Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Boeken

Recommended Posts

Ben de korte verhalen eindelijk aan het lezen. Kort maar krachtig!

En zoals verwacht geen mogelijkheid dat Snoke iets met de Frigosians uit Facebook of Evil te maken heeft. Creepy mofo's trouwens!

Hahaha het was natuurlijk ook een wild guess. Ik neb ze ook binnen, maar verwacht er niet voor de grote dag aan te beginnen het is echt aftellen geblazen......straks zullen deze boeken ons door het komende jaar heen helpen bij gebrek aan meer nieuwe star wars films

1 uur geleden zei Dennis:

Enorme spoilers: (oa foto van Snoke uit officieel boek)

http://www.theforceawakensblog.com/spoilers-snoke-and-kanjiklub-images/

Boek komt de 18e uit.

Dat lijken me twee verschillende versies van Snoke (daar ook Snoke 02 en Snoke 06 genoemd), geen van beiden zijn volgens mij foto's van hoe hij er in de film uit zal zien. Echter geeft het wel een generaal idee natuurlijk. :) Nice find!

Aangezien er helaas geen interesse is om bookreviews op de website te plaatsen, plaats ik hier mijn review van de Darth Bane trilogie. 

Two there are, master and aprentice. One to embody the power and one to crave it. De voor star wars fans bekende mantra van de Sith. Er was echter een tijd in het Star Wars universum dat de Sith geheel anders georganiseerd waren......

Drew Karpyshyn is in eerste instantie game designer en schreef zo  onder andere de dialogen voor de game Star Wars: Knight of the Old Republic. Hij maakte  een uitstapje om de trilogie te schrijven over de opkomst en lotgevallen van Sith Lord Darth Bane.  

Dit is een boekenserie uit de Expanded Universe die tegenwoordig Legends wordt genoemd en dus niet als bron of invloed op de films kunnen worden beschouwd. Om maar met een conclusie te beginnen. Deze serie is voor iedere liefhebber van de Sith, the Dark Side of gewoonweg de geschiedenis van het Star Wars universum een regelrechte aanrader. Sterker hij is aan te raden aan iedereen die wel een sciencefiction of fantasy boek leest. 

Het boek begint ongeveer 1000 jaar voor de originele Star wars trilogie op de planeet Apatros op het moment dat Bane nog Dessel heet en als Cortosis mijnwerker werkt met zijn gewelddadige vader.  Door zijn sterkte in de Force wordt hij echter al snel door een Sith Lord uitgenodigd op Korriban.  Dessel komt in opleiding bij de Sith, maar trekt al gauw zijn eigen plan en zoekt zijn wijsheid onder andere in een oude Sith holocron. Dit leid tot een gebeurtenis die gevolgen heeft voor de hele toekomst van de Sith. Darth Bane introduceert de Rule of Two, waarmee er in het universum slechts plaats blijft voor twee Sith die zich verhullen in schaduwen om zo in alle rust aan de ondergang van de Jedi’s te werken. Zodoende  gaat Darth Bane op zoek naar een force krachtige leerling, die hij, min of meer toevallig, vindt. Zanah wordt door Bane geadopteerd als jong meisje en groeit uit een meedogenloze Sith. Uiteraard is er maar plaats voor één meester wat leidt tot een onvermijdelijke  confrontatie tussen Zanah en Bane.

Eigenlijk had de serie Bane en Zanah kunnen heten, aangezien twee van de drie boeken over zowel Bane als zijn leerling Zanah gaan. Het grote verschil met de films en meeste andere boeken is dat dit boek volledig uit het perspectief van de bad guys, de Sith, wordt verteld. Over de geschiedenis van de Sith wordt veel beschreven  Dat biedt zeer interessant informatie die wordt gecombineerd met een verhaal met een goede vaart en karakterontwikkeling. Van de hoofdrolspelers althans. Een punt van kritiek is de veelal magere karakterisering van de overige figuren. Dat hoeft niet te storen, voor literair verantwoord drama zal bijna niemand een Star Wars ter hand nemen en met de protagonisten valt meer dan genoeg te beleven. In het eerste boek maak je de ontwikkeling van Bane tot Sith Lord mee, in het tweede boek de volwording van Zanah en de uitdagingen die het duo aangaat om zich schuil te houden. In het derde boek gaat het over de onvermijdelijke clash tussen leerling en meester.
De actie scenes zijn levendig beschreven en de Jedi’s worden ondanks de focus op de Sith ook goed neergezet en niet (allemaal) afgescheept als rechtgeschapen nitwits, alhoewel deze serie je de Jedi manieren ook wel in een ander licht doen plaatsen. Er komen in het verhaal voldoende nieuwe elementen, ruimteschepen en planeten voor om het voor de Star Wars fan interessant te houden. Er blijven aan het einde van het verhaal in ieder geval ook een aantal mensen over die perspectief bieden op een vervolg.

Al met al een sterke serie die een nieuw licht werpt op de onbelichte geschiedenisboeken van de Sith en simpelweg een heerlijk avontuur met nieuwe figuren binnen de Star Wars Legends.

Darth Bane: Path of Destruction (Engelstalig boek), auteur: Drew Karpyshyn, uitgeverij: Ballantine Books (Del Rey).
Darth Bane: Rule of Two (Engelstalig boek), auteur: Drew Karpyshyn, uitgeverij: Ballantine Books (Del Rey).
Darth Bane: Dynasty of Evil (Engelstalig boek), auteur: Drew Karpyshyn, uitgeverij: Ballantine Books (Del Rey).

Edited by Marko

Op 12 december 2015 at 22:45 zei Dennis:

Boek komt de 18e uit.

Op 12 december 2015 at 22:45 zei Dennis:

Boek komt de 18e uit.

Het was hem he!

2 uur geleden zei Marko:

Aangezien er helaas geen interesse is om bookreviews op de website te plaatsen,

Eh? Waarom denk je dat?

Ik heb ramon via het forum getagd en op facebook ge'pmd ....... Geen reactie. Dat wekt een kleine vileine reactie bij me op😊

Overigens niet overwogen om dit via jou te doen, simpelweg niet bij stilgestaan.

Edited by Marko

1 uur geleden zei Marko:

Ik heb ramon via het forum getagd en op facebook ge'pmd ....... Geen reactie. Dat wekt een kleine vileine reactie bij me op😊

Overigens niet overwogen om dit via jou te doen, simpelweg niet bij stilgestaan.

We gaan het voor je fixen en je review komt op de site te staan!

Nou dat is leuk! Toch niet voor niets dan. Wellicht kan je bovenstaande copypasten omdat ik de tekst no enigzins verbeterd heb.

ik heb geen afbeelingen toegevoegd omdat ik niet weet hoe of wat qua rechten etc

3 uur geleden zei Marko:

Hey @Marko, het spijt me dat ik nog niet eerder gereageerd heb op je Facebook berichtje. Een mailtje, een PM (die ik ook per mail ontvang) of toevoegen op Facebook voordat je een berichtje stuurde aldaar had waarschijnlijk ook uitgemaakt. Forum mentions gaan makkelijk langs me heen merk ik, die kan ik me namelijk niet eens herinneren. Ik heb het de afgelopen dagen echt heel druk gehad, naast de fulltime baan die ik in het dagelijks leven heb (pendelen tussen Utrecht en Purmerend in de file slokt eenmaal ook veel tijd op), stond het de afgelopen dagen wat betreft de website natuurlijk in het teken van de nieuwe film en de promotie van de community. Ik vind het jammer dat ik de indruk heb gewekt dat er geen interesse is voor boekrecensies, want de waarheid is dat ons nieuwste staflid Roel voornamelijk is binnengekomen en door mij is benaderd vanwege zijn ervaring met boekrecensies en expertise op het gebied van de SW boeken. Er staan van hem nu ook twee boekrecensies kant en klaar in de back-end van onze website om gepubliceerd te worden, maar daar was het op dit moment nog niet het juiste moment voor naar mijn mening. Daarbij komt echter ook dat er in de afgelopen week nogal wat heen en weer gecorrespondeerd tussen hem en mij over de meest geschikte lay-out van een boekrecensie op de website en mede daarom - naast natuurlijk het feit dat deze week compleet in teken van de film staat - stond het publiceren van boekrecensies tot op heden nog op een laag pitje / low priority. De waarheid is dat we er tot op 2 dagen geleden oid nog niet echt een duidelijk idee hadden hoe een boekrecensie eruit moet komen te zien op de website en dit - gecombineerd met de eerdergenoemde drukte en natuurlijk vooral de aandacht voor de nieuwe film deze week - heeft er denk ik toe geleid dat ik nog niet de (kleine) moeite had genomen om op jouw berichtje te reageren. Dat was fout van mij, want ik had op zijn minst kunnen laten weten dat ik dankbaar ben voor je bijdrage. Daarom wil ik het feit dat ik het echt druk had afgelopen dagen niet als excuus gebruiken, maar het is wel een belangrijke verklaring voor mijn gebrek aan een reactie (naast het eerder genoemd feit dat er nog wat gebrainstormed moest worden over de lay-out van de boekrecensies). Ik hoop dat het logisch klinkt, want zo voelt het oprecht: ik was je berichtje vergeten, maar ik was het niet vergeten. Het moment voor een inhoudelijke reactie van mijn kant was echter nog niet gekomen, maar even bedanken voor je bijdrage had ik op zijn minst kunnen doen. Nogmaals sorry daarvoor.

Bedankt voor je bijdrage, ik wil je recensie graag ergens in de kerstvakantie publiceren. Als het nog steeds van jou mag. :)

• Upvote 1

He @Ramon het krediet dat jij hebt voor het oprichten en beheren van website en forum is oneindig groot. Ik bedacht me zelf ook dat je het vast mega druk zou hebben met alle ontwikkelingen en acties rond de site. Inderdaad zoals je zegt, even berichtje was gewoon prettig geweest. Waarschijnlijk is het gevoel van mogelijke desinteresse wat mij een beetje vals maakte. Desalnietemin is het met deze reactie helemaal okay en ben ik nu de gene die zich schuldig voelt.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe de boekensectie er uit komt te zien, te meer om dat ik van plan ben lekker veel te blijven lezen. Tof om te lezen dat er achter de schermen zo aan de doorontwikkeling wordt gewerkt.

Met dit alles zeg ik indirect ook dat ik ook vereerd ben om een van de eerste recensies op de nieuwe sectie aangeleverd te mogen hebben. Thanks voor je sympatieke reactie. Keep up the great work!

• Upvote 1

2 uur geleden zei Marko:

He @Ramon het krediet dat jij hebt voor het oprichten en beheren van website en forum is oneindig groot. Ik bedacht me zelf ook dat je het vast mega druk zou hebben met alle ontwikkelingen en acties rond de site. Inderdaad zoals je zegt, even berichtje was gewoon prettig geweest. Waarschijnlijk is het gevoel van mogelijke desinteresse wat mij een beetje vals maakte. Desalnietemin is het met deze reactie helemaal okay en ben ik nu de gene die zich schuldig voelt.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe de boekensectie er uit komt te zien, te meer om dat ik van plan ben lekker veel te blijven lezen. Tof om te lezen dat er achter de schermen zo aan de doorontwikkeling wordt gewerkt.

Met dit alles zeg ik indirect ook dat ik ook vereerd ben om een van de eerste recensies op de nieuwe sectie aangeleverd te mogen hebben. Thanks voor je sympatieke reactie. Keep up the great work!

Daar heb ik ook weer van geleerd, voortaan zal ik zsm iig iets laten weten. Desinteresse was het in ieder geval niet dus, maar dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. :) En voel je alsjeblieft niet schuldig joh, je bleef gewoon hartstikke netjes en bovendien ging vooral ik in de fout door geen erkenning te geven voor iets waar jij veel tijd, moeite en energie in hebt gestopt.

De boekensectie op zich is niet heel anders dan de andere secties op de site, alleen voor de lay-out van de individuele recensies moest Roel een beetje experimenteren. Ik vind dat een boekrecensie er toch wat anders uit hoort te zien dan een recensie over een videogame. We zijn er nog mee bezig, maar het lijkt erop dat we een simpel en overzichtelijk format hebben gevonden.

Tot slot: deze community had zonder de hulp van de crew en vooral natuurlijk betrokken leden zoals jij niet kunnen groeien met de snelheid waarmee het nu gaat. :) Dus jij, Marko, heel erg bedankt dat je hier deel uit van wilde maken en ik hoop dat je ook blijft hangen nu de film uit is.. op weg naar Rogue One! ;) 

• Upvote 1

15 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

De nieuwe verhalen met Cookie en Unkar nog niet, oeps!

En....jouw mening over die andere 4?

Heb ze niet digitaal gelezen....ben toch te oldskool en wil het fysiek.

Bobbajo wel grappig als je er niet teveel bij nadenkt, frigosians creepy op een ewok-manier, Zuvio oke met een twist, allemaal niet wereldschokkend maar wel het lezen waard.

Crimson corsair is een badass, het verhaal is explosief, en een twist die mij wel blij maakt. Beste van de 4, en blij dat het karakter goed te zien was in de film :)

Zojuist in de pre-order bij Amazon (dus met prijsgarantie) gezet: Art of Rogue One (16-12), Rogue One Ultimate Visual Guide (16-12) en Rogue One Official collectors edition (24-1)

• Upvote 2

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now