Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens Reacties

Recommended Posts

Gisteren TFA voor de vierde keer gezien (3D met dolby atmos). Fantastisch geluid, maar de kwaliteit van de 3D projectie was slecht.

Maar tijdens de film viel me iets op. Als Rey wordt ondervraagd door Kylo. Zegt hij iets in de trent van "I see the ocean and the island". Betekend dit dat Rey al eens op het eiland van Luke is geweest. Eerder in de film zegt ze, dat ze nog nooit van jakku is weg geweest.

9 minuten geleden zei CptHansOlo:

Gisteren TFA voor de vierde keer gezien (3D met dolby atmos). Fantastisch geluid, maar de kwaliteit van de 3D projectie was slecht.

Maar tijdens de film viel me iets op. Als Rey wordt ondervraagd door Kylo. Zegt hij iets in de trent van "I see the ocean and the island". Betekend dit dat Rey al eens op het eiland van Luke is geweest. Eerder in de film zegt ze, dat ze nog nooit van jakku is weg geweest.

Was je gisteravond in Hilversum?  Gisteren ook de 4e en laatste keer geweest. 

On topic. Dat vraag ik me ook al een tijdje af. Ik dacht dat Rey wellicht een droom of visioen had waarin ze dat heeft gezien. ...

• Upvote 1

Als SW fan van het eerste uur ( en dan vooral de OT ) kan ik me heel goed vinden in dit review vele zeggen ja maar het is het zelfde als de OT same set up, same storyline & JJ is slecht en speelt op safe ( er zijn er momenteel bij die willen zelfs dat Lucas ep IX gaat doen....PLEASE NOT !)  etc etc.

Mijn persoonlijke mening is DIT is SW zoals je had gehoopt dat hij zou worden dit is wat je voelde als klein jochie toen je voor het eerst ANH zag op het grote scherm ( nadat je de eerste trailer  had gezien bij simon van collum ) Luke en Han die samen proberen om de TIE fighters te vernietigen na hun ontsnapping van de Death Star.

Empire stond altijd voor mij op nr 1 maar nadat ik TFA had gezien word dat een gedeelde 1e

JJ heeft een perfecte film gemaakt met hier en daar een klein foutje ( qua casting of uitvoering ) maar niemand is perfect :)

EP 8 zal nog beter gaan worden dan TFA mark my words ;)

btw over same storyline  gesproken gisteren CREED gezien ook hier word de formule herhaald maar ook hier heb je weer het ROCKY gevoel.

Sorry dat ik het enige negatieve uit je positieve post benadruk, maar wie vond je minder qua casting? Ik vind dit namelijk de sterkst gecaste Star Wars film tot nog toe!

ik had graag gezien dat er wat meer cameo's van oude OT spelers hadden in gezeten 

niks mis met de huidige cast die is super ( phasma viel wat tegen in de verhaallijn ) maar ik hoorde dat daar in Ep8 verandering in zal komen.

Caroline Blakiston, Dermot Crowley en ik kan er nog een paar noemen hadden best wel een scene of een shot mogen krijgen als een soort knipoog voor de oudere fans.

ik weet 100% dat Caroline en de andere hiermee hadden ingestemd

gelukkig  dat Eric Bauerfeld er wel in zat  (90+ ) en Mike Q

en (sorry Dennis ik weet hij is je favo maar) A.Daniels/C3po  is echt aan vervanging toe moment dat hij begon te praten steeg mijn irritatie lvl omhoog.

misschien is het een vooroordeel van me van al die keren dat ik deze nare man heb ontmoet binnen en buiten de lijnen en mag ik dat niet mee laten wegen LOL

gelukkig hebben we nu BB8 😉

En ik noem BDW niet want dat is de mogelijke troefkaart in ep8 😎

Ik kan die twee personages niet echt een passende plek in de film geven, tbh. Het zou misschien leuk zijn voor de acteurs, maar ik trek daarvoor zeker geen punten af van de casting die zo ongelooflijk goed is. Ieder nieuw personage klikt, en iedere nieuwe acteur geeft alles.

5 uur geleden zei Dan:

ieder zijn mening we leven ( nog ) in een vrije wereld om die te hebben :)

Disney heeft de wereld nog niet overgenomen. Geef ze nog een paar jaar :P 

Zaterdag ochtend, eindelijk weer eens regen dus tijd voor TFA. Eigenlijk alleen maar om te kijken of er iets nieuws valt te ontdekken. En ja hoor, nog geen paar seconden bezig en daar de twee manen van jakku. 1 lichte en 1 donkere. Kunnen dit de Ashla en de Bogan zijn? Is Jakku een soort van Tython? Of misschien zijn Jakku en Tython wel hetzelfde. Nu weet ik niet zeker of dat Tython canon is. Iemand kennis daarover? Verder viel mij op dat ook Lor San Tekka een mega ring draagt met daarin een zwarte steen (crystal?) En Rey... (Reah of Rhea in de Griekse mythologie) Rhea was een titaan (Tython?) en als moeder der goden werd haar naam ook wel in verband gebracht met ROOD of een woord voor GIER. Nu zit er een scène in TFA dat Rey vanaf het graveyard terug naar Unkar reist, daar zie je Rey op een RODE speeder langs een GIERachtig beest vliegen die een soort van metalen gezicht probeert te nuttigen (scavenger). Zou dit aangeven dat Rey toch een reïncarnatie van de eerste Jedi is of betekent dit dat zij in de toekomst een heel belangrijk persoon word? Anyway... genoeg om me weer een tijdje zoet te houden 

Edited by Veradun
  • Upvote 1

100punten voor creativiteit!!

Tython is volgens Wookieepedia Legends. Om in je beeldspraak mee te gaan van de Gier die een metaalgezicht pikt, dat komt op het eind van TFA al uit, daar wordt een metaal gezicht in zn gezicht gepikt.

4 uur geleden zei Marko:

de Gier

Ik zie het anders:

Rey (Rhea) kan vernoemd zijn naar Rhea Perlman die in Cheers de rol van Carla speelde. In Cheers zat namelijk ook John Ratzenberger (Cliff Clavin, een postbode) die in ESB Bren Derlin speelde. (Is Derlin haar vader?) Om bij Cheers te blijven: Woody Harrelson is gecast in de Han Solo film en speelt vermoedelijk de rol van Beckett. Haar opa?

Over die gier; 'El Butre' (de Gier) de bijnaam van Emilio Butragueno, de spaanse topschutter van Real Madrid die op het WK86 in Mexico 4x scoorde tegen Denemarken. Aangezien ROTJ in New Mexico is opgenomen is dat best verdacht....

Maar dan heb ik het nog niet gehad over Grijpstra en de Gier (de film, niet de TV serie) waarin Rijk de Gooijer (die vaak voordelig uit was bij C&A... een zaak die in 2015 nog TFA shirts verkocht!!!!!) en Rutger Hauer de hoofdrollen vertolkten. Hauer speelde in BladeRunner samen met Ford, dus alweer een Star Wars link!

Als laatste de  rode speeder: Marco Borsato had een hit met Rood. Tevens maakte hij in de jaren 90 reclame voor het chipsmerk Smiths, wat tegenwoordig Lays heet. Bij Lays zaten destijds Star Wars movieshots (in 1e instantie 1 per zak; later gelukkig 2 waardoor ik minder vaak munchpartijen had), dus we zijn zeker wat op het spoor.....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now