Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Boeken

Recommended Posts

5 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Tja, ik kan me niet helemaal vinden in jouw kritieken, Marko.

1 uur geleden zei Marko:

Ik denk dat je (qua leeftijd) meer aansluit bij de doelgroep ;)  ...

tenor.gif

Edited by Dennis

9 uur geleden zei Marko:

Ik denk dat je (qua leeftijd) meer aansluit bij de doelgroep ;)  ...Een ding is non-negotiable, er zat echt meer actie in Bloodline, los van of dat een boek beter maakt. Leia was bad ass daar in.

Één welgemikt schot en een ontsnapping is in mijn ogen ook niet gigantisch veel actie. 

9 uur geleden zei Marko:

Maar zoveel cameo's zaten er toch niet in of heb ik er langs gelezen (geluisterd; guilty!)?

Vooral Grey's eigen creaties kwamen overal weer opduiken. Zo'n beetje alle planeten en aliens die ze bedacht heeft, maar ook een sneaky cameo van de Mighty Oak Apocalypse op Pamarthe bijvoorbeeld.

Wat Vader betreft... hoeft toch niet persé? De Senaat bezoeken of polshoogte komen nemen bij vermoedelijke samenzweringen is niet echt het soort activiteit waar Vader normaal gesproken z'n bed voor uit komt. Om je eigen term te gebruiken, Vader zou in dit boek niet echt complimentair zijn aan het verhaal.

15 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Wat Vader betreft... hoeft toch niet persé? De Senaat bezoeken of polshoogte komen nemen bij vermoedelijke samenzweringen is niet echt het soort activiteit waar Vader normaal gesproken z'n bed voor uit kom

Het is ook zeker niet dát hij een rol zou moeten hebben,ik bedoel eigenlijk dat er met geen woord over hem wordt gerept, hij leek me 3 jaar voor yavin toch al een vrij beruchte dude?

Leia kent hem ook bij naam in ANH... wat de optie van covert ops baas ook een beetje wegvlakt...

30 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Ieder boek over vandaag de dag hoeft toch ook niet aan Trump te refereren? Alsjeblieft niet zeg :P

Maar nu vergelijk je dan ook een clownsfiguur met een historisch figuur! Ik bedoel dat SW tot aan episode 6 het verhaal van Vader was. Hij domineert samen met paps de galaxy. Dit duo is samen verantwoordelijk voor het bestaan van de resistance! En als het verhaal over Leia gaat en op de achtergrond de resistance, vind ik Vader toch wel noemenswaardig. Al is het maar dat hij tijdens een of ander overleg word genoemd. 

Maar om aan te sluiten bij je vergelijk: je kunt tegenwoordig niet over de wereldpolitiek praten zonder Trump te vermelden! 

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

*shrug* Ik vind het gewoon een gek detail om over te vallen :ph34r:

Darth Vader....Star Wars ......Detail........ : Popquiz, welke van deze woorden hoort niet in deze in thuis... Bovendien val ik er niet over, kijk maar 2 benen!

Serieus, het is gewoon echt heel raar, lees maar terug en dat is het palpatine dit en palpatine dat, waar veelal The Empire beter in de zin past.  En inderdaad, als zou het maar zo zijn dat hij tijdens een van de (vele) overleggen werd genoemd, of in het beschijven van de angst voor The Empire....

Anderzijds nsap ik je Trump referentie uiteraard ook heel goed, niet in iedere boek/film over WO2 wordt Himmler genoemd, terwijl Hitler nagenoeg altijd wordt genoemd. Nah ja ....ik rust mijn casus, dit heeft niets te maken met mijn beoordeling van het boek an sich trouwens.

Vandaag verscheen het boek 'Stormtroopers: Beyond the Armor' van auteur Adam Bray.
De auteur postte vandaag dit:

Citaat

It's book launch day for "Stormtroopers: Beyond the Armor"! This book marks a special milestone for me, as my first truly nonfiction book--in every sense of the word--for Star Wars. Written together with Ryder Windham and including a forward by actor John Boyega, our book covers everything, from the design and development of stormtrooper armor, their evolution through the movies, to their current incarnations in the new Disney films. In case you are wondering, when we say "stormtroopers" we actually mean this in a very broad sense--we also highlight clones, TIE pilots, all the various trooper specializations (sandtroopers, snow troopers, AT-AT drivers, etc.) and new additions like Scarif troopers and death troopers. The book also covers the representation of stormtroopers in animation, publishing, games, merchandise, and their importance in pop culture. Of course a book about stormtroopers would not be complete without a big section featuring the The 501st Legion and the incredible charity work that this fan costuming organization does.
Of course Ryder and I couldn't manage this all alone. I'll leave Ryder's section for him to elaborate on. I covered the eras from the Special Editions forward, with contributions from actors David Collins, Sam Witwer and Dee Bradley Baker, artists Terryl Whitlatch, Kilian Plunkett, Ksenia Zelentsova, Chris Trevas and Chris Reiff, 501st founder Albin Johnson and member Clint Randall, author Cole Horton, Dennis Pellegrom at Star Wars Interviews, the great team at Hasbro Toys and others. Many thanks to them for their valuable contributions. You folks made this experience truly rewarding and fun for me!
This book has been 2 years in the making--the longest I've been involved in a book--and uncovered some of the biggest surprises I've stumbled upon in researching a Star Wars book yet! Stormtroopers: Beyond the Armor is available for sale now, both in hardcover and digital versions on Amazon: http://amzn.to/2yJuoFV (ordering from this link pays for my coffee). The digital version doesn't come with the sweet removable memorabilia though.

In afwachting van mijn fysieke exemplaar moet ik het met de digitale versie doen... en wat zien we in de credits?

2w562s3.jpg

Fantastisch dit.

StormtroopersBeyondTheArmor-225x300.jpg

6 uur geleden zei Frans:

Hoi Dennis, dit lijkt me idd fantastisch. Hoe kun je dit nog toppen? Gefeliciteerd! 

Thnx!

Hoe dit toppen? "You'll find the SWA crew is full of surprises ;) "

(Overigens is dit de 2e keer dat dit gebeurd; in The Making Of Return of the Jedi (van JW Rinzler uit 2013) staat de (oude) site in de credits. Verder zit er een onofficieel naslagwerk aan te komen waar een hele rits interviews in opgenomen zullen zijn)

Edited by Dennis

Op 15-9-2015 at 13:11 zei BoxerlessBossk:

Revenge of the Sith novelisatie: de omzwaai van Anakin naar de duistere kant heb ik in de films altijd een beetje abrupt gevonden. In het boek zit je in Anakins hoofd, en zie je zijn val een stuk geleidelijker. Zo wordt hij echt een driedimensionaal personage ipv een verwende tiener die niet krijgt wat ie wil.

Nog 100 pagina's te gaan. Wat een geweldig boek is dit! Wat je zegt, je zit in Anakins hoofd. Het voegt zoveel toe aan de film, en geeft zoveel meer karakter aan de personages. Ik ga er lekker langzaam door heen, wat ik altijd doe wanneer ik van een boek geniet.