfde. In 1999 kocht ik mijn eerste DVD........serieus: Ghostbusters. (de 2e en 3e weet ik ook nog: The Mummy en The Shawshank Redemption)

Ik haalde toen enorm veel regio 1 DVDs uit de VS (daar was het eerder uit en de uitgave was vaak fraaier).

Op een gegeven moment was ik gewoon 'klaar'. Alle oude titels had ik inmiddels (ik weet nog dat in de eerste jaren van de DVD wekelijks/maandelijks oude titels uitkwamen die ik perse moest hebben).

Ik zou ook serieus niet weten wat ik met een collectie van 1000+ DVDs/BRs zou aanmoeten. (en dan te bedenken dat er tig verzamelaars zijn die jaren geleden al hun DVDs geloosd hebben omdat BR zijn intrede deed en men al hun DVDs wilden vervangen voor BRs........)

19 uur geleden zei Dennis:

Hier tzelfde. In 1999 kocht ik mijn eerste DVD........serieus: Ghostbusters.

Ik haalde toen enorm veel regio 1 DVDs uit de VS (daar was het eerder uit en de uitgave was vaak fraaier).

Ghostbuster blijft prachtig en de opgepoetste versie op blu ray is echt wel geinig (15 euro voor 1+2 in een doosje)

Ik kocht ook altijd dvd's uit de US/UK om dezelfde reden, met als gevolg dat ik nu wel een prachtige collectie van mijn favoriete (vooral 90's)  films, die men stillaan aan het vergeten is, heb staan

Heb er net 1 besteld de steelbox op bol.com heb super veel zin op hem te gaan bekijken en vooral de deleted scenes hoop op iets gaafs wat eigenlijk gewoon in de film had gemoeten.

Alleen vindt ik het raar dat wij hem niet gelijk hebben als dat ze hem in Amerika krijgen want de films komen wel eerder in de bioscoop hier en daar later maar de dvd's komen hier wel 2 weken later vindt ik zelf een beetje gek doe dan allemaal gelijk.

Dat vind ik ook raar. Ik dacht dat het met ondertiteling te maken had. Ik twijfel nog over die steel box. Misschien een goedkope bluray en dan over ca 5 jaar de complete box😉

Edited by Marko

20 uur geleden zei Marko:

Dat vind ik ook raar. Ik dacht dat het met ondertiteling te maken had. Ik twijfel nog over die steel box. Misschien een goedkope bluray en dan over ca 5 jaar de complete box😉

De ondertitels van de extras zullen idd de reden zijn denk ik.

13 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Die twee weken wachten op de extras kan ik wel aan, zolang ik in die tijd de film iedere dag een keer kan zien ;p

Je trekt de film eerst digitaal binnen en schaft hem vervolgens 2 weken later fysiek aan?

Spoiler

ik ook :P

Op ‎9‎-‎3‎-‎2016 at 23:04 zei Marko:

Ik ga ook zeker weten over 5 jaar een box kopen met alle 9 films + stand alone films misschien wel

Tip van Jip.

Als je (net als ik) geen zin hebt in een Franse titel op je hoes en altijd een Franstalig hoofdmenu op je scherm.

Volgens de specs op verschillende webshops heeft de Engelse versie Nederlandse subs. Ik heb bij Amazon. Co.uk besteld.  Kun je ook nog kiezen uit light of dark versie. 

En ook nog marktleider in Nederland dus geen winkel die er onder duikt of en mooie package samenstelt

Dat was ook mijn enige twijfel. En de subs voor de Kids. Maar aangezien ik tzt toch voor een super deluxe trilogy box zal gaan ....worth the risk 

Vind het persoonlijk jammer dat het nog zolang wachten is tot de release van de 3D Blu-ray. Maar hebben meerdere van jullie hem nu op een buitenlandse webshop gekocht? Ik weet nog niet zo goed waar ik hem moet halen, denk erover om misschien maar gewoon een winkel binnen te lopen half april. De steelbook versie hoef ik op zich nog niet per sé, aangezien ik de film toch opnieuw koop wanneer de 3D versie uit is. :P

En wat betreft de digitale versie, via welke manier kan ik die in Nederland het makkelijkst op mijn smart tv kijken? Ik heb hem wel zien staan in de iTunes store, maar die zou ik dan alleen op de PC en Macbook kunnen kijken volgens mij. Natuurlijk kan ik die dan wel aansluiten op de tv, maar dat is me teveel gedoe voor die paar dagen.. Leek me alleen wel tof om hem gelijk 6 april in goede kwaliteit op de tv te kunnen zien. :)

6 uur geleden zei Ramon:

Vind het persoonlijk jammer dat het nog zolang wachten is tot de release van de 3D Blu-ray. Maar hebben meerdere van jullie hem nu op een buitenlandse webshop gekocht? Ik weet nog niet zo goed waar ik hem moet halen, denk erover om misschien maar gewoon een winkel binnen te lopen half april. De steelbook versie hoef ik op zich nog niet per sé, aangezien ik de film toch opnieuw koop wanneer de 3D versie uit is. :P

M.i. zijn dit de meest voordehandliggende opties:

1-16 april de Mediamarkt binnenlopen

2-Bestellen bij Amazon UK, maar daar komt hij 'pas' 18 april uit...en daar het vanuit Engeland verzonden wordt heb je hem dan (een paar) dagen later dan bij optie 1

7 minuten geleden zei Dennis:

2-Bestellen bij Amazon UK, maar daar komt hij 'pas' 18 april uit...en daar het vanuit Engeland verzonden wordt heb je hem dan (een paar) dagen later dan bij optie 1

Maar dan wel zonder franse teksten of hoofdmenus zonder dat je dat wil......😜

Edited by Marko

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this