Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ramon

Star Wars: The Force Awakens Reacties

Recommended Posts

2 uur geleden zei Marko:

Scherp dat je dat zegt ten aanzien van Snoke. Ik vond het vanzelfsprekend dat ze hem kenden, maar dat is natuurlijk niet zo. Al is het geen Sith lijkt me.

De planeten als Alderaan dus gewoon.....niet omdat het moet, maar omdat het kan.

nieuwe boba fett hahaha maar volgens mij maak je een grapje

kanjiklub en guovians ben ik met je eens, die waren er en zo weer weg. Raar eigenlijk. Veel meer potentie. Al vond ik dat klikspaantje met schots accent niet heel tof.

Kanjiklub (ik heb het al vaker gezegd: hét woord van 2015.....vanavond FC Barcelona tegen de Kanjiklub. Zeg het maar heren; wat denken we ervan? Ja, die nummer 10 Tasu Leech is erg gevaarlijk in de 16......etc :D ) en de Guavians vond ik echt top. Bij die schot zat ik te wachten op het moment dat hij "Choose life, choose a career" etc ging zeggen :D

Captain Phasma vond ik een grote farce (wat ik trouwens totaal niet erg vond; ergerde me aan heel die hype (vrouwelijke lead trooper, yeah! O wat is die actrice geweldig). Loopt wat rond en doet verder echt helemaal niks en wordt simpel te pakken genomen.

Wat vonden we van Hux? Die speech (alles in die scene was duidelijk geinspireerd door Hitler) was echt fenomenaal geacteerd.

En Maz Kanata? Ik vond zowat alle aliens er top uitzien muv Maz. Op diverse concept art stukken zag ze er veel beter uit.

Edited by Dennis

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

3PO, bah. Maar dat heb ik altijd al een beetje gevonden.

Ik vind 3PO juist altijd geweldig. Nu ook weer die opmerking dat Han hem wellicht niet herkend zou hebben vanwege een rode arm :D

Hux heeft niet zoveel dimensies, maar die ene die hij heeft is goed. Op Tarkin na de meest memorabele imperial officer misschien wel, al zegt dat niet zo gek veel.

Maz vond ik in beweging juist beter dan verwacht. Op de poster had ik er een beetje een iffy gevoel bij, maar dat viel mee. Maar ja, dat personage is sowieso beter geacteerd dan ontworpen.

3PO an sich heb ik niet perse wat tegen, maar het is heel gemakkelijk om hem de sfeer van een scene te laten verpesten. De reunie van Han en Leia was emotioneel, en had beter kunnen zijn als 3PO er net een paar tellen minder lang tussen had gestaan. 
Gelukkig wordt deze fout bij lange na niet zo vaak gemaakt als met Jar Jar in Phantom Menace. Hoeveel scenes in die film wel niet beter worden door drie seconden Jar Jar weg te snijden...

Out of this freaking world! 

Ik probeer zonder spoilers te vertellen wat ik er van vond!
Ik heb echt letterlijk van elk moment genoten. Spanning, humor, actie! Alles zat erin, niks gemist. Van alles niet teveel en niet te weinig! Er bestaan geen woorden om deze gewelige film te beschrijven! Wat een overdosis aan entertainment, emotie, plezier en Star Wars overvloed! Ik ben nu 1 keer geweest, ik ga nog zeker 6 keer meer!!!! 

5 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Maar ik heb de Frigosians, Sarco Plank, en Constable Zuvio niet eens kunnen spotten!

idd. Heb met name op de Takodana aliens zitten letten (Quiggold en de Corsair nemen bijna Finn mee!) maar dit waren toch wel 3 grote afwezigen. de frigosians en Sarco had ik op de achtegrond verwacht zonder tekst, maar van Zuvio had ik zeker meer verwacht. Deleted scene welicht?

BU-4D was ook amper te zien, net als PZ-4CO.

En Korr Sella; wtf? Was 3 sec te zien! :P

Edited by Dennis

Ik heb veel indrukken opgedaan. Er is een bodempje gelegd voor de volgende films en ik kijk nu al weer uit naar 2017. Hoe ik het het best kan beschrijven is;

The saga continues. 

The force awakens ontlokt een onstilbare drang naar méér en het oude Star Wars gevoel is terug. 

Ook was het geweldig om met zo veel echte fans in de bios te zitten. De sfeer is onvergelijkbaar en ik hoop dat we hier allemaal nog lang van gaan genieten. 

-Sam

Heb hem nun 2 keer gezien. Eerste keer bij de Euroscoop, en 2e keer bij pathé (imax) (beide in Tilburg). 

De 2d projectie bij euroscoop was vele malen beter, dan de 3d imax van Pathé. 3D voegt net als bij de meeste films, weinig toe. Het geluid bij Pathé vond ik wel beter dan de euroscoop.

ik denk ook dat komende star wars premiere events in de euroscoop gaan plaatsvinden. Ook omdat Pathé een niet geheel betrouwbare onderhandelingspartner is gebleken.

Verder een fantastische film. 

9 uur geleden zei Dennis:

idd. Heb met name op de Takodana aliens zitten letten (Quiggold en de Corsair nemen bijna Finn mee!) maar dit waren toch wel 3 grote afwezigen. de frigosians en Sarco had ik op de achtegrond verwacht zonder tekst, maar van Zuvio had ik zeker meer verwacht. Deleted scene welicht?

Ik heb JJ in een interview horen zeggen dat er toch wel 10-20 minuten aan deleted scenes klaar moet liggen.

Overigens nog een klein minpuntje: zaten er überhaupt aliensoorten in deze film die we al een keer eerder gezien hadden? (Ackbar en Nunb niet meegerekend) Het zou wat samenhangender geweest zijn als er ook een twilek of bith of shistavarian in Maz' kasteel aanwezig was geweest.
Al bedenk ik me net dat ik ook niet zo vlug aliens uit ANH en ESB in Jedi kan herinneren, dus misschien zeur ik om niks.

By the way, Ramon, wat vond jij nou precies van Kylo Ren? Gezien jij met je cosplay hier op het forum waarschijnlijk wel de grootste investering in hem had..

Btw. 

Ik weet niet of er mensen zijn die goed op de ondertiteling letten. Maar er zit volgens mij een tamelijk grote vertaal fout in TFA.

Als Han en Chewie net Finn en Rey op de Falcon hebben gevonden/ontmoet. Zegt Han iets in de trant van, "we'll drop you of on a inhabited planet" waarbij inhabited is vertaald als onbewoond

13 minutes ago, CptHansOlo said:

Btw. 

Ik weet niet of er mensen zijn die goed op de ondertiteling letten. Maar er zit volgens mij een tamelijk grote vertaal fout in TFA.

Als Han en Chewie net Finn en Rey op de Falcon hebben gevonden/ontmoet. Zegt Han iets in de trant van, "we'll drop you of on a inhabited planet" waarbij inhabited is vertaald als onbewoond

Ik zag het ook inderdaad! Ik vond het al zo vreemd, want onbewoond klinkt echt een beetje sadistisch in dit geval haha :P 

Nee, ze noemden de naam van het systeem en ik herkende het niet direct.
Zou je niet kunnen vertellen wat er dan wel precies opgeblazen is though. Er had wel dertig seconden uitgetrokken kunnen worden voor een verklaring...

• Upvote 1

Ik heb hem gisteren drie keer gezien. Twee van waren back-to-back. Ik moet beginnen met zeggen dat ik een volwassen grote man bent. En ik heb gejankt(sp?) als een kleine peuter vijf keer. Drie keer tijdens mijn eerste viewing (speciaal tijdens het title crawl) en een keer bij de andere twee viewings (het zelfde moment).

Star Wars is eindelijk terug voor mij. Voor meer ik heb een spoiler free review gemaakt op YouTube: http://youtu.be/9vvNnuYkCuA (in het Engels).

23 minutes ago, JediMasterAvery said:

Hey ik heb een vraag of iemand dit goed heeft gezien maar was van de planeten die zijn vernietigd door star killer base nou Coruscant ?

Het systeem was de Hasnian systeem. Ik herkende hem ook niet. 

23 minuten geleden zei JediMasterAvery:

Hey ik heb een vraag of iemand dit goed heeft gezien maar was van de planeten die zijn vernietigd door star killer base nou Coruscant ?

Dat was ook één van de vragen die ik en mijn vrienden hadden. Het zag er een beetje uit als Coruscant, maar dat wil dus niets zeggen. Ik denk dat de "great leader" Snoke  op Coruscant zetelt.

De film was echt AWESOME. Heb er echt van genoten.

Spoiler

Zijn er andere mensen die denken dat Rey de dochter is van Luke? En dat daarom R2-D2 weer wakker werd toen ze bij de Resistance kwam?

En het feit dat Han haar een baan op de Millenium Falcon aanbood toen hij wist hoe ze heette doet mij denken dat Han weet wie het is (Luke's dochter)

Ik heb mensen ook horen zeggen dat ze denken dat ze de dochter is van Han en Leia maar dat lijkt mij niet het geval aangezien ze altijd praatten over My son en Our son en nooit een keer zeggen Our daughter ofzoiets. 

En het feit dat Han haar een baan op de Millenium Falcon aanbood toen hij wist hoe ze heette doet mij denken dat Han weet wie het is (Luke dochter)

Is maar een theorie hoor

Het enige minpuntje aan de film vond ik dat de galaxy een beetje klein aanvoelde. Zeker toen ze het wapen op Starkiller afvuurde.

Het perspectief in de film vond ik ook heel goed. Je kreeg heel goed een idee van hoe groot of klein de schepen etc zijn.

De lightsabers van ik ook heel erg krachtig doen aanvoelen. Vooral Kylo's saber. De blasters deden ook krachtiger aanvoelen.

En ik ben echt helemaal weg van Rey. Zij past zo goed in het Star Wars universum en haar acteerwerk kwam heel erg natuurlijk over.

De humor in de film vond ik ook goed zonder dat het cliche aanvoelde. (''Its just a piece of garbage'' *Camera shot of the Millenium Falcon*)

All in all vond ik het echt een goeie film en ga ik hem zeker nog een keer kijken

11 minuten geleden zei JediPosture:

Zijn er andere mensen die denken dat Rey de dochter is van Luke? En dat daarom R2-D2 weer wakker werd toen ze bij de Resistance kwam?

Yup! Het moet wel aan Rey liggen, anders is R2 die opeens wakker wordt een rare plothole.

En qua humor? De toon werd gezet door Poe ("So how does this work? Do I talk first? Do you?") en bleef van hoog niveau. 
#allquipsnoflips

Aaaaaah hij was zo goed! Hij was, naar mijn mening, net zo goed als de vorige films! Ik wachtte al zooo lang op deze film, en hij was het wachten zeker waard. Het verhaal was pakkend, de effecten ge-wel-dig en sloot goed aan bij de vorige films. Ook dat ie in 3D was, was een leuk pluspuntje. Ik neem aan dat iedereen hier de film ook al heeft gezien, dus zeg ik maar, ik kan niet wachten op de volgende delen!! :D 

De Rey en R2 verbinding komt wel geloofwaardig over. De overeenkomsten tussen Rey en A New Hope Luke zijn ook overweldigend.

- nooit v.d. planeet geweest

- uitstekende piloot

- krachtig in de force ( first try mind control)

- Vader en Luke hebben dezelfde lightsaber gebruikt, wat de sterke reactie van Rey kan verklaren toen ze deze aanraakte.

de uitstekende technische kennis, zou een familie trekje van Anakin kunnen zijn.

Dus dat Rey de dochter van Luke is, klinkt aannemelijk. Maar wie is dan de moeder?

Edited by CptHansOlo

Iets anders waar ik ook mee zit: Als deze film 30 jaar na episode 6 afspeeld, hoe kunnen de jedi en alles wat zich toen heeft afgespeeld een legende/mythe zijn? En niet gewoon een deel van de geschiedenis? Omdat ze in een ander stelsel zitten?

Spoiler

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now