Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

Fighter Squadron Modus

Recommended Posts

Ik bijt het spits af op het Star Wars Battlefront gedeelte van forum met een discussie (?) over de nieuwe Fighter Squadron Modus in de game. Ik heb al mijn voorliefde voor Rogue Squadron eerder laten merken en het heeft me altijd al teleurgesteld dat er geen vervolg is uitgekomen (naast Rogue Squadron III). Ik was al helemaal teleurgesteld toen het bleek dat er geen ruimtegevechten en geen Death Star level in de game zaten. 

Toch was ik echt prettig verrast door de Fighter Squadron Modus toen ik deze op gamescom speelde. Met vliegtuigjes rondvliegen moet natuurlijk wel je ding zijn (ik kan er geen genoeg van krijgen...), en als dat zo is dan is dit geweldig. Het gaafste was in de eerste persoon in de cockpit van een X-Wing of TIE Fighter te vliegen, inclusief alle bijbehorende geluiden en muziek. Het voelde echt alsof je even de films ingestapt was.

Natuurlijk is het punt van zo'n demo wel hype genereren, en ik moet ook zeggen dat het voor de rest erg kaal was. De A-Wings en TIE Interceptors uit de onderstaande trailer zaten niet in de demo en het geheel was vrij kaal. Ook is Sullust niet de meest spannende locatie. 

Wat vinden jullie?

Net als jij was ik ook enorm teleurgesteld om te lezen dat er geen ruimtegevechten in de game zullen zitten. Zeker omdat de vorige Battlefront games dat wel hadden. Ik was dan ook positief verrast toen ik las over deze game modus. 

Wat mij echter dwars zat bij het kijken van de diverse gameplayfilmpjes was dat het allemaal vrij repetitief leek. Je vliegt, lockt op een target, stuurt missiles of juist niet (in dit geval gebruik je je standaardwapen) en je gaat voor de takedown. En ohja, probeer te voorkomen da je zelf vernietigd wordt. Repeat. Nou is dat natuurlijk wel de basis voor elke spaceship combat game, maar ik vraag me oprecht af hoelang deze game modus interessant blijft. Jij bent dan een enorme fan van vliegen en toegegeven; het Is ontzettend gaaf om met een druk op de knop in first person te zitten en vanuit de cockpit van iconische Star Wars ruimteschepen de boel op stelten te zetten. Maar ik ben bang dat ik na een paar dagen deze modus spelen toch wel een beetje uitgekeken ga zijn. 

Echter in tegenstelling tot jou heb ik de game nog helemaal niet gespeeld! :) Neem alles wat ik erover zeg dus gerust met een korreltje zout. 

Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik was met XGN naar gamescom en de baas van XGN was veel minder enthousiast over de modus dan ik. Hij had het ook gespeeld en hij vond het slecht. Ook dat moet je met een korreltje zout nemen want hij heeft niks met Star Wars, dus dan gaat veel van de charme ook verloren.

En ja, het was vooralsnog vrij repetitief. De rebels hadden alleen nog de X-Wing (en met geluk de Millennium Falcon), en de Empire moest het nog maar doen met alleen TIE Fighters. Verder waren de enige doelen 'schiet de Imperial Shuttle/Rebel Transport neer'. Qua powerups viel het ook nog wat tegen. MAAR, (er is altijd een maar) de besturing van de starfighters was wel al heel goed uitgewerkt. Ik ga niet alles uitleggen, maar het komt erop neer dat je met de linker stick kan wisselen tussen snelheid of kracht op een glijdende schaal. Je kan het in de trailer zien als het rood/gele balkje onderin. Je wisselt tussen snelheid en minder sterke schoten of langzamer vliegen maar veel sterkere schoten. Dit maakte het een stuk interessanter in mijn ogen, omdat je constant wisselt tussen snelheid om tegenstanders te ontwijken en kracht om ze neer te schieten.

Het ging hier trouwens wel om de Alpha, dus ik denk -en ik hoop- dat ze in de volledige game wat meer afwisseling toevoegen zodat het ook voor andere gamers leuk wordt. En niet alleen voor dogfight-verslaafden zoals ik :P.

Ik ga niet alles uitleggen, maar het komt erop neer dat je met de linker stick kan wisselen tussen snelheid of kracht op een glijdende schaal. Je kan het in de trailer zien als het rood/gele balkje onderin. Je wisselt tussen snelheid en minder sterke schoten of langzamer vliegen maar veel sterkere schoten. Dit maakte het een stuk interessanter in mijn ogen, omdat je constant wisselt tussen snelheid om tegenstanders te ontwijken en kracht om ze neer te schieten.

Zoiets had ik inderdaad al wel gehoord in een video-impressie van een andere Nederlandse gamewebsite. Klinkt interessant en zal zorgen voor de nodige variatie en zelfs tactiek in deze spelmodus. Ik vraag me echter af of het genoeg is. Maar hoe dan ook zal ik me er zeker mee vermaken, kijk dan ook ontzettend uit naar de release. :) Een andere leuke feature waar ik laatst over las was deze (weet niet wat de bron is, iemand copypaste het in een Skype gesprek):

Partner system in Battlefront: First of all, it has been confirmed to Official Xbox Mag that there won’t be any class system. Players will be able to pick their weapons and gears freely, so they won’t be fixed to a pre-made class to choose before the match starts. You will unlock everything you want thanks to the XP gained on the battlefield.

Then, forget about the squads: Battlefield’s five man groupings will leave space to the new Partners feature that links two players together. They will be able to see each other on their HUDs and spawn on each other to save time.

More importantly, this feature will allow them to share the unlockables they get on the battlefield: you will need this if your partner has a higher level than you or has used his XP to unlock something different.

Ik had het juist wel leuk gevonden als het als de oude spellen class-based was in plaats van het moderne systeem. Maar ach, je kan niet alles krijgen in het leven ;)

Ik had het juist wel leuk gevonden als het als de oude spellen class-based was in plaats van het moderne systeem. Maar ach, je kan niet alles krijgen in het leven ;)

Eigenlijk doelde ik meer op het Partner systeem, waarbij je bij elkaar kunt spawnen en perks deelt. :) Ideaal voor wanneer je met een maat online knalt! :D

Ooooh, op die fiets. Dat is wel leuk ja. Het is al zo dat je met het squad systeem in Battlefield 4 op je squadmates kan spawnen, waardoor je niet een heel eind terug naar de actie moet rennen. Ik hoop dat het hier dan ook zo gaat werken.

Ik heb op de Gamescom alle modi gespeeld bij EA achter de schermen (lekker rustig! :-) ) en heb er van genoten. Uiteraard was het Fighter Squadron gebeuren nog een beetje kaal, maar ik sprak met de mensen van Dice en die zeiden dat dit maar het puntje van de ijsberg is. Er zijn beelden van andere omgevingen, dus wanneer ze dat een beetje leuk kunnen integreren met dat wat we kennen, ben ik een blij man. Al blijf ik het jammer vinden dat het nog planeet gebonden is, en we dus niet de ruimte in kunnen gaan. Ik wil met een team op Xbox Live de Death Star op gaan blazen. Geef het me als DLC!

Ik heb op de Gamescom alle modi gespeeld bij EA achter de schermen (lekker rustig! :-) ) en heb er van genoten. 

Ik ook, high five! Alleen Walker Assault heb ik niet gespeeld, wel Fighter Squadron dus en Tatooine Survival. Ben echt benieuwd naar hoe meer ze Fighter Squadron gaan uitbreiden. Het heeft de potentie écht heel gaaf te worden als DICE het geheel wat spannender maakt. We zullen zien!

Ook leuk dat je schrijft overigens, voor welk medium?

Website van Gameparty ;) Zijn er hier meer mensen die van plan zijn dit op de PC te gaan spelen? Mij maakt het niet uit, ik ga hem denk ik voor zowel PC als PS4 halen. PS4 versie puur en alleen al voor die couch co-op (ook al kan dat helaas niet online). En met een controller op een groot tv-scherm is gaaf. :) Op de PC gaan mijn vrienden hem denk ik halen en aangezien communicatie op PC naar mijn ervaring een stuk fijner verloopt dan met een headset op de PS4 wordt dat denk ik het platform om met maten te knallen in mijn geval.

GameParty.net inderdaad. November is Star Wars maand daar trouwens, dus kom dan vooral eens langs ;-)

Excuus, zie nu pas dat je geen andere websites mag promoten. Kon mijn vorige bericht niet aanpassen!

Is oké hoor, zolang het maar geen website is waar Star Wars of aspecten hiervan de boventoon voert. Hoewel Star Wars games uiteraard wel enige overlap vertonen met GameParty.net is het wat mij betreft geen directe concurrentie. En zolang je maar niet actief je website probeert te promoten is het prima als hij zo af en toe genoemd wordt! ;) Overigens kun je een bericht aanpassen door op 'Bewerken' te drukken onder je tekst. Als het goed is zie jij dat ook staan! :)

Zou je het nog een keer kunnen controleren Bas? Mogelijk is er iets fout gegaan bij de instellingen van de gebruikersrechten.

Nu staat het er wel. Thanks! Back on-topic! Wie gaat de beta spelen, en op welk platform?

De enige twee platformen waar ik hem op kán spelen zijn PS4 en PC en ik ga beiden proberen (als dat kan/mag). Hopelijk kan iedereen hem op de PS4 downloaden nog voordat de bèta voorbij is :P De downloadsnelheden zijn vaak om te huilen daar..

• Upvote 1

Beta op de PlayStation 4 als het kan. Ik houd de site van EA/DICE al een tijdje in de gaten, wanneer we ons eindelijk kunnen inschrijven. 

Off-topic: Overigens is een beta de nieuwe demo lijkt het wel. Ik heb dit jaar lijkt wel veel meer beta's dan voorheen gespeeld. Eerst Battlefield Hardline en Street Fighter 5, nu Rainbow Six Siege, Star Wars Battlefront en nog een heleboel andere games die hetzelfde doen.

Ik kan niet wachten nog maar 3 dagen en dan komt de bèta versie uit. Denk dat de star wars game wereld in een keer allemaal 's nachts zitten te gaan downloaden!!!!

Jammer genoeg zit Fighter Squadron niet in de beta :( . Ga je de beta op de PlayStation 4, PC of Xbox One spelen?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this