Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

The Force Awakens novelisation (SPOILERS VOOR DE FILM!)

Recommended Posts

Net begonnen aan de novelisatie van de film. Vooral de

Spoiler

flashback en wat en waarom er precies door Starkiller wordt opgeblazen ben ik benieuwd naar.

Al zal het niet 100% canon zijn. Kleine dingen zijn al tegenstrijdig met de film, zoals iets andere verwoordingen en het feit dat de troopers in hun transports staan in de film, maar zitten in het boek.

Topic wordt geupdate met dikke speculatie zodra ik bij die twee scenes ben ;)

Edited by RogueLeader
spoilers

All-caps in de titel leek me voldoende, maar oké baas ;)

In de introductie van Han Solo: "His only fear then was that the man might shoot first and ask questions later."
Blij dat die referentie ons in de film bespaard is gebleven 9_9

Na een grove scan met de zoekfunctie moet ik vaststellen, dat het boek nauwgelet het filmscenario volgt. De dialogen wijken wel af, ze zijn in het boek uitgebreider, maar tot  heden geen echte bijzonderheden ontdekt. Een kleine opsomming:

Spoiler

In het visioen van Rey ziet ze ook een jongen. In de film niet gezien

Snoke is humanoid, no human. En hij heeft het Keizerrijk zien ontstaan en zien vallen.

Leia geeft aan dat Snoke Kylo/Ben al vanaf zijn geboorte heeft geobserveerd. 
“Always,” she told him. “From the shadows, in the beginning, even before I realized what was happening, he was manipulating everything, pulling our son toward the dark side.'

1 uur geleden zei Marko:

Na een grove scan met de zoekfunctie moet ik vaststellen, dat het boek nauwgelet het filmscenario volgt. De dialogen wijken wel af, ze zijn in het boek uitgebreider, maar tot  heden geen echte bijzonderheden ontdekt. Een kleine opsomming:

Inhoud verbergen

In het visioen van Rey ziet ze ook een jongen. In de film niet gezien

Snoke is humanoid, no human. En hij heeft het Keizerrijk zien ontstaan en zien vallen.

Leia geeft aan dat Snoke Kylo/Ben al vanaf zijn geboorte heeft geobserveerd. 
“Always,” she told him. “From the shadows, in the beginning, even before I realized what was happening, he was manipulating everything, pulling our son toward the dark side.'

Spoiler

Waar ik het eerste aan denk is aan iemand die bij de rebellen/new republic zat (en zo Ben heeft geobserveerd) en later (zoals Palpatine) zijn ware aard heeft laten zien.

Spoiler

Daar lijkt het inderdaad wel op ja. Viel me ook dat Leia hem meerdere malen bij zijn naam noemt.  Dus niet als de Supreme Leader ofzoiets (zoals er over The Emperor werd gesproken). Dat impliceert naar mijn idee wel iets. Alhoewel ik niet precies onder worden kan brengen wat. ..

Spoiler

In de film noemt Leia Snoke ook bij naam. Maar goed, hij heeft het Empire ook zien opkomen. Dus hij is op z'n allerminst al zestig jaar dingen aan het observeren. Aan de hand van alleen de film dacht ik niet meer dat Snoke Plagueis is, maar het boek lijkt er toch naar te hinten.

Verder nog twee vrij grote toevoegingen die we niet in de film zien. De eerste is Poe's pov na de crash op Jakku. 

De tweede is echt duidelijk níet gebeurd in de film, en trekt de canon-status van het boek dus echt heel serieus in twijfel.

Spoiler

In Maz' kasteel, voordat Rey naar de kelder gaat, komt Unkar Plutt binnenvallen. Hij heeft de Falcon gevolgd, en confronteert Rey. Chewie redt haar en TREKT UNKAR'S ARM ERAF. 
Hierdoor dus vrij awesome, maar de scene is uiteindelijk niet heel relevant, en ik snap dat ie eruit geknipt is om tijd te besparen. Maar het is een te grote gebeurtenis om aan te nemen dat het toch gebeurd is zonder dat we het daadwerkelijk gezien hebben...

18 minuten geleden zei BoxerlessBossk:
  Toon verborgen inhoud

In de film noemt Leia Snoke ook bij naam. Maar goed, hij heeft het Empire ook zien opkomen. Dus hij is op z'n allerminst al zestig jaar dingen aan het observeren. Aan de hand van alleen de film dacht ik niet meer dat Snoke Plagueis is, maar het boek lijkt er toch naar te hinten.

Verder nog twee vrij grote toevoegingen die we niet in de film zien. De eerste is Poe's pov na de crash op Jakku. 

De tweede is echt duidelijk níet gebeurd in de film, en trekt de canon-status van het boek dus echt heel serieus in twijfel.

Toon verborgen inhoud

In Maz' kasteel, voordat Rey naar de kelder gaat, komt Unkar Plutt binnenvallen. Hij heeft de Falcon gevolgd, en confronteert Rey. Chewie redt haar en TREKT UNKAR'S ARM ERAF. 
Hierdoor dus vrij awesome, maar de scene is uiteindelijk niet heel relevant, en ik snap dat ie eruit geknipt is om tijd te besparen. Maar het is een te grote gebeurtenis om aan te nemen dat het toch gebeurd is zonder dat we het daadwerkelijk gezien hebben...

Maar dat doet dan toch niets af aan de canon status, deleted scene?

32 minuten geleden zei BoxerlessBossk:
  Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Deze scene is lang geleden gemeld door MakingStarWars......die heeft dus in het script gestaan en zal ook wel verfilmd zijn idd.

Heb net een beetje op zitten letten tijdens die sectie, en in de huidige film is er niet echt tijd of ruimte over gelaten om dat plaats te laten vinden, duuuuus. 
Nja, misschien brengt Lucasfilm een statement uit over de deleted scenes als de dvd/bluray uitkomt.

Boek uit, twee toevoegingen. Voor het visioen maak ik wel een aparte topic in het filmspoilersforum.

Rey'd identiteit

Spoiler

Door het hele boek heen blijft Kylo hints droppen dat hij Rey denkt te kennen. En als ze op het einde Luke's lightsaber naar zich toe trekt, zegt hij "It ís you". 
Voor het geval dat het nog niet duidelijk genoeg was dat Rey iets te maken heeft gehad met Skywalkers in het verleden.

R2

Spoiler

In het boek vertelt Rey dat Kylo de rest van de kaart uit de Imperial Archives heeft gehaald. Momenten later activeert R2 en laat hij weten dat hij daar een backup van heeft. 
Beetje simpele reden, maar logisch genoeg.

Spoiler

Dat is wel een hele toffe toevoeging,  omdat dit min of meer de theorie,  dat Rey op jonge leeftijd is weggevoerd ter bescherming tegen Kylo,  ondersteund.

Te meer daar dat zou verklaren dat ze wellicht al iets van Jedi training gehad zou hebben en dat simpelweg ontwaakt is door de lightsaber. Zelfs hypnotiseurs kunnen mensen iets laten doen door een voorwerp te zien. Dat moet voor een Jedi een koud  kunstje zijn. 

Ik zit trouwens steeds vaker te bedenken dat er zoveel te vertellen is,  dat een hele flashback film niet ondenkbaar is, a la the godfather.... Luke en z'n Jedi Academie, Snoke in de schaduwen, bekering van Kylo, roots van Rey, Knights of Ren, wegbrengen van Rey, strubbelingen in de nieuwe republiek, Lor San Tekka😉 en wat ik nog vergeet.

Edited by Marko

1 uur geleden zei Marko:

Ik zit trouwens steeds vaker te bedenken dat er zoveel te vertellen is,  dat een hele flashback film niet ondenkbaar is, a la the godfather.... Luke en z'n Jedi Academie, Snoke in de schaduwen, bekering van Kylo, roots van Rey, Knights of Ren, wegbrengen van Rey, strubbelingen in de nieuwe republiek, Lor San Tekka😉 en wat ik nog vergeet.

Ik ben voor :D! Misschien wordt in de volgende delen meer duidelijk, hopelijk hoef ik daar geen boeken voor te gaan lezen. Er zijn inderdaad genoeg vragen nu.

6 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Genoeg materiaal, ja... Maar dan moet je Luke, Kylo, Lor, en zeker Rey meteen al hercasten. Dus ik ga er niet van uit.

Ik ben overtuigd dat dit niet zo zal zijn hoor, toch ben ik het niet eens met je argument. Luke ja, dat zou een verjongingskuur betekenen (beetje grime doet wonderen) maar alle andere dienen kids van een veel jongere leeftijd te zijn in het andere geval kunnen Kylo en Rey ook makkelijk een paar jaar jongere versie van zich zelf spelen......

Hahaha in het gekste geval krijgen we over een aantal jaar de prequels to te sequels...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this