Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marko

Speculaasjes

Recommended Posts

Wat denken jullie.  ROGUE1 echt stand alone of toch aanknopingspunten met de sequel's ? Ik denk dan aan "roots of Rey" (meteen een mooie boektitel) en overlevenden die later opduiken (bv de mysterieuze Lor San Tekka). 

Verder ging ik er van uit dat Mads Mikkelsen een villain zou spelen. Ik zag al een mededogenloze imperial officer Hannibal. Nu lees ik dat hij in een interview heeft aangegeven dat hij geen bad guy speelt. En dat er opnames in IJsland zijnm Dat is dus waar de starkiller base opnames zijn gedaan. 

Ik gok op meer aanknopingspunten met de OT dan met de nieuwe films. 

Mijn speculatie en hoop: Eindelijk Dantooine zien! We weten dat er niet lang voor ANH een rebellenbasis zat. Spannend om wellicht eindelijk een van de eerste genaamde planeten op het grote scherm verschijnt.

Die hoop deel ik. En tevens zou het logisch zijn dat vooral OT referenties te zien zijn. Toch denk ik aan de commerciele slimmerds bij Disney. Ze zouden toch gek zijn om niet twee vliegen in een klap te slaan? (Goed verkopende film + buzz voor VIII)

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ik gok op meer aanknopingspunten met de OT dan met de nieuwe films. 

Yup.  Diego Luna speelt Biggs en Alan Tudyk is Zeb! xD:P

21 uur geleden zei Dennis:

Yup.  Diego Luna speelt Biggs en Alan Tudyk is Zeb! xD:P

...

Anyway, heel politiek correct antwoord van mr Williams, maar het moet toch pijn doen als ze Wedge, Ackbar, en zelfs je co-piloot Nien Nunb wel vragen, maar jou niet. Zou Lando echt zo onpopulair zijn?

Hoop op hem in VIII, maar als ie écht nog niks gehoord heeft gaat dat niet meer gebeuren ben ik bang...

Denken jullie dat de film gaat beginnen met een opening crawl? Gaan er gele letters naar boven komen om dat Star Wars gevoel meteen aan te halen, of staat de film dermate los van de 'saga films' dat dit niet gedaan gaat worden?

Uiteraard weet ik het niet,  maar ik heb me het wel afgevraagd. Op zich kan het wel.  De brawl doet niet meer als een context schetsen waarin de film zich afspeelt. Alleen zal er dan geen Episode boven aan staan. 

Ik wilde eerst geen crawl om het van de andere films te onderscheiden.

Maar... de crawl is ervoor om de kijker snel op de hoogte te stellen wat de situatie is en wat er moet gebeuren. En eigenlijk is dat juist nog méer nodig bij deze film als bij de normale episodes. Er zullen namelijk allicht een paar sukkelaars zijn die zich anders afvragen waar Rey, Finn etc zijn :P

15 uur geleden zei Marko:

Uiteraard weet ik het niet,  maar ik heb me het wel afgevraagd. Op zich kan het wel.  De brawl doet niet meer als een context schetsen waarin de film zich afspeelt. Alleen zal er dan geen Episode boven aan staan. 

ffg_SWC22_136-1.png

Inderdaad. Al die matpartijen geven dat goed weer. :P

5 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Er zullen namelijk allicht een paar sukkelaars zijn die zich anders afvragen waar Rey, Finn etc zijn :P

Yup. Gaat leuke taferelen in de bios opleveren....*grijnz*

20 minuten geleden zei Marko:

De meester van de inhoudelijke reacties..... daar is ie weer😩

in oa de LEGO draad ben ik anders best wel van de gedetailleerde inhoud. 3:)

8 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ik wilde eerst geen crawl om het van de andere films te onderscheiden.

Maar... de crawl is ervoor om de kijker snel op de hoogte te stellen wat de situatie is en wat er moet gebeuren. En eigenlijk is dat juist nog méer nodig bij deze film als bij de normale episodes. Er zullen namelijk allicht een paar sukkelaars zijn die zich anders afvragen waar Rey, Finn etc zijn :P

De Clone Wars film (en serie) hadden geen crawl, maar loste dat op een andere manier op. Zou hier ook kunnen toch? Aan de andere kant, context is niet altijd nodig? Geen enkele andere film start met context, dat wordt in de loop van de film verklaard.

Grote/bekende producties als Dune, Scarface en LotR (om maar wat te noemen) begonnen ook met een crawl of uitleg/context; in sommige gevallen voegt dit zeker wat toe.

De eerdere 2 SW spinoffs (ja, de 2 Ewok films) hadden ook geen crawl (de 1e een voice over).

Ik hoop op een crawl, maar heb het idee dat deze er niet in zit.

Edited by Dennis

5 uur geleden zei Dennis:

in oa de LEGO draad ben ik anders best wel van de gedetailleerde inhoud. 3:)

Das ontegezeggelijk waar!

PsGefeliciteerd met de drie punten in de Kuip. Mooie pot.

21 uur geleden zei Marko:

Das ontegezeggelijk waar!

PsGefeliciteerd met de drie punten in de Kuip. Mooie pot.

Thnx

Spoiler

large_963ff1949ff8b98589c3469a2627c5cdc7

Altijd mooi. Het gaat nu -zoals bijna altijd- tussen Ajax en PSV dit seizoen.

SPCheerasupporterPSV.gif

1 uur geleden zei Dennis:
Spoiler

Wat ik op zich wel jammer vindt. Enerzijds voor de spanning in de competitie anderzijds toch ook wel een zwak voor Feijenoord. Ik mag ernstig hopen dat PSV gewoon kampioen wordt, verdiend ook.

Thnx

Inhoud verbergen

large_963ff1949ff8b98589c3469a2627c5cdc7

Altijd mooi. Het gaat nu -zoals bijna altijd- tussen Ajax en PSV dit seizoen.

SPCheerasupporterPSV.gif

Ik hoop dat de force gewoon helemaal wegblijft dit keer. Een echt underdog verhaal (de underdogs onder de underdogs, zeg dat maar drie keer snel) zou ik heel erg gaaf vinden. 

Spoiler

En natuurlijk veel meer hot & steamy X-Wing on Tie Fighter action... :ph34r:

Citaat

In Rogue One krijgen we compleet zwarte Stormtroopers te zien, die online al "Shadowtrooper" worden genoemd. Officieel zouden ze mogelijk "Death Troopers" gaan heten. Bronnen van Joblo melden dat deze naam vaak wordt gebruikt als er over de opvallende Stormtroopers wordt gesproken. 

- Ondanks dat er nog niets officieel is, zou "Cashen" een van de namen zijn van de belangrijkste personages. 

- Er zou een nieuwe Tie Fighter te zien zijn en de AT-ATs duiken ook op in de film.

- Een van de belangrijkste personages is een droid die samenwerkt met de rebbelen, specifiek met de groep van het personage van Felicity Jones. Deze droid zou de "scene stealer" moeten worden. Het zou een Empire-droid zijn die hergebruikt wordt door de rebbelen en heeft twee benen en is donkergrijs of zwart. De droid zou er flink anders uitzien dan bijvoorbeeld C-3PO. Er wordt gesuggereerd dat dit mogelijk een mo-cap rol is van Alan Tudyk.

- Er wordt bevestigd dat Darth Vader te zien is in de film en dat zijn rol groter is dan eerder werd verwacht. 

Bron: Filmtotaal ( http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=47380 )

Die droid... dat mag van mij. Ik zie nu al iets voor me dat geinspireerd is door IG-88 en HK-47 en ik hou ervan, vooral met Alan's stem.

Over Vader, Makingstarwars.net bericht dat ook, en voegt eraan toe dat er concept art gezien is waarin Vader rebellen bruut onthoofd. Ik wilde vooraf zo min mogelijk oude personages, maar een brute Vader klinkt wel heel episch...

Inderdaad, ik zou graag de Vader zien tussen Anakin en de trage Vader uit A New Hope. Rebels gaf me dat al een beetje, maar ik wil meer van dat..

Nu de release  datum van TFA bekend is kun je er donder op zeggen dat niet veel later de eerste (teaser-)trailer  van Rogue One verschijnt en aangezien Civil War voor 28 april staat en uit het zelfde huis komt,  kan je er ook vergif op in nemen dat deze daarbij te zien zal zijn.

In navolging  van de prima column van Bas begin ik me ook steeds meer af te vragen wat men nu precies wil met deze film. Je zou kunnen denken dat men de films volledig los wil koppelen van de original saga. Zou het kunnen zijn dat men denkt niet te lang (zoals bij TFA) de spanning vast te kunnen houden en pas medio september volledig los te gaan?

Wat ik lees aan betrouwbare geruchten stemt me wel heel tevreden en dat zou ook wel eens het trucje kunnen zijn. Dat het gewoon een ontzettend goede film wordt. TFA werd natuurlijk wel waanzinnning gehyped, maar het grote succes volgde door dat het gewoon een uitstekende blockbuster is.

Ik denk dat wanneer ze proberen het zo min mogelijk als een main series Star Wars film te maken, het een stuk beter uit de verf komt. Wat kleinschaliger maar wel in ons favoriete universum :) 

Ja, zelfs de enige speculatie die ik de laatste tijd hoor, gaat over het uiterlijk van de robot (niet Lasat dus ;) ) die door Tudyk gespeeld wordt.

Trailer please!

Yes! Trailer trailer trailer...........zal nog wel even duren. Het gekste is dat er over VIII al net zo veel te vertellen is op dit moment terwijl die pas een jaar later verschijnt.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now