Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Elodya

Favoriete kostuums

Recommended Posts

Het is persoonlijk een beetje een droom van mij om ooit deel uit te maken van de 501st legion, ik moet alleen nog even de tijd/het geld/de skills vinden om ook daadwerkelijk een kostuum te maken. En te bedenken wie ik zou willen zijn natuurlijk! Maar goed, tot die tijd vind ik het altijd heel leuk om foto's te kijken van andere mensen. Wat zijn jullie favoriete kostuums?

Alle aliens, vooral twi'lek! Samen met togruta wel mijn favoriet. Ook heel veel respect voor mensen die Ventress doen. Wat ik er zo knap aan vind is dat de kleuren van de lekku en je gezicht/lichaam overeen moeten komen, en dan het liefst ook nog hele realistische lekku (sommige mensen laten ze zelfs helemaal custom maken van speciaal materiaal.) Deze bijvoorbeeld vind ik heel mooi.

10009325_653303531391114_1349792787_n.jp

Deze is gewoon voor de lol, zo schattig!

b957a4484ca614ae3d1fc5107368efa9.jpg

En deze vind ik heel creatief, zo veel werk! Als je filmpjes ziet bewegen de mechanische benen ook echt, heel overtuigend.

general_grievous_cosplay__birmingham_com

Het is indrukwekkend om te zien wat voor een geweldige kostuums mensen zelf kunnen maken. Voor mij is dat niet weggelegd, ik ben niet zo creatief. Mijn droomkostuum is de stormtrooper, die heb ik nu uiteindelijk besteld bij een nieuw bedrijf (Anovos). Deze levert een zeer complete kit, alleen de schoenen moet je zelf regelen. Voor de rest moet je alle onderdelen op maat maken en aan elkaar bevestigen zodat alles op de goede plek zit.

Een Darth Vader kostuum lijkt me ook geweldig, maar daar moet je wel de lengte voor hebben. Anders wordt het meer zo'n mini-me uitstraling.

Ik overweeg de 501st ook. Eerst ze maar eens een keer in het echt ontmoeten. De kostuumeisen zijn wel streng bij de 501st. Zo maken ze zich al erg druk over het feit dat de holster bij de Anovos versie met 4 popnagels vastzit, terwijl dit er oorspronkelijk 2 waren. Daardoor mag je al geen lid worden tenzij je het aanpast.

Uiteraard moet je wel een bad guy/girl kiezen voor de 501st, anders wordt het de rebel legion.

4 uur geleden zei Elodya:

Wat zijn jullie favoriete kostuums?

Baard? Check.

Bril? Check.

Jeans? Check.

Pullover? Check.

Sneakers? Check.

Mijn favoriet is George Lucas dus!

zazzle-moonbreaker-george-lucas.jpg

Edited by Dennis
  • Upvote 1

Hahaha kun je tenminste na je 'event' gewoon nog even de kinderen van school halen hè Dennis....

Ik zie het mezelf ook niet zo snel doen Cosplay. Wat ik dan wel weer tof vind is die kleding,  zoals bv jassen,  die geïnspireerd zijn op de films,  maar wel voor dagelijks gebruik. Kan even niet op de naam komen. Peperduur trouwens. 

Edited by Marko

13 uur geleden zei Marko:
13 uur geleden zei Marko:

Hahaha kun je tenminste na je 'event' gewoon nog even de kinderen van school halen hè Dennis....

Ik zie het mezelf ook niet zo snel doen Cosplay. Wat ik dan wel weer tof vind is die kleding,  zoals bv jassen,  die geïnspireerd zijn op de films,  maar wel voor dagelijks gebruik. Kan even niet op de naam komen. Peperduur trouwens. 

idd ;)

Ik ga niet verder dan een SW T-shirt (al heb ik destijds ook de SW Adidas sneakers van de stormtrooper en TIE fighter gehaald).

Kleding geïnspireerd op de film? Nu ben ik benieuwd.....bedoel je zoiets van Marc Ecko?

pECKO1-13210381dt.jpeg

Ja die Ecko was echt heel tof, maar ik kwam vandeweek ergen een reclame tegen van leren jasjes etc, nieuw dus. Ik kan me de naam alleen niet herinneren, maar i, ga nog even speuren.

Nu ben ik ook benieuwd! Hoop dat je het nog kan vinden.

Ik vond er net weer een.... Darth Malgus! Hier een artikel over deze man. Ik zal zelf nooit voor dit niveau kunnen/willen gaan, maar het is toch geweldig om ernaar te kijken? Echt respect voor de mensen die er zo veel werk (en geld!) in steken. http://www.neatorama.com/neatogeek/2014/10/27/The-Cosplay-World-of-Julian-Checkley/

pIjxzDi.jpg

52 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Tja, de jas die Finn de grootste tijd aanheeft ziet er ook wel praktisch uit als normaal kledingstuk.

Maar zal wel duur zijn.

Zo'n jas zou ik wel dragen ja, kan nog wel door als 'normaal' kledingstuk. Misschien juist leuk dat alleen de 'ingewijden' het dan weten... :P 

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

Tja, de jas die Finn de grootste tijd aanheeft ziet er ook wel praktisch uit als normaal kledingstuk.

Maar zal wel duur zijn.

Ja die heb ik gezien. Ik kan geen foto's plaatsen. ..

Zet zo even een linkje 

http://m.disneystore.com/finn-pilot-jacket-for-kids-star-wars-the-force-awakens/mp/1384366/1000219/

http://www.famous-jackets.co.uk/Force-Awakens-Star-Wars-Finn-Jacket

Edited by Marko

Finn jas voor kids had ik gezien. 109 GBP voor die volwassenen versie is niet veel (mits de kwaliteit goed is). Ik vind het er overigens niet echt fraai uitzien (hoekig, rits kan niet tot boven dicht)

Een vriend van me heeft deze: http://coolspotters.com/files/photos/553708/vanson-leather-inc-wolverine-leather-jacket-profile.jpg

Wested (merk) biedt de Indy jacks aan: http://www.wested.com/indiana-jones-9-c.asp

Dit is echt officieel: de jacks die Ford als Indy draagt zijn ook door Wested gemaakt. (overigens zijn zo ook Fedoras (Herbert Johnson) en schoenen (Alden) verkrijgbaar.

Mooie Mara Jade, die zou ik zelf ook wel aandurven. Zelfs bij de eisen voor de 501st legion valt het mee met de details (wel meer dan deze, trouwens). Alleen jammer dat weinig mensen je zouden herkennen, dus ben er nog niet over uit haha :) 

star-wars-cosplay-jedi-sith-mara-jade-li

Eigenlijk is er natuurlijk één cosplay kostuum voor dames die alle anderen overbodig maakt he........ :) 

Of je nu wel of niet herkend wordt, bekijks zul je hebben en de SWA community meeting zal ook meteen sneller van de grond komen LOL

leia_slave_star_wars_.jpg

True! Maar ik ga er niet zo bij lopen. Zelfs al is het een iconisch moment uit de film, er zitten te veel gender associaties aan vast. Ze heeft zo veel coole looks in de film en is zo'n sterk karakter, maar het moment dat ze gevangen is en wordt uitgebuit is nu compleet veranderd in iets dat sexy is. Voor mij als fan voelt dat toch een beetje verkeerd, en ik heb het idee dat je dan gelijk wordt aangekeken alsof je het een beetje om de aandacht doet. Zal ook zeker wel regelmatig het geval zijn. Maar dit is weer een hele andere discussie, haha!

En dan is er nog originaliteit... :P 

1280px-Slave_Leia_Shoot,_Celebration_V.j

• Upvote 1

Op 11 december 2015 at 16:38 zei Elodya:

Mooie Mara Jade, die zou ik zelf ook wel aandurven. Zelfs bij de eisen voor de 501st legion valt het mee met de details (wel meer dan deze, trouwens). Alleen jammer dat weinig mensen je zouden herkennen, dus ben er nog niet over uit haha :).

Voor het algemene publiek zijn de minder bekende karakters natuurlijk een stuk moeilijker. Dan moet je weer gaan uitleggen wie je voorstelt. Je ziet meestal wel dat ze de bekende figuren vragen voor events en dergelijke. Dutch Garrison heeft wel een Mara Jade zag ik. En een Starkiller met bijbehorende Juno Eclipse. Voordeel is wel dat er minder details van het kostuum bekend zijn in vergelijking met de films waar ze ieder frame gaan analyseren. Geeft wel iets meer speelruimte.

7 minutes ago, TK1972 said:

Voor het algemene publiek zijn de minder bekende karakters natuurlijk een stuk moeilijker. Dan moet je weer gaan uitleggen wie je voorstelt. Je ziet meestal wel dat ze de bekende figuren vragen voor events en dergelijke. Dutch Garrison heeft wel een Mara Jade zag ik. En een Starkiller met bijbehorende Juno Eclipse. Voordeel is wel dat er minder details van het kostuum bekend zijn in vergelijking met de films waar ze ieder frame gaan analyseren. Geeft wel iets meer speelruimte.

Super gaaf! Wordt nog een hele klus zeker, de rest in elkaar puzzelen? Houd ons op de hoogte! :)

Daar heb je gelijk in, zeker ook omdat Mara Jade er in die versie eigenlijk helemaal niet zo dark side uit ziet. Ik zou dan denk ik eerder voor een onbekend, maar wel 'typisch' sith karakter gaan. Er zitten er een aantal in Star Wars: The Old Republic die nog niet officieel bij de 501st erkend zijn, dus die zijn wel lastiger geaccepteerd te krijgen. Maar met genoeg referentie materiaal moet het wel lukken. Misschien als tweede kostuum, want om met zo'n klus te beginnen en niet eens te weten of het echt geaccepteerd wordt is nogal wat! Ik denk bijvoorbeeld aan Jaesa Willsaam, een voormalige jedi die je in het spel als companion krijgt en dan kun je zelf besluiten of ze light side blijft of dark side gaat. Haar dark side look is erg cool! Dan is het idee in ieder geval duidelijker. 

maxresdefault.jpg

3 minuten geleden zei Elodya:

Super gaaf! Wordt nog een hele klus zeker, de rest in elkaar puzzelen? Houd ons op de hoogte! :)

Daar heb je gelijk in, zeker ook omdat Mara Jade er in die versie eigenlijk helemaal niet zo dark side uit ziet. Ik zou dan denk ik eerder voor een onbekend, maar wel 'typisch' sith karakter gaan. Er zitten er een aantal in Star Wars: The Old Republic die nog niet officieel bij de 501st erkend zijn, dus die zijn wel lastiger geaccepteerd te krijgen. Maar met genoeg referentie materiaal moet het wel lukken. Misschien als tweede kostuum, want om met zo'n klus te beginnen en niet eens te weten of het echt geaccepteerd wordt is nogal wat! Ik denk bijvoorbeeld aan Jaesa Willsaam, een voormalige jedi die je in het spel als companion krijgt en dan kun je zelf besluiten of ze light side blijft of dark side gaat. Haar dark side look is erg cool! Dan is het idee in ieder geval duidelijker. 

Het is nu vooral wachten op bruine dozen, zal nog wel ff duren denk ik. Er zijn wel veel mensen die het Anovos kostuum hebben gekocht, dus genoeg referentie materiaal. Anderen zullen het wel eerder krijgen, dus kan ik eerst ff afkijken hoe ze het doen. Heb al wel diverse how to videos gevonden.

Voor de 501st zou ik inderdaad ook eerst beginnen met een bekend en erkend kostuum. Als je eenmaal binnen bent is het denk ik ook makkelijker om wat anders er bij te proberen. Waarschijnlijk heb je dan ook weer nieuwe contacten of bronnen op dat gebied. Ik heb SWTOR nooit gespeeld, ik ben ook niet zo erg geinteresseerd in de EU wereld. Voor mij zijn het hoofdzakelijk de films. Wel mooi als je met een eigen kostuum kunt komen, heb je in ieder geval wel iets origineels. En dan ook nog met je eigen lightsaber ontwerp.

De zogenaamde "Tank Trooper" zoals gezien in de Rogue One trailer,  of ie daadwerkelijk ook zo gaat heten is nog niet  bekend.Trouwens niet te verwarren met de beige kleurige scarab-trooper.

r011_zpsvpq34fuc.jpg

De zogenaamde "Death Squad Trooper".

rcimp%201_zpsmz9t2l7a.jpg

Normaal gesproken altijd volgende armour-bouw projecten die op het agenda staan, m'n laatst afgeronde project was de TFA trooper

Edited by Tk 3870

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this