Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

CptHansOlo

Dutch Comic Con 2016 (26-27 maart)

Recommended Posts

Van FB:

Citaat

In verband met de recente gebeurtenissen in Brussel heeft Anthony Carrigan besloten om niet naar DCC te reizen. Ernie Hudson heeft inmiddels andere verplichtingen waar hij naar toe moet. We vinden het ontzettend jammer dat deze gasten niet komen, maar respecteren hun besluit. Alle andere gasten hebben toegezegd wel aanwezig te zijn op DCC.
Uiteraard krijgen de mensen die een photobooth ticket hebben gekocht hun geld terug. Zij krijgen hier een e-mail over.

5 uur geleden zei Marko:

Ooohhh yeah!

Zijn jullie in character? ?

Ik weet niet of je dit nog leest voordat je naar Utrecht gaat, maar ja, ik ben zelf wel van plan om als Kylo Ren te komen. :D Dus als je er eentje ziet lopen van pakweg 1.72 meter kort, best kans dat ik het ben. ;) Al zullen er wel meerdere Kylo's rondlopen verwacht ik!

Helaas. Niet getroffen Ramon. Wel mijn ogen open gehouden voor een minder grote Kylo. In ieder geval even een kort verslag van de zaterdag.

We arriveerden relatief vroeg, ca half elf en troffen een ziekelijk lange rij aan. Het feit dat ik met mijn zoontje van 6, inclusief nog kleinere spanningsboog, was, maakte dat tompoes een list uithaalde waardoor we binnen 10 minuten binnen waren. Vervolgens meteen  de star wars area binnengedrongen, waar oa een T-47 snowspeeder te zien was. Sowieso waren de kostuums van de aanwezige characters hier van extreem hoog niveau. Oa een Vader van minimaal 2 meter, Kylo met niet van echt te onderscheiden outfit, vele glimmende storm-, clone-, en FO troopers en zelfs cult favoriet Revan. Youngling had z'n Vader outfit aan er werd dus enthousiast ge-hifived en geboxt. Gelukkig ook met een setje good guys waaronder Solo en Rey. R2 heb ik helaas gemist. Net zoals ik ondertussen op foto's heb gezien meerdere andere favoriete comic favorieten te hebben gemist, maar goed er is ook zo veel te zien, dat dat logisch is. Het was echt erg leuk om characters te spotten van comics, films, series en games.

Qua aankopen heb ik me in moeten houden, omdat ik mezelf restricties had opgelegd en vooraf bepaald wat er aangeschaft mocht worden. Caps waren er alleen in zeer het irritante snapback model, overigens tot mijn grote teleurstelling, omdat er wel erg mooie originele ontwerpen te koop waren. Bij terugkomst meteen een bestelling gedaan van 4 boeken bij amazon, omdat de aanwezige boekwinkels wel erg exorbitante prijzen vroegen. Verder een prachtige hardcover graphic novel van de OT (koopje), een paar mooie koffiebekers en een .....kalender (altijd handig).

Dan de Q&A met held Billy Dee Williams. Lichtelijke deceptie, omdat de beste man zijn beste tijd gehad lijkt te hebben. Al zou men hem een rol hebben toebedeeld in V8 zou dat de nodige knelpunten hebben opgeleverd. Er werd ook erg veel over zijn rol in batman gesproken, maar wat me het meest verbaasde is dat er geen vragen werden gesteld over zijn al dan niet-, en waarom, verschijnen in V8.

Het was zonder meer echt een super belevenis, die absoluut voor herhaling vatbaar is. Veel respect gekregen voor cosplayers, want wat zagen er een hoop indrukwekkend uit. Zeker van de partij in Amsterdam in augustus dan  met een spaarpotje voor nutteloze, fantastische spullen. 

Ps foto's zat, maar gaan hier niet passen
Edited by Marko
  • Upvote 1

Op ‎25‎-‎3‎-‎2016 at 02:09 zei Ramon:

Ik weet niet of je dit nog leest voordat je naar Utrecht gaat, maar ja, ik ben zelf wel van plan om als Kylo Ren te komen. :D Dus als je er eentje ziet lopen van pakweg 1.72 meter kort, best kans dat ik het ben. ;) Al zullen er wel meerdere Kylo's rondlopen verwacht ik!

Ramon Ik geloof dat ik je heb zien lopen zaterdag je had namelijk even je masker afgedaan ging kijken of jij het was maar toen was je al weg gelopen en heb je ook niet maar gezien. volgende keer moeten we misschien als forum een plek afspreken ofzo.

Edited by JediMasterAvery

13 uur geleden zei Marko:

zeer het irritante snapback model, .

Gewoon benieuwd: wat vind je hier irritant aan?

Bij terugkomst meteen een bestelling gedaan van 4 boeken bij amazon, omdat de aanwezige boekwinkels wel erg exorbitante prijzen vroegen.

LOL. Enorm herkenbaar. American Book Center stond er zeker ook?

Dan de Q&A met held Billy Dee Williams. Lichtelijke deceptie, omdat de beste man zijn beste tijd gehad lijkt te hebben. Al zou men hem een rol hebben toebedeeld in V8 zou dat de nodige knelpunten hebben opgeleverd. Er werd ook erg veel over zijn rol in batman gesproken, maar wat me het meest verbaasde is dat er geen vragen werden gesteld over zijn al dan niet-, en waarom, verschijnen in V8.

Waarschijnlijk omdat het niet mocht? Aan Peter Mayhew mocht op de laatste FACTS ook niets E7/E8 gerelateerds gevraagd worden...en op Celebration Essen waren alle vragen inzake E7 ook uit den boze.

Het was zonder meer echt een super belevenis, die absoluut voor herhaling vatbaar is. Veel respect gekregen voor cosplayers, want wat zagen er een hoop indrukwekkend uit. Zeker van de partij in Amsterdam in augustus dan  met een spaarpotje voor nutteloze, fantastische spullen. 

Je eerste con? In augustus ben ik van plan er weer bij te zijn. Tzt eea met de bubs hier afspreken.

3 uur geleden zei Dennis:

Gewoon benieuwd: wat vind je hier irritant aan?

Zo'n model is gewoon erg groot en dan met die korte klep,  ik denk dat ik te old school ben,  mijn klep moet gevouwen ;) Jammer hoor want toffe Stark Industries en Skynet gezien. 

LOL. Enorm herkenbaar. American Book Center stond er zeker ook?

Waarschijnlijk omdat het niet mocht? Aan Peter Mayhew mocht op de laatste FACTS ook niets E7/E8 gerelateerds gevraagd worden...en op Celebration Essen waren alle vragen inzake E7 ook uit den boze.

Ja raar. Ik heb er niets over horen aankondigen. Er was een inhoudelijke vraag over het jasje van Solo, daar volgde een soort toneel stukje van de manager op. 

Je eerste con? In augustus ben ik van plan er weer bij te zijn. Tzt eea met de bubs hier afspreken.

Yes. I popped my cherry. Goed dat je het zegt, een goed plan. Jammer dat ik Ramon niet heb gezien.  Een ding wat ik me afvraag.  Ik zat met de kleine naar youtube filmpjes te kijken en kwam de showmasters con in Newcastle tegen. Dat zag er in verhouding met de DCC nogal armetierig uit.  Weet jij meer van de verschillende organisatoren?

En inderdaad ABC en nog een grote boekhandel. Bij amazon.com.uk The Art of TFA, nieuwste Ultimate SW, Where’s Wookiee en Pathe of the Sith besteld voor 60 euri. Heel netjes. De eerste twee lagen daar dus al voor 40 euro per stuk.

Edited by Marko

51 minuten geleden zei Marko:

Wacht....snapback is toch puur en alleen dat t verstelbaar is?

Mbt Showmasters: ik ben -in het verleden- op diverse cons van hun geweest in de UK. De London comiccon is best groot en qua gasten zit je bij hun altijd goed. Jason (de grote man) loopt al jaren mee (eind jaren 90 heeft hij ook eea voor de Starcon in NL gedaan). Hij heeft bv personen als MJ Fox, Stan Lee, Benedict Cumberbatch, Burt Reynolds, Elijah Wood en Sigournay Weaver naar zijn cons gehaald en heeft met Gary Kurtz (producer ANH en ESB) de 'Kurtz-Joiner archive' . Ik ben op veel cons geweest sinds mn eerste in 1998 en van alle organisatoren zit hij bij de betere vind ik.

Maar goed, persoonlijk boeit het me tegenwoordig wat minder: merchandise is online vaak goedkoper en in de rij voor een handtekening heb ik in 2006 (Carrie Fisher) voor het laatst gedaan. Het gaat mij om de gezelligheid (dus nu moeten jullie wel komen ;) )

Inzake dat filmpje dat je zag: wat mee kan spelen is dat in de UK er heel veel cons zijn. In Nederland heb je op dit moment DCC en nu voor het eerst de ACC (Imagicon reken ik met alle respect niet mee: geen acteurs, heel erg kleinschalig).

LOL @ die boekprijzen. Art of: die kun je voor 25 max al krijgen idd.  Waar is de Wookiee is erg leuk trouwens. Ik lees het soms met de kids (die de Wookiee sneller vinden dan ik)

Edited by Dennis

Ik heb me 2 dagen me prima vermaakt. Niemand van het forum gezien. Maar ik zou jullie ook niet herkennen als je naast me staat :)

Heb toch een aantal leuke aankopen gedaan. Zo heb ik mijn Bossk verzameling weer aangevuld met de 6 inch Black Series, en een metalen bossk schaakstuk.  Bij een dealer vond ik ook nog het boek 'Small Scenes from a Big Galaxy'. Als je van Star Wars en Lego houdt, dan is dit boek een must. Omdat ik had gezien dat de handtekening foto's die ze hadden maar karig waren (grote kaarten) , had ik zelf maar een Hellboy lobby kaart meegenomen om door Doug Jones te laten signeren. De prijzen voor de handtekeningen waren ook zeer redelijk, hoewel niet iedereen daar zo over zal denken. Verder nog wat kleine aankopen gedaan, voornamelijk strips gerelateerd. Er was één item waar ik lang over heb staan twijfelen. Een heel mooi beeld van animated Harley Quinn. Maar het prijskaartje van €149,- was toch een  aanzienlijke drempel.

De selectie costuums was dit jaar aanzienlijk beter, dan vorig jaar. Hoewel het niet mijn "ding" is, vindt ik het altijd leuk om te zien, dat sommige daar hun passie in kwijt kunnen. En deze mensen zorgen natuurlijk voor  een groot deel voor de atmosfeer op de beurs. En die was gewoon heel goed.

Edited by CptHansOlo
  • Upvote 1

15 minuten geleden zei Dennis:

Wacht....snapback is toch puur en alleen dat t verstelbaar is?

In theorie wel maar in de praktijk gaat het dan veelal om die zgn hiphop petten met een kortere klep die recht blijft en een hoge voorkant. Of. ....ik ben gewoon een zeurpiet. 

Mbt Showmasters: ik ben -in het verleden- op diverse cons van hun geweest in de UK. De London comiccon is best groot en qua gasten zit je bij hun altijd goed. Jason (de grote man) loopt al jaren mee (eind jaren 90 heeft hij ook eea voor de Starcon in NL gedaan). Hij heeft bv personen als MJ Fox, Stan Lee, Benedict Cumberbatch, Burt Reynolds, Elijah Wood en Sigournay Weaver naar zijn cons gehaald en heeft met Gary Kurtz (producer ANH en ESB) de 'Kurtz-Joiner archive' . Ik ben op veel cons geweest sinds mn eerste in 1998 en van alle organisatoren zit hij bij de betere vind ik

Mooi om te weten.  Persoonlijk heb ik iets minder met de acteurs en meer met de  characters, werelden en verhalen, waarin we wellicht van interesse verschillen.

Inzake dat filmpje dat je zag: wat mee kan spelen is dat in de UK er heel veel cons zijn. In Nederland heb je op dit moment DCC en nu voor het eerst de ACC (Imagicon reken ik met alle respect niet mee: geen acteurs, heel erg kleinschalig).

Van de DCC vond ik de sfeer en vooral de aankleding cq uitstraling boven verwachting. 

LOL @ die boekprijzen. Art of: die kun je voor 25 max al krijgen idd. 

In relatie tot alles hierboven en gehele positieve ervaring,  nu baal ik wel dat het zo kostbaar is om naar de SW celebration te gaan. Dat lijkt me echt waanzinnig! 

Een Celebration is echt een belevenis. Maar ik zou de US Celebration aanbevelen boven de Europese. 

Nog even over de prijzen van boeken. Ja, internet is vaker goedkoper. Maar als het om grotere/zwaardere boeken gaat , koop ik ze liever in een boekhandel (of op een beurs). Ik heb al een paar keer gehad dag ze aankomen met beschadiging doordat de verpakking niet goed genoeg is. 

15 minuten geleden zei CptHansOlo:

.

De selectie kostuums. ....... Hoewel het niet mijn "ding" is, vindt ik het altijd leuk om te zien, dat sommige daar hun passie in kwijt kunnen. En deze mensen zorgen natuurlijk voor  een groot deel voor de atmosfeer op de beurs. En die was gewoon heel goed.

Je haalt me de woorden uit de mond.  Precies hoe ik het ook voel!

• Upvote 1

43 minuten geleden zei Marko:

In relatie tot alles hierboven en gehele positieve ervaring,  nu baal ik wel dat het zo kostbaar is om naar de SW celebration te gaan. Dat lijkt me echt waanzinnig! 

Tja. Dat is idd het summum....maar: het is druk. Heel druk. Kijk naar afgelopen jaar toen fans weet ik hoeveel uur in de rij lagen voor het Force Awakens panel met Abrams & co. En daarnaast is het allemaal bijelkaar ook nog eens duur.

54 minuten geleden zei Dennis:

Tja. Dat is idd het summum....maar: het is druk. Heel druk. Kijk naar afgelopen jaar toen fans weet ik hoeveel uur in de rij lagen voor het Force Awakens panel met Abrams & co. En daarnaast is het allemaal bijelkaar ook nog eens duur.

😢😢😢😢

15 minuten geleden zei Marko:

😢😢😢😢

Owjee....Het is echt puur persoonlijk en ik ben niet (meer) van het dringen en wachten. (de leeftijd denk ik? :P )

Celebration in Essen vond ik bv top. Alle panels kon je gewoon bij zijn zonder 8 uur in de rij te liggen, nergens hoefde je door de drukte 'in optocht' te lopen, het was lekker dichtbij....

ACC wordt ook gewoon top. Hopelijk wat meer SW lui en lekker warm weer!

Ik lees met een gerucht dat er een najaars editie van de DCC gaat komen.....ben benieuwd.

Ik zie trouwens dat dit weekend de FACTS in Gent is. Ik heb de smaak te pakken, iemand ervaring?

De website ziet er puik uit! 

Edited by Marko

21 minuten geleden zei Marko:

Ik lees met een gerucht dat er een najaars editie van de DCC gaat komen.....ben benieuwd.

Ik zie trouwens dat dit weekend de FACTS in Gent is. Ik heb de smaak te pakken, iemand ervaring?

De website ziet er puik uit! 

Ervaring met FACTS? Vaak geweest en op de 2006 editie ook gewerkt (was toen P.A. van Anthony Daniels; een heel weekend hem begeleid van sochtens tot savonds).

Dit is de eerste voorjaarseditie van FACTS. In het najaar is FACTS altijd groot.....heel veel dealers, grote hal(len) (Flanders Expo), heel veel verklede lui.

PS: FACTS is piepklein begonnen (een paar vrienden die in een zaal in een café wat organiseerden) en enorm gegroeid. Easyfairs heeft FACTS in 2014 overgenomen. (Easyfairs is ook de organisator van DCC en Antwerpcon.)

Ik denk al een tiental keren naar facts geweest. 

Facts is een beetje de vreemde-eend-in-de-bijt. Het is altijd een echte dealer beurs geweest, waar ook wel eens leuke gasten waren. Door de ligging komen er niet alleen handelaren en mensen uit Duitsland en Benelux. Maar ook Frankrijk en zelfs Spanje zijn vertegenwoordigd. Dat heeft tot gevolg dat de Facts altijd druk bezocht wordt (hoewel dat nu even afwachten is natuurlijk). 

Ik vindt de ontwikkeling, om meerdere beurzen per jaar te organiseren een slechte. Ik had het er afgelopen DCC ook met wat handelaren over. Er ontstaat nu zo'n wildgroei aan beurzen, dat ze daarmee het niet alleen voor zichzelf, maar ook voor alle fans kunnen verzieken. Mensen kunnen maar 1 keer hun geld uitgeven.  

Je hebt nu idd overkill in de Benelux:

-DCC

-ACC

-FACTS (2x)

-Brussel Comic Con

-Antwerp Con

-Elfia/Imagicon (niet geheel te vergelijken maar diverse bezoekers gaan ook hier heen)

Daarnaast (vlak) over de grens de German Comic Con (Dortmund), FedCon, RingCon, etc (Bonn; maar dit is niet echt te vergelijken met de Comic Cons en FACTS)

Een jaar of 10 geleden was er in NL ook zoveel: EchoBaseCon/Screenheroes, StarCon (later NewStarCon en vervolgens kwam DutchStarCon er bij), de filmbeurs in Heerlen (hoog rommelmarktgehalte, maar toch legendarisch), Utopia....om diverse redenen zijn deze er niet meer. Ben ook benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen want zoals Hans al zegt: men kan zn geld maar 1x uitgeven.

• Upvote 1

Inmiddels ontdekt dat het agendatechnisch niet lukt. Beter ook. Ik neig altijd naar overkill als ik iets leuk vindt met als gevolg dat het daarna helemaal leegbloed. Nu gewoon lekker uitkijken naar NeuzenCon😉. Wat mij betreft is 2 per jaar prima in de rrrrrandstad, lekker bereikbaar voor heel NL. Iemand uit de bovenste regionen van Nederland zal toch minder snel naar brussel of gent rijden.

Ps assistent van Anthony Daniels!!!!

@Dennis wordt het niet tijd voor een selfie op Star Wars interviews, met als raadsel: iemand uit het zuiden die zijn starwars gear het liefst haute couture draagt 

24 minuten geleden zei Marko:

NeuzenCon😉.

*GRIJNZ* :D

21 minuten geleden zei Marko:

Ps assistent van Anthony Daniels!!!!

2x zelfs: in 2005 op ScreenHeroes ook al ;) Het is een markante, niet-alledaagse man (zwaar understatement) en hij is (jammergenoeg) niet bij iedereen even populair, maar ik vond het onvergetelijk en het meest bijzondere dat ik op SW gebied heb meegemaakt.

22 minuten geleden zei Marko:

@Dennis wordt het niet tijd voor een selfie op Star Wars interviews, met als raadsel: iemand uit het zuiden die zijn starwars gear het liefst haute couture draagt 

LOL. Dit vraagt om een meme:

rw5i0w.jpg

Maar helaas: ik ben niet van de selfies.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now