Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

CptHansOlo

Star Wars CCG (Decipher)

Recommended Posts

Ik heb deze vrije dagen maar even gebruikt, om mijn uitgebreide verzameling van SW:CCG te ordenen. Ik heb een aantal jaren met veel plezier dit kaart spel gespeeld. Maar toen Decipher de licentie verloor (2001 geloof ik), was het snel gebeurd met het spel. Wat bleef was een aanzienlijke verzameling, hele mooie kaartjes. Het spel wordt nog wel gespeeld door een select groepje volhouders. En op hun site vond ik ook een goede checklist voor mijn verzameling (http://www.starwarsccg.org/collecting/).

Zijn er hier nog andere star wars fans die dit spelen/verzamelen?

ik heb nog genoeg dubbele kaarten, en misschien valt er nog iets te ruilen. Ik heb namelijk niet alles.

46 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Alsjeblieft, ik ben net van m'n Topps Star Wars Card Trader verslaving af :P

Dit is niet met elkaar te vergelijken.

Edited by CptHansOlo

Destijds (+-1997/1998) kapitalen in gestoken.....t/m Jabba's Palace heb ik het gespeeld/verzameld.

Fantastisch spel dat er nog fantastischer uit ziet.....alleen te duur. In de eerste series had je 2 verschillende 'rares'; de R1's waren té zeldzaam en té duur op de handelmarkt.

Tja, goedkoop zijn die kaartspelletjs nooit :)

Gelukkig kon ik een grote verameling Magic:The Gathering inruilen, voor winkel tegoed. En daar een hele berg Star Wars:CCG van gekocht.

Ik ben nu klaar, met uitzoeken. Resultaat... twee kloeke mappen met alleen de basis sets erin (1 map Light, 1 map Dark). En nog een kleinere map met de speciale uitgaven en foils. Ik denk dat ik voor ongeveer 95% kompleet ben. 

Edited by CptHansOlo

Ik weet dat het een oud topic is maar aangezien ik pas net aangemeld ben op dit forum toch even een reactie of re nog mensen zijn die deze kaarten verzamelen.

Ik heb zelf nog een hele stapel dubbele zeldzame kaarten liggen en ben zelf nog op zoek naar een paar om zo een paar series compleet te krijgen

Het spel is nog springlevend onder een groeiende groep van ongeveer 12 Nederlandse spelers actief rondom Utrecht (deel Amsterdam, deel Nijmegen). We spelen ongeveer 1x per maand. Verder is er 2x per jaar een groter toernooi en doen we ook kleinere toernooitjes met Jabba's Palace draft.

We hebben een facebook groep the Dutch Star Wars CCG league:
https://www.facebook.com/groups/979953168794155/?fref=ts

We spelen met de nieuwe virtual sets (nieuwe kaarten om uit te printen, velen hiervan schuif je over een oorspronkelijke kaart heen om een nieuwe gametext eraan te geven) hiervan zijn er inmiddels 6 kleine sets naast een grote basis set. Zie http://www.starwarsccg.org/resources/virtual-slips/

Ook vinden we het leuk zelf met Photoshop alternatieve plaatjes op kaarten te zetten.

Online kan het spel ook gespeeld worden via het fantastische programma Gemp, met rules enforcement
tlbiesterfeld.servegame.com/gemp-swccg/

Star Wars CCG is met afstand de mooiste en best ontworpen CCG. Sluit je bij ons aan voor honderden uren speelplezier en oneindige mogelijkheden! Je hoeft geen kaarten in bezit te hebben op toernooien mag je met geprinte proxies spelen.

Neem gerust contact op en doe een keer met ons mee! We hebben ook demo-decks waar je mee kunt oefenen dus je hebt niks nodig.

Groetjes,

Floris de Vries
SW CCG Flight Leader Ryloth Region

Wow! Ik even niet goed opgelet! Haha zit ik met mijn zotte kop een nieuw topic aan te maken in de Non-Star Wars sectie.

Nou over CCG had ik het dus.

En over Destiny.

Dus ja over spelen en ruilen gesproken, wie wilt het en doet het?

Edited by Leto_jr8

Spelen doe ik het niet. Heb er meer een verzameling van gemaakt. Weet niet wat je zelf nog zoekt aan kaarten maar heb het nodige liggen.Heb zelf ook nog wel een lijstje wat ik zoek.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now