Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Boeken

Recommended Posts

Op 5-10-2015 at 17:45 zei Marko:

Het boek Bane, path of destruction heb ik ervaren als genre overschreidend. Ik lees best veel en niet zo veel Star Wars, om alle niet nader te noemen reden ;)

Dit boek vond ik echter erg goed. De weg die Bane aflegt, maakt dat je heerlijk met hem mee gaat leven. Okay je moet wel enige Sith sympathie hebben.

Qua comics las ik een aantal jaar terug de hele serie Legacy. Dit speelt zich vele jaren in de toekomst af en gaat over een nazaat van het Skywalker geslacht met een Solo achtig karakter ...... en een death stick verslaving! De hele Sith rule of two is omver en de bad guys hebben allen een Maul achtig uiterlijk wat de stijl ten gode komt. Wat mij betreft echt een dikke anrader.

oh ja omdat eea zich afspeelt in een verre toekomst is het niet heel onderhevig aan wat zich nu ontwikkeld.

Heb pas de Bane trilogy gekocht op MP. Krijgt goede kritieken dus ik dacht dat het een mooie optie was om eens te lezen vanuit het standpunt van de Sith. Maakt me niks uit of het legends is of niet. Wat dat betreft ga ik voor een goede schrijfstijl en karakter ontwikkeling. Ik wil de zogenaamde canon daar niet al te bepalend in laten zijn. 

De legacy comicreeks  is wat mij betreft een dikke aanrader. Het hoofdpersonage en zijn team zijn goed neer gezet. 

11 uur geleden zei Frans:

Heb pas de Bane trilogy gekocht op MP. Krijgt goede kritieken dus ik dacht dat het een mooie optie was om eens te lezen vanuit het standpunt van de Sith. Maakt me niks uit of het legends is of niet. Wat dat betreft ga ik voor een goede schrijfstijl en karakter ontwikkeling. Ik wil de zogenaamde canon daar niet al te bepalend in laten zijn. 

De legacy comicreeks  is wat mij betreft een dikke aanrader. Het hoofdpersonage en zijn team zijn goed neer gezet. 

Leuk dar je deze weer even leven inblaast. Ik was destijds flabbergasted door met name het 1e deel van Bane.  De achtergrond van de sith voor de rule of two etc, de karakterontwikkeling van Bane en de ontwikkelingen op de academie. Er staat op de website ook een review.

Legacy ga ik aanstonds weer eens opnieuw lezen, digitaal. Kijken of ik nog steeds zo onder de indruk ben.  Ik vond vooral de toekomst van de universe erg tof met de verschillende partijen.  De fel empire met zn imperial knights de nieuwe supergestyleerde sith, met als hoogtepunt Tallon en uiteraard Cade, die een kruising tussen Anakin en Solo is, met meer dan een slechte gewoonte, met zijn team.

Hoi Marko,

Is er een reden voor dat je digitaal gaat lezen? Is dat goedkoper of wat is jouw reden? Tegenwoordig kan alle media digitaal. wat ik jammer vind is dat je gebonden bent aan een bepaalde reader. Tevens kun je het niet doorverkopen als je uitgekeken bent. Ik moet me daar nog in verdiepen. Digitaal kan ook goedkoper zijn en vaak makelijk(er) verkrijgbaar.

In alle eerlijkheid. Ik heb de complete serie op een usb'tje gekregen.  Dat zijn dan cbr bestanden waarvoor je de reader op ieder systeem kunt downloaden. Niet helemaal koosjer, maar dus wel een financiële overweging., voor de fysieke serie, 4 verzamel bundels ben  je over de 100 euro kwijt en dat is erg veel geld. Inderdaad is de digitale versie ook makkelijker verkrijgbaar. 

Bane heb ik wel  in paperback.

Nog steeds bezig met eerste boek van Bane. Nog een kleine 90 pagina's. Voor mij is het verhaal nieuw, maar het donkere gehalte vind ik prachtig. 

Net zo hard m'n best gedaan op een lijstje aankomende boeken voor een artikel, zou zonde zijn als ik het hier niet ook plaats :P

11 oktober – Ahsoka
1 november – Poe Dameron: Flight Log
15 november – Catalyst: A Rogue One Novel
16 december – Rogue One: A Star Wars Story (ebook versie)
3 januari – Rogue One: A Star Wars Story (hardcover)
21 februari – Aftermath: Empire’s End
28 maart – Rogue One: A Star Wars Story (junior versie)
11 april – Thrawn
2 mei – Novel over Jyn Erso
2 mei – Novel over Baze en Chirrut

Welke lijkt jullie het tofst? 
Mijn aandacht ligt persoonlijk bij Ahsoka op het moment. Zoveel vragen over wat ze doet tussen Clone Wars en Rebels, hopelijk krijgen we bijna net zoveel antwoorden...

Net een lijstje besteld bij Bol.

The Bounty Hunter Code  (from the files of Boba Fett)

The Force Awakens Adaptation

Battlefront: Twilight Company

Lost Stars

Tarkin

Heir to the Jedi

Dark Disciple

Book of Sith

Alsook Lords of Sith, maar krijg net een mail dat Bol deze geannuleerd heeft en 'em niet kan leveren. Boohoo.

Iemand een idee waar ik Lords of Sith nog wel kan bestellen in Nederland (hardcover)? Al mijn bestellingen worden geannuleerd wegens leveringsproblemen met dat boek. 

1 uur geleden zei BasvanDun:

Iemand een idee waar ik Lords of Sith nog wel kan bestellen in Nederland (hardcover)? Al mijn bestellingen worden geannuleerd wegens leveringsproblemen met dat boek. 

ABC of Waterstones (beide Amsterdam)?

Amazon UK en COM hebben hem ook niet meer (alleen via 3rd sellers) dus je zal denk ik geluk moeten hebben (in de zin dat een shop nog oude voorraad heeft) of voor de 3rd sellers optie gaan.

Zojuist Ahsoka in een halve week voor het grootste gedeelte gelezen. Man wat was dit een tegenvaller zeg. Als ik een boek spannend vind, lees ik een hoofdstuk per dag. Maximaal 2. Zo kan ik rustig nadenken en genieten over hetgeen ik heb gelezen. Dus een goed boek gaat wel even mee. De Darth Bane trilogie b.v vond ik echt superb. Je leert veel over de dark side, de jedi en de sith. Het gaf ook verrijkende informatie vanuit een heel ander prespectief.

Maar dan Ahsoka. Het voelde voor mij leeg aan. Niet de Ahsoka die ik kon van de clone wars ssries. Nee, deze Ahsoka had zich terug getrokken van de force, niet echt waakzaam en allert. Werkzaam als mechanic in een of ander gehucht. En de manier waarop het geschreven is, kan me niet bekoren helaas. Een volgend boek misschien toch maar gericht op adults?!

Begonnen met bloodline. Eerste hoofdstuk gelezen en weg gelegd. Wat een genot om te lezen! Ik weet het is vroeg om iets zinnigs over het boek te zeggen na 1 hoofdstuk, maar toch. Het geeft sfeer, diepgang en ik zie Leia gewoon voor me. Prachtig! Nu lekker doorlezen, en hopelijk langzaam. 

Ahsoka is inderdaad een boek wat de fanbase een beetje verdeelt. Maar wat je er ook van vindt, schrijf in ieder geval niet alle young adult boeken af! Lost Stars bijvoorbeeld is een van de beste boeken, niet alleen in de nieuwe canon, maar van Star Wars in het algemeen! Met dit format is er zeker ruimte om pareltjes te schrijven.

Lost Stars heb ik ook op de plank staan. Deze ga ik zeker niet afschrijven. Maar eerst eens verder lezen met Bloodline. 

Inmiddels Catalyst gelezen, ligt Rogue One klaar en ben ik bijna klaar met The Princess Diarist. Al ga ik daarna snel Life Debt even lezen, zodat die uit is voordat deel 3 van Aftermath verschijnt over enkele weken. Verder liggen Dark Disiple Tarkin, Lost Stars, Bloodline, Hier of the Jedi en Twilight Company nog op me te wachten..

Van genoemde boeken heb ik alleen Dark Disiple gelezen wat ik een dikke aanrader vind. Ik heb Assajj en Vos altijd al toffe fiiguren ge vonden. Ben benieuwd wat je daar van gaat vinden.

Op 31-12-2016 at 14:39 zei Frans:

Zojuist Ahsoka in een halve week voor het grootste gedeelte gelezen. Man wat was dit een tegenvaller zeg. Als ik een boek spannend vind, lees ik een hoofdstuk per dag. Maximaal 2. Zo kan ik rustig nadenken en genieten over hetgeen ik heb gelezen. Dus een goed boek gaat wel even mee. De Darth Bane trilogie b.v vond ik echt superb. Je leert veel over de dark side, de jedi en de sith. Het gaf ook verrijkende informatie vanuit een heel ander prespectief.

Maar dan Ahsoka. Het voelde voor mij leeg aan. Niet de Ahsoka die ik kon van de clone wars ssries. Nee, deze Ahsoka had zich terug getrokken van de force, niet echt waakzaam en allert. Werkzaam als mechanic in een of ander gehucht. En de manier waarop het geschreven is, kan me niet bekoren helaas. Een volgend boek misschien toch maar gericht op adults?!

Begonnen met bloodline. Eerste hoofdstuk gelezen en weg gelegd. Wat een genot om te lezen! Ik weet het is vroeg om iets zinnigs over het boek te zeggen na 1 hoofdstuk, maar toch. Het geeft sfeer, diepgang en ik zie Leia gewoon voor me. Prachtig! Nu lekker doorlezen, en hopelijk langzaam. 

Ik geloof dat wij redelijk op een lijn zitten qua star wars boeken.  Bane trilogie is ook mijn favoriet.  Het goede nieuws is zodoende dat ik Bloodline al gelezen heb en ook fantastisch goed vond. Met het overlijden van Carrie Fisher krijgt het boek waarschijnlijk nog een extra dosis emotionele lading. 

Dark Disciple wordt dan ook mijn volgende boek om te lezen.

Op dit moment bezig met de novel van the Phantom menace. Een van de redenen om dit boek te lezen was een stukje over Darth Bane, verteld door Sidious. Ben nu ongeveer op de helft, maar ben aangezaam verrast. Jar Jar is nog steeds irritant, maar het eerste hoofdstuk b.v speelt zich af vóór het begin van  de film. Tnt genoeg aanvullende content om het boek interresant te maken. Een plezier tnt. Volgend boek op de plank is Revenge of the Sith. Allebei oudjes, maar daarom niet minder! 

Op 1-1-2017 at 16:52 zei Marko:

Ik geloof dat wij redelijk op een lijn zitten qua star wars boeken.  Bane trilogie is ook mijn favoriet.  Het goede nieuws is zodoende dat ik Bloodline al gelezen heb en ook fantastisch goed vond. Met het overlijden van Carrie Fisher krijgt het boek waarschijnlijk nog een extra dosis emotionele lading. 

Dark Disciple wordt dan ook mijn volgende boek om te lezen.

Wat vond je van Dark Disciple Marko? 

echt!! nou je weet me wel te triggeren

Edit! ik ga nu beginnen. 

Edited by Marko