Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Ramon

.45 lightsaber-collectie

Recommended Posts

Enkele jaren geleden ben ik begonnen met het sparen van mini-replica's (.45 schaal) van de lightsabers die door de films van de Star Wars saga heen gebruikt worden. Inmiddels heb ik de meeste wel in bezit. De enige die ik nog graag zou willen is de lightsaber die Luke Skywalker zelf heeft gemaakt en hanteert in Return of the Jedi.

Ik heb er bewust voor gekozen om speciale 'gouden' edities links te laten liggen omdat ik die persoonlijk niet mooi vind. :)

Foto's (bij voorbaat excuses voor de zeer matige kwaliteit, scherpstellen lukte me maar niet):

466a3df1_o.jpeg

Hier zien we de lightsabers van Count Dooku (Darth Tyranus), Darth Maul en Darth Sidious. Met name de lightsaber van Count Dooku was lastig om te krijgen destijds. Ik begon met deze verzameling eind 2008 en voor Count Dooku moest ik met een bieder uit Canada op ebay tot op de laatste secondes wedijveren voordat ik de veiling gewonnen had. Ik had er veel voor over om die binnen te slepen, hoewel ik over het algemeen geen fan ben van curved lightsabers. Maar van die van Dooku ben ik wel gecharmeerd.

f286a462_o.jpeg

Hier een iets betere (ja niet veel, maar toch) close-up van de curved lightsaber van Count Dooku.

89d003ab_o.jpeg

Hier zien we de lightsabers van Darth Vader (links) en Anakin Skywalker uit Revenge of the Sith (rechts). In het midden van boven naar beneden: Obi-Wan Kenobi (Revenge of the Sith), Obi-Wan Kenobi (?), Mace Windu en Yoda.

01c828f2_o.jpeg

Jammer dat ze zo op elkaar gepropt zitten, maar ik heb maar een klein appartementje waar ik nog niet zo heel lang in woon en moet nog even kijken hoe ik alles het beste kan etaleren. :)

4db08254_o.jpeg

Op de onderste plank zien we een double-bladed lightsaber van Darth Maul in de originele verpakking. Dat is inderdaad exact dezelfde als die we op de eerste foto zagen! Waarom? Daar zit wel een grappig verhaaltje achter, maar dat bewaar ik voor een edit of een volgende post. :) Overigens zie ik nu dat de lightsaber op deze foto omgedraaid is waardoor je de voorkant niet goed kan zien.. jammer. Gelukkig kun je hem op de eerste foto wel goed zien! ;)

Verzamelen jullie ook lightsabers? Laat het weten! :D

• Upvote 1

Ah, de mini lightsabers. Leuk! Kan de foto's helaas niet zien. Ik ben ook met de mini's begonnen, maar daarna nam de dark side het over en werden het de 1:1 replica's. Ook nog wel belachelijke prijzen betaald voor een gouden variant. Dat waren nog eens tijden :-).

21 uur geleden zei TK1972:

Ah, de mini lightsabers. Leuk! Kan de foto's helaas niet zien. Ik ben ook met de mini's begonnen, maar daarna nam de dark side het over en werden het de 1:1 replica's. Ook nog wel belachelijke prijzen betaald voor een gouden variant. Dat waren nog eens tijden :-).

Ah jammer om te zien dat de foto's niet meer werken. Ik zal nog wel een keer nieuwe foto's uploaden. :) Haha ja die gouden trokken mij persoonlijk niet echt, maar ik heb nog nooit een 1:1 replica gehad moet ik zeggen.

Ik kocht die gouden versies ook niet omdat ik ze zo mooi vond, maar om de verzameling compleet te krijgen. Ja, het is een verslaving :P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this