Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Speculaasjes

Recommended Posts

15 uur geleden zei the Prosheshy:

Kathleen Kennedy (destijds ook nauw betrokken bij Empire).

Kennedy is nooit bij Empire Strikes Back betrokken geweest ;) (wel bij Empire of the Sun)

38 minuten geleden zei Dennis:

Hoi Dennis. Ik heb je artikel gelezen. ben het helemaal met je eens. We moeten kritisch blijven als fan. Zeker nu de franchise in handen is van Disney. Niet alles is automatisch goed. Ik volg verschillende media. Niet elke strip wordt door mij gekocht. Leia vond ik matig. Shattered Empire soso.  Van de novels vind ik Dark Discipel een heel mooi boek. Nu volg ik de Bane trilogie, canon of niet. TFA heeft me nog niet overtuigd. Mss dat de volgende delen 8 en 9 daar iets aan kunnen veranderen. 

Satr Wars rebels vind ik best goed, ondanks het junior gehalte. De team samenstelling vind ik mooi en de verhaallijnen ook. ( alleen het vliegen met lichtzwaarden vind ik dan weer minderO.o). Alles bij elkaar genoeg om te volgen.

Maar in ieder geval vind je Bane wel goed en dan ben ik weer een vriend rijker :) . Stel je voor, een Star Wars Story van Bane. Dat zou pas echt gewaagd zijn.  Ik ben eindelijk Lost Stars aan het lezen en tot nog toe pagina of 40 ben ik erg enthousiast. Daarna is Life Debt aan de beurt waarvan de reviews me meer aanspreken als Aftermath. Los van mijn starwars fanboy-ism moet een boek wel gewoon goed zijn, dat is de maatstaf.

Star Wars Rebels kan me helaas niet echt boeien, behalve dan iedere keer de eerste en de laatste (dubbele afleveringen). Shattered Empire vond ik overigens wel erg tof, hoewel ook wel kort en abrupt.

Ik denk dat een aantal mensen niet zozeer kritisch is, hoewel daar natuurlijk niets mis mee is, maar vooral sceptisch en daardoor enigszins terughoudend in enthousiasme.

Edited by Marko

Op 26-7-2016 at 14:01 zei Frans:

Shattered Empire soso.  

Whaaaa, ik vind dit juist een van de beste comics :o

En die helisabers, tja... Ik heb nog niemand daar iets positiefs over horen zeggen. Hoe is dat überhaupt ooit langs al die mensen gekomen die zoiets goed moeten keuren? :S

Marko, goede keuze in boeken! Lost Stars is nog steeds mijn favoriet, en Life Debt bevat veel voer voor speculatie. Stukken beter dan Aftermath ook, van dat boek ben ik eigenlijk bijna alles weer vergeten...

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Whaaaa, ik vind dit juist een van de beste comics :o:S

Een verhaal moet me prikkelen, boeien. Als ik een verwijzing naar de Shattered serie had gelezen, had me dit niet voldoende geprikkeld om te kopen. Daarentegen heb ik iets over Bane gelezen en dacht: verdomme Canon of niet, daar wil ik meer van weten. En dat is precies wat een verhaal met mij moet doen, wil ik het oppakken. Shattered zie ik als een brug naar TFA. Iets wat je nieuws gierig maakt, zoals de force boompjes. Maar ik wil graag meer, een afgerond verhaal. Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur. 

Tja, Shattered Empire is ook bijna meer vier losse issues dan echt één samenhangend verhaal. Dit maakt het niet makkelijker om een pakkende synopsis te verzinnen. En ik geef je ook zeker het punt dat een deel van de meerwaarde in de link naar het onbekende van de film zit. Maar ik heb me erg vermaakt met het uiteindelijke product. Prachtige art, personages zijn toppie (Shara heeft vrij veel diepgang voor een karakter dat we maar vier comic issues te zien krijgen, en voor L'ulo heb ik om een of andere reden ook een zwak :P), en je ziet Luke kont schoppen, wat wil je nog meer...

Binnenkort toch maar aan die review beginnen :3

22 uur geleden zei Frans:

een afgerond verhaal.

En hiermee verwoord je voor mij eigenlijk perfect iets wat ik ook een minpunt vind aan het huidige canon: alles lijkt met elkaar in verbinding te moeten staan. Er moet veel rekening met vanalles worden gehouden en men wil overal (kleine) hints geven (met name die interludes in Aftermath heb ik begrepen.

De interludes in Aftermath lijken vooral te bouwen naar een plekje in het verhaal van Aftermath: Empire's End.

Maar buiten dat, wat is er mis met een samenhangend overlappend verhaal? Zolang ieder hoofdstuk in dat verhaal een complete ervaring is, is het alleen maar positief imo. De Star Wars canon is geen Batman v Superman, waar meer aandacht wordt besteedt aan wat gaat komen dan aan wat er gebeurt.

Op mij komt het wat geforceerd over. Puur persoonlijk overigens. 

Inzake de interludes: er zat toch ook iets in over Fett een een Vader artifact? (dat zou linken naar TFA)

Edited by Dennis

Heeft er misschien mee te maken dat je het zelf niet leest (toch?). Als alles wat je ergens over hoort "Ja, was wel goed" en "Omg, ik denk dat dit betekent dat Boba leeft" is, lijkt het al gauw een groter onderdeel van de boeken dan het eigenlijk is.

Twee interludes gaan inderdaad over de nasleep op Tatooine. De sarlacc heeft de ontploffing van de sail barge dichtbij niet overleefd, en een man genaamd Cobb Vanth heeft Boba's armour en gaat er sheriffje mee spelen in een nabijgelegen dorpje. Hij heeft een baby Hutt, en biedt Malakili de Rancor keeper een baan om dat kind op te voeden. Van Boba zelf horen we niks (of hij moet de naam Cobb aangenomen hebben in een poging opnieuw te beginnen natuurlijk).

En een lichtzwaard dat van Vader lijkt te zijn is in handen van een stel wannabes (Knights of Ren misschien).

Maar een aantal van de interludes uit Aftermath is in Life Debt al terug gekomen in het hoofdverhaal van Life Debt, dus ook Cobb en Vader's zwaard zullen waarschijnlijk in Empire's End een rol gaan spelen.

Om alles te lezen kom ik tijd tekort. Dat Wendig boek wilde ik gaan lezen (maar haakte af na een sample, de eerste reviews en toen die gast op twitter fans schoffeerde).

Die 3 losstaande verhalen (Moving Target enzo) staan hier wel in de kast (vond ik wel ok; hadden de sfeer van een losstaande saturday morning serial), Lost Stars en Tales from a galaxy FFA ook. (muv Lost Stars niet gelezen).

Nu ik er terwijl ik dit typ over nadenk....ik denk dat het feit dat elke 'pipo' die door Lucasfilm wordt ingehuurd om wat te schrijven nu aan de officiële canon bedraagt. In het verleden konden comics/boeken/whatever overruled worden door Lucas (waardoor ik (on)bewust me niet ergerde aan rare ontwikkelingen). (de eerlijkheid gebied te zeggen dat deze vrijheid ook soms de meest fantastische resultaten had)

Dat is dus niet meer. Had men daarom ook niet beter wat meer ervaren lui die zich goed bewezen hebben in die storygroup kunnen zetten? Hidalgo en Chee zitten er prima op hun plek....maar verder had een Filoni (jarenlang met GL samengewerkt) of Bill Slaviczek er niet misstaan. (al snap ik dat Filoni veel bezig is met Rebels en dat dus lastig zou zijn)

Ik mis George zijn visie wat dat betreft.

Ik vind het juist beter dat de Storygroup redelijk gevarieerd is. Verschillende mensen met waarschijnlijk verschillende meningen zodat niet de hele canon een grote eenheidsworst wordt. En dan hoeft het ook niet een slaafs "wat-zou-George-doen?" te worden. Als er niemand is om nee tegen George te zeggen, krijg je de prequels. Ik vind het alleen maar positief dat ze het nu anders aanpakken ;)

Variatie is idd goed. Daar hoor je me niet over.

Ik moet zeggen dat ik me tot voor kort niet echt in die storygroup verdiept had (in de zin van wie nu wie is en wat de achtergrond is -uitgezonderd Chee en Hidalgo-). Ik sta er wat dat betreft van te kijken dat er wat onervaren lui in zitten die zich niet bewezen hebben op SW vertelgebied. Zo'n Chee moet je er gewoon inhouden en Hidalgo ga ik ook niet over discussiëren. Ik had zoals gezegd liever anderen gehad die bewezen hebben feeling te hebben, begrijpen wat SW 'is' en in het verleden goede inbreng hebben gehad waar SW beter van geworden is. Ik vraag me dan af hoe die sollicitatiegesprekken zijn gegaan of wat er in de vacature stond. :P

Inmiddels dwalen we wel af van Marko's koektrommel met speculaasjes. :D

Edited by Dennis

Hidalgo is alleen al een held omdat ie de meest onzinnige vragen op Twitter met plezier serieus beantwoord. Topvent.

Anyway, speculatie, goed. Die nieuwe rebel general is Airen Cracken uit de boeken/comics (die dan weer gebaseerd is op een extra uit RotJ).

Ik kwam onderstaande afbeelding van alweer een poosje terug tegen. Ineens vielen er een paart kwartjes.

De planeet (zeker in combinatie met de Death Troopers) is de woonplaats van Galen. In de hand van de DT zie je een stormtrooper popje. Zeer hoogstwaarschijnlijk dus het popje van lil'Jyn. Zij is dus haar popje kwijt, maar dat weet papa Galen niet. Die denkt dat waar het popje is, daar is Jyn ook. Dus in handen van de DT's. Nu had ik na het zien van de trailer al een heel sterk vermoeden dat Galen niet geheel vrijwillig aan het werk was, dus het voegt 1 en 1 tesamen. Galen is in de veronderstelling dat Krennic zijn dochter in handen heeft.
Wat ook interessant is, is dat het een stormtrooper popje is. Dus de familie Erso was Empire gezind (in ieder geval tot een zeker moment).  Wat de rol van mama Erso is.... geen idee. Maar gezien het late bekend worden van die actrice vermoed ik dat ze is toegevoegd in de reshoots als dramatisch effect. Dat ze het niet overleefd is dus ook te verwachten.....

Afbeeldingsresultaat voor death troopers rogue one

De synopsis van Catalyst laat het ook lijken alsof Orson en Galen oude vrienden zijn, dus Empire-gezind is geen grote verrassing. Tot Galen doorkrijgt waar ze zijn talenten precies voor nodig hebben natuurlijk.

Dat Galen denkt dat Orson Jyn heeft is wel nieuw voor me, maar klinkt idd logisch! Aan de andere kant, als ie echt z'n best zou doen, zou het toch geen 20 jaar duren om de DS af te maken? :P

We'll see..

In de laatste trailer van Rogue One; A Star Wars anthology zien we een U-wing als een stipje over een kollossaal Jedi Standbeeld vliegen.

Erg indrukwekkend maar wat betekent dit? Is het de planeet Jedha dat als een soort bedevaartsoort wordt bestempeld door aanhangers van the Force als eeuwenoude religie?

Inmiddels vinden er vele speculaties plaats dat hier mogelijk de eerste Jedi Temple zich kan bevinden (waar Luke naar op zoek was) of de kristallen die dienen ter vervaardiging van de wapens van de Jedi; hun lightsabres. Een proeve die iedere Jedi dient te voldoen.

Ik vind het beeld erg veel weg hebben van Jedi Master Obi Wan Kenobi (en zou dit een link kunnen worden naar een nieuwe spin-off film; Ben Kenobi; Balance of the Force)?

Waarschijnlijk is het standbeeld gebaseerd op een geheel andere Jedi Master maar het zet je wel aan het denken...........Wat is er met Obi Wan gebeurd tussen ROTS en ANH?

En die spin-off van Obi Wan moet er echt wel komen.

giphy.gif

Eens hoor dat was bekend, maar als je in de trailer het moment (flashback) ziet waar Krennic met zn posse aankomt, ziet dat er niet bepaald gezellig uit. Wellicht is de synopsis van Catalyst meer refererend aan jeugd of studie tijd. Oude vrienden zoals vroeger waren ze vrienden..... maar nu niet meer.

Die 20 jaar. Dat snap ik sowieso niet zo goed. Die tijdslijn.  Aan het einde van Revenge of the Sith zie je toch al een halve death star, daar doel jij volgens mij ook op, ANH en dus R1 speelt zich 20 jaar later af...... en bovendien hebben de het hele apparaat van ergens boven Geonosis naar scariff verplaatst. Wellicht gaat het specifiek over het wapen, dat niet gereed kwam, maar er is altijd over een ultimate weapon gesproken ....dus dat gaat niet op.

Was mijn gedachte ook.  Lijkt erg op Obi anno Alec Guinness, tot en met de houding (op het moment dat Vader hem neerslaat) en zn gewaad, maar dat kan natuulijk helemaal niet, oomdat dat nog in de toekomst ligt.
Dat Jeddha een speciale Jedi planeet is, was toch al bekend trouwens, dus er zal berst een soort jedi temple zijn, wellicht die grote explosie in de trailer, als een soort actie van de Empire.

Zeker interessant om te bedenken wat 'the old hermit' heeft gedaan na Luke te hebben afgeleverd bij de familie Lars. ZOu hij echt direct zn grot ingedoken zijn, of zijn er nog verhalen te vertellen. We weten in ieder geval dat Maul naar hem op zoek is.  Wanneer eea zich ook afspeelt. Ewan McGregor is de man, maar lijkt niet erg te verouderen, ik zag hem van de week in een stukje van een film uit dit jaar en hij lijkt nog jonger als ten tijde van ROTS....

Ja dat bedoel ik ook, ze waren goede vrienden, maar in de film niet meer. De falling out zal wel in het boek zitten.

En yup, de Death Star was al jaren klaar.. alleen kregen ze het wapen niet goed werkend. Beetje stomme work-around, maar daar mag je GL voor bedanken, die stopte de DS in de prequels :P

Dat beeld zal ouder zijn dan Yoda, laat staan Kenobi...

As for die spinoff.. het lijkt er voor mij sterk op dat ze dat verhaal in Rebels gaan vertellen. Dus dan wordt een Kenobi-film in mijn ogen al minder waarschijnlijk.

Als ik geld had, zette ik erop in dat Anthology #3 Fett is...

3 uur geleden zei Marko:

tot en met de houding (op het moment dat Vader hem neerslaat) en zn gewaad, maar dat kan natuulijk helemaal niet, oomdat dat nog in de toekomst ligt.

Daar zeg je me wat..........wellicht heeft de houding die Ben Kenobi/Alec Guinness aanneemt in A New Hope tijdens zijn laatste gevecht tegen Darth Vader op de Death Star (en het overgrote deel van Rogue One draait om de Death Star) toch te maken met een speciale Jedi profetie? Zei hij niet tegen Luke in A New Hope:

"Your destiny lies along a different path than mine". 

Ik krijg een erg sterk vermoeden dat de Jedi en de Force toch meer- indirecte- invloed zullen hebben in de vernietiging van de Death Star.

Immers, als Obi Wan zich niet opoffert zoals hij deed om Luke en Leia te redden waren de Rebellen nooit geslaagd in hun aanval op de Death Star. 

Kan niet anders dan dat de Gareth Edwards wat verrassingen voor ons eind dit jaar in petto heeft.

Obi-wan-kenobi.png

Edited by the Prosheshy

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now