Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Andere te verfilmen SF Space Opera's

Recommended Posts

11 uur geleden zei Dennis:

Same here. Zeer benieuwd naar de casting en of ze het boek daarin ook trouw blijven...

Villeneuve is zeer respectvol met Bladerunner omgegaan dus ik denk dat dat wel goed komt. Qua casting hoop ik dat ze een beetje het Force Awakens of Game of Thrones model aanhouden, talentvolle jonge acteurs afgewisseld met ervaren oudere acteurs, dat werkt naar mijn idee echt het beste als het gaat om inleving in het Dune universum. De realiteit zal toch anders zijn want in een miljoenenen productie moet natuurlijk star power.  Hoe dan ook, kijkend naar de reeks (top-) films die Villeneuve heeft afgelverd zit daar iedere keer een geweldige cast in.

Any favourites voor Paul Atreides?

Paul, Chani, Alia, Irulan: allemaal unknowns

As for the rest:

Emperor Shaddam – Ben Kingsley         

Gurney Halleck – Gary Oldman

Thufir – Timothy Spall

Dr. Keynes – Ben Mendelsohn

Duke Leto –Liam Neeson

Feyd – Ewan McGregor

Beast –Dave Bautista

Baron Harkonnen – Michael Shannon

Stilgar – Benedict Cumberbatch

Duncan Idaho – Jared Leto

Fix dit en je hebt (voor mij dan) de film van de eeuw.

Edited by Dennis

9 uur geleden zei Dennis:

Paul, Chani, Alia, Irulan: allemaal unknowns

Paul ...Joe Keery ?????

As for the rest:

Emperor Shaddam – Ben Kingsley         

Gurney Halleck – Gary Oldman

Thufir – Timothy Spall

Dr. Keynes – Ben Mendelsohn

Even denken hoor..dats degene die paul probeert te vermoorden toch?

Duke Leto –Liam Neeson

Perfect!

Feyd – Ewan McGregor

die is toch een béétje aan de leeftijd hiervoor, daar zou je juist Jared Leto moeten hebben of....James mcAvoy die kan echt een psychopaat neerzetten! En anders die Evil dude uit GoT Ramsey

Beast –Dave Bautista

Perfect!!! 

Baron Harkonnen – Michael Shannon

Meeehh die is niet filthy slimy enough, ik was als kind doodsbang voor die kerel. Die moeten ze echt goed zoeken 

Stilgar – Benedict Cumberbatch

Wat dacht je van Villeneuves buddy, Jake Gylenhaal of yesss Huhgie Jackman!! De correcte keuze zou ook nog Idris Elba kunnen zijn;)

Duncan Idaho – Jared Leto.....

dat zou dan wel Ewan kunnen zijn, maar die is tegen die tijd druk bezig met een untitled starwarsproject dus doe maar Fassbender 

Fix dit en je hebt (voor mij dan) de film van de eeuw.

12 uur geleden zei Marko:

Ewan McGregor

die is toch een béétje aan de leeftijd hiervoor, daar zou je juist Jared Leto moeten hebben

McGregor is bijna net zo oud als Leto ;) (schelen 9 maanden) Maar goed, Leto als Feyd en Fassbender als Idaho ga ik zo mee accoord.

Joe Keery als Paul. PER-FECT. Echt.... dit moet gewoon gebeuren.

Dr. Keynes is niet de verrader in Huis Atreides (dat is Dr. Wellington Yueh). Keynes werd in de Lynch film door Max Von Sydow gespeeld. Als Yueh zou David Thewlis een mooie keuze zijn.

Baron Harkonnen: Brendan Gleeson! Bam. Perfect.

Jackman als Stilgar: top. Gyllenhaal meh. Die zie ik niet in die rol. Elba iig niet. Geen PC keuzes. 

Hebben we nog Lady Jessica... vind ik een lastige. Julianne Moore?

Piter de Vries was ik ook vergeten... ik zeg: Andy Serkis zonder CGI.

Als Reverend mother Gaius nemen we Cate Blanchett.

• Like 1

Door al dit Dune gepraat mn Dune zut eens opgezocht...

Het spel speelde ik toen de film uit was al :D (was altijd House Harkonnen omdat Sting daar bij zat)

741507.jpg52zyx4.jpg

Op ‎14‎-‎03‎-‎2018 at 10:02 zei Dennis:

McGregor is bijna net zo oud als Leto ;) (schelen 9 maanden) Maar goed, Leto als Feyd en Fassbender als Idaho ga ik zo mee accoord.

Joe Keery als Paul. PER-FECT. Echt.... dit moet gewoon gebeuren.

Dr. Keynes is niet de verrader in Huis Atreides (dat is Dr. Wellington Yueh). Keynes werd in de Lynch film door Max Von Sydow gespeeld. Als Yueh zou David Thewlis een mooie keuze zijn.

Baron Harkonnen: Brendan Gleeson! Bam. Perfect.

Jackman als Stilgar: top. Gyllenhaal meh. Die zie ik niet in die rol. Elba iig niet. Geen PC keuzes. 

Hebben we nog Lady Jessica... vind ik een lastige. Julianne Moore?

Piter de Vries was ik ook vergeten... ik zeg: Andy Serkis zonder CGI.

Als Reverend mother Gaius nemen we Cate Blanchett. Check al zit ik

Ik ga weer even door....speculation is my sport:
Paul Atreides - Joe Keery - . Check!

Alia - niet te zeggen gewoon een meisje casten...ik ken ze niet

Irulan - geef die rol maar aan Margot Robie. Ze is gewoon een lekker ding, maar ze kan ook echt acteren.....

Liet Kynes. -  Check eens op Iain Glen, dat is eeen reincarnatie van Sydow. Speelt in Got. Erg goede acteuren de juiste hero looks, waar ik Mendelsohn liever als baddy zie....

Dr. Wellington Yueh - en daar is Ben Mendelsohn! hahaha

Emperor Shaddam – Ben Kingsley. Check!         

Gurney Halleck – Gary Oldman. Check!

Thufir – Timothy Spall of wat dacht je van William Dafoe....

Duke Leto –Liam Neeson. Check!

Feyd – Ewan McGregor (als ze voor een youngster gaan en dat liever eigenlijk  .....Lucas Hedges, een van de beste jonge opkomende acteurs van het moment!

Beast –Dave Bautista. Check!

Baron Harkonnen – ik wijs Gleeson af, die heeft nog steds iets heldhaftigs... ik zoek nog door, helaas is Philip Seymour Hoffman overladen is, maar heel moeilijk. Een zwevend edikke kerell , maar waar je wel van je broek doet....kan ook dmv een fatsuit en dan kan je op een verassende naam uitkomen

Stilgar – Huhgie Jackman. Check! Al blijf ik Idris Elba ook een goede keus vinden....los van PC gewoon van wege zn kwaliteiten...en de fremen zouden prima gekleurde mensen kunnen zijn.

Chani - zou dan heel goed Zoe Kravitz of Janelle Monae kunnen zijn....

Duncan Idaho – Daar moeten ze een tijdje mee vooruit kunnen ivm vervolgen....Oscar Isaac!!?

Lady Jessica - is een moeilijke die moet een 'presence' hebben er met een kale knar nog steeds goed uit zien; dus ja ik ga mee in Julianne Moore. Check!

Piter de Vries - Andy Serkiss. Check!

1 uur geleden zei Marko:

Ik ga weer even door....speculation is my sport:
Paul Atreides - Joe Keery - . Check!

Alia - niet te zeggen gewoon een meisje casten...ik ken ze niet

Irulan - geef die rol maar aan Margot Robie. Ze is gewoon een lekker ding, maar ze kan ook echt acteren.....

Liet Kynes. -  Check eens op Iain Glen, dat is eeen reincarnatie van Sydow. Speelt in Got. Erg goede acteuren de juiste hero looks, waar ik Mendelsohn liever als baddy zie....

Dr. Wellington Yueh - en daar is Ben Mendelsohn! hahaha

Emperor Shaddam – Ben Kingsley. Check!         

Gurney Halleck – Gary Oldman. Check!

Thufir – Timothy Spall of wat dacht je van William Dafoe....

Duke Leto –Liam Neeson. Check!

Feyd – Ewan McGregor (als ze voor een youngster gaan en dat liever eigenlijk  .....Lucas Hedges, een van de beste jonge opkomende acteurs van het moment!

Beast –Dave Bautista. Check!

Baron Harkonnen – ik wijs Gleeson af, die heeft nog steds iets heldhaftigs... ik zoek nog door, helaas is Philip Seymour Hoffman overladen is, maar heel moeilijk. Een zwevend edikke kerell , maar waar je wel van je broek doet....kan ook dmv een fatsuit en dan kan je op een verassende naam uitkomen

Stilgar – Huhgie Jackman. Check! Al blijf ik Idris Elba ook een goede keus vinden....los van PC gewoon van wege zn kwaliteiten...en de fremen zouden prima gekleurde mensen kunnen zijn.

Chani - zou dan heel goed Zoe Kravitz of Janelle Monae kunnen zijn....

Duncan Idaho – Daar moeten ze een tijdje mee vooruit kunnen ivm vervolgen....Oscar Isaac!!?

Lady Jessica - is een moeilijke die moet een 'presence' hebben er met een kale knar nog steeds goed uit zien; dus ja ik ga mee in Julianne Moore. Check!

Piter de Vries - Andy Serkiss. Check!

Ik kan met alles redelijk mee (Isaac als Duncan is top, Willem Dafoe is zelfs een ware meesterzet)... muv Chani en Stilgar. Niks geen PC friendly.

Chani: Natalia Dyer. BAM! Chemistry met Joe Keery=confirmed.

Als Baron: JOHN GOODMAN of VINCENT DONOFRIO! Andere optie is Gary Oldman in die rol... en dan zou ik als Gurney Halleck Matthew Mcconaughey willen.

Overigens heb ik gisteren Dune (1984 versie) weer zitten kijken. Heerlijk... zo'n film zou nu nooit meer gemaakt worden; stel je voor dat de huidige generatie snowflakes enzo de Baron in actie zien :D (met de hartplug, flowerdude en oliebad) Ik zie de Twitter hashtags al voorbij vliegen :D

Imo visueel een van de mooiste films ooit gemaakt. Qua decors wellicht zelfs de allermooiste.

Edited by Dennis

Ja he, ik ziehet zo weer voor me, ik heb dune ook opo redelijk jonge leeftijd gezien zal '85 (10 jaar zijn geweest) toen deed je gewoon je handen voor je ogen als je het niet wilde/mocht zien....

en yeeaaah mc connaheeaai, die moet er in, wat een carriere heeft die man gemaakt, van sun tan pretty boy tot karakter actuer pur sang.

Baron Harkonnen zijn we ook wel uit (al geloof ik dat Goodman tegenwoordig weer mager is) maar 'd Onofrio is waarschijnlijk een zeer goede keus. Die stal in Daredevil de shine van de hoofdpersoon als ie die puisten maar heeft.

Toch nog even ...Ik heb niets met PC friendly, (gisteren een pittige discussie waar ik bijna voor racist werd uitgemaakt, omdat ik iemand uitdaagde 5 'zwarte' acteurs van absoluut top niveau te noemen, toen begon ik bij het noemen van Will Smith te lachen) maar toch, ook kijkend naar de inspiratie van Herbert, is het niet onredelijk om daar gekleurde mensen te nemen, arabisch ogende actuers ken ik niet, en Elba vind ik echt prima, verder maak ik er geen woorden aan vuil.

Tja en Natalia Dyer, als Chani....alhoewel ik de chemie nu al van het scherm voel vlammen, is Dyer toch niet ...eeeh ...echt tja hoe zal ik het zeggen ....een dame van het kaliber Sean Young destijds, die was simpelweg stunning, Dyer is toch meer een leuk meisje next door, screenpresence of zo iets. Bam...ik heb het Evangeline Lilly. Prachtig, brunette, en atletisch ook. De aller mooiste jongedame van het moment is echter Lily James, maar (babydriver, darkest hour) Ben bang dat Keery niet weet wat hem overkomt!

Edited by Marko

23 minuten geleden zei Marko:

Ik zag hem op video… zal 1985 geweest zijn (heel misschien 1986)

5 van topniveau: Washington, Freeman, Poitier, Samuel L. Jackson, Fishburne (en Billy Dee Williams)

E. Lily is prima

Arabische lui: Oscar Isaac kan daar voor door (heeft zelfs al eerder een arabier gespeeld). Verder kom je dan bij Riz Ahmed, Oded Fehr…

En idd: Mcconaughey’s carriere is waanzinnig. Een van de beste acteurs van het moment… en ik had 6 jaar geleden nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.

ben eigenlijk nieuwsgierig voor welk jaar deze gepland staat, laat het 2020 zijn , voorlopig het SW loze jaar in de nabije toekomst

Dune, 2 films   een goed idee lijkt mij om hier episch proporties aan te geven.... goed om zien dat Villeneuve zeer respectvol over Lynch praat

en ..... een interessante (uit verband gehaalde) opmerking over de vergelijking met Star Wars en een volumn die daar op reageert

Dune, star wars for grownups

vs

Dune not star wars for grownups   

Op 13-3-2018 at 11:07 zei Dennis:

Beast –Dave Bautista

https://www.cinelinx.com/movie-news/item/13320-dave-bautista-is-the-beast-rabban-in-dune.html

Bijna een jaar geleden voorspelde ik het al!!!!

(overigens zijn The Baron (S.Skarsgard), Lady Jessica (Rebecca Ferguson) en Paul (T.Chalamet) ook al gecast.

@Marko

Edited by Dennis

nou inderdaad, geen speld tussen te krijgen.  Zeker als je er van uit gaat dat Skarskard gewoon de Scandinavische Gleeson is ;) , dan heb je nog een juiste voorspelling.  Vraag me wel af of Bautista  niet té normaal is voor beast, maar een beetje grimage kan helpen. 

Lady Jessica ook gecast uit de beste actiefilm van 2019..... komt u maar met de tondeuse. 

nu de rest nog ben uiteraard voorál benieuwd naar Chani en Feyd, zal niet lang meer duren. 

Dit wórdt echt een mega project!

Edit. Vandaag Beautiful Boy gezien waar Chalamet een van de hoofdrollen speelt. En hoe. Wat een talent. En wat een film, greep me zwaar naar de keel. Horror voor vaders met jonge zoons of zoiets. En een wake up call voor iedereen die harddrugs lichtzinnig neemt.

Edited by Marko

En meer nieuws.... star wars gerelateerd zelfs. 

Oscar Isaac wordt Duke Leto..... cool en aangezien ze een vrij jonge Paul hebben gecast prima qua leeftijd. 

Op 19-3-2018 at 16:05 zei Marko:

Isaac dus als Duke Leto, terwijl we die voor Duncan bedacht hadden. Ik had zelf liever een oudere, statigere acteur gehad voor de rol van Leto.

Overigens gaat Charlotte Rampling the Reverend Mother spelen. Geweldig.

Chani is ook al bekend: Zedanya. 

Edited by Dennis

Op 31-1-2019 at 09:42 zei Dennis:

Isaac dus als Duke Leto, terwijl we die voor Duncan bedacht hadden. Ik had zelf liever een oudere, statigere acteur gehad voor de rol van Leto.

Overigens gaat Charlotte Rampling the Reverend Mother spelen. Geweldig.

Chani is ook al bekend: Zedanya. 

En dáár komt nu dus weer Javier Bardem bij als Stilgar.... niet voorspeld maar wel perfect gecast mits hij kort gehouden wordt.  En gelukkig niet al te PC deze dune versie.

Op 2-2-2019 at 06:57 zei Marko:

En dáár komt nu dus weer Javier Bardem bij als Stilgar.... niet voorspeld maar wel perfect gecast mits hij kort gehouden wordt.  En gelukkig niet al te PC deze dune versie.

Gelukkig niet nee. Hoop dat het zo blijft en men niet zwicht voor het SJW-terreur waar Diego Luna nu mee te maken heeft mbt een andere film.

Het was even wachten maar de SJWs hebben Dune ontdekt:

https://www.escapistmagazine.com/v2/2019/02/08/dunes-paul-atreides-is-the-ultimate-mighty-whitey/

19 uur geleden zei Dennis:

Het was even wachten maar de SJWs hebben Dune ontdekt:

https://www.escapistmagazine.com/v2/2019/02/08/dunes-paul-atreides-is-the-ultimate-mighty-whitey/

Ach Paul wordt gespeeld door een Frans joodse jongeman die opgroeide in hells kitchen......  

In het kader van dune-awakens :) 

Wat mij betreft het beste casting nieuws tot nog toe. JOSH MF”ING BROLIN as Guernsey Halleck. Dit is echt goed nieuws omdat de man niets verkeerd kan doen in mijn ogen, ben dan ook echt fan van deze gast!

Gek genoeg heb ik hem in de “raad de cast” helemaal niet genoemd of ik kijk er langs.