Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Marco Verbeek

Gruwelijk grote spoiler! Alleen kijken als je de film al gezien hebt!

Recommended Posts

Wat vonden jullie van de dood van Han Solo??

Ik ben benieuwd.

Mijn mening:
Het is ontzettend jammer dat Harrison Ford zijn iconische rol als de legendarische Han Solo niet meer zal vertolken. Maar zijn einde was ontzettend prachtig!
We hebben in deze film hem van alle kanten gezien. Maar zijn einde was echt speciaal! Hij waagde zijn leven om balans te brengen in The Force! Wat een held! Ik voelde een traantje naar beneden lopen op dat moment...

Ik had het verwacht. Ik had het zelfs bijna gehoopt omdat het extra punch geeft en nieuwe verhaallijnen opent.
Het kwam ook totaal niet meer als een verrassing, volgens mij wist iedereen zodra Han die brug opstapte dat hij het loodje zou leggen. 

En ik weet niet of ik dat positief of negatief moet vinden. Aan de ene kant was het misschien een té Obi-Wan-achtige dood, met de slechterik die na jaren eindelijk afrekent met zijn vaderfiguur en de nieuwe main characters die toekijken. 
Aan de andere kant was het een van de sterkere staaltjes acteerwerk in de hele saga.

Plus, ik blijf erbij, zonder Hans dood in deze film was Harrison nooit zo enthousiast geweest :P

39 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Ik had het verwacht. Ik had het zelfs bijna gehoopt omdat het extra punch geeft en nieuwe verhaallijnen opent.
Het kwam ook totaal niet meer als een verrassing, volgens mij wist iedereen zodra Han die brug opstapte dat hij het loodje zou leggen.

En ik weet niet of ik dat positief of negatief moet vinden. Aan de ene kant was het misschien een té Obi-Wan-achtige dood, met de slechterik die na jaren eindelijk afrekent met zijn vaderfiguur en de nieuwe main characters die toekijken. 
Aan de andere kant was het een van de sterkere staaltjes acteerwerk in de hele saga.

Plus, ik blijf erbij, zonder Hans dood in deze film was Harrison nooit zo enthousiast geweest :P

Jaa, klopt!
Ik zag ook al meteen toen Han die brug op stapte dat hij doodging. Maar het moment was zoo sterk. En ik kreeg nog wel een schrik momentje toen het gebeurde. Het is qua opzet wel een zelfde vader-zoon figuur opzet, alleen de scene is zoo anders dan A New Hope. Deze scene bracht, zoals je zegt, meer emotie met zich mee. De acteurs speelden zo verschrikkelijk sterk! Die impact die ik kreeg was, eerst, betreurend om Han's dood, maar later realiseerde ik, dat dit de juiste zet was.

Ik vond dit ook een hele goede zet, en inderdaad waarschijnlijk de reden waarom Ford zo tevreden was :P. Er was verder ook niet ergens meer om heen te gaan met het personage van Han Solo; dezelfde verandering doorgaan als in de eerste drie films zou erg makkelijk en saai geweest zijn. Ik vond het ook effectief hoe er met onze emoties werd gespeeld in die scene, ik dacht eerst ook meteen dat Han Solo het loodje zou leggen toen hij de brug op liep. Maar dan toch even die hoop dat Ben Ren toch kon veranderen?! Toch niet.

Ben blij dat ze dat niet gedaan hebben. Ik hoop nog steeds op een antiheld switch van Ben aan het einde van VII, en dan in IX met z'n allen tegen Snoke. Misschien omdat Snoke een überwapen heeft en Kylo Ben dumpte. Maar dat is toekomstmuziek :) 

De emotionele impact wordt trouwens opgevoerd door sterke scenes als zijn laatste afscheid van Leia en zijn band met Chewbacca door de hele film. 
Vooral Chewbacca die Han z'n jas aangeeft als ze weer naar buiten gaan op Starkiller Base is een geweldig subtiele touch (en een gniffelmomentje).

8 uur geleden zei RogueLeader:

Ik vond dit ook een hele goede zet, en inderdaad waarschijnlijk de reden waarom Ford zo tevreden was :P. Er was verder ook niet ergens meer om heen te gaan met het personage van Han Solo; dezelfde verandering doorgaan als in de eerste drie films zou erg makkelijk en saai geweest zijn. Ik vond het ook effectief hoe er met onze emoties werd gespeeld in die scene, ik dacht eerst ook meteen dat Han Solo het loodje zou leggen toen hij de brug op liep. Maar dan toch even die hoop dat Ben Ren toch kon veranderen?! Toch niet.

Ben blij dat ze dat niet gedaan hebben. Ik hoop nog steeds op een antiheld switch van Ben aan het einde van VII, en dan in IX met z'n allen tegen Snoke. Misschien omdat Snoke een überwapen heeft en Kylo Ben dumpte. Maar dat is toekomstmuziek :) 

Ik denk dat Ben nog wel geturned wordt jaa, maar wanneer is altijd de vraag! Ik ga eerst deze nog maar 6 keer kijken in de bios :D

6 uur geleden zei BoxerlessBossk:

De emotionele impact wordt trouwens opgevoerd door sterke scenes als zijn laatste afscheid van Leia en zijn band met Chewbacca door de hele film. 
Vooral Chewbacca die Han z'n jas aangeeft als ze weer naar buiten gaan op Starkiller Base is een geweldig subtiele touch (en een gniffelmomentje).

Ze bouwden het wel goed op ja. Ze hebben die band met Chewie en Leia mooi versterkt en ook wel goed afgesloten :)

20 uur geleden zei Marco Verbeek:

Wat vonden jullie van de dood van Han Solo??

Een enorme blunder. Het eerste wat degenen die met me mee waren zeiden toen de film af was was "gecondoleerd".

Maar goed, hierover heb ik al eerder mn mening gepost. Wat denk ik een zeer bepalende factor is is leeftijd. Als je (een van de) OT films destijds in de bios hebt gezien, maandelijks de SW Marvel comic las, met Han Solo pupkes speelde en Solo je favo personage is (en Ford je favo acteur) etc zit hij best diep genesteld.

Toen ik destijds ANH voor het eerst zag had ik weinig moeite met de dood van Obi-Wan. Daar Han een soort obi-Wan rol vervult kan ik me vanuit het perspectief van anderen indenken dat ze dit een goede zet vonden of er geen moeite mee hebben.

Aan de andere kant: veel waar hij in de OT voor streed blijkt nu tevergeefs te zijn geweest. Hij helpt mee de Death Star opblazen, eindigd met Leia.....en waarom? The Empire keer onder een andere naam terug en hij krijgt een zoon die hem vermoord (en verliest Leia vanwege hun zoon die overloopt). Als je er over nadenkt had hij Obi-Wan en Luke beter nooit mee kunnen nemen.....

Edited by Dennis

Dingen zijn slecht op dit moment (life sucks), maar zonder Han was de Empire nog steeds een ding en zag het universum er nog een stuk erger uit.
Maar goed, ik kan je niet overtuigen dat het een goede zet is om hem te laten sterven. En dat wil ik ook niet eens, iedereen dezelfde mening zou saai zijn.

Wat ik me wel af vraag is, als het toch moest gebeuren, vond je dit een goede manier om het te doen?

20 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Wat ik me wel af vraag is, als het toch moest gebeuren, vond je dit een goede manier om het te doen?

De allerbesten konden Han niet doden. Vader niet, Fett niet, Jabba niet.....dat het uiteindelijk iemand is die dicht bij hem staat -zijn eigen zoon- is dan wel weer 'goed'. Denk ik. In ieder geval enorm veel beter dan zo'n Armageddon einde.....of Kirks dood (ook al zoiets: Kirk killen? WTF?) die beschamend slecht was (net als de film: Generations).

Leia en Luke waren er niet bij......das weer wel treurig. Nooit meer een scene met de grote 3. Enorm gemiste kans imo...

Daar heb je wel een punt. Ik dacht van tevoren dat het een gevalletje "Ik blijf achter en offer me op zodat jullie kunnen ontsnappen" zou worden, wat een stuk minder pakkend was geweest. 
Uiteindelijk bleek het een bewuste alles-of-niets keuze om zijn zoon te redden die helaas voor hem verkeerd uitpakt. Ver verwijderd van de zorgeloze smokkelaar die we in ANH ontmoeten, maar nog steeds heel Han Solo.

toen hij bij zijn  zoon stond ging mijn verstand alle kanten op wat er zou gebeuren en hoe het zou gebeuren,    de film op zich had veel  weg van deel IV  verhalen lijn

Ik had het aan de ene kant wel verwacht, maar het was alsnog een supee grote schrik dat het gebeurde. Op het moment dat hij de lightsaber van Ben vast had wist ik dat hij dood zou gaan. Ik vind Han Solo in het hele Star Wars verhaal wel een van de sterkste personages. Jammer dat Harrison niet meer langer de rol kan vertolken maar volgens mij was ook wel blij dat hij na zoveel jaar mocht stoppen..

Schokkend, maar nog steeds denk ik dat Ben nog terug kan komen naar the light Side. Toch gaan we Harisson Ford nog terug zien in episode 8. Als Han Solo nog wel! Waarschijnlijk zal hij te zien zijn in Flashbacks van Luke. 

Op 21-3-2016 at 01:01 zei Ragnar:

Schokkend, maar nog steeds denk ik dat Ben nog terug kan komen naar the light Side. Toch gaan we Harisson Ford nog terug zien in episode 8. Als Han Solo nog wel! Waarschijnlijk zal hij te zien zijn in Flashbacks van Luke. 

Ik heb ook een vermoeden dat Ben zal terugkeren naar het licht, voordat het tij geslecht is. Zou me niet verbazen als hij uiteindelijk de echte held wordt van deze trilogie, al dan niet door zichzelf op te offeren in een ultiem eindgevecht met Snoke/Del Toro's personage in Episode IX.

Het was Kylo die Han misleide door te vragen "Will you help me?" Eigenlijk bedoelde hij, wil je me helpen jou te doden. Hij wist immers precies wat te doen. Door het sentiment uit hem te bannen mocht Kylo eindelijk zijn training afmaken.

8 uur geleden zei Veradun:

Het was Kylo die Han misleide door te vragen "Will you help me?" Eigenlijk bedoelde hij, wil je me helpen jou te doden. Hij wist immers precies wat te doen. Door het sentiment uit hem te bannen mocht Kylo eindelijk zijn training afmaken.

"I'm being torn apart. I want to be free of this pain. I know what I have to do but I don't know if I have the strength to do it. Will you help me? " 

Ben/Kylo heeft een interne struggle tussen light en dark (torn apart)

Om hier een einde aan te maken (free of this pain) is hij van mening dat zijn vader vermoorden (en dus afrekenen met zijn goede komaf) de oplossing.

Eigenlijk ook dikke bullshit dat je je eigen paps nog even moet vermoorden terwijl je met een paar miljard onschuldige mensen hebt vermoord.....maar hé. Wat je zegt is inderdaad zoals het in de film is gegaan m

1 uur geleden zei bigtukker:

Mijn crack-theorie is dat Kylo Ren een soort Snape-figuur is die doet alsof hij slecht is. 

HIj vermoord zijn eigen vader, kijkt zonder iets te doen toe hoe planeten worden opgeblazen, geeft opdracht om een dorp op Jakku uit te roeien...

Seriously?

Tja, ik vermoed dat we een enorme plot twist kunnen gaan verwachten in Ep VIII; Kylo Ren zei al in TFA; "forgive me; I felt it again; the pull to the Light".

Het draait continue om the Balance in the Force. Zou Kylo Ren toch in de aankomende 2 films zijn "redemption" gaan vinden net zoals zijn grootvader Anakin in Return Of The Jedi? Hij wilde erg graag Rey trainen vanwege de potentie die hij in haar ziet als Force Sensitive. Maar is Rey ondanks de verwondingen die zij Kylo Ren toebrengt na hun gevecht in de bossen van Starkiller Base uiteindelijk wel opgewassen tegen the Dark Side of the Force en nog belangrijker tegen Supreme LeaderSnoke?

Of een erg stoutmoedige stelling: "Was Rey niet al ten dele in contact met de Dark Side of the Force na het verlies van haar vaderfiguur Han Solo; namen haar diepste emoties het in het gevecht met Kylo Ren over

Of had zij zoals Luke in de gevechten met Darth Vader wel de controle over haar angst?

Ik zag wel heel duidelijk de kalmte en de rust in haar expressie toen Kylo Ren zie: "I could teach you the ways of the Force"

Het lijkt continue wel een balanceren tussen the Dark & the Light bij beiden. 

Wat zei Yoda ook alweer in the Empire Strikes Back tegen Luke tijdens diens Jedi training? "But beware, anger, fear, aggression the Dark Side of the Force are they".

Eigenlijk heeft Kylo Ren Rey's zwakke punten al boven water gekregen tijdens zijn ondervraging:

"You still wanna kill me (haat). -> Rey: "that happens when you are being hunted by a creature in a mask."

Kylo Ren: "You are so lonely, so afraid to leave (angst) at night desperate to sleep; imagine an ocean, I see it; I see the island; and Han Solo.....feel likes he 's the father you never had (gehechtheid).

Ik vond de scene tussen Anakin en Yoda uit Revenge of the Sith ook zo ontzettend indrukwekkend:

Yoda: "The fear of loss is a path to the Dark Side"; "Rejoice for those around us who transform into the Force. Mourn them, do not, Miss them do not. Attachment leads to jealousy, the shadow of greed, that is"

Naar aanleiding van de mind extraction scene van Kylo Ren dus 3 punten in het karakter van Rey waar zij het wel eens moeilijk mee kon krijgen mochten er onverwachte bekentenissen gaan komen............

Wat als Rey de controle over haar karaktereigenschappen verliest; Is dit dan straks haar toekomst? 

tumblr_o7csiotuwN1s88loyo7_1280.jpg

Edited by the Prosheshy

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now