Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
BoxerlessBossk

Supreme leader Snoke

Recommended Posts

Buiten Max von Sydow's personage is Snoke het personage waar we het minst van af weten. Het is de leider van de First Order, maar hoort hij ook bij de Knights of Ren?

En hij kon niet met praktische effecten gemaakt worden, dus hij is een alien. Maar is het een soort die we kennen?

Mijn favoriete theorie is dat hij een Yuuzhan Vong is. In Aftermath wordt namelijk gehint naar een deel van het Empire dat zich buiten het sterrenstelsel bevond, het is apart genoeg om CGI nodig te hebben, en het zou Snoke een waardige tegenstander maken zonder hem teveel op Palpatine te laten lijken.

Al zou ik m'n geld zetten op gewoon een shady force gebruiker.

Andere theorieën?

6 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Buiten Max von Sydow's personage is Snoke het personage waar we het minst van af weten. Het is de leider van de First Order, maar hoort hij ook bij de Knights of Ren?

En hij kon niet met praktische effecten gemaakt worden, dus hij is een alien. Maar is het een soort die we kennen?

Mijn favoriete theorie is dat hij een Yuuzhan Vong is. In Aftermath wordt namelijk gehint naar een deel van het Empire dat zich buiten het sterrenstelsel bevond, het is apart genoeg om CGI nodig te hebben, en het zou Snoke een waardige tegenstander maken zonder hem teveel op Palpatine te laten lijken.

Al zou ik m'n geld zetten op gewoon een shady force gebruiker.

Andere theorieën?

Father Merrin speelt

Spoiler

Snoke zal denk ik compleet nieuw zijn. Darth Plagueis is het gerucht dat het meest rondging op de fora.

snoke-profnews.jpg

Edited by Starkiller

Ik heb hier nav het interview met Andy Serkis ook over na gedacht. Een heel groot personage, groter als een Wookiee met een gezicht dat onmogelijk met face prostetics te maken was.  Als ik naar de afbeeldingen van Plagueis kijk, heeft deze nu niet een heel bijzonder hoofd. 

Yuzan Vong zijn natuurlijk een goede wild guess, maar deze zijn niet canon.

Ik zet mijn geld op een heel nieuw figuur.

Voor  mij zo langzamerhand de grootste obsessie. Zonet eens op verschillende fora zitten snuffelen. Snoke is het grootste mysterie. Terwijl het hele script zo ongeveer in kaart is gebracht is hier geenzins consensus over.

10 dagen.....10 dagen 10 dagen........

Ik ben nog steeds in de Bane trilogy bezig, deel drie halverwege. Nu wordt de holocron van Darth Andedu gekraakt" daarin staat die formule voor eeuwig leven. Dat houdt in dat je je geest in een ander lichaam verplaatst. 

Ik dacht ineens dat dat weer heel veel mogelijkheden biedt. Of is dat nu geen Canon en is het geheim gewoon gestorven met Plagueis, die dan dus ook echt dood is.

Er zijn verschillende mensen die zeggen dat Snoke darth Plagueis is, maar ik zelf denk het niet. Ook is er een theorie dat hij Anakin Skywalker is. Kijk maar eens goed naar het gezicht van Darth Vader aan het einde van episode 6. De littekens van Snoke en Vader zitten op de zelfde plaatsen! Ik weet bijna zeker dat het iets met de Skywalker familie te maken heeft. 

Op 20-3-2016 at 00:57 zei Ragnar:

Er zijn verschillende mensen die zeggen dat Snoke darth Plagueis is, maar ik zelf denk het niet. Ook is er een theorie dat hij Anakin Skywalker is. Kijk maar eens goed naar het gezicht van Darth Vader aan het einde van episode 6. De littekens van Snoke en Vader zitten op de zelfde plaatsen! Ik weet bijna zeker dat het iets met de Skywalker familie te maken heeft. 

Ja, die theorie heb ik inderdaad ook een paar keer gelezen. Zelf geloof ik er niet zo in, ik zou het persoonlijk zwak en onlogisch vinden van de schrijvers om Vader op die manier terug te brengen. Aan het eind van deel 6 was hij teruggekeerd naar het licht door zijn zoon en zie je Obi-Wan, Yoda en Anakin zij aan zij als Force Ghosts. Dan gaan ze hem in deel zeven weer terug brengen om als opperkwaad te fungeren? Zou het heel jammer vinden! :(

Ik ga ervan uit dat Snoke een mens is, omdat hij (nog) geen kenmerken vertoont van een "alien species". Aan zijn verminkingen te zien kun je wel zeggen dat ie een gewelddadig verleden heeft gehad. En hij schijnt oud te zijn, heel oud! 

Hoe oud schatten jullie Snoke eigenlijk?

Edited by Veradun

Wat ik denk over Snoke is dat hij op de achter hoeden heeft gelopen in de jaren . En dat hij steeds mensen gebruikt kijk naar Darth Sidios en Darht Vader  En nu gebruikt hij kylo ren . Mij idee is dat Snoke straks als het slecht afloopt met de jedi (luke skywalker Ray  Leia  ) dat Snoke als het klopt iedereen verraad en zelf aan de macht wilt . 

Wat denken jullie  

Dat hij al jaren op de achtergrond is, is min of meer bevestigd door hem zelf.  Snoke gebruikte Vader niet. Dat deed Sidious.

Ook dat hij iets met de turn van Kylo te maken heeft werd ook door Leia gezegd. Ik heb het idee dat er niet veel meer te verraden valt als dat hij al gedaan heeft en macht over de galaxy is ook hoogstwaarschijnlijk.

Ik vraag me eigelijk meer af;

waar hij al die tijd heeft gezeten (zag de empire opkomen en neer gaan)

of hij nu een Sith is,

wat zijn relatie tot Sidious en Plagueis is,

hoe het kan dat Leia hem bij naam noemt en...

hoe groot (qua) lengte en krachtig hij nu eigenlijk is?

Maar het is nu nog zo vroeg, met zo weinig aanknopingspunten dat alles eigenlijk thumbsucking is behalve als iemand een script onder ogen heeft gehad. 

Edited by Marko

Ha, leuke topic om terug te lezen. Waarom dacht ik aan de Yuuzhan Vong? Die zijn stommm :P

Anyway, ik durf er geld op te zetten dat er nooit een Snoke reveal in de films komt, puur omdat het niet echt relevant is voor de films. Als Snoke Rax is, horen we dat wel in Empire's End, niet in VIII of IX..

Daar zou jij wel eens gelijk in kunnen hebben, indien het geen "I am your...father/brother/sister/evil leader that everybody expected dead" is, is de reveal van zijn identiteit een stuk minder interessant en voor het geval zijn karakter de populariteit van een Fett of Maul krijgt is het altijd handig niet te veel los te laten met oog op een prequel to the sequels.

Maar okay ik zal het nog een keer uitleggen.
Shmi, juist de moeder van Anakin, werd bevrijd door Clieg Lars. En ze leefden nog lang en gelukkig. Niet dus. Daar staken Tusken raiders een stokje voor. 
Wat echter niet is verteld is dat in de paar gelukkige  jaren daarvoor, Shmi nog een zoon baarde. Deze zoon was logischerwijs ook force sensitive. Hij zag alle ontwikkelingen van de Clone Wars als  jonge jongen en zoals menige bewoner van Tatooine sloot hij zich aan bij de Empire toen hij de daarvoor gewenste leeftijd bereikte. Daar maakte hij carrière en bereikte een hoge positie. Echter wel in de outer rim, waardoor er veel aan hem voorbij ging. Dat maakte echter wel dat hij redelijk onbekend was en na de ondergang van de Empire kon zich daardoor vrijelijk bewegen door de galaxy. Inmiddels was hij zich bewust geworden van de force en helaas niet ten goede, op eigen houtje leerde hij de Ways of the Sith. Hij smeedde een plan om de Empire te doen herrijzen en tegelijkertijd de hoofdrolspelers van de Rebels een pijnlijke hak te zetten ..... Zo kon hij dicht bij Ben Solo komen en manipuleerde hem. zjjn naam is SNoke

Beetje lange uitleg om in de films te proppen tbh. Maar het is in ieder geval een personage dat gewoon Snoke heet, dat is al wat :P

(By the way, onthoud dat de TFA novelisatie Snoke beschrijft als "humanoid, but not human". Ik zou alle menselijke kandidaten sws al afschrijven)

Ik ben nog druk bezig met het boek, maar kon het niet laten om even te reageren. Dat Snoke humanoid is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ie dat altijd is geweest. Misschien heeft ie... ach, maybe I need to get to the point. Ik zit namelijk met het probleem dat ik denk te weten wie Snoke is. Nu is dit foute boel natuurlijk, want dat kan in de toekomst nog wel eens een teleurstelling opleveren. Please help me. Kan iemand mij er van overtuigen dat Snoke niet Darth Malgus is.😲

50 minuten geleden zei Veradun:

Ik ben nog druk bezig met het boek, maar kon het niet laten om even te reageren. Dat Snoke humanoid is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ie dat altijd is geweest. Misschien heeft ie... ach, maybe I need to get to the point. Ik zit namelijk met het probleem dat ik denk te weten wie Snoke is. Nu is dit foute boel natuurlijk, want dat kan in de toekomst nog wel eens een teleurstelling opleveren. Please help me. Kan iemand mij er van overtuigen dat Snoke niet Darth Malgus is.😲

Je denkt dat Snoke Malgus is? (vandaar je forumnaam natuurlijk)

Maar.....die gast leefde dik 3500 jaar voor TFA.

Ik vind dit altijd leuke speculatie, maar heb je ook een soort van argumenten? of is Malgus gewoon  supercool en is het wish full thinking?

11 uur geleden zei Veradun:

Kan iemand mij er van overtuigen dat Snoke niet Darth Malgus is.😲

Het zou me eerlijk gezegd verbazen als JJ, Kasdan, en Rian überhaupt weten wie Malgus is. Dus dat hij Snoke is lijkt mij al helemaal niet gebeuren...

4 uur geleden zei Dennis:

Net zoals JJ etc niet wisten wie Kybo Ren was (anders was die naam wellicht niet gekozen)

Pablo had ze er nog op gewezen, maar ze vonden Kybo niet belangrijk genoeg om Kylo's naam voor te veranderen. Fair enough.

Anyway, shameless plug, ik was het beu en heb op Hound's Tooth een artikeltje geschreven over Snoke theorieën ;)

Op Monday, September 26, 2016 at 23:09 zei Marko:

Ik vind dit altijd leuke speculatie, maar heb je ook een soort van argumenten? of is Malgus gewoon  supercool en is het wish full thinking?

Moest er even over nadenken om het te plaatsen, want het is idd misschien wel een beetje te ver gezocht. In het begin dacht ik ook dat Snoke een totaal nieuw personage moest zijn, want niemand paste eigenlijk in het plaatje. Totdat ik Malgus onder de loep nam en mij deze dingen opvielen,

Kylo's outfit en the Knights of Ren hebben veel weg van de Sith Warrior (old Republic) stijl

Helm van Kylo lijkt een mix van Vaders helm, Vindican's masker en Malgus zijn mondstuk

Dood van Han lijkt erg op die van Eleena Daru 

Litteken wang van Snoke komt overeen met verwonding wang Malgus

Malgus na zijn defeat in carbonite en niets meer van vernomen 

Vader en Sidious waren groot fan van zijn werk

Misschien Malgus in carbonite gevonden door Sidious en in bacta gezet 😲

Malgus was roekeloos en droeg geen helm, dus meer kans op hoofdverwonding. Kylo werd hier aan herinnerd tijdens zijn duel met Rey. (In het volgende deel hoop ik Kylo dan ook terug te zien in fully armored sith warrior outfit 

Oja, en Malgus is gewoon supercool!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this