Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens Reacties

Recommended Posts

9 uur geleden zei TK1972:

Zo, vandaag eindelijk de film gezien. De volgende keer toch maar wat eerder reserveren, Heeft iedereen ook het puntje van de star destroyer willen aanraken:D?

+1 hier. Ik was het helemaal vergeten,  maar ik weet meteen welk moment dat was. 

• Upvote 1

Openingshot van de star destroyer was ook geweldig ja. Mooi gedaan. Ik moet de film nog wel een aantal keer zien voordat ik hier een objectief oordeel over kan geven. Nu is alles nog geweldig :D. Maar goed, hier toch wat eerste opmerkingen.

Kylo Ren vond ik geweldig. Zijn stem vond ik indrukwekkend, beter dan die van Darth Vader.

De humor elemnten waren goed en niet overdreven.

Het is wel een echte fan film geworden denk ik, benieuwd wat iemand die niet helemaal into Star Wars is er van vind.

Er zijn nog genoeg dingen onduidelijk, maar dat was in ANH ook al het geval. Je valt midden in een onbekende wereld en verhaal. Je snapt de strijd tussen het goed en het kwaad, maar je kent de achtergrond van de karakters niet.

Phasma viel tegen na alle pre move hype. Beperkte rol en gaf zich makkelijk gewonnen en verraadde de boel.

Rey was wel erg snel self learning wat betreft de force. Misschien komt daar nog een betere uitleg voor, maar ze was te snel gewaagd aan Kylo Ren die wel een flinke training heeft gehad.

Oke, geen Death Star nu maar een Death Planet. Straks met Rogue One ook weer. Er mag wel eens wat anders worden verzonnen voor een Star Wars film. Het had anders net zo goed de Death Star serie kunnen heten.

Luke's aandeel was erg beperkt, nu ook duidelijk waarom hij in de trailers vrijwel niet aanwezig was.

Han, tja. Je ziet het aankomen op de brug. Dan toch even de hoop dat Kylo inderdaad overstag gaat. Scene is wel goed gedaan. Gelukkig was ik meer een Luke type vroeger ;).

Edited by TK1972

13 uur geleden zei TK1972:

Heeft iedereen ook het puntje van de star destroyer willen aanraken:D?

Dat was voor mij de enige scene, waar 3D echt een WOW-effect had.

• Upvote 1

3 uur geleden zei CptHansOlo:

Dat was voor mij de enige scene, waar 3D echt een WOW-effect had.

Klopt inderdaad. Maar voor de rest heb ik ook weinig "last" gehad van de 3D, terwijl ik me met steeds meer films juist begon te ergeren aan de 3D. Constant blurry gevoel, kleuren zijn donker, een kijkdoos gevoel, en de 3D effecten puur voor de 3D die niets toevoegen aan de film. Ik geloof dat de dichtsbijzijnde 2D versie van Star Wars in Ede is voor mij. Misschien toch ook nog maar zien.

Op 17-12-2015 at 07:57 zei BoxerlessBossk:

Ik heb JJ in een interview horen zeggen dat er toch wel 10-20 minuten aan deleted scenes klaar moet liggen.

By the way, Ramon, wat vond jij nou precies van Kylo Ren? Gezien jij met je cosplay hier op het forum waarschijnlijk wel de grootste investering in hem had..

Daar ben ik heel benieuwd naar, ik keek zelf o.a. erg uit naar een vermoedelijk wel degelijk opgenomen scène waarin Adam Driver (Kylo Ren) in zijn eentje in de cockpit van de Millennium Falcon zit. Zelf vond ik het jammer dat bepaalde zinnen uit de teasers/trailers niet helemaal overeenkomen in de film. Niet bijzonder storend verder, maar wat me uit de officiële trailer aangreep was het moment dat Han Solo zegt "The dark side.. the Jedi. They're real." Uiteindelijk zegt hij nooit "they're real", maar iets in de trant van "Crazy thing is.. (cue The Force theme, kippenvelmomentje) It's true. The Force, the Jedi. It's all true." Afgezien van de muziek, kwam dit op mij net wat minder pakkend over..

Maar goed, ik kan niet niet wachten tot ik de 3D Blu-ray in m'n PS4 kan stoppen. Wanneer zouden we die kunnen verwachten, april/mei pas? :(

Ik vond Kylo Ren beter dan ik had verwacht. Veel beter; hij komt over als een onzeker en verwend kind dat - wanneer hij zijn zin niet krijgt - doorslaat in zijn frustratie en een grote druk voelt om in de duistere voetsporen van zijn grootvader te treden, ook al voelt hij de aantrekkingskracht van het licht. Daarmee is het een heel interessant personage en dat was voor mij best een gokje. Ik was een beetje bang dat we een Darth Maul geval zouden krijgen, waarbij een toffe villain meteen in de eerste film waarin hij wordt geïntroduceerd wordt afgemaakt. Nu voel ik me niet gedateerd en teleurgesteld als ik met m'n kostuum naar Star Wars Celebration ga, of zelfs naar Episode VIII (zal je zien dat hij er dan ineens anders uit ziet na z'n verwondingen, nieuw masker oid :P ). Ik denk dat Driver een uitstekende prestatie heeft neergezet. Kylo wil graag, te graag in de voetsporen treden van Darth Vader en hoewel hij veel potentie heeft is hij geen Vader. Dat weet hij en (onbewust) doet hij aan showing off ter overcompensatie waarmee hij aan de buitenwereld wil laten zien dat hij wel degelijk the next big thing is. Feit is dat hij niet eens sterk genoeg was om zijn vader in koele bloede te doden zonder diens hulp. De manier waarop hij op het eind tegen Finn vecht laat ook duidelijk zien dat hij zijn superioriteit wil tonen, aangezien hij een paar keer met hem staat te 'spelen' (bv. Finn ligt op de grond, Kylo keert zijn rug naar Finn toe en zwaait heen en weer met zijn lightsaber ipv het gevecht af te maken). Pas wanneer Rey de lightsaber in haar handen krijgt begint hij 'm te knijpen, want ze heeft hem al eerder in de film overmand toen hij in haar hoofd wilde geraken.

Ik verwacht nog veel van Kylo en vermoed zelfs dat hij uiteindelijk nog wel de stap naar het licht zal maken. Als ik een voorspelling kort door de bocht mag maken: Snoke verslaat Luke, die zich opoffert voor Kylo/Rey, waarna Kylo de stap naar het licht maakt en met Rey samenwerkt om Snoke te verslaan. Wellicht dat Kylo ook nog sterft voor het einde van IX, maar dan wel samen met Snoke.. Anyway, dit bedacht ik me van het weekend opeens in bed. Zou me niet eens verbazen als het uiteindelijk zo zal lopen.

20151216_191358_001.jpg

Als je eigen vader afslacht wordt de weg naar de Light side wel heel broos. 

Dat gezegd hebbende is het misschien al tijd voor een Episode VIII kop in het forum. ...?

Kylo in de Falcon speelt zich af op Starkiller Base, voor hij Han confronteert. De scene zit wel in het boek.

Ben het helemaal met je eens over Kylo! Mijn stiefbroertje was een beetje in hem teleurgesteld, maar hij verwachtte puur een badass slechterik, en dat is niet wat hij is. Het is een diep, getergd personage.
Persoonlijk hoop ik dat hij eerder de stap naar het licht maakt dan aan het einde van de laatste film, al is het maar om hem verder van Vader te onderscheiden.

Zojuist zei Marko:

Als je eigen vader afslacht wordt de weg naar de Light side wel heel broos. 

Dat gezegd hebbende is het misschien al tijd voor een Episode VIII kop in het forum. ...?

Ik denk zelf dus juist dat het mooie is dat dat niet het geval hoeft te zijn. Denk aan alle verschrikkelijke dingen die Anakin heeft gedaan nadat hij Vader werd, ook hij werd door Luke teruggekeerd naar het licht. Heb echt het idee dat Kylo die stap uiteindelijk ook wel zal maken, maar de tijd zal het leren.

Episode VIII subforum zou er wel bij kunnen, maar meer dan speculeren over de nasleep van VII is het op dit moment eigenlijk niet. De enkele topics over VIII speculaties kunnen wat dat betreft ook gewoon in het subforum over VII. Echter gaat de verfilming van VIII volgende maand alweer van start, dus een gek idee is het inderdaad niet. Ik wacht er nog even mee tot na de jaarwisseling :)

2 minuten geleden zei Ramon:

Ik denk zelf dus juist dat het mooie is dat dat niet het geval hoeft te zijn. Denk aan alle verschrikkelijke dingen die Anakin heeft gedaan nadat hij Vader werd, ook hij werd door Luke teruggekeerd naar het licht. Heb echt het idee dat Kylo die stap uiteindelijk ook wel zal maken, maar de tijd zal het leren.

.

Ik wacht er nog even mee tot na de jaarwisseling :)

Daar heb je inderdaad een punt.  En het is natuurlijk ook een onstabiele figuur. 

Mooi! Maar het is een blijft inderdaad speculatie... Op den duur zal ROGUE1 de boel wel over gaan nemen. 

Kwam deze tegen.....nog niet eerder gezien! Is van een scene waarin snowtroopers de Falcon doorzoeken (en Kylo Ren in de cockpit zou zijn)

the force awakens snowtrooper deleted scene.jpg

• Upvote 1

Sowieso geen snowtroopers en speeders gezien in de uiteindelijke film.

Vanmiddag weer geweest, pietluttige dingen-tijd!

- De film is vrij waterdicht qua zorgen dat iedereen goed aan elkaar geintroduceerd wordt. Maar Leia kiest ervoor om Rey (die ze niet kent) te knuffelen aan het eind van de film ipv Chewbacca, de beste vriend van de vader van haar kind. Kleiner punt, Finn hoort alleen dat BB-8 een BB-unit is, niet zijn nummer, maar gebruikt het toch

- In de (amazing!) shot waarin Finn omhoog kijkt naar Poe die in de lucht kont schopt, schiet Poe een muur troopers overhoop. Een halve seconde later springt een trooper die dichter bij de camera staat ook maar op de grond o.O

- Op het eind, als Rey de trappen op loopt, zie je heel klein op de achtergrond een figuur. Waarschijnlijk Luke, maar ik hoop dat het een cameraman is die niet op tijd uit het shot kon komen xD

Also, dit keer in 2D, en hoewel ik altijd zeg dat 3D niks toevoegt, voelde het visueel toch minder. Dus, yay voor 3D I guess?

Inmiddels heb ik er zo veel over gelezen en het er met verschillende mensen over gehad, ik kan niet wachten om hem nog een keer te zien! Het is nu alweer een week geleden dat ik de film gezien heb, maar het voelt veel langer. 
Ik was van tevoren best wel zenuwachtig, heel knap van Disney dat eigenlijk alles geheim is gebleven zodat ik echt niet wist wat ik kon verwachten. Zelf ben ik een recente fan, ik ben dus niet met de films opgegroeid. Omdat ze zo iconisch zijn had ik er toch al veel over gehoord voordat ik ze voor de eerste keer keek, en dan zit je er toch anders in. Toen ik eenmaal woensdag in de bioscoop zat (naast een mevrouw van 50+ die ook alleen was gekomen, super tof) was ik dus echt wel heel erg excited. Een man achter mij probeerde nog heel awkward een gesprek aan te knopen ('Dus eh, ben jij fan?' Ja wat denk je nou zelf, ik zit hier om 10.00 op een doordeweekse dag in mijn eentje bij de allereerste voorstelling met een Star Wars shirt aan. Seriously? Dus toen was ik wel weer klaar met het gesprek) maar daardoor was ik wel weer even afgeleid. Toen de lichten uit gingen had ik het bijna niet meer. Toen de blauwe tekst op het scherm kwam was het doodstil, en had ik een brok in mijn keel. Bij de geliefde gele letters en het begin van de muziek moest ik een beetje huilen (gelukkig was die stormtrooper bril echt gigantisch haha!). Ik weet niet waarom dat nou zo emotioneel was, maar als je altijd alleen maar de films op je computerscherm hebt gekeken en er zo lang op heb gewacht, was het toch wel heel bijzonder om nu als een van de eerste de nieuwe film te zien.

Anyway, dat was dus mijn bioscoopervaring, die ik toch graag even met jullie wilde delen! De film zelf vond ik echt heel awesome, maar naar mijn smaak wel iets te veel onbeantwoorde vragen. Aan de ene kant is dat natuurlijk leuk, want nu kunnen we lekker speculeren en ons verheugen op het volgende deel, maar ik heb het idee dat alle vorige Star Wars films meer op zichzelf stonden, en ook geen cliffhangers hadden! De acteurs vond ik super goed, was erg onder de indruk van Harrison Ford, die veel 'echter' over kwam dan in de vorige films. Teksten ook goed geschreven, ik zat er helemaal in! Toen het einde kwam was ik ervan overtuigd dat we er pas een uurtje zaten, alles ging zo snel. Goed teken, lijkt me. Ik ben heel benieuwd hoe Snoke en Phasma zich verder gaan ontwikkelen, want die waren (bewust, hopelijk?) nog erg onderbelicht. En natuurlijk de familierelaties tussen iedereen waar zo druk over gesproken wordt, wil nu wel weten hoe dat allemaal zit! Overall, een hele leuke ervaring, en ik kan niet wachten om hem nog een (paar) keer te gaan zien :) 

• Upvote 1

Echt een mooie uiteenzetting van je bebeleving van de film @Elodya. Herkenbaar ook want vandaag de derde keer nog steeds emoties. ... Die f'ing violen ook altijd,  die breken de tranen dammen. Hij blijft ook gewoon zo goed. 

7 uur geleden zei Elodya:

Een man achter mij probeerde nog heel awkward een gesprek aan te knopen ('Dus eh, ben jij fan?' Ja wat denk je nou zelf, ik zit hier om 10.00 op een doordeweekse dag in mijn eentje bij de allereerste voorstelling met een Star Wars shirt aan. Seriously? Dus toen was ik wel weer klaar met het gesprek) 

Ehh.......dat is geen 'awkward gesprek'.......maar een ouderwetse pickup line :P

Star Wars is een van de weinige films waar je een positieve reactie zou kunnen krijgen op de gouwe ouwe "Kom je hier vaker?", dus gebruik hem dan...

9 uur geleden zei Elodya:

maar ik heb het idee dat alle vorige Star Wars films meer op zichzelf stonden, en ook geen cliffhangers hadden! 

Empire beschouw ik meer een cliffhanger dan Force.
(Force is een cliff-stander... I'll leave now.)

• Upvote 1

2 hours ago, Dennis said:

Ehh.......dat is geen 'awkward gesprek'.......maar een ouderwetse pickup line :P

30 minutes ago, BoxerlessBossk said:

Star Wars is een van de weinige films waar je een positieve reactie zou kunnen krijgen op de gouwe ouwe "Kom je hier vaker?", dus gebruik hem dan...

Lol :P Ik begreep inderdaad de intentie wel, maar was er niet van onder de indruk. Het was op z'n minst een zeer slecht gekozen pick-up line voor de situatie waarin we ons bevonden. Die van Bossk had ik wel grappig gevonden! Ook al was ik 11 toen de laatste film uit kwam, hmmm... Uiteraard hoopte ik in de bios mijn soulmate te vinden, maar de missie is niet geslaagd... Zal toch echt nog wat vaker naar de film moeten ;) 

• Upvote 1

3 minuten geleden zei Elodya:

Lol :P Ik begreep inderdaad de intentie wel, maar was er niet van onder de indruk.

Hahaha...hard to get :D

c125061f7f73b3e846cff88825532884.jpg

• Upvote 1

Je leest toch wel heel uiteenlopende reacties op diverse sites. De een vind het helemaal geweldig, de ander totaal niks. Het is nu nog vooral een emotionele beoordeling in plaats van een rationele. Ik snap wel dat mensen teleurgesteld zijn in het verhaal, origineel is het niet. Maar ook al is het weer ANH met een vleugje ESB, die vind ik goed dus daarom deze ook weer :D. Op imdb geven mensen ook een 1 om die reden. Erg overdreven, maar zoals gezegd emotie.

Ik verheug me echt op de 2e kijkronde (vrijdag), nu wat meer tijd om op de details te letten. Deze keer alleen, vorige keer met een vriendin. Zij is geen grote fan maar vond de film ook erg goed. Het was best wel een "wiener fest", niet veel vrouwen in de zaal. Deze keer ook goed kijken naar de Luke lightsaber. Ik meende in een shot de letters G R A F (van Graflex) op de klemband te herkennen. Het merk van de flitser die gebruikt is om de lightsaber van te maken. De prop makers schijnen een aantal originele graflex te hebben gekocht voor de film. De lightsaber is toch net weer wat anders dan de ESB versie, wonderlijk dat ze een prop nooit hetzelfde kunnen maken. Ze moeten onderhand toch weten dat ieder frame wordt geanalyseerd:D.

11 minuten geleden zei TK1972:

Je leest toch wel heel uiteenlopende reacties op diverse sites. De een vind het helemaal geweldig, de ander totaal niks. Het is nu nog vooral een emotionele beoordeling in plaats van een rationele. Ik snap wel dat mensen teleurgesteld zijn in het verhaal, origineel is het niet. Maar ook al is het weer ANH met een vleugje ESB, die vind ik goed dus daarom deze ook weer :D. Op imdb geven mensen ook een 1 om die reden. Erg overdreven, maar zoals gezegd emotie.

Ik verheug me echt op de 2e kijkronde (vrijdag), nu wat meer tijd om op de details te letten. Deze keer alleen, vorige keer met een vriendin. Zij is geen grote fan maar vond de film ook erg goed. Het was best wel een "wiener fest", niet veel vrouwen in de zaal. Deze keer ook goed kijken naar de Luke lightsaber. Ik meende in een shot de letters G R A F (van Graflex) op de klemband te herkennen. Het merk van de flitser die gebruikt is om de lightsaber van te maken. De prop makers schijnen een aantal originele graflex te hebben gekocht voor de film. De lightsaber is toch net weer wat anders dan de ESB versie, wonderlijk dat ze een prop nooit hetzelfde kunnen maken. Ze moeten onderhand toch weten dat ieder frame wordt geanalyseerd:D.

Een hoop van die 1'en zijn uiteraard ook niet objectief omdat ze veroorzaakt worden door de irritatie aan de shitload aan positieve publiciteit die TFA momenteel krijgt. Als je de film dan ook nog eens niet je straatje is. Tja.... Ik herken dat wel hoor als iedereen iets zooooo leuk vindt, ga je je best doen om het daar niet mee eens te zijn.

Vandaag tijdens mijn derde bezoek probeerde ik eens objectief te zijn. Kan natuurlijk niet, maar  het is gewoon een fantastisch ruimte avontuur, waar er  maar weinig van gemaakt worden. En in dit genre ook nog eens erg goed gemaakt en geacteerd. Als de film eindigt wil je gewoon verder, in die wereld blijven en weten hoe het de karakters vergaat. 

De volgende delen zullen de doorslag geven over de status van deze trilogie..... Dus over 3 jaar weten we meer.

Edited by Marko

22 minuten geleden zei Marko:

Vandaag tijdens mijn derde bezoek probeerde ik eens objectief te zijn. Kan natuurlijk niet, maar  het is gewoon een fantastisch ruimte avontuur, waar er  maar weinig van gemaakt worden. En in dit genre ook nog eens erg goed gemaakt en geacteerd. Als de film eindigt wil je gewoon verder, in die wereld blijven en weten hoe het de karakters vergaat. 

De volgende delen zullen de doorslag geven over de status van deze trilogie..... Dus over 3 jaar weten we meer.

Ik zat er vanaf het begin ook helemaal in, het was voorbij voordat ik er erg in had. Zo'n gevoel heb ik bij de prequels zeker niet gehad. De kwaliteit van de film is hoog, helemaal mee eens. Nog 3 jaar, damn. Hopelijk laten ze daarna wel ruimte voor meer, dit mag voorlopig niet meer stoppen.

Ik heb eerlijk gezegd veel en veel minder negatieve reacties gezien dan ik had verwacht. Niemand vindt het geloof ik een perfecte film, hij zal in veel jaarlijstjes terecht komen!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now