Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

CptHansOlo

Dutch Comic Con 2016 (26-27 maart)

Recommended Posts

De beste beurs sinds lange tijd in Nederland. Hopelijk kunnen ze het succes van de eerste DCC evenaren of overtreffen deze keer.

http://dutchcomiccon.com/home

Ik ben wel van plan te gaan, maar ik vond de eerste editie niet al te best. Zeker niet slecht voor een eerste poging hoor. Ik vond vooral al het gedoe met de organisatie (vooral op Facebook) erg raar, er gingen allemaal verhalen rond. Maar ik blijf optimistisch! Het is in ieder geval al cool dat we in Nederland (eindelijk) een soortgelijk evenement hebben :)

• Upvote 1

Ik weet het ook niet meer zo goed. Het stond er toen vol mee in de reacties op Facebook, over dat de organisatie mensen niet betaalde en dergelijke. Of het waar is weet ik niet, maar het was wel een tikje vreemd. Persoonlijk vond ik het ook wel jammer dat er zoveel gasten werden afgezegd, wat volgens veel mensen door de organisatie kwam. 

In ieder geval kijk ik wel uit naar DCC 2016. Het enige wat ik nog wil is meer Star Wars!

Dingen die met de organisatie te maken hebben, die gaan ons helemaal niets aan. Als zoiets naar buiten komt, dan zit er meestal meer achter.

Dat er gasten afzeggen is altijd vervelend. Maar het gebeurd wel bij alle beurzen (ook celebrations). Het zijn vaak langdurige onderhandelingen, om iemand deze kant op te krijgen. En er kan van alles misgaan, waardoor iemand besluit niet te komen.

Met de stijgende populariteit van de komende Star Wars films, zou het ideaal zijn als DCC 1of 2 leuke gasten uit TFA kan contracteren. Maar dat wordt heel lastig denk ik.

• Upvote 1

Dingen die met de organisatie te maken hebben, die gaan ons helemaal niets aan. Als zoiets naar buiten komt, dan zit er meestal meer achter.

Dat er gasten afzeggen is altijd vervelend. Maar het gebeurd wel bij alle beurzen (ook celebrations). Het zijn vaak langdurige onderhandelingen, om iemand deze kant op te krijgen. En er kan van alles misgaan, waardoor iemand besluit niet te komen.

Met de stijgende populariteit van de komende Star Wars films, zou het ideaal zijn als DCC 1of 2 leuke gasten uit TFA kan contracteren. Maar dat wordt heel lastig denk ik.

Helemaal mee eens hoor, het heeft verder weinig met het evenement te maken. Maar op een gegeven moment stonden de comments helemaal vol met beschuldigingen en dergelijke. Ik vond het vooral erg vreemd. 

Ik zou graag Denis Lawson wel eens willen zien, Wedge Antilles is een baas! :)

DCC 2016 probeer ik er zeker bij te zijn. Lijkt me echt tof om hier bekende Star Wars acteurs tegen het lijf te lopen. Ik heb al wel eerder enkele jaren geleden Kenny Baker (R2D2) op de Verzamelaarsbeurs ontmoet. Maar daar vind je ook een hoop rommel en huishoudelijke producten. Een Nederlandse Comic Con lijkt me wat dat betreft veel toffer.

Overigens had ik ook een en ander voorbij zien komen over gedoe wat betreft de organisatie. Wel jammer, ik zag ook dat één van de uitgenodigde gasten zijn gal aan het spuien was over het organiserend comité. Toch wel een smetje. Hopelijk volgend jaar beter! :)

Ik weet het ook niet meer zo goed. Het stond er toen vol mee in de reacties op Facebook, over dat de organisatie mensen niet betaalde en dergelijke. Of het waar is weet ik niet, maar het was wel een tikje vreemd. Persoonlijk vond ik het ook wel jammer dat er zoveel gasten werden afgezegd, wat volgens veel mensen door de organisatie kwam.

De organisator van DCC is/was ook eigenaar van ComicToys. Ten tijde van DCC hadden er veel mensen een bestelling bij die zaak staan (en al betaald; soms honderden euros) maar er werd niets geleverd en tevens was er geen/nauwelijks communicatie vanuit CT. Daar is toen veel ellende mee begonnen. Bij Opgelichtviainternet.nl is toen eea gemeld maar inmiddels zou alles zijn opgelost.

Verder heeft na het evenement acteur Joseph Gatt op Facebook geklaagd over het evenement:

Statement Regarding Dutch Comic Con. (This is NOT a sympathy post, but more as a warning to friends of mine who might be approached to appear at DCC next year!)
Firstly, I would like to say that I, and the other guests, had a great time while in Utrecht, Holland. We were treated very well and the people of the Netherlands and other visitors where lovely. I don't regret visiting such a beautiful country and meeting so many wonderful people.
Unfortunately, dealing with the organizers of Dutch Comic Con has been VERY difficult from day one. More than two weeks after the event, while the organizers have been vacationing in the USA and England on their profits from DCC, myself & (some) other guests have been awaiting completion of our contracted payments. Our many attempts at communication with organizers Ivan Lok & Romy Overdorp have been totally ignored.
If the situation changes and payments are completed, I will, of course, update here.

Ook op andere sites waren niet al te fraaie berichten te vinden over de hele organisatie.

Inmiddels is het evenement in handen van Easyfairs (die ook FACTS en AntwerpCon hebben overgenomen). Geen idee of de oude organisator er nog bij betrokken is.

Bedankt voor de uitleg Starkiller, ik had wel vaag zoiets gehoord maar ik was het eigenlijk weer vergeten. Het is nu hopen dat het dit jaar een stuk soepeler verloopt :) 

Ik ga sowieso naar de DCC. Zou wel vet zijn als er een soort van meetup is want ik heb niemand die mee wilt. En ik wil zeker gaan. :)

Wees wel snel met het bestellen van je kaartje wat hoe langer je wacht des te groter de kans is dat het is uit verkocht ( zaterdag en zondag)

De oppervlakte van DDC 2016 zal groter zijn dan vorig jaar.

en er zijn de afgelopen dagen weer wat nieuwe gasten bij gekomen 

( en de planning is dat er nog een paar bijkomen  )

ik zit niet in de organisatie maar ik ben er zijdelings wel bij betrokken 😉

Vandaag dan eindelijk kaartjes gekocht voor mezelf en een maat: @Chewfacca. Het zou leuk zijn om enkelen van jullie te ontmoeten en samen even wat te eten/drinken/kletsen. Wij gaan op zaterdag 26 maart.

Op ‎25‎-‎1‎-‎2016 at 22:35 zei Ramon:

Vandaag dan eindelijk kaartjes gekocht voor mezelf en een maat: @Chewfacca. Het zou leuk zijn om enkelen van jullie te ontmoeten en samen even wat te eten/drinken/kletsen. Wij gaan op zaterdag 26 maart.

Ik ben er ook zaterdag 26 maart met wat vrienden ik kom in mijn kostuum ( zie foto) misschien zien we elkaar.

Ik wil zo zeker weten  Billy Dee Williams ( Lando Calrissian ) ontmoeten en de rest die gaat jullie ook ? http://www.easyfairs.com/nl/events_216/dutch-comic-con-2016_81923/dutch-comic-con-2016_81983/programma-en-evenementen_82085/acteurs_82088/

12373434_722900317844300_650752918927630663_n.jpg

Nog 2 weken! Wie gaan hier heen?

Zelf ben ik niet aanwezig...... Ben wel benieuwd naar alle foto's!

Edited by Dennis

Tockets in the picket! Voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik 'zoiets' bezoek.  Ben dus erg benieuwd. 

Is er namens SWA (what's in a name hahaha) nog vertegenwoordiging?  Mooi video item of zoiets? Goede plek voor naamsbekendheid toch. ...

15 uur geleden zei Marko:

Is er namens SWA (what's in a name hahaha) nog vertegenwoordiging?  Mooi video item of zoiets? Goede plek voor naamsbekendheid toch. ...

Inderdaad een goede plek voor naamsbekendheid! Ik speelde laatst nog met het idee om visitekaartjes te maken en op DCC aan diverse verkopers te vragen of ik die op hun tafeltje mag leggen, vrij voor iedereen om mee te nemen. Is er eigenlijk niet meer van gekomen, al speel ik nog met de gedachte voor een prijsvraag rondom DCC met als prijs natuurlijk de aankomende Blu-ray/DVD release van The Force Awakens.

Wat betreft items op de website; ik ga zaterdag samen met een vriend van mij naar DCC en hij brengt ook zijn camera van een paar duizend euro mee. Waarschijnlijk geen video-reportage, maar gezien zijn obsessie met fotografie de laatste tijd hoop ik wel een mooie galerij te kunnen maken ter publicatie voor de site. Dit alles is overigens even onder voorbehoud, hem kennende kan het op zo'n dag zomaar heel anders lopen.. :P

Okay cool! Mischien zien we elkaar of andere members nog wel, geen idee hoe de dag gaat lopen. Ik ben met mijn youngling.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now