Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Amsterdam Comic Con - 27 & 28 augustus 2016

Recommended Posts

Men heeft als last minute Caroline Blakiston (Mon Mothma uit Return Of The Jedi) voor de zaterdag weten te regelen op Comic con! 

He, ik heb kaarten voor de zondag. En David Prowse zit in Hub City Comic con Texas.  Heb maar even een mail gestuurd naar Comic con TX dat ik toch echt die handtekening van hem wil hebben en dat dit wel heel erg sneu is.

Zou men nog een leuke SW celebrity kunnen regelen voor de zondag?

Edited by the Prosheshy

Eerste post is aangepast!

Wie gaan we nog meer zien?

3/5e van de SWA crew (Ramon, Wesley (BoxerlessBossk) en ik) is er op zaterdag......goed te herkennen aan onze crew-gear:

2rqewxk.jpg

Edited by Dennis

Ik overweeg zaterdag te gaan met mn zoontje. Is het noodzakelijk een ticket vooraf te kopen of kan dat ook (duurder) aan de deur?

Hetzelfde geldt voor een photos hoor.  Moet je dat van te voren boeken of kan dat ook ter plekke? Mn zoon zegt dat hij graag met "de man in het pak van Chewbacca" op de foto wil, maar ik moet nog maar zien dat deze 4-jarige held het op het moment zelf ook echt durft. Ik verwacht van wel, maar het zou jammer zijn als ik 36,- weg gooi omdat hij "plankenkoorts" zou krijgen...

En hoe zit het met Cosplayers? Vragen die ook geld om samen op de foto te gaan?

Dit zou mijn en dus onze eerste conventie worden, dus heb geen idee hoe het allemaal werkt... 

@DeGrijzeDuif: kaarten zijn er ook aan de deur. Aan de deur zijn ze volgens de organisatie duurder...maar ik zie nergens hoeveel (meestal is dit 1 of 2 €). Voordeel van een kaart vantevoren kopen is dat je niet in de rij hoef te staan bij de kassa.

Photoshoots kunnen vol raken. Op de dag zelf kun je dit bij de infostand nog boeken. Vantevoren boeken kan ook via hun site.

Cosplayers zijn gewoon fans zoals jij en ik, niets meer en niets minder. Die vragen geen geld. Doen ze dat wel dat gewoon weglopen en met mij (ik ben in een StarWarsAwakens.nl shirt gekleed) en de rest van de crew op de foto gaan ;)

Veel plezier alvast en als je ons in onze SWA shirts ziet even een gil geven!

Jullie spreken we zeker aan! Dat wordt 1 vd eerste dingen om bewust naar uit te kijken! :-)

Zijn jullie shirts trouwens te koop?

Over een foto maken... Mn zoontje is gewoon nog erg jong... Als ik m op de arm kon nemen dan zou het het op zeker durven. Maar ik zag dat ze bij 2 personen ook 2x een ticket rekenen. En 72 Euro vind ik veel te gortig. Ik vond 36 Euro voor een foto al geld genoeg... Of ben ik dan gierig?

@DeGrijzeDuif

1-Top! Dan gan wij kijken of we een duif (kleur: grijs) zien.

2-Een van ons (Roel) heeft de shirts ontworpen (het logo is weer ontworpen door Niels Revers design); op de achterzijde staat ook iets. We hebben er een tijdje geleden voor ons zelf besteld. Als je er ook een wil kan ik navragen wat de bestellink is. Eea gaat dan via een drukkerij; wij staan hier verder buiten en verdienen er ook niets aan. Een shirt is tegen de € 30 meen ik.

3-Nee, je bent gewoon realistisch. € 72 gaat nergens over (vroeger kon je GRATIS een foto met een acteur nemen (met je eigen camera).

Ik weet niet of er een leeftijdsgrens is. Het kan zomaar dat ze voor kinderen tot een bepaalde leeftijd niets vragen (mits de ouder wel voor zichzelf betaald). Ik zou dit bij de organisatie navragen als ik jou was.

1 - Mn duiven cosplayers outfit laat ik deze keer thuis. Vanuit het niets zullen we ineens voor jullie opdoemen. :-) staan jullie op een specifieke plek?

2 - Als die mogelijkheid bestaat zou ik dat erg leuk vinden. :-)

3 - Dan koop ik daar pas een kaartje en vraag ik dat eerst na. Tnx!

Mocht je hanttekening(en) wilt scoren moet je vroeg wezen. 

heb nu een handtekening van Ian McDiarmid en Peter Mayhew. Heb via m'n vriend begrepen dat voor Ian om 11 uur de rij al gesloten was en dat hij tot het einde van de dag kon blijven signeren.

Leuk gehad daar maar was er op een gegeven moment te druk. Was blij dat ik een earlybird ticket had om eerder binnen te kunnen zijn/komen.

1 uur geleden zei icarus:

Mocht je hanttekening(en) wilt scoren moet je vroeg wezen. 

heb nu een handtekening van Ian McDiarmid en Peter Mayhew. Heb via m'n vriend begrepen dat voor Ian om 11 uur de rij al gesloten was en dat hij tot het einde van de dag kon blijven signeren.

Leuk gehad daar maar was er op een gegeven moment te druk. Was blij dat ik een earlybird ticket had om eerder binnen te kunnen zijn/komen.

Eh?

Ian zat smiddags gewoon te signeren....en er was geen rij. Sochtens was zijn rij dicht omdat hij er niet zat (ik meen ivm photoshoot).

Geweldige foto met Peter Mayhew, met mn zoon en mezelf erop! Ik zal m zo ff fotograferen en uploaden. In de hectiek vergeten de Chewbacca kleurplaat van mijn zoon aan hem te geven. Later zat hij te signeren en alsnog de kans gehad. Hij vertelde dat het in een scrapbook met datum en plaats wordt toegevoegd, voor in een museum. Iemand een idee welk museum hij het over heeft?

PS ik heb kramp in mn nek van het scannen van de Con op 3 mannen met zwart SWA shirts aan, maar helaas geen succes gehad... En ik was mn gsm vergeten, anders had ik hier nog wel iets gepost... Maar volgende keer beter...

Edited by DeGrijzeDuif

Onze zoon wilde graag met de echte Chewbacca op de foto, dus die ticket gekocht. Maar hij durfde uiteindelijk niet alleen. Daar werd niet moeilijk over gedaan, dus is hij bij mij op de arm gegaan. Achteraf bezien vind ik het een gouden foto. Prachtig aandenken van een geweldige dag.

2elzf5h.jpg

Cool! Goed tshirt ook...Mayhew ook trouwens.  Moest je nu betalen voor je zoontje?

Ik heb het zelfde euvel met mijn 6jarige padawan ben bang dat hij net te oud is voor een free ride.......

1 uur geleden zei Marko:

Cool! Goed tshirt ook...Mayhew ook trouwens.  Moest je nu betalen voor je zoontje?

Ik heb het zelfde euvel met mijn 6jarige padawan ben bang dat hij net te oud is voor een free ride.......

Het kaartje had ik voor hem gekocht. Het liep daardoor een beetje vreemd, maar ik heb niet bij hoeven te betalen.

En over mn shirt... een jaar of 15 geleden heb ik verschillende soorten speelgoed van de hand gedaan, alles geruild tegen GI Joe, als bescherming tegen mijn verzamelaarshart. Transformers en Star Wars waren voorgoed verdwenen. He-Man had ik aan een vriend gegeven en vorig jaar weer terug gekregen. Maar nu mijn zoontje echt helemaal gek is van Star Wars, heb ik mn hart maar weer geopend. 😀

Naar Amsterdam gereisd met een kennis, fanatieke star wars figuren verzamelaar, en drie kids waarvan m'n eigen padawanneke. Door de drukte alarmering van gisteren bijtijds weggegaaan en 10.45 in de schrikbarend lange, maar ook dunne, rij gaan  staan die om 11.05 plotseling in beweging kwam, waarna we binnen de kortste keren binnen waren.

Bij binnenkomst, net als (bijna) ieder ander..."is dit het???". Waarna op pad langs de stands etc. De eerste twee uur best vermaakt met kijken naar allerhande prullaria eeeehhh gewaardeerde fan merchandise bedoel ik, fotootjes (het hele team is hardcore vóór star wars) en de 'doe en kijk' activiteiten waar uiteraard Netflix het hoogtepunt was. Even de meegebrachte verantwoorde broodjes en drankjes genuttigd. Daarna....was 't eigenlijk op, want, kinderen die zich beginnen te vervelen zijn geen volwassenen en zoeken naar andere dingen te zoeken om te doen. En wat kun je doen in een grote speelgoed winkel? Juist! Kopen, papa wat is dit, ik wil dat, mag ik dat.  En echt het zijn niet eens  gespoilde etterjes met een verknalde spanningsboog.

Hierdoor kwam het besef dat deze con itt DCC eigenlijk voor meer dan 80%  een verkoopstand-event was. Een cosplay contest op een verhoging van 20 cm in de hoek van de zaal en onmogelijk te zien???. Daarbij waren de aanwezige stands met name de shirts en mokken en vermaledijde FUNKOZOOI, inderdaad redelijk eenvormig. Misschien daardoor, dat we daarna alles wat kritischer gingen bekijken. Er waren inderdaad erg weinig cosplayers aanwezig, wellicht nog minder als zaterdag, ik heb zèlfs maar een handjevol met een handjevol (pun intendend :) ) Harley Quinn gezien. Daar kan de organisatie natuurlijk niets aan doen. Aan handtekeningen en fotos doe ik niet, ik geef er niet echt om bovendien vind ik het enorm duur. Ik vertelde een starcon tijdperk ankedote van @Dennis nog. Dat je vroeger handtekening en foto voor 15 gulden had, waarbij de betreffende acteur nog een schuldig gezicht trok

We hebben nog wel een paar leuke sneakshots gemaakt met de kids als defector shield tegen de uberfanatieke ACC medewerkers waardoor Mayhew, Astin en Englund toch nog erg goed op de gevoelige plaat staan. Tot we bij McDermid aan belande en ons plan werd doorzien door een zeer strenge Helga.

Al met al:
PLUS we waren zo binnen en besloten halverwege dat we naar FACTS moesten (90% zeker).
MIN één zaal, met erg weinig variatie en zeker niet veel te 'kijken en doen' en weinig cosplayers.
Mijn eindoordeel is dat dit aanvoelde als een markt waar je moest betalen om iets te mogen kopen Ik vind dat de organisatie gewoon max 5 euro entree had moeten vragen en de inkomsten lekker van de gasten, sponsors en standhouders had moet destilleren. Dan had ik een eerlijkere verwachting gehad.

Edited by Marko
  • Upvote 1

Ook op de zondag op Amsterdam Comic-con geweest met een buddy of mine. 10.40 in de rij die na 11.00 inderdaad wonderbaarlijk snel in beweging kwam.

De acteurs bij wie we de photoshoots hadden geboekt waren bijzonder vriendelijk  (Lance Hendriksen-Aliens/Terminator; "yes  Lance, the CEO of Weyland-Yutauni uit Aliens was named after me"; van Leeuwen) + (Sean Austin-Encino Man/LOTR.Goonies).

Wat in Londen op SW Celebration niet lukte is nu wel gelukt namelijk de handtekening van Chewie a.k.a. Peter Mayhew (deze is gezet op een foto in de Falcon replica in Madame Tussauds uit dec. '15).

De eerste paar uur dat we er waren hebben we ons maar meteen ontfermd over de meest gewilde zaken. Netflix was erg goed georganiseerd met erg leuke shots. Fox was prima met TWD en met mensen van de Dutch First Garrison gesproken.  Leuk om alle mensen te spreken (de Duitse handtekeningenman die op zoek gaat naar een handtekening van Felicity Jones voor mij in oktober) en de bouwer van de customized DMC (Delorean Motor Company) uit Back to the Future.

En tja, er waren heel veel verkoopstands maar daar hebben we wel onze koopjes gedaan zoals de mooie Rogue One mini poster (3,30)  en de San Diego Comic con Exclusive Black Series New Order Trooper (YES). En dat fraaie t-shirt van Rick Grimes uit TWD kon ik natuurlijk niet laten hangen.

Eten bij LaPlace ging ook verbazend snel en was best okay. Verschil is idd (met bijvoorbeeld een SW Celebration) dat daar (grote) panels met acteurs, SW Show live met acteurs en props zitten etc all-in is qua prijs (op de handtekeningen en photoshoots na uiteraard)

Maar ja, in 1,5 uur op een Comic-con zijn met normale wachttijden is ook heel wat voor te zeggen. Volgend jaar zijn wij er weer bij (en dan met extra 2 Rebels die nu niet konden).

EJ-Chewie-cockpitt-Falcon-signed-by-Peter.jpg

Edited by the Prosheshy

5 uur geleden zei the Prosheshy:

Leuk om alle mensen te spreken (de Duitse handtekeningenman die op zoek gaat naar een handtekening van Felicity Jones voor mij in oktober)

Steek van wal @Dennis;)

Tof dat jullie het ook naar je zin gehad hebben, mannen. Ik heb ook geen spijt van deze Con, en als de organisatie een aantal klachten ter harte neemt, kan het volgend jaar nog tien keer leuker worden ^^

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now