Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Status van de Jedi tussen RotJ en TFA

Recommended Posts

Dus, één ding waar ik een beetje mee zit, al weet ik zeker dat we dit gaan ondervinden in toekomstige boeken/comics.

Luke heeft een Jedi Academ opgezet, en dat is fout gegaan toen Ben/Kylo naar de dark side overging.
Maar Ben is pas ná Jedi geboren, dus dit moet minstens een jaar of... 20 (?) na Jedi gebeurd zijn.
Een Jedi opleiden duurt geen jongensleven lang, dus zou hij dan al niet een paar Jedi compleet getraind moeten hebben tegen die tijd?

Eigenlijk wil ik gewoon alles zien wat met deze Jedi Academy gebeurt!

Heel interesant punt inderdaad. Zeg dat Ben aan het einde van RotJ is verwekt, dan ben je een jaar verder. Voor dat je dan kunt beginnen met wat fatsoenlijke training moet het kereltje toch minimaal wel 6 jaar zijn. Lijkt me sterk, want al is Kylo geen volleerde darkside beoefenaar, een volleerde Jedi is hij ook niet. In de tussentijd kan Luke wellicht wat Jedi danwel force sensitieven  gevonden hebben. Dus ja ik ben er ook van overtuigd dat er minimaal een aantal Jedi moet zijn geweest. Vervolgens unaniem geturnd door Snoke/Kylo en voila .... the knights of Ren. Je zag in de flashback van Rey dat die Knight iemand neersloegendus wellicht was dat een jedi die niet meewilde.

Ik ben heel erg benieuwd naar het TFA boek omdat ik vemoeden heb dat daar veel meer wordt verteld.

11 uur geleden zei Marko:

Ik ben heel erg benieuwd naar het TFA boek omdat ik vemoeden heb dat daar veel meer wordt verteld.

Same! Dat en Before the Awakening, het boek over Finn, Rey en Poe vlak voor de film, gaan we dit weekend meteen eens verorberen ^^

is dat al verkrijgbaar dan? Ik dacht dat alles pas medio januari verscheen. Ik kan me in de 'high' van de film er niet meer toe zetten om iets te lezen dat niet direct betrekking heeft op de film hahaha

E-bookversies nu verkrijgbaar voor 15 euro, fysieke versie van TFA novel pas in februari geloof ik.
M.a.w. Hondo-style aan een digitale kopie komen, lezen, en de hardcover zonder te lezen in de kast frommelen als ie uit komt 9_9

Als ik je goed begrijp zijn de ebooks van zowel  Before the Awakening en The Force Awakens al te "koop" ?

Nog niet zo te zien, wel gewoon te koop voor brave mensen.

Anyway, over het onderwerp van het topic gesproken, ik denk dat we meer gaan zien over de falling out tussen Luke en Kylo in het aankomende boek New Republic: Bloodlines. Gezien de subtitel en het feit dat het zich zes jaar voor de film afspeelt, ongeveer waar ik de falling out in de tijdlijn zou verwachten.

Edited by BoxerlessBossk

En het feit dat het door Claudia Gray geschreven wordt maakt het nog mooier! Dat boek verschijnt medio maart zag ik. 

Ik ben verre van braaf dus ga vanavond maar eens het kolenhok van het web induiken.

2 uur geleden zei Marko:

is dat al verkrijgbaar dan? Ik dacht dat alles pas medio januari verscheen. Ik kan me in de 'high' van de film er niet meer toe zetten om iets te lezen dat niet direct betrekking heeft op de film hahaha

Vandaag komen er een aantal boeken uit, waaronder 'Before the Awakening', The Art of TFA en de TFA Visual Dictionary.

Ik heb ze allemaal bij Amazon USA besteld (normaal doe ik het in de UK, maar USA is altijd wat sneller). Ik wil ze zo graag en zo snel dat ik met de snelste verzendoptie (koerier) laat verzenden...... Ik heb vandaag al meerdere keren gecheckt of ze ze al aan het inpakken zijn.........

Ik denk dat Kylo of bij de eerste generatie nieuwe Jedi zat, of er later bij kwam en simpelweg alle Jedi in training een kopje kleiner maakte. Of dat de Knights of Ren fanatiekelingen zijn die hem besloten te volgen (en dus ook oud Luke Jedi leerlingen kunnen zijn). 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this