Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Andere te verfilmen SF Space Opera's

Recommended Posts

1 uur geleden zei CptHansOlo:

Niet specifiek fantasy. Ik lees alles wat interessant lijkt. Mijn favoriete schrijver is Neil Gaiman, dus dan zit je al snel in het fantasy hoekje. :)

Ja ik ook,  althans dat ik van alles lees. Fantasy genre zo nu een dan omdat er een hoop meuk is. Ik maak er even een ander topicl van.....

Ik zat van t weekend naar the neverending story te kijken met het hele gezin. Waanzinnig en waarschijnlijk ook een groot deel nostalgie. Het basis materiaal staat nog als een huis.  Toch is de film wel echt gedateerd, met als hoogtepunt dat mijn zoontje van 6 welgemeend zei; Hee kijk pap dat lijkt net een podium waar ze nu staan. De sfx zijn gedateerd. Sinds starwars en madmax geloof ik natuurlijk weer dat goede reboots/remakes wel mogelijk zijn dus.... Er is zo veel meer uit te halen, mits de juiste regiseur.

26 minuten geleden zei Marko:

Ik zat van t weekend naar the neverending story te kijken met het hele gezin. Waanzinnig en waarschijnlijk ook een groot deel nostalgie. Het basis materiaal staat nog als een huis.  Toch is de film wel echt gedateerd, met als hoogtepunt dat mijn zoontje van 6 welgemeend zei; Hee kijk pap dat lijkt net een podium waar ze nu staan. De sfx zijn gedateerd. Sinds starwars en madmax geloof ik natuurlijk weer dat goede reboots/remakes wel mogelijk zijn dus.... Er is zo veel meer uit te halen, mits de juiste regiseur.

Bizar dit. Heb namelijk 1,5 maand geleden met de oudste 1 en 2 zitten kijken. Blijft magisch mooi (ondanks dat de schrijver Michael Ende niet zo blij was met het resultaat). Heb je het boek gelezen? (enorme aanrader; deze is echt fantastisch. De film is ongeveer de helft van het boek).

Een jaar of 15 (?) geleden is er nog een brakke TV serie (Canadese productie dacht ik) geweest.

Goeie tip! Ik weet/wist al dat er een boek van was, maar niet dat de film maar de helft beslaat. Deel twee kan ik me trouwens helemaal niet herinneren.....nou jam dus gewoon twee tips helemaal 'voor gratis' 

Deel 2 is met een andere cast (wel Bastian en Atreju maar gespeeld door andere acteurs). De enige rol met dezelfde acteur is die van boekhandelaar Koriander.

Verder een andere regisseur. De verhaallijn heeft wat elementen van het 2e deel van het boek.

Er is ook een deel 3 maar die heeft totaal niets met het boek te maken en is dramatisch.

Ik hoop op een degelijke versie van Mobile Suit Gundam, maar dat gebeurt waarschijnlijk nooit. Misschien omdat die serie iets te veel van Star Wars gejat heeft :P 

• Upvote 1

Op de DCC stond een winkel/stand volledig dedicated aan Gundam. Alle dozen op volgorde van groot naar klein. Mijn vingers jeuken maar mijn portemonnee was een goede krabstok.

Op 1-4-2016 at 18:17 zei Marko:

Op de DCC stond een winkel/stand volledig dedicated aan Gundam. Alle dozen op volgorde van groot naar klein. Mijn vingers jeuken maar mijn portemonnee was een goede krabstok.

Je kan ze beter vanaf sites als HobbyLink Japan of 1999 bestellen. Stuk goedkoper :P 

• Upvote 1

Goede tip!! Ga eens kijken...

Maar eerlijk gezegd waren ze nog niet eens zo duur op de DCC. Ik kan me alleen niet herinneren hoe die shop heette om te kunnen vergelijken.... was meen ik vandaag 15 euro voor de kleinere modellen.

Op 5-4-2016 at 08:45 zei Marko:

het was

Het was ://gundam-market.nl/index.php?route=common/home gundam-market, volgens mij zijn de prijzen allezins redelijk.

Bij de japanse sites meestal de helft van de prijs. De gemiddelde HG is bij 1999 zo'n 800 Yen (Als de yen voordelig staat maar rond de 5-6 euro) terwijl je er hier minstens 15 euro voor moet neertellen. Je moet wel shipping betalen, maar dat moet in Nederland ook. En je moet natuurlijk wat langer wachten. Ik vind het meestal wel het wachten waard.

Discussie inmiddels verplaatst naar dit topic.

Edited by RogueLeader

In 1997 overleed Jack Purvis (die met kenny Baker een duo vormde en in de SW OT diverse rollen speelde; Jawa, Ewok etc) op dezelfde manier. Echt bizar.

Op 7 januari 2016 at 09:39 zei BoxerlessBossk:

Dune Dune Dune Dune Dune!

(I must not fear a bad Dune remake. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration.)

G-damnit zit je dus een beetje te surfen naar Bladerunner cq Villeneuve nieuws kom je dit tegen....... Gaan we meteen vandaag of pas morgen een handtekeningen actie beginnen?

I had been wanting to do sci-fi for a very long time. “2001: A Space Odyssey” is a movie that really impressed me as a teenager. And also “Blade Runner.” And “Close Encounters of the Third Kind” is also one of my favorites. I’m always looking for sci-fi material, and it’s difficult to find original and strong material that’s not just about weaponry. A longstanding dream of mine is to adapt “Dune,” but it’s a long process to get the rights, and I don’t think I will succeed. 

Duuuuunneeeee!

http://variety.com/2016/film/news/denis-villeneuve-talks-making-arrival-blade-runner-sequel-his-way-within-studio-system-1201855955/

In afwachting van het toekomstige meesterwerk (echt alle vertrouwen in) hier de redux edit van de originele Dune, gewoon legaal op YouTube. Het blijft een meesterwerkje met grote problemen, met name de zeer achter haalde sfx doen mijn ogen pijn.

2 minuten geleden zei Marko:

https://www.empireonline.com/movies/news/denis-villeneuve-dune-two-films/

....ik ben oprecht net zo blij met dit nieuws als met alle recente star wars film en serie nieuwtjes. De beste regisseur van het moment met het verhaal dat smeekt om een top verfilming, hoe moeilijk ook. 

Same here. Zeer benieuwd naar de casting en of ze het boek daarin ook trouw blijven...

• Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now