Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Boeken

Recommended Posts

De komende tijd (weken/maanden) omt er veel moois uit. Het volgende heb ik in bestelling staan:

The Art of TFA (18-12-15): m.i. een must have. Alle Art-of boeken staan in de kast.

Visual Dictionary (18-12-15): leuk om door te bladeren; helemaal vlak nadat de film uit is.

28a2lh1.jpg

Before the Awakening (18-12-15) een boek in de stijl van 'Weapon of a Jedi, Smugglers Run, Moving Target'....maar dan met 3 verhalen over Finn, Rey en Poe. Philip Noto illustreerde het boek......dus al met al een no-brainer.

Star Wars Art: Ralph McQuarrie (sept 2016). Schijnt het ultieme McQ boek te worden en afgaande op de eerste pix ziet het er schitterend uit. 3 volumes in 1 case. Prijs is +- $ 250, maar Amazon UK heeft nu een lagere pre-order prijs van +-€ 135.

107nyu8.jpg

Verder komt in April het boek 'Tales from a Galaxy Far Far Away' uit; diverse orte verhalen over achtergrond aliens uit TFA.....en in Oktober de must-have 'The Making of TFA'. (van beide boeken zijn nog geen afbeeldingen)

The Making of TFA en The Art of TFA lijken me erg tof om te hebben. Waar heb jij ze besteld, Amazon?

The Making of TFA en The Art of TFA lijken me erg tof om te hebben. Waar heb jij ze besteld, Amazon?

De 3 die op 18 dec uitkomen bij Amazon USA met de snelste verzendmethode. De rest Amazon UK.

Wauw.  Tof verslag van wat er allemaal uitkomt.  En veelbelovend is het zeker. 

Eens even kijken wat de flappen tap kan lijden.

Ik kreeg overigens ooit een schitterend ESB boek,  maar meer dan een paar bladeren heb ik er niet in gedaan. Die making of-achtige boeken verpesten de illusie een beetje wat mij betreft. 

Er komt nog veel meer.....maar daarvan ben ik er nog niet uit of ik ze ga aanschaffen (wacht op wat meer info).

o.a. 'Bloodlines' van Claudia Gray (die 'Lost Stars' schreef) ga ik in de gaten houden. Komt eind maart 2016.

Tales from a galaxy far, far away komt in deVS (dus online) 24 november al uit, samen met een e-book over Bazine, een huurmoordenares die we in de Comic Con footage tegen een grote alien zien leunen.

Verhalen over achtergrondpersonages, ik hou ervan! Vandaar ook mijn voorliefde voor de Empire bounty hunters.

Tales from a galaxy far, far away komt in deVS (dus online) 24 november al uit, samen met een e-book over Bazine, een huurmoordenares die we in de Comic Con footage tegen een grote alien zien leunen.

Dat is de kindle versie; digitaal dus. De print versie verschijnt in april.

Zelf wil ik alles in fysieke vorm: boek, film, comic.

8 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Yup, 1 december zijn die allevier uit als ebooks (en daarvoor nog een over Bazine Netal, nog een alien uit TFA).

Zin an!

30 november al las ik. De fysieke versie (met 2 extra verhalen) 5 april.

31 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Wookieepedia zegt december. Nja, maybe een dagje eerder dus, maar 1 december in ieder geval.

Het is oa Amazon die 30-11 vermeld, maar goed, ik blijf het raar vinden dat er tussen de kindle editie en de fysieke 4 (!) maanden (!) zit.

De covers zien er wel echt fenomenaal uit. Alleen al daarom jammer dat het geen 4 fysieke losse boeken worden. (al zouden het dan wel zeer 4 dunne boeken worden).

Advies please. 

Momenteel worstel ik me door Bane 2. Hoofdstuk 10 en ben nog niet onverdeeld enthousiast. Het is een beetje een blok aan mijn Bane. Maar wegens het zeer sterke eerste deel zet ik door. 

Nu de vraag. Van de recentere canon boeken. Welke zouden jullie aanraden Plagueis, Tarkin of meteen door met Aftermath zodat ik die voor TFA verorberd heb?

1 uur geleden zei Marko:

Advies please. 

Momenteel worstel ik me door Bane 2. Hoofdstuk 10 en ben nog niet onverdeeld enthousiast. Het is een beetje een blok aan mijn Bane. Maar wegens het zeer sterke eerste deel zet ik door. 

Nu de vraag. Van de recentere canon boeken. Welke zouden jullie aanraden Plagueis, Tarkin of meteen door met Aftermath zodat ik die voor TFA verorberd heb?

Aftermath heb ik niet gelezen, en gezien alles wat ik er over hoor en lees blijft dat zo. De auteur is ook een 1e klas *** gezien zijn uitspraken richting de fans.

Ik zou Smugglers Run, Weapon of the Jedi en Moving Target adviseren, net als Lost Stars (al heb ik die nog niet uit). Lost Stars wordt enorm geprezen door de fans. Meerderen zien het als het beste SW EU boek.

• Downvote 1

Als ik in januari Aftermath opnieuw lees zal mij misschien meer opvallen, maar voor aanknopingspunten met TFA hoef je hem niet persé à la minute in huis te halen. Smugglers Run en Weapon of a Jedi lijken een stuk meer hints (en minor characters die in TFA terugkomen) te bevatten, en lezen bovendien een stuk vlotter weg. Moving Target ook, maar is wel de minste van de drie. 

Plagueis is technisch gezien niet canon (al wordt er wel naar gerefereerd in Tarkin, waardoor ik het wel als soort b-canon beschouw). Tarkin en Lords of the Sith zijn imo de beste twee canon boeken die niet onder Journey to TFA vallen, dus zeker aanraders.

Maar met stip op één raad ik iedereen Lost Stars aan. Het is een interessante andere kijk op een hele hoop gebeurtenissen uit de films, je  kruipt in de huid van een paar Imperials zodat ze wat menselijker worden, en het schetst tot nog toe het best wat er na Jedi zo'n beetje speelde.

Plus het is gewoon het beste huidige Star Wars boek, punt.

Het is me duidelijk, Lost Stars is het te lezen boek. Laat dat nu net niet in bezit zijn. Maar ik ga wel zoeken

....In de tussentijd wordt Tarkin  de volgende.

Inmiddels begint Bane2 ook beter te worden na een onwaarschijnlijk begin. Zannah is een Bazin.

Goed dat ik het volgende wilde posten, anders was ik het bijna vergeten van Jason Fry >_<

Heeft iemand een fatsoenlijke plek gevonden om de vier nieuwe korte verhalen van Landry Q Walker te kopen? Amazon verwijst naar amazon.nl, die ze niet heeft, Barnes & Noble heeft moeite met Paypal, de Apple store is nutteloos want ik heb geen iPad/Mac, en Google Play heeft ze niet, ook al heeft ie wel alle andere Star Wars boeken, inclusief The Perfect Weapon, een ander kort verhaal dat ook nog maar net uit is.

Ik had me voorgenomen om deze niet illegaal te bemachtigen, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt :|

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Goed dat ik het volgende wilde posten, anders was ik het bijna vergeten van Jason Fry >_<

Heeft iemand een fatsoenlijke plek gevonden om de vier nieuwe korte verhalen van Landry Q Walker te kopen? Amazon verwijst naar amazon.nl, die ze niet heeft, Barnes & Noble heeft moeite met Paypal, de Apple store is nutteloos want ik heb geen iPad/Mac, en Google Play heeft ze niet, ook al heeft ie wel alle andere Star Wars boeken, inclusief The Perfect Weapon, een ander kort verhaal dat ook nog maar net uit is.

Ik had me voorgenomen om deze niet illegaal te bemachtigen, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt :|

Ik weiger de digitale versies aan te schaffen...maar heb het fysieke exemplaar dat in april 2016 verschijnt al in de pre-order staan bij Amazon.

Via de minder legale circuits heb ik ze nog niet gevonden; jij wel? Kun je me dan een PM sturen?

(overigens vaag dat Amazon je naar Amazon.nl verwijst?)

Edited by Dennis
typo

Nja ze stonden voor 2 dollar per stuk, dus ik dacht waarom niet.

Nou, hierom niet dus...

Heb in het kraaiennest nog niks gezien nee, dus dan wordt het daar maar op wachten tot de fysieke versie uitkomt.

Darth Plagueis is technisch gezien niet "canon", maar dat is meer vanwege het zwart-wit denken met alles wat voor of na een bepaalde datum gepubliceerd is. Het boek is zeer zeker de moeite waard en wordt (nog!) niet tegengesproken in boeken die wel officieel in het canon gezet worden. Dus je kan gewoon alsof doen of hij er gewoon bij hoort.

Die 4 kortverhalen die als eBook te krijgen zijn, zijn ook erg leuk. Ze zijn alle vier in een ander genre geschreven (piratenverhaal, horror, ...). Vooral het boekje van Bobbajo geeft een leuke nieuwe draai aan het bekende verhaal van de OT.

Momenteel bezig met Smuggler's Run, daarna Lost Stars. Ben wel blij dat ik het overgrote deel van de post-Endor Legends al achter de kiezen heb, na het uitkomen van TFA zou dat toch wat anders aanvoelen.

2 uur geleden zei Wild Whiphid:

Die 4 kortverhalen die als eBook te krijgen zijn, zijn ook erg leuk. Ze zijn alle vier in een ander genre geschreven (piratenverhaal, horror, ...). Vooral het boekje van Bobbajo geeft een leuke nieuwe draai aan het bekende verhaal van de OT.

Hoe heb je deze gescoord? Ik vond het vorige week irritant onhandig om hier legaal aan te komen.

Top.

Ik ga gewoon in volgorde door. Dus na Bane (derde deel is smullen) Plagueis. Bijna klaar nu,  zal precies klaar zijn voor de OT marathon dit weekend (in huiselijke kring). Ik was eerder overigens niet erg positief over Starwars boeken,  maar deze serie heeft mijn menig gewijzigd. 

@Ramon is het een idee dat ik een (uitgebreidr) review maak van de Bane trilogie? Ik begrijp dat je pas definitief iets kan plaatsen na het gezien te hebben, maar indien het überhaupt geen plaats heeft op de site begin ik er niet aan😉.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Hoe heb je deze gescoord? Ik vond het vorige week irritant onhandig om hier legaal aan te komen.

Ja, ook via een alternatief kanaal. De fysieke editie schaf ik volgend jaar wel aan.
Digitaal werk is voor mij eigenlijk alleen voor referentie, omdat papieren boeken geen Ctrl+F hebben.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now