Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Favoriete shot of scene?

Recommended Posts

We hebben de film allemaal (?) wel een paar keer gezien. Welk stuk is je in die tijd het meest bijgebleven?

Zelf blijf ik warm worden van de X-Wings op Takodana, en dan in het bijzonder de shot waar de camera van Finn op de grond gaat naar Poe die in de lucht absoluut aan het knallen is. Nog nooit zo vertoond in Star Wars, maar toch, zo... Star Wars!

De bridge :(

Lightsaber duel in de sneeuw :)

(overigens opvallend dat er geen X-Wing vs TIE gevechten in de ruimte in zitten.....sowieso is dit volgens mij de film met de minste scenes in de ruimte)

De stormtroopers in het begin. Die vond ik zo bad-ass, OMG. Niet meer die onhandige jongens uit de OT. Geweldige opening.

Duel in de sneeuw was ook erg mooi, de lightsaber kleuren zien er zo geweldig uit op deze manier.

16 uur geleden zei TK1972:

De stormtroopers in het begin. Die vond ik zo bad-ass, OMG. Niet meer die onhandige jongens uit de OT. Geweldige opening.

Ik vond de shots in de transports eerlijk gezegd een beetje apart. Alsof bij niemand het armour precies paste of zo. Misschien kon ik toen nog niet helemaal bevatten dat ik echt TFA ging zien :P

19 uur geleden zei Dennis:

De bridge :(

Is dat ook echt een van je favoriete stukken of is ie je juist negatief bijgebleven? Want als jij het een van de beste scenes vindt, dan is het doel van die scene toch behoorlijk geslaagd ;)

14 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Is dat ook echt een van je favoriete stukken of is ie je juist negatief bijgebleven? Want als jij het een van de beste scenes vindt, dan is het doel van die scene toch behoorlijk geslaagd ;)

Het is wellicht de meest memorabele shot en perfect geacteerd. Ik snap de kritiek op Driver niet; hij is echt goed.

Neemt niet weg dat ik de dood van Han nog steeds f'ed up vind.

Ja, maar je komt er wel overheen, en wat dan overblijft is een van de beste scenes in de saga, dus ik vind het het waard.

Kritiek op Driver heb ik ook gezien, maar alle argumenten die ik ervoor gezien heb lijken meer argumenten tegen de aanwezigheid van een derde dimensie in het personage, want god forbid dat er een beetje diepte in een blockbuster zit :P

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ja, maar je komt er wel overheen, en wat dan overblijft is een van de beste scenes in de saga, dus ik vind het het waard.

Kritiek op Driver heb ik ook gezien, maar alle argumenten die ik ervoor gezien heb lijken meer argumenten tegen de aanwezigheid van een derde dimensie in het personage, want god forbid dat er een beetje diepte in een blockbuster zit :P

Kritiek die ik gelezen heb:

-Hij is Anakin 2.0 en een slapjanus (omdat hij 2x met zijn saber tekeer gaat)

-Als je Girls hebt gezien dan moet je steeds aan zijn personage in die serie denken.

Ik ben vaak kritisch, maar dit vind ik echt gel*l.

Natuurlijk het lightsaber gevecht in de sneeuw aan het einde van de film! Zonder twijfel het beste gevecht ooit naast het duel tussen Luke en Vader in Return of the Jedi. Het was niet het simpele zwaardtikken zoals in A New Hope en ook niet het ballerina ingestudeerde schermen van de prequels. Het voelde als een echt gevecht, met rondvliegende vonken. Het was intens. Emotioneel geladen. Spannend, met een leuke twist (de lightsaber pull). Vooral het shot op het einde van de kloof tussen Rey en Kylo... natuurlijk een beetje overduidelijk, maar nog steeds een gaaf shot. Hoe moet Episode VIII dit toppen?!

Op 3-1-2016 at 13:57 zei RogueLeader:

Hoe moet Episode VIII dit toppen?!

Een langer gevecht, nu tussen een niet-gewonde Kylo Ren en een door Luke getrainde Rey (met een double bladed lightsaber, aangezien ze van oorsprong met een staf vecht). There you go. ;)

Er zitten meerdere stukjes in de film die mij, zelfs na de film acht keer te hebben gezien, toucheren. Op willekeurige volgorde: het moment dat Han voor het eerst (in zijn eentje) in de cockpit komt en je de oh zo bekende Star Wars muziek hoort, de glimlach op zijn gezicht is één grote nostalgie vlaag die over me heen komt. Het duurt niet langer dan drie seconden, maar ik kijk er elke keer naar uit om die glimlach weer te zien.

Het gesprek tussen Han en Finn en Rey waarin Han vertelt dat hij eerst ook moeite had om te geloven dat de Jedi echt waren en dat hij het een bunch of mumbojumbo vond. De Force Theme die daarna begint en het getekende gezicht van een oudere Han Solo bezorgen me nog steeds kippenvel.

Het moment dat Finn, Chewie en Han gered worden door de Resistance X-Wings onder leiding van Poe Dameron. Eerst zie je iets bewegen op het water (als je de trailers hebt gezien weet je meteen wat er aan komt), daarna dat geweldige nummer March of the Resistance en een close-up van de X-Wings die richting de kust vliegen waar onze helden zojuist op het punt stonden om te worden gevangengenomen.

Het moment dat Maz Kanata Rey vertelt over de Force. I am no Jedi, but I know the Force. It moves through and surrounds every living thing. Close your eyes. Feel it. The light. It's always been there. It will guide you. (Weer the Force theme op de achtergrond)

Het moment dat Rey de lightsaber vangt voor het oog van Kylo Ren en de Force Theme weer te horen is. Beetje cheesy wellicht na een paar keer kijken, maar die muziek maakt het bijzondere moment helemaal af.

En natuurlijk het einde, wanneer Luke zich omdraait en Rey hem zijn oude lightsaber aanbiedt.

Als ik er zo over nadenk zijn eigenlijk alle momenten waarop ik het The Force Theme hoor een kippenvelmoment. Blijkbaar doet dat deuntje wat met me. :$

Mooi beschreven. Ik ben nogal visueel ingesteld, dus een scène waarin Rey voor 't eerst haar DB lightsaber opent zie ik helemaal voor me. ...and the crowd went nuts!

He Ramon.... en het moment dat Han en Leia een momentje hebben dan zwellen die violen ook flink aan. ....of het moment dat ..... je weet wel. De scène wiens naam niet beschreven mag worden?

14 uur geleden zei Ramon:

Een langer gevecht, nu tussen een niet-gewonde Kylo Ren en een door Luke getrainde Rey (met een double bladed lightsaber, aangezien ze van oorsprong met een staf vecht). There you go. ;)

Dat is het nou juist, het gave aan dit gevecht was dat het niet ingestudeerd voelde. Meer als twee personen in een écht gevecht. Als ze beide getraind zijn ben ik bang dat het weer zo'n veel te ingestudeerd schermen gaat worden. Daarom weet ik niet zeker of ze dit gevecht ooit kunnen toppen.

Enne...

Spoiler

Ramon Force theme fetish confirmed

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this