Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Joost

Welke comic

Recommended Posts

Welke canon comics zijn must-reads (liefst alle delen gebundeld)

Mijn verzameling
Dark Disciple
Lords of the Sith
Mercy Mission   The Rise of the Empire
Bottleneck          The Rise of the Empire
Tarkin
A New Dawn
Heir to the Jedi
Battlefront Twilight Company
Lost Stars
The Levers of Power The Rise of the Empire
Aftermath
The Perfect Weapon
The Crimson Corsair and the Lost Treasure of Count Dooku
High Noon on Jakku
The Face of Evil
All Creatures Great and Small
Before the Awakening
The prequel trilogy
The origina ltrilogy

The Force Awakens

Nja, als je alle boeken hebt, kun je net zo goed alle comics ook bij houden ;)

Om je vraag te beantwoorden, Shattered Empire is veruit mijn favoriet. Daarna de Star Wars en Darth Vader-series, waar van allebei 2 trade paperbacks van zijn verschenen.

Invloed op de films zullen ze, net als de boeken en Rebels, nooit hebben, dus in die zin niet. Maar ze zijn zeker de moeite waard, en laten ook redelijk grote momenten zien waar andere media zich niet aan gewaagd hebben. Zo gaat de eerste bundel van de Star Wars en Darth Vader comics over hoe Vader er achter komt dat Luke zijn zoon is.

Ahh, spoilers ;)

Met de nieuwe opzet van Disney-Lucasfilm betreffende de nieuwe canon mis je in mijn ogen wel meer dan vroeger... Nu worden de verhalen van de boeken en comics op gelijke hoogte gesteld als die van de films.... 

ik ben zelf bezig met het samenstellen van een canon-timeline (zodat ik zelf wat beter in de gaten kan  houden wat nu wel nieuw-canon is en wat niet). Hij is nog niet af (ben nu bij 0BBY), maar hier een voorproefje:

http://starwarstimeline.com/timeline-new-canon/

5 uur geleden zei Eddie:

Met de nieuwe opzet van Disney-Lucasfilm betreffende de nieuwe canon mis je in mijn ogen wel meer dan vroeger... Nu worden de verhalen van de boeken en comics op gelijke hoogte gesteld als die van de films.... 

Niet helemaal mee eens. Ja, als je een boek of comic leest is de kans even groot dat er gerefereerd wordt aan een ander boek/comic dan naar een film... Maar ik ben alsnog overtuigd dat er bar weinig uit de boeken/comics terug gaat komen in de films.

• Upvote 1