Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Speculaasjes

Recommended Posts

Op 11-3-2016 at 13:09 zei Marko:

Yes! Trailer trailer trailer...........zal nog wel even duren. Het gekste is dat er over VIII al net zo veel te vertellen is op dit moment terwijl die pas een jaar later verschijnt.

Binnenkort komt de nieuwe Captain America film uit, ik vermoed dat we daarvoor al wel de trailer online kunnen zien. Zo rond de release van de Blu-ray/DVD van The Force Awakens. Wie weet staat hij daar zelfs al op? Kan er zelf ook niet op wachten! :)

Even een paar geruchten uit de wereld helpen met behulp van beheerder van de canon Pablo Hidalgo.

Deze quote bewijst dat de trailer geen scene bevat met Snoke in een bacta-tank, zoals ik heb horen zeggen. Het bevestigt zelfs dat Snoke helemaal niet in de film zit. Mijn hart kalmeert meteen, want Snoke die de gebeurtenissen in de OT beïnvloedt is iets wat ik absoluut niet wil zien.

En deze quote gaat verder en zegt dat we waarschijnlijk helemaal geen connecties met de nieuwe trilogie gaan zien. Weer een punt tegen de hele theorie dat Jyn Rey's moeder zou zijn.

Persoonlijk denk ik dat veel fans veel te ingewikkeld denken over wat er allemaal in de films gaat gebeuren. We gaan geen reveal krijgen dat het ene character uiteindelijk toch dit-en-dat andere persoon is. En ik denk zelfs niet dat Rey's ouders heel belangrijk zijn, misschien gewoon Jedi in opleiding onder Luke.

• Upvote 1

Zo even mijn moment of sourness. Follow me dow a dark path, or dont....

Na het zien van het R1 panel tijdens de SWCE ben ik zo'n beetje al mijn anticpatie op deze film kwijt.

Laat ik eens beginnen, met Gwendolyne Christie. Vond ik Phasma al het meest tegenvallende personage (op zuvio na lol) in TFA, ik had wel bewondering voor de actrice, met name voor haar rol in GoT. Dat, is nu .....weg. Zelden heb ik zo'n hysterisch, onbewust denigerend mens als panel leidster gezien. Geen traantje deze keer, maar wel kippenvel.....

Twee. Zou Garreth Edwards een fan zijn? Damn, ik heb niet geteld maar hoe vaak moet je dat benadrukken? En dan rijst bij mij plotseling de vraag, waar is dat nou voor nodig? Ik heb Irving Kershner zoiets nog nooit horen zeggen.

Drie. Het panel. Was er bij TFA vorig jaar een zichtbare chemie en saamhorigheid tussen acteurs en productieteam, deze lag nu wellicht nog op de set? Wat een stelletje sufgerukten bij elkaar zat daar. Los van wat men (niet) vertelde leek het wel alsof ze daar voor straf moesten zitten

Vier. De behind the scenes reel, was echt wel geinig, maar de inmiddels te vinden trailer liet geloof ik drie nieuwe 'dingetjes' zien. Waarom is het niet mogelijk om 4 maanden voor de premiere wat fatsoenlijks te laten zien, of zelfs maar te zeggen. Zou de reshoots dan werkelijk zo substantieel zijn dat het verhaal nog niet definitief is?

Ik zal wel een zeurkous zijn, deels gevoed door alle fan-minachtende voorvallen op de SWCE. Dus ik hoop uiteraard dat ik er finaal naast zit. Proof me wrong!

1 uur geleden zei Marko:

Laat ik eens beginnen, met Gwendolyne Christie. Vond ik Phasma al het meest tegenvallende personage (op zuvio na lol) in TFA, ik had wel bewondering voor de actrice, met name voor haar rol in GoT. Dat, is nu .....weg. Zelden heb ik zo'n hysterisch, onbewust denigerend mens als panel leidster gezien. Geen traantje deze keer, maar wel kippenvel.....

WOOOOO!!!! WOOOOHOOOOO!

Komop @Marko, dit meen je WOOOHOOOO!!! niet he! WOOOOO! Dit viel WOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOO! best wel mee toch? WOOOOOOOOOOOOO!

Serieus: Ik zei exact hetzelfde naderhand. Qua irritatieniveau zit ze op hetzelfde niveau als Adele (en geloof me, daar moet je moeite voor doen).

Op papier is de cast best sterk. Yen, Whitaker, Mikkelsen, Tudyk, Mendelsohn, Jones....maar goed, het moet wel allemaal passen. Het grote verschil tussen hoe deze cast en die van TFA vorig jaar bij zat is denk ik dit:

De TFA cast bestond uit nieuwkomers als Boyega en Ridley (jong, onbekend) en oudgedienden als Fisher, Mayhew, Daniels en Hamill die buiten/na SW (om uiteenlopende redenen) niet in de spotlights stonden.

Pak dan de namen van RO die ik net noemde: Een Oscar winnaar, een Oscar genomineerde, een martial arts icoon, allemaal doorgewinterde ervaren acteurs met actieve loopbanen.......ik kan me goed voorstellen dat je dan anders (ingetogener?) bent/reageert.

Hoe dan ook deel ik verder je mening(en) wel. Ik weet het ook nog niet......de poster vind ik bv erg lelijk (niet dat dat iets over de kwaliteit van de film zegt) en het algehele looks van de film overuigen me ook nog niet echt.......

...wat me wel goed bevalt zijn de aliens/creatures die geshowd zijn....net als K-2SO. Daar waar ik de LEGO sets van deze film al uit mn hoofd had gezet zijn deze toch weer opgepopt :P

Dat shot was inderdaad het mooiste pof, pof, pof....met iedere keer een andere tronie. Nu blijf ik toch maar even bitchen door te stellen dat deze wel in een soort cantina zullen zitten voor de sier. Voorafgaand aan TFA had ik de grootste fantasieën over al die aliens.....dus daar 'trap' ik niet meer in. Desalniettemin zegt het wel weer wat over de artists. Het ziet er super uit. En die Malediven poster vind ik ook maar zo zo.....

Ik denk dat je gelijk hebt mbt de acteurs, ze zullen hun neus misschien ophalen, maar de prestatie is daar niet minder om....

Edited by Marko

de Awkwardness van het panel... tja... ik weet niet of het nou een kwestie van desinteresse was. Het had m.i. eerder iets te maken met embargo (geen details over plot), taalbarrière (mooi moment van Jiang Wen) en de ongemakkelijkheid van de (ervaren/serieuze) acteurs om met een zaal idolate fans om te gaan.  Ach, ze worden gewoon voor de leeuwen geworpen: er mag naar ze gekeken worden maar ze mogen niks zeggen... een andere tak van sport dan dat ze gewend zijn.

Ik vond Gwendolyn ietwat ongemakkelijk om naar te kijken met haar "WOOOOHOOOO", maar aan de andere kant ook wel charmant.

In Gareth Edwards heb ik wel vertrouwen. Helaas heb ik de trailer nog niet gezien (ik had geen bandje voor Celebration Stage), maar wat ik van die BTS reel heb gezien weet ik zeker dat het allemaal goed komt. Andere afwijkende style, gritty, handheld camera... prima.   

De trailer komt na SDCC wel online. 

Ben Mendelsohn was boss.

Terwijl ik net iets anders zat te tikken, bedacht ik me opeens dat er in het R1 panel werd gerefereerd aan The Guns of Navarone. Gezien de beelden die er nu zijn klinkt dat helemaal niet ondenkbaar. Samenstellen squad met kleurrijke personages, infiltratie in vijandelijk gebied, actie, spanning, verraad YESS!!.

Sterker, en ik val in herhaling, als R1 een 1-op-1 SF remake is van die film is al mijn anticipatie weer helemaal 100%. Ik daag iedereen die TGON nooit gezien heeft deze zsm te bekijken.

Op 17-7-2016 at 17:56 zei Marko:

Zo even mijn moment of sourness. Follow me dow a dark path, or dont....

Na het zien van het R1 panel tijdens de SWCE ben ik zo'n beetje al mijn anticpatie op deze film kwijt.

Dat je het panel tegen vond vallen kan ik inkomen, hoor. Vooral gezien ons door ABC echt een volle trailer werd beloofd. Maar de dingen die we wél zagen, vind ik toch niks verkeerds aan. Snap dan ook niet hoe je alle anticipatie zo opeens kwijt kan zijn...

Overigens denk ik echt dat die teaser exclusief was en wij hem niet te zien gaan krijgen. Wat ik er van hoor is dat het kort was, met veel al bekende shots en maar een paar nieuwe dingen. 

Dan, inhoudelijke speculatie... Denken we dat de rebellen in de film de Death Star infiltreren. Ik begin eigenlijk te denken van niet. De set op Canary Wharf lijkt erop... maar ik denk dat dat alleen de binnenkant is van de basis op Scarif (strandplaneet). Dit omdat we daarbinnen scarab troopers hebben zien lopen, en omdat Felicity in de basis en buiten op het strand dezelfde zwarte doos vast heeft (met de DS plannen, methinks). 

Edited by BoxerlessBossk

48 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Overigens denk ik echt dat die teaser exclusief was en wij hem niet te zien gaan krijgen. Wat ik er van hoor is dat het kort was, met veel al bekende shots en maar een paar nieuwe dingen.

De aller-allereerste Rogue One teaser (die een jaar geleden te zien was -met die Alec Guinness voiceover-) is ook niet officieel uitgebracht. Denk dat je weleens gelijk kan hebben.

18 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Dat je het panel tegen vond vallen kan ik inkomen, hoor. Vooral gezien ons door ABC echt een volle trailer werd beloofd. Maar de dingen die we wél zagen, vind ik toch niks verkeerds aan. Snap dan ook niet hoe je alle anticipatie zo opeens kwijt kan zijn...

Nou ja dat is deels ook the bitch in me. Ik zie alleen nog nul komma nul dat mij een goed gevoel geeft. Mooie beelden okay. Maar dat is niet genoeg het zit denk ik in mijn achterdocht over de reshoots in combinatie met het 5 maanden voor tijd niets willen of kunnen zeggen. Anyway diezelfde bitch wil natuurlijk ook gewoon gepleased worden en hoopt gewoon dat ie' er naast zit.

De 'nieuwe' teaser trailer overigens wel (in abominabele kwaliteit) gezien en daar zat erg weinig nieuws in.

Dan die speculatie. Ik blijf echt bij The Guns of Navarone. Ik neem de moeite om die kort te omschrijven en laat t aan anderen om flabbergasted te zijn.

Twee gealieerden bevelhebbers krijgen een missie waarvan alleen zij weten dat de ovelevingskans klein is, er wordt een groep samengesteld met verschillende specialiteiten. Een van de leden blijkt later een appeltje te schillen te hebben vanwege een akkefietje ui thet verleden. Ze worden nabij vijandelijk gebied gedropt waar ze vervolgens infiltreren. Ze vemengen met de plaatselijke bevolking maar worden door veraad toch opgepakt.  Ze overmeesteren de Duitsers, en ontsnappen in Duitse kleding en weten te ontsnappen maar ontdekken dat hun eigen materialen gesaboteerd zijn. Een verrader in het midden. Deze wordt ontmaskerd en door haar beste buddy onverwacht doodgeschoten. Vervolgens splitsen de resterende leden en volgt, dmv de duitse uniformen een infiltratie in de basis waar het doel zich bevind.  De reusachtige kanonnen, die een baai dichthouden waar de gealieerde fregatten door heen moeten. Op het nippertje worden de kanonnen opgeblazen terwijl de hele vloot binnen schietafstand komt en ze ontsnappen op spectaculaire wijze.

Edited by Marko
hyperlink trailer toegevoegd

Was zelf op SWCE afgelopen weekend; mijn hoop dat Rogue One aan mijn verwachtingen gaat voldoen (en die liggen hoog)...........ik denk het wel.

Net alweer Edrio Two Tubes gezien (Comic con CA) en de uitleg van Donny Yen (Chirrut) op SWCE hoe zijn thuis is bezet door the Empire net zoals die van Two Tubes. De scene met Bistan (aka Space Monkey) sprak me ook al enorm aan. En wat krijgen we mee van Pao?

In 1980 werd ik omver geblazen door Empire ook mede vanwege het "war"element en dat zit denk ik wel (aardig) goed in Rogue One.

Ik meende al ergens Jimmy Smits terug te hebben gezien als Bail Organa. En dan zijn we ook nog eens 2 dagen eerder aan de beurt met de premiere dan de UK en de US (16 dec).

En dan die tekst van Felicity Jones in de officiele tweede trailer: "There isn;t much time. Every day we grow weaker; while the day grows dimmer".

Kathleen Kennedy heeft m.i. slim gekozen voor Gareth Edwards vanwege het feit dat hij continue de camera op zijn schouder draagt; dat gaat de film een speciale dimensie geven.  En dan de verbindingen naar A New Hope en de voice over opnamens van James Earl Jones in NYC.........

Alleen al die schaduw van Darth Vader aan het einde van de trailer..................ben zooo benieuwd naar de vertolking door Spencer Wilding.

Vader-Rogue-One.jpg

Edited by the Prosheshy

Goed! Mooie inhoudelijke manier om de minder geruste mensen te kalmeren!  Ik hoorde gister dat een van die twee Chinezen onbedoeld een spoiler weg gaf in het panel...iemand enig idee?

• Upvote 1

Yup, Jiang Wen (Baze) zei middenin zijn speech het volgende:

Spoiler

"...and when this guy dead, I..." refererend aan Donnie Yen. Dus, Yen's personage Chirrut zal het einde niet halen.

Then again, ik verwacht niet dat een groot deel van de cast het einde haalt :P

Heren bedankt voor de heerlijke kritiek. Klinkt mss vreemd, maar af en toe mis ik het wel. Ik ben nog niet overtuigd van Disney die het SW universum regiseerd. 

Ik heb TFA laatst nog eens bekeken, maar ik blijf toch bij mijn eerste indruk. De special effects zijn mooi ( maar in deze tijd niet bijzonder), maar de karakters raken me niet. Solo sterft en de screentime die Chewie krijgt om zijn emotie te laten zien is zowat 0,0! Dan R2D2 onder een stofdoek. Zonder deze prachtige unit hadden de rebellen het niet gered denk ik. het is gewoon een onderbuikgevoel wat ik heb. Ik kijk dan ook met een kritisch oog naar R 1 en al het andere spul wat Disney uitbrengt. 

Op 17-7-2016 at 17:56 zei Marko:

deels gevoed door alle fan-minachtende voorvallen op de SWCE

Marko; please explainSW.jpg

@Frans het is een heel verhaal. Of ik begrijp je dubbele bodem niet?

Maar in ieder geval. Je moet de column van Dennis maar eens lezen op de site.  Dat dekt de lading wel.

Aanvulling: Maar wat je zegt is overigens wel een beetje taboe doorbrekend. Maar kritiek is ook nodig. Ik zat laatst ook weer te kijken naar TFA en betrap mezelf er op dat het zo is dat de aantrekking met name zit in wat zich (nog) niet afspeelt. Wie is SNoke, wat zijn de Knights of Ren, wat is het verhaal van Kylo, wat is het verhaal van Rey, en zelfs van Poe. Hoe is de First Order nu precies ontstaan etc etc? De reactie die dat in mijn hersens te weeg brengt is fascinatie, maar tegelijkertijd is de film an sich best wel flinterdun. Sterker nog, de veelgehoorde kritiek over veel kopieerwerk uit ANH is best terecht. Nieuwe helden, dramatische confrontatie, battlestation vernietigen.
Dat zóú overigens ook een meesterzet kunnen zijn. A new hope was natuurlijk in perspectief ook vrij vlak en had dezelfde aantrekkingskracht. Want; wie is Darth Vader, Hoe kan die oude Ben zo machtig zijn geweest, wat is de force en de jedi Knights?. Wat is het verhaal van Han en wie is tohc dat holo-spook etc etc.

Dus die zojuist genoemde kritiek, over dezelfde formule als ANH, kan nog wel eens veel verder gaan als de gemiddeld kijker zou verwachten.  Ik heb ondanks dat ik met de tijd wat dubbeler ben geworden over TFA best een hele open houding ten aanzien van VIII, als TFA de meesterzet was waar ik op hoop, dan moet VIII  niets minder dan de film gaan worden die TESB gaat evenaren of .........overtreffen.  

Wat betreft R1. Ik waardeer de creativiteit en het risico om een spinoff te maken. Wat deze film ook gaat doen, zal dat mijn beeld niet heel erg veranderen van de saga.

Edited by Marko
edit!

Rogue One lijkt mij juist erg veel in zijn mars te hebben om Star Wars naar een nieuwe hoogte te brengen.

Waarom?

Uit div. interviews met Gareth Edwards (zelf een grote fan van SW uit de tijd van betamax; kent iemand de concurrent van VHS nog?) en Kathleen Kennedy (destijds ook nauw betrokken bij Empire).

Deze quote van Gareth Edwards zegt het eigenlijk allemaal: "if you're too respectful of it, if you dare not do anything new, then what are you brining to the table"

In mijn optiek betekent dat zoveel als: "waar The Force Awakens' zich netjes hield aan de succesformule van de originele trilogie' slaat Edwards zijn eigen weg in.

Wie niet waagt die niet wint. Gareth is zelf teruggegaan naar het archief van Lucasfilm om voor de film te putten uit de tekeningen van Ralph McQuarrie (e.g. de death troopers)

De positie voor de rebellen zijn ronduit hopeloos te noemen; the Empire bezit vele planeten etc. De Jedi en de oude Republiek zijn volledig weggevaagd.

Uit deze uitzichtsloze situatie moet hoop ontstaan en een hoofdpersonnage (Jyn Erso) die men liever kwijt is dan rijk moet het verschil gaan maken. Prachtig! 

Ik kan niet wachten tot het 14 december is! 

Edited by the Prosheshy

21 minuten geleden zei Marko:

@Frans het is een heel verhaal. Of ik begrijp je dubbele bodem niet?

Maar in ieder geval. Je moet de column van Dennis maar eens lezen op de site. 

Je hebt me goed begrepen. Thx voor de tip...

14 minuten geleden zei the Prosheshy:

"

In mijn optiek betekent dat zoveel als: "waar The Force Awakens' zich netjes hield aan de succesformule van de originele trilogie' slaat Edwards zijn eigen weg in.

Wie niet waagt die niet wint. Gareth is zelf teruggegaan naar het archief van Lucasfilm om voor de film te putten uit de tekeningen van Ralph McQuarrie (e.g. de death troopers)

Uit deze uitzichtsloze situatie moet hoop ontstaan en een hoofdpersonnage (Jyn Erso) die men liever kwijt is dan rijk moet het verschil gaan maken. Prachtig! 

Ik kan niet wachten tot het 14 december is! 

Ik blijf er dat jij voor mij de Light side of the force vertegenwoordigd. Iedere keer creëer je weer 'new hope'  i(voor R1) n je teksten!! Thanks

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now