Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

BoxerlessBossk

Boeken

Recommended Posts

(Wist niet waar anders dit te plaatsen, move if necessary)

Momenteel ben ik bezig me een weg te banen door alle pas uitgekomen Star Wars boeken, en ik vroeg me dan ook af of jullie favorieten hadden.

De mijne:

Revenge of the Sith novelisatie: de omzwaai van Anakin naar de duistere kant heb ik in de films altijd een beetje abrupt gevonden. In het boek zit je in Anakins hoofd, en zie je zijn val een stuk geleidelijker. Zo wordt hij echt een driedimensionaal personage ipv een verwende tiener die niet krijgt wat ie wil.

Old Republic: Revan: KotOR is een van mijn favoriete spellen, en dit boek zet het verhaal voort, hoe kan ik er niet van houden?

Heir to the Empire: zo'n beetje het boek dat het hele expanded universe in gang heeft gezet. Thrawn is een badass.

En recentelijk: Lost Stars: Dit boek is net als Aftermath en de drie novellas over Luke, Han, en Leia, ook op Force Friday uitgekomen, maar is in de promotie een beetje door deze anderen ondergesneeuwd. Jammer, want het is met kop en schouders het beste boek wat op dit moment nog canon is. Betere schrijfstijl, diepere personages, en meer knipogen naar The Force Awakens. We zien de slag om Jakku, hoe goed!

Ondanks dat ik ook strips verzamel, en van lezen houdt. Heb ik maar heel weinig SW boeken/strips gelezen.

ESB is wel leuk, omdat hij op verschillende punten afwijkt van de film.

maar het boek wat mij het beste is bijgebleven, is : Shadows of the Empire.

SotE, was in die tijd het grootste SW project op de films na. Naast het boek zijn er ook strips, een computer game, action figures en een soundtrack verschenen. Maar de reden waarom dit boek is bijgebleven. Is omdat het mijn eerste boek was, dat ik in het Engels heb gelezen.

Gisteren toevallig de nieuwe Marvel versie van de ESB strip gekocht. Het is dezelfde versie als de oude 1980 versie. Maar ze hebben alles opnieuw ingescand en ingekleurd, en hier en daar wat gepimpt. Naast de comics staan ook alle covers, en nog wat achtergrond info en andere tekening in het goed verzorgde hardcover boek. De nieuwe cover illustratie van Adi Granov ziet er fantastisch uit. En past perfect bij de stijl van de Drew Struzan SW filmposters.

Een leuke extra is een code om dezelfde strip digitaal te downloaden voor gebruik in de Marvel app (iOs, Android).

Ik kijk erg uit naar het boek Lost Stars, wat je zelf ook al noemt. Hoor alleen maar lovende verhalen hierover. Wist ook niet dat de Battle of Jakku hierin stond beschreven. Ben dan ook zeker van plan het boek snel te bestellen en nog te lezen voordat ik met Battlefront aan de slag ga en de Battle of Jakku zelf kan beleven. :)

Overigens, is iemand hier bekend met de Legacy of the Force boeken? Is me ooit aangeraden door iemand, heb toen de eerste 3 boeken uit die serie gekocht maar helaas nooit daadwerkelijk gelezen. Nu ze ook geen canon meer zijn, is het misschien ook niet meer de moeite alhoewel toffe boeken altijd een genot zijn om door te lezen natuurlijk. Deze boeken serie vertelt het verhaal van de kinderen van Han en Leia en het lot wat hen te wachten staat. 

Oeps, spoilers :ph34r:

En Legacy of the Force is wel tof, maar waar stop je als je daar eenmaal aan begint? Er zijn wel 50 boeken in Legends die na Jedi afspelen... Laat Legends voorlopig links liggen, het is al moeilijk genoeg om de nieuwe canon allemaal bij te houden.

Laat Legends voorlopig links liggen, het is al moeilijk genoeg om de nieuwe canon allemaal bij te houden.

Naast het feit dat er ook belachelijke scenario's in voor komen. Iets met klonen van The Emperor

Ik heb vroeger een aantal boeken gelezen, die ik volgens mij een beetje willekeurig bij de boekenwinkel had gekocht. Dit waren The Courtship of Princess Leia van Dave Wolverton en Jedi Trial van David Sherman en Dan Cragg. Ik kan me herinneren dat ik ze leuk vond, maar de exacte details ontgaan me momenteel. Iemand anders deze gelezen?

Het boek Bane, path of destruction heb ik ervaren als genre overschreidend. Ik lees best veel en niet zo veel Star Wars, om alle niet nader te noemen reden ;)

Dit boek vond ik echter erg goed. De weg die Bane aflegt, maakt dat je heerlijk met hem mee gaat leven. Okay je moet wel enige Sith sympathie hebben.

Qua comics las ik een aantal jaar terug de hele serie Legacy. Dit speelt zich vele jaren in de toekomst af en gaat over een nazaat van het Skywalker geslacht met een Solo achtig karakter ...... en een death stick verslaving! De hele Sith rule of two is omver en de bad guys hebben allen een Maul achtig uiterlijk wat de stijl ten gode komt. Wat mij betreft echt een dikke anrader.

oh ja omdat eea zich afspeelt in een verre toekomst is het niet heel onderhevig aan wat zich nu ontwikkeld.

Edited by Marko

Ola,

Heb een aanzienlijke hoeveelheid star wars comics en audiobooks verorbert. Heerlijk om voor het slapen gaan eentje te luisteren. De serie van Kyle Katarn was waanzinnig: het verhaal, de stemacteurs, de geluidseffecten. Soms vond ik het zelfs nog toffer dan het bekijken van de films. 

http://starwars.wikia.com/wiki/Dark_Forces:_The_Collector's_Trilogy_audio_drama

Heeft iemand deze ook beluisterd?? 

Rrrroaarhh :)

Was wel een tijdje geleden dat ik een star wars comic had gelezen. Het laatste wat ik had gelezen, ging over Darth Krayt. Hoe zijn die nieuwe comics? Is het wat? 

Jazeker! De Star Wars comic vóelt echt als Star Wars, de Darth Vader comic verdiept een van de beste personages ooit, Lando heeft me emoties over Lobot gegeven, Kanan laat pas echt zien hoe traumatisch Order 66 is, en Shattered Empire is een interessante kijk op hoe het na de laatste film verder gaat. IMO allemaal geweldige must-reads, alleen Leia is maar 'gewoon' goed.

• Upvote 1

(Wist niet waar anders dit te plaatsen, move if necessary)

Momenteel ben ik bezig me een weg te banen door alle pas uitgekomen Star Wars boeken, en ik vroeg me dan ook af of jullie favorieten hadden.

Van 'Legends' zijn dit mijn favorieten:

-Thrawn trilogie

-Shadows of the Empire

-De 3 'Tales' anthologies (Cantina, Jabba's Palace, Bounty Hunters)

Van de nieuwe canon heb ik Lost Stars (nog alleen het begin gelezen) en de 3 boeken van Han, Leia en Luke. Die van Luke was OK, die van Han een heel stuk beter en die van Leia staat nog in de kast.

Qua comics alleen Skywalker Strikes gelezen (de andere Trade Paperbacks staan in de pre-order). Van de oude comics heb ik van begin jaren 80 tot het laatste nummer in 1986 (of was het 1987?) alle Juniorpress strips verzameld. Soms bizar, soms geweldig, soms erg apart.....Van de Dark Horse periode springen Dark Empire, SotE, Thrawn trilogie er het meest bovenuit.

Doorgaan met Lost Stars, hij wordt beter en beter!

Tales wil ik graag hebben, vooral de bounty hunters, maar ja, moeilijk te vinden enzo...

Net gecheckt: Zowel Amazon USA, UK en DE hebben hem gewoon. Bij Amazon.de is hij zelfs maar € 7,64.

Edited by Starkiller

Favoriete boeken en comics zijn bijzonder moeilijk. Qua non-fiction volg ik al zo goed als alles dat geen echt kinderboek is. Qua fictie destijds relatief vroeg gestopt met post RotJ EU, maar wel quasi alles gelezen net voor en tussen de films. Comics quasi alles gelezen.

- Fictie favorieten: Han Solo at Stars' End, Star Wars Novelization (eerste leesboek tout court dat ik ooit las), Darth Plagueis.
- Non-fictie favorieten: The Star Wars Sourcebook, Galaxy Guide 3 TESB, The Essential Atlas, The Wildlife of Star Wars
- Favoriete comics: Marvels (vintage era) & Classic Star Wars (vintage era). Blijven gewoon heel leuk om opnieuw te lezen.

Nu bezig in 'The Weapon of the Jedi'. 'Aftermath' en 'Smuggler's Run' al gelezen.

Post-RotJ kon mij ook nooit zo boeien. Misschien heb ik diep van binnen altijd al geweten dat dat ooit plaats zou moeten maken voor een nieuwe film B|

Je mist zo te zien de beste van de september-boeken nog... Lost Stars!

ik wurm me er weer even tussen

boek Bane, path of destruction heb ik ervaren als genre overschreidend. 

comics de hele serie Legacy. 

iemand bekend mee? 

Heb je de andere 2 Bane boeken ook gelezen? Of vond je die misschien niks en daarom niet genoemd? :)

Heb je de andere 2 Bane boeken ook gelezen? Of vond je die misschien niks en daarom niet genoemd? :)

Nou niet eens eigenlijk, daar ga ik nu eindelijk eens mee verder. Ik had een comic serie gelezen (ben de naam even kwijt) die het begin met oa die thought bomb behandeld, daardoor was ik de motivatie even kwijt. Jij ze wel gelezen?

Nou niet eens eigenlijk, daar ga ik nu eindelijk eens mee verder. Ik had een comic serie gelezen (ben de naam even kwijt) die het begin met oa die thought bomb behandeld, daardoor was ik de motivatie even kwijt. Jij ze wel gelezen?

Ja, ik heb ze gelezen (het is een trilogie). Alledrie geschreven door dezelfde schrijver ook, zeker vermakelijk! Als je de eerste tof vond, zou je de andere twee zeker moeten proberen. :) Boek twee heet Rule of Two en boek 3 heet Dynasty of Evil.