Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens Reacties

Recommended Posts

Graag je reacties na de film in dit topic plaatsen, om te voorkomen dat iedereen een eigen topic maakt en het een zooitje wordt. ;) Ik zal dit bericht later vandaag aanpassen en aanvullen met mijn ervaring, nadat ik de film heb gezien.

• Upvote 1

Ook een paar belangrijke punten:

• Probeer de topics een zo neutraal mogelijke naam te geven. Stel dat er een Boba Fett zombie in de film zit, maak dan geen topic genaamd 'Boba Fett Zombie!?' aan.
  • Post spoilers alleen hierLogisch natuurlijk, maar ik zeg het toch maar even. Ik zal spoilers in andere topics verwijderen of aanpassen.
  • Maar, wees niet bang om hier helemaal los te gaan. Denk alleen even aan de bovenstaande punten :).

Pff ik ben net thuis, zoveel indrukken... Ik ben nog te hyper en sprakeloos tegelijk om er iets zinnigs over te zeggen!

Waanzinnig. Tranen. Kippenvel. .....

Zoveel dingen goed gedaan die makkelijk verkeerd hadden gekund.

Ik ben eigenlijk sprakeloos maar het ventiel moet even open

We kennen J.J. Abrams allemaal als o.a. een van de belangrijkste mensen achter de tv-series Fringe en Lost en de man die de eerste twee 'nieuwe' Star Trek films regisseerde. Hoewel ik geen Trekkie ben, durf ik het toch te zeggen: Star Wars: The Force Awakens is toch wel de film waar hij voor herinnerd zal worden! Episch, met humor (niet geforceerd en over-the-top *kuch* Jar Jar *kuch*), drama en een hoop spectaculaire shots. Ik kan niet wachten om de 3D Blu-ray versie in mijn PS4 te duwen volgend jaar! Met name de scènes van de luchtgevechten en het lightsaber-duel maakten audiovisueel veel indruk. Zo goed als dit heb ik lightsabers nog nooit horen klinken! Het verhaal zelf wekt helaas wel meer vragen op dan ik had gewild, maar ik weet zeker dat we uiteindelijk op (bijna) alles een antwoord zullen krijgen. Vragen waar ik nog mee zit: Hoe komt Kylo Ren aan het masker van Darth Vader? Hoe komt Maz Kanata aan het lightsaber van Luke, wat is ermee gebeurd toen het naar beneden viel op Bespin al die jaren geleden? Wie is Snoke, waar komt hij vandaan, hoe oud is hij, wat is zijn agenda/motivatie?

Het enige jammere (naast Captain Phasma, die voor een personage met haar pre-release exposure te weinig bij het verhaal werd betrokken) vond ik dat de film duidelijk een voorzetje was voor de volgende sagafilm Episode VIII (26 mei 2017). Misschien komt dat vooral omdat The Force Awakens naar meer smaakt, veel meer. En dat is natuurlijk vooral positief! Ik kan nu al niet wachten op het vervolg, maar ik ga de komende weken proberen om deze film nog zo vaak mogelijk te zien. Dit is de film waar Star Wars fans over de hele wereld op hebben gewacht. Disney en meneer Abrams: bedankt!

• Upvote 2

40 minuten geleden zei Ramon:

(naast Captain Phasma, die voor een personage met haar pre-release exposure te weinig bij het verhaal werd betrokken)

Dat, en het feit dat ze voor de rest helemaal niets deed. En ook nog eens ontzettend makkelijke uitgeschakeld werd. Ik hoop haar terug te zien in VIII :)

Maar verder...wauw. Dit was zo veel beter dan ik verwacht had. Misschien waren mijn verwachtingen te laag, dat kan natuurlijk. Dat lightsaber gevecht...! Het voelde als een echt gevecht! En nog zo veel meer andere dingen. Ik moet er ook nog even van bijkomen :) 

enne...

Spoiler

R.I.P. Han Solo

1 minute ago, RogueLeader said:

Hide contents

R.I.P. Han Solo

Ik vond dat echt een super sterke scene. Aan de ene kant had ik het wel een beetje zien aankomen, maar aan de andere kant, door die focus op zijn struggles... Toch nog heel verrassend. 

Het was zeker een spektakel om te zien, lekker Star Wars sausje maar verhalend komt het niet in de buurt van de voorgangers. Het is niet echt een 'episode' in het verhaal, het is gewoon een film op zich. De links met de voorgeschiedenis zijn nauwelijks relevant te noemen, behalve voor wat pure nostalgie. Ik vind ook dat de voorgaande films wat meer een kijkje in het Star Wars universum waren, met vele rustige momenten die puur dienden om een indruk te geven van hoe die wereld in elkaar steekt. Die mis ik hier, het is eigenlijk gewoon een Disneyfilm in een Star Wars jasje. Ook de dialogen zijn erg Disney-achtig, dat is niet perse slecht maar wel een contrast t.o.v. de voorgangers.

Han Solo wel dikke +1 overigens :)

Edited by Mithras

Zojuist zei Elodya:

Ik vond dat echt een super sterke scene. Aan de ene kant had ik het wel een beetje zien aankomen, maar aan de andere kant, door die focus op zijn struggles... Toch nog heel verrassend. 

Ik vond het een hele goede twist. Natuurlijk wel een 'ode' aan Obi-Wan in A New Hope, maar daardoor niet minder goed. Ik denk dat Harrison Ford er ook wel blij mee is :)

Mijn review sans spoilers: http://www.starwarsawakens.nl/nieuws/the-force-awakens/the-force-awakens-review-van-dennis/

5 minutes ago, Dennis said:

Mijn review sans spoilers: http://www.starwarsawakens.nl/nieuws/the-force-awakens/the-force-awakens-review-van-dennis/

En nou de fout uitleggen, want hier mag het! :) Bedoel je de familierelatie die in de EU anders zit? Dat viel mij op in ieder geval.

Edited by Elodya

16 minuten geleden zei Elodya:

En nou de fout uitleggen, want hier mag het! :) Bedoel je de familierelatie die in de EU anders zit? Dat viel mij op in ieder geval.

De fout is.....

Dat Solo sterft. 

4 minutes ago, Dennis said:

De fout is.....

Dat Solo sterft. 

Haha, die was zo obvious dat ik hem alweer was 'vergeten' als inconsistency. Jammer inderdaad, maar ook wel weer interessant voor het huidige verhaal dus ik snap waarom Disney de beslissing heeft genomen...  

Geen verrassingen, een aantal vragen over het plot, en nog minder Luke dan ik al had gedacht... 
...Waarom vond ik hem dan toch zo meesterlijk?!

Omdat de actie, de dialogen, de humor, en alles eromheen zo verschrikkelijk Stár Wars is. En dan in een heerlijk modern sausje. De nieuwe karakters zijn geslaagd, Harrison acteert misschien wel beter dan in z'n hele laatste dertig jaar bij elkaar, en die shots op Takodana die van Finn en co op de grond naar Poe en co in de lucht schieten... Prachtig.

Punten die me opvielen:

Snoke is gróót. Of tenminste, z'n hologram. Ik zou het begrijpen als het gewoon een intimidatietechniek was en hij in het echt kleiner is, maar dat zou betekenen dat hij voor de kijker misschien wel gaat tegenvallen in VIII en IX. Verder weten Han en Leia wie hij is... Was hij ook één van Luke's studenten of is er iets anders aan de hand?

Rey's familie-achtergrond is nog niet bevestigd. Uit Leia's laatste gesprek met Han maak ik op dat ze waarschijnlijk niet hun dochter is, maar Han en Kylo zijn wel bovengemiddeld in haar geinteresseerd. Ik heb een theorie zien zwerven dat ze de dochter is van twee van Luke's studenten, maar simpeler zou het zijn als ze gewoon Luke's dochter was. Wat ook verklaart hoe Anakin/Luke's lightsaber zich naar haar toetrekt.

Kylo/ Ben is een nieuw soort SW-schurk en ik vind het tof! Maar ik durf toch bijna te wedden dat hij terug gaat keren naar de light side.

...Welke planeten blies Starkiller Base nou op? ...En waarom? Dit vind ik een van de grotere minkanten van de film.

Phasma viel helaas ook tegen. Vooraf werd ze de nieuwe Boba Fett genoemd, maar ze deed niet veel en werd makkelijk afgehandeld.
...Oke, toch de nieuwe Boba Fett dan.

De Kanjiklub was een gemiste kans. Met die acteurs hoopte ik op een dikke vechtscene, maar ze waren gewoon kanonnenvoer voor de nieuwe beesten.

Lastly, ik wist dat de korte verhalen zich focusten op achtergrond-karakters... Maar ik heb de Frigosians, Sarco Plank, en Constable Zuvio niet eens kunnen spotten! Plus Jessica Henwick's karakter, die voor de film Jessika Pava leek te heten (en ook onder die naam verschijnt in Weapon of a Jedi) heet opeens Jess Testor. Ik wacht maar op opheldering als ze ooit terugkomt.

RIP Han.

RIP Ello Asty.

Oh, ik heb meer dingen!

De grootste verrassing misschien wel; geen afgehakte ledematen! Ik dacht even dat Rey Kylo te pakken had, maar het was een stuk van z'n kraag dat ik zag liggen. Het is dat de traditie met Phantom Menace al was doorbroken, anders was ik er verdrietiger over geweest. Meerdere hyperspace-shots maakt het dan wel weer goed.

De Kessel run reference was een beetje geforceerd, maar Han heeft gelukkig niemand vertelt om altijd eerst te schieten.

3PO, bah. Maar dat heb ik altijd al een beetje gevonden.

En dit zei ik van tevoren al, maar ik ben het oneens met Dennis over Han. Niet alleen is het Star Wars-traditie om de mentor in de eerste film een waardig afscheid te geven, het was ook nodig om het een op zichzelf staande trilogie te laten worden, niet slechts een paar vervolgen met steeds ouder wordende klassiekers op de voorgrond. Plus ik denk dat het zeker geholpen heeft om Harrison enthousiast over de film te maken :P

35 minuten geleden zei Elodya:

Haha, die was zo obvious dat ik hem alweer was 'vergeten' als inconsistency. Jammer inderdaad, maar ook wel weer interessant voor het huidige verhaal dus ik snap waarom Disney de beslissing heeft genomen...  

Met fout bedoel ik niet inconsistent maar puur dat ik het heiligschennis vind dat men Han heeft laten sterven (ook al wist ik dit vantevoren). Imo een grote smet.

Die grote Snoke vond ik ook tamelijk storend evenals de rol van Phasma. Bij Phasma zal dat te maken hebben met verkeerde verwachtingen, want wat er ook nog zal plaats vinden verder zal ze nooit de coolness van bijvoorbeeld een Boba Fett krijgen. Van Snoke hoop ik maar dat zijn hologram gewoon heel groot is, want dit maatje voelde voor mij on-star wars.

Dat de oude mentor het loodje legt daar had ik wel rekening mee gehouden en ik vind het juist de nodige emotionele diepgang geven. Desondanks vond ik de scenes tussen Leia en Han fantastisch. Zo goed geschreven. Gescheiden mensen op leeftijd die de kibbelfase al lang voorbij zijn. Dat iemand hierboven aangeeft het een losstaande film te vinden daar begrijp ik niets van er blijven zo veel open eindjes met als meest lichtende voorbeeld de aardkloof tussen Kylo en Rey.

48 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Snoke. Verder weten Han en Leia wie hij is...

...Welke planeten blies Starkiller Base nou op? 
...Oke, toch de nieuwe Boba Fett dan.

De Kanjiklub was een gemiste kans. Met die acteurs hoopte ik op een dikke vechtscene, maar ze waren gewoon kanonnenvoer voor de nieuwe beesten.

Scherp dat je dat zegt ten aanzien van Snoke. Ik vond het vanzelfsprekend dat ze hem kenden, maar dat is natuurlijk niet zo. Al is het geen Sith lijkt me.

De planeten als Alderaan dus gewoon.....niet omdat het moet, maar omdat het kan.

nieuwe boba fett hahaha maar volgens mij maak je een grapje

kanjiklub en guovians ben ik met je eens, die waren er en zo weer weg. Raar eigenlijk. Veel meer potentie. Al vond ik dat klikspaantje met schots accent niet heel tof.

Alderaan werd duidelijk genoemd, er was een reden dat juist die planeet gekozen werd, en het had emotionele impact op een van de hoofdpersonen.
In deze film, geen van dat.
(En snotjes, die reclame is stom)

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Jessica Henwick's karakter, die voor de film Jessika Pava leek te heten (en ook onder die naam verschijnt in Weapon of a Jedi) heet opeens Jess Testor. Ik wacht maar op opheldering als ze ooit terugkomt.

Jason Fry weet ook niet waarom het nu zo zit, of de credits het verkeerd hebben of het twee verschillende karakters zijn.
En ja, ik weet dat niemand anders dit echt zal boeien :P

3 minuten geleden zei RogueLeader:

De naam van de planeet werd genoemd, maar ik kan me niet meer voorhalen wat dit nou precies was... 

Mijn punt exact.

Nog iets anders dat ik hier nog niet terug zie.  Max Von Sydows karakter. Dat was niet zo maar iemand,  uit zijn monoloog bleek dat hij veel had meegemaakt. En hoe komt hij aan de kaart van Luke?

Boeken/ comics, mark my words.

Nóg iets anders, Kylo's identiteit is de gemiddelde Joe Stormtrooper niet bekend denk ik, he? Sterker nog, ook de Knights of Ren zijn volgens mij nog onbekend voor iedereen behalve Kylo en Snoke, gezien Kylo meerdere malen als Ren aangesproken wordt. Voelt een beetje out of place, maar goed, Obi-Wan noemde Vader ook Darth in ANH...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now