Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens Reacties

Recommended Posts

1 uur geleden zei RogueLeader:

Maar wie is de moeder dan?

Mara Jade? :ph34r:

3 minuten geleden zei JediPosture:

Iets anders waar ik ook mee zit: Als deze film 30 jaar na episode 6 afspeeld, hoe kunnen de jedi en alles wat zich toen heeft afgespeeld een legende/mythe zijn? En niet gewoon een deel van de geschiedenis? Omdat ze in een ander stelsel zitten?

Dit kun je deze film niet kwalijk nemen. Ten tijde van de originele trilogie waren Jedi ook al een mythe, terwijl er nog geen twintig jaar eerder een ronde tafel Jedi was die de overheid adviseerden. Dat Luke en Vader dan ook niet als feit genomen worden is vrij consequent, gezien relatief weinig mensen hen in actie gezien hebben.
Dus wat dit betreft, foei prequels!

25 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Dit kun je deze film niet kwalijk nemen. Ten tijde van de originele trilogie waren Jedi ook al een mythe, terwijl er nog geen twintig jaar eerder een ronde tafel Jedi was die de overheid adviseerden. Dat Luke en Vader dan ook niet als feit genomen worden is vrij consequent, gezien relatief weinig mensen hen in actie gezien hebben.
Dus wat dit betreft, foei prequels!

Oohja dat klopt ja. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Laten we het er op houden dat ze geen geschiedenisboeken hebben :P

4 uur geleden zei TalkieDreams:

Het systeem was de Hasnian systeem. Ik herkende hem ook niet. 

Hosnian system ;)

1 uur geleden zei RogueLeader:

Maar wie is de moeder dan?

Er is geen moeder; de midichlorians hebben haar verwekt

Spoiler

LOL ;)

Luke zal na de schok van het zoenen met zijn zus toch wel een leuk vrouwtje tegen  het lijf zijn gelopen.... Het kan dus iedereen zijn.

De hierboven genoemde kruising tussen luke en anakin van rey snijdt trouwens hout, hoe meer ik er over na denk. Aanvullend op wat al genoemd is; armoede en vechten met Aliens

Wat mij niet helemaal duidelijk was... Hoe is de First Order er nu ineens gekomen? Empire was echt praktisch dood na de val van de emperor. Ik las op de wiki dat het idee is dat er een paar overlevende hoge imperial sympathisanten het onvoltooide werk wilden afmaken. Maar hoe komen ze nou in 30 jaar ineens aan zo'n grote groep volgers, en zo veel stormtroopers? Wist de Republic er al die tijd ook van? Heeft Kylo Ren ze bij elkaar gebracht, of Snoke? Dit zijn deels dingen die jullie ook niet weten natuurlijk, maar ik denk dat ik toch wel wat gemist heb dat wel duidelijk werd uit de film... Of zitten jullie met dezelfde vragen? 

Ik denk niet dat je daar veel van gemist hebt in de film, het is voor het grootste deel een mysterie waar de First Order vandaan komt.

Wat geweldig is! 30 jaar is een lange tijd en het zou apart zijn als ze alles in twee uur konden uitleggen wat er in die tussentijd gebeurd is. Op deze manier voelt het, net als de allereerste film, als een hoofdstuk in een serie waar we misschien nog niet alle delen van gezien hebben.

Honderd procent zeker dat ik je binnen een jaar al een paar dingen kan vertellen dmv boeken en comics, though.

Side note, ik hoor een aantal mensen zeggen dat één scene vrij on-Star Wars is, en dat is de scene op Han's freighter met de rathtars. Wat vonden jullie hiervan?

Edited by BoxerlessBossk

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Side note, ik hoor een aantal mensen zeggen dat één scene vrij on-Star Wars is, en dat is de scene op Han's freighter met de rathtars. Wat vonden jullie hiervan?

Veel CGI.

Ding deed me enigszins denken aan een grote Dianoga.

RIP KanjiKlub :(

3 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Ik denk niet dat je daar veel van gemist hebt in de film, het is voor het grootste deel een mysterie waar de First Order vandaan komt.

Wat geweldig is! 30 jaar is een lange tijd en het zou apart zijn als ze alles in twee uur konden uitleggen wat er in die tussentijd gebeurd is. Op deze manier voelt het, net als de allereerste film, als een hoofdstuk in een serie waar we misschien nog niet alle delen van gezien hebben.

Honderd procent zeker dat ik je binnen een jaar al een paar dingen kan vertellen dmv boeken en comics, though.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Daaropaansluitend vond ik mega gollum ook vrij on-Starwars (top term) aandoen, gelukkig heb ik daar wel het vermoeden dat het een hologram is. 

Tav First Order moest ik even grinniken om de post waarin, ineens ....30 jaar later, werd geschreven door Elodya. Is toch best een lange periode. Overigens werd in de film in ieder geval een tipje van de sluier opgelicht. Er zijn jonge kinderen ontvoerd door the order. Maar er werd op een zeker moment ook gevraagd "of er klonen ingezet moesten worden" Verder denk ik dat het simpelweg een overblijfsel van het rijk dat vervolgens flink geexpandeerd is, dat zie je ook aan het hele uiterlijk Hoe Snoke er verzeild mee is geraakt is wel erg intrigerend!

Edited by Marko

ik denk  en heb het  al voorspelt voordat ik deze film heb gezien  dat Darth plagiaat terug zal keren,  de machtigste sith ooit,  ik denk dat Snoke  hem is ???

maar niet te min,  heb vele vragen.

ik zit zo te lezen en heb de discussie met mijn zoon,   het zijn toch cloners ?????   hij zegt dat er geen meer zijn  vernietigd stopgezet,  ik zeg de droids hebben de stop gezet,    zit me niets van bij     IV  V  VI  zijn toch ook cloners ????      en ..........  moet alle films nog maar eens bekijken

40 minuten geleden zei Peter:

ik zit zo te lezen en heb de discussie met mijn zoon,   het zijn toch cloners ?????   hij zegt dat er geen meer zijn  vernietigd stopgezet,  ik zeg de droids hebben de stop gezet,    zit me niets van bij     IV  V  VI  zijn toch ook cloners ????      en ..........  moet alle films nog maar eens bekijken

Nee. In de orginele reeks zijn het -op een enkeling na- geen clones.

Citaat

Although Emperor Palpatine and Darth Vader both favored clones as soldiers,[5] the Empire began to gradually supplement its clone units with birth-born recruits due to the strain that cloning had on the Imperial economy and armed forces. The Kaminoan process created an army that had been hailed during the Clone Wars as the greatest fighting force in galactic history, but their clones were an expensive drain on financial resources and took a decade to mature.[4] Arkanian technology was meant to compensate for the long growth process of Kaminoan clones,[7] but their products were well below the efficiency rate that had been credited to the Republic's clone army. Given the drawbacks of the military's dependence on cloning, the Empire had no shortage of Humans that could be recruited to serve as stormtroopers. The number of enlisted troopers increased exponentially throughout the decade before the Battle of Yavin, culminating in their rise as the dominant majority in the ranks while clones became a rarity in the once all-clone Stormtrooper Corps[4] by 1 BBY.[10][11]

Die laatste zin geeft het al aan; een jaar voor A New Hope (IV) waren clones zeldzaam.

Net terug van mijn tweede bezoek. Een aantal dingen die me nu intrigeren en die me eerder minder opvielen.

1.Lor San Tekka, net zoals er over Darth of Ren als titel werd gesproken vraag ik me nu af of dat ook een titel is: Lor. Of gewoon een naam? In de openingstekst wordt hij een old ally genoemd, Kylo Ren zegt ook dat hij oud is geworden en boven dien kent San Tekka de historie van Kylo ook.

2. Snoke ziet er bij nader inzien eigenlijk best wel human(-oid) uit. Zou net zo goed een door door darkside verzwolgen mens kunnen zijn met uiteraard littekens. Zijn lengte is volgens mij niet realistisch want een hologram.

3. In tegenstelling tot wat ik eerder dacht overleven (in ieder geval de leider van ) de Guavian Enforcers. Ik vermoed dat we die nog terug zien.

4. Wat me ook opviel, zonder dat het direct interessant is, is dat Maz Kanata tegen Rey zegt dat degene op wie ze wacht niet meer terug komt, maar iemand anders wellicht wel: Luke Skywalker.  Dat in relatie tot de oorsprong van Rey. In het visioen dat Rey heeft zie je een meisje van ca 6 dat bij ..... (?) wordt achter gelaten. Ik schat haar nu zo'n jaar of 20 .

5.Verder ben ik benieuwd of Maz Kanata nog terug komt. Ik vond haar een erg interessant karakter en ik wil bovendien weten hoe ze aan de lightsaber van Anakin/Luke is gekomen.

6. Tot slot ging ik er van uit dat de First Order in die 30 jaar dezelfde grootte had gekregen als The Empire. Nu denk ik echter dat de hele club bestaat uit wat tijdens de speech van Hux en wat er nog op de Star Destroyer was.

1. Denk niet dat het karakter relevant genoeg is om een volle nieuwe titel te krijgen en alles, maar het zou kunnen. We zullen hem in ieder geval nog wel zien in boeken en comics waarschijnlijk.

3. Ehh niet in films gok ik zo. Vooral ook omdat ze vooral voor Han kwamen, en die.. tja.

4. Mmh. +1 voor Rey om níet Luke's dochter te zijn. Maar familieband of niet, ze is duidelijk aan de Skywalkers verbonden.

5. Een karakter van 1000 jaar oud is een perfect anker voor verhalen ver in het verleden, en in deze rol zullen we haar nog wel vaker zien denk ik. 

6. Je zou het bijna denken, maar aangezien een groot deel van die troopers met Starkiller het graf in gegaan zullen zijn, gaan we vast nog meer legioenen van de Order zien.

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

6. Je zou het bijna denken, maar aangezien een groot deel van die troopers met Starkiller het graf in gegaan zullen zijn, gaan we vast nog meer legioenen van de Order zien.

Ik maakte mijn verhaal niet goed af. Wat ik bedoelde is dat dat zou kunnen betekenen dat de First Order ondergronds gaat. Dan net zoals de Sith politiek creeping and crawling in de nieuwe republiek terwijl Kylo in het geheim wordt getraind.. Maar waarschijnlijk sla ik door in mijn fantasie.

Ik las ergens anders een interessante comment. Iemand had de theorie dat Rey een leerling was van Luke toen ze heel jong was, maar dat ze naar Jakku werd gebracht om haar te beschermen tegen Kylo Ben. Net als dat Luke naar Tatooine werd gestuurd. Ik geloof echt niet dat ze een zus van iemand of de dochter van één van de hoofdpersonen is. Anders zouden de Skywalkers de meest belangrijke familie in het universum zijn, en we hebben sowieso al Kylo Ben die de Skywalker bloedlijn voort zet. Daarnaast zou het ook de gedachte kunnen geven dat iedereen een held kan zijn, ongeacht afkomst. Ik ben daar wel fan van :) 

• Upvote 1

Dat is een toffe theorie die ik nog voel ook. In de film zie je (enigzins geforceerd) niet wie haar brengt bij wie. Dus al heeft Luke haar daar gebracht hoeft hij haar pa nog te zijn. Dit zou ook wel verklaren waarom ze ineens spontaan weet hoe ze de force kan gebruiken. Verborgen herinneringen.

Wat ik in deze theorie niet helemaal vat is het leeftijdsverschil tussen Kylo en Rey wat niet helemaal aansluit. Zij zou dan verstopt worden nadat Kylo flipt. Dat zal niet op zijn 10e zijn gebeurd. Er wordt in de film dacht ik zelfs gezegd dat het tien jaar geleden was dat het mis ging. Daarna zou Rey dan pas weggebracht zijn en zou ze nu 15/16 jaar zijn.

45 minuten geleden zei Marko:

Wat ik in deze theorie niet helemaal vat is het leeftijdsverschil tussen Kylo en Rey wat niet helemaal aansluit. Zij zou dan verstopt worden nadat Kylo flipt. Dat zal niet op zijn 10e zijn gebeurd. Er wordt in de film dacht ik zelfs gezegd dat het tien jaar geleden was dat het mis ging. Daarna zou Rey dan pas weggebracht zijn en zou ze nu 15/16 jaar zijn.

Goed punt. Misschien werd ze preventief weggestuurd? Omdat Luke een toekomstvisie kreeg? Als een soort verzekering omdat hij aanvoelde dat Kylo Ben onstabiel was? Klinkt niet heel aannemelijk, maar ik wil deze theorie graag geloven haha

Gisteren eindelijk met lieve vriendje naar de film in Dolby Cinema. Het was echt een unieke, leuke ervaring :). Na de film zei ik dat het veelste snel was afgelopen, wat echt niet zo is ( meer dan 2 uur ofzo). Ik vond Finn, Han en Chewie geweldig. Eigenlijk iedereen gewoon. Ik ben iemand die niet kan wachten en ben nu al benieuwd wat er nog zal komen . Maar ik vond het prachtig. Geen woorden voor.

Lieve Ramon niet verbaasd zijn dat ik nu eindelijk :) post. Wou het al gisteren doen, maar was moe. Het is het beste wat ik ooit  heb gezien ;) 😘

Edited by Roosje :)

11 uur geleden zei Marko:

Goed punt. Misschien werd ze preventief weggestuurd? Omdat Luke een toekomstvisie kreeg? Als een soort verzekering omdat hij aanvoelde dat Kylo Ben onstabiel was? Klinkt niet heel aannemelijk, maar ik wil deze theorie graag geloven haha

1 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Cameo-nieuws: Heeft iemand Daniel Craig gespot als een stormtrooper?
Hij is 

Toon verborgen inhoud

de trooper op wie Rey een mind trick uitvoert om te ontsnappen.

Wacht, serieus?

Zo, vandaag eindelijk de film gezien. De volgende keer toch maar wat eerder reserveren, de afgelopen 2 dagen er iets te sterk naar verlangt:o.

Wat een geweldige film is dit zeg, dit is Star Wars. Ben nog steeds vol van alles, dus daar ga ik nog even niet op in. Kan Disney ook niet de prequels als niet-canon bestempelen en Abrams iets nieuws laten maken? Van mag ie. Hopelijk heeft ome George ook gezien hoe je ook alweer Star Wars films maakt.

De IMAX 3D ervaring vond ik geweldig. We hebben nu net een nieuwe Pathe in Arnhem, nu voor het eerst geweest. Tijdens de voorfilmpjes dacht ik nog dit is echt te groot en ik had op de achterste rij moeten zitten (zat in het midden). Maar tijdens de film heb je echt het gevoel dat je er in zit. De ondertiteling moet je maar negeren, want die afstand is te groot en de tijd te kort om die te lezen. Heeft iedereen ook het puntje van de star destroyer willen aanraken:D?

Kan niet wachten tot eerste kerstdag, dan de 2e ronde!

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now