Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Ep VIII delayed

Recommended Posts

Hoezo logisch?

Vanwege de $ die het extra gaat opleveren omdat films het in december beter doen dan in mei? Ja, dan is het logisch.

Slechte zaak verder.

Wellicht vreemd, maar ik dacht bijna direct aan LEGO en wat dit met hun releaseplannen gaat doen :$ (iets meer ruimte om nog wat OT sets te produceren ipv non-stop sequel en Rebels sets)

Ik denk dat de opbrengsten de verwachtingen overtreffen. Dat heeft uiteraard te maken met het release moment.

in ieder geval wel k*t

Jammer dat het later is. Het alleen wel beter dat de releasedatum verplaatst wordt, in plaats van dat de film gehaast wordt om een datum te halen. Van mij mogen ze alle tijd nemen als deeltje 8 net zo goed (of beter!) wordt dan 7 :) .

Wel interessant: het ziet ernaar uit dat Star Wars: The Force Awakens tweede zal worden wat betreft de highest grossing movie of all time (inflatie niet meegerekend). Avatar staat eerste. In december 2017 krijg je dus de sequels op de twee meest verdienende films ooit. Dat zie je niet vaak.

9 uur geleden zei Dennis:

Hoezo logisch?

Vanwege de $ die het extra gaat opleveren omdat films het in december beter doen dan in mei? Ja, dan is het logisch.

Nee, ik denk zelfs dat een fenomeen als Star Wars het qua cijfers geen reet uitmaakt of ie nou in mei of december uitkomt.

Ik vind het logisch omdat ik de datum altijd al gek heb gevonden. Ten eerste snoept VIII nu niks meer weg van die andere space opera van Disney, Guardians of the Galaxy vol. 2, die ook in mei gepland staat. En ten tweede zat er maar vijf maanden tussen Rogue One en VIII, wat an sich heel episch klinkt maar eigenlijk betekent dat allebei de films net een tikkie minder speciaal zijn. Het marketingteam zal ook wel blij zijn, want wanneer hadden ze in godsnaam moeten beginnen met reclame maken? Vóór Rogue One nog?

Nja, lang verhaal kort, we krijgen nog steeds ieder jaar een Star Wars film. Het is de beste tijd ooit om fan te zijn!

Overigens inderdaad wel een ballsy move, zo vlak voor Avatar. Maar gezien die film vooral verkocht door de mooie plaatjes en niet om z'n memorabele verhaal of interessante personages, denk ik dat VIII gehakt van Avatar w maakt.

Edited by BoxerlessBossk

9 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Nee, ik denk zelfs dat een fenomeen als Star Wars het qua cijfers geen reet uitmaakt of ie nou in mei of december uitkomt.

Ik denk dat dit wel wat uitmaakt voor de aanverwante zaken:

Nu kan men weer 2x een Force friday houden waarop weer pallets vol merch worden verkocht....plus 2x een film voor de feestdagen releasen levert ook weer de nodige extra verkopen op. (vlak voor kerst worden er gewoon meer producten verkocht dan in mei)

Klopt, maar de film 7 maanden later releasen betekent ook dat je pas 7 maanden later die pallets vol merch en die anderhalf miljard aan tickets binnen krijgt.

Uiteindelijk zal het natuurlijk voornamelijk een zakelijke beslissing zijn, maar als in die beslissing mee is genomen dat de film beter wordt door hem uit te stellen en daardoor beter zal performen, zie ik de noodzaak niet om er cynisch over te doen.

Then again, misschien vat ik het gewoon zo positief op omdat ik het toch al had verwacht.

Ja.....maar je krijgt nu in totaliteit meer geld aan merch binnen als in de situatie dat er maar 5 maanden tussen had gezeten; velen hadden dan keuzes moeten maken omdat er teveel in korte tijd zou uitkomen....en in de oude situatie was er in december 2017 geen SW film uitgekomen waardoor velen (het doorsnee publiek) dan geen geld spenderen aan SW.

Is Episode VII ook niet origineel een half jaar vertraagd? Van mei naar december? Dat maakt het alleen maar logischer dat VIII dit nu ook doet, aangezien de pre-production een half jaar later kan starten.

1 uur geleden zei BasvanDun:

Is Episode VII ook niet origineel een half jaar vertraagd? Van mei naar december? Dat maakt het alleen maar logischer dat VIII dit nu ook doet, aangezien de pre-production een half jaar later kan starten.

Volgens mij was Episode VII oorspronkelijk inderdaad ook gepland voor mei 2015. De tijd die ze toen aan casting hebben besteed en het opdoen van ideeën voor de verhalen van vooral VII, maar toch ook VIII en IX lijkt me (je moet immers wel een béétje voor de verschillende scenario's voor de toekomstige films gaan anticiperen) hadden ze volgens mij wat onderschat. Als The Force Awakens inderdaad in mei zou zijn uitgekomen, was dat met VIII vast ook gebeurd. Maar goed, december is ook een prima Star Wars maand. Maakt May the 4th misschien ietsje minder speciaal, maar ach.. :)

Sorry hoor, maar iedereen die denkt dat dit met iets anders als commerciële belangen te maken heeft, Wake Up! 
Uiteraard trekt iedereen in december de poeplap makkelijker in december qua merch. En daar gaan deze films in de eerste tweede en derde plaats om. Iedereen die in Disneyland is geweest weet dat je na iedere grote attractie de winkel in wordt geleid, dus don't say it isnt so. En de aangrenzende kerstvakantie is ook nog aantrekkelijk qua bioscoopbezoek. En heb je ook nog een betere spreiding (rogue en VIII_) om in de tussen tijd veel legends en canon materiaal te verkopen aan de smachtende fanboys (.....wij dus).

Overigens vind ik het ook een prima moment in december hoor. Heerlijk! Als  ze komendeMay the 4th nu maar eens met een dikke vette rogue1 trailer komen

12 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Ze zijn zo bang dat ze hem verzetten zonder zelfs maar een nieuwe datum te prikken xD

Hij zal denk ik verzet worden naar 15 december 2021; dan zijn de komende 5 Star Wars films allang verschenen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this