Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
Darkvader

Marathon

Recommended Posts

Heeft -denk ik- te maken met de rechten. Disney heeft dan wel alles van Lucas overgenomen, maar voor A New Hope geldt het volgende:

Citaat

Fox has theatrical, nontheatrical and home video rights worldwide through May 2020.

Maw: als Disney een marathon wil doen zal het met 20th century Fox om tafel moeten.

Ach ik heb ze al gezien. ....ūüėČ

Zijn die special editions destijds niet in de bioscoop gewist zo rond 1995. Never mind my memory...

1 uur geleden zei Marko:

Ach ik heb ze al gezien. ....ūüėČ

Zijn die special editions destijds niet in de bioscoop gewist zo rond 1995. Never mind my memory...

De SE's zijn van begin 1997. Mooie tijden!

Edited by Starkiller

41 minuten geleden zei Marko:

Oei ik schatte mezelf weer te oud in....

maar zijn ze toen in de bioscoop geweest?

Zeker! Alle 3.

• Upvote 1

In Amerika zijn er toch gewoon wel marathons? Al hebben we al meerdere malen geconcludeerd dat ze daar alle goede dingen krijgen, en wij hier in Nederland in de Bantha kak mogen zakken. Ik kijk de DVD's thuis wel!

59 minuten geleden zei BoxerlessBossk:

Phantom Menace was overigens ook nog weer in de bios een paar jaar terug, vlak voor de overname door Disney.

Liever TFA dan 3D re-releases van eps II t'm VI though :)

Daar ben ik ook nog heen geweest in de veronderstelling dat de AotC en RotS ook zouden volgen in 3D

120 minuten¬†heb ik mezelf afgevraagd waarom. ... de overige 16 gaven het antwoordūüėÉ

3 minuten geleden zei Marko:

Daar ben ik ook nog heen geweest in de veronderstelling dat de AotC en RotS ook zouden volgen in 3D

120 minuten¬†heb ik mezelf afgevraagd waarom. ... de overige 16 gaven het antwoordūüėÉ

Dat is precies de reden dat ik ook ben gegaan. En voor de podrace scene natuurlijk!

4 minuten geleden zei Marko:

Dit ben ik iedere keer als ik die film kijk, om eerlijk te zijn :o

4 minuten geleden zei Marko:

AotC is op Celebration in Essen vertoond. Volgens mij verder nergens.

Ik zou dolgraag ROTS nog eens op imax 3D zien, ik denk direct aan die openings scène

. ... weinig kans waarschijnlijk

In het licht van dit onderwerp. Een stukje uit een (verouderde) blog die ik bijhield.

Belangrijk? Nee! 

De beste manier om de films te kijken heb ik onlangs ontdekt, deze heet de Machete order. Naar de cult film met Danny Trejo, waarin hij, gewapend met een machete, er stevig op loshakt. Dat is precies ook wat er met de volgorde van de Star Wars film moet gebeuren. Een stuk weghakken en de rest flink door elkaar gooien. Hierboven zie je het al op de afbeelding. De beste volgorde is:
4 - 5 - 2 - 3 - 6
Op deze manier begin je en eindig je met de originele, betere films, en zie je de prequel films als flashback. Zonder te veel te willen zeggen over de verbetering van de verhaal ontwikkeling, daar er schijnbaar nog steeds mensen op deze bol rondlopen die de films niet gezien hebben.
He! Deel 1 zit er niet bij hoor ik je nu denken. Juist. Dat klopt. Wat je daaraan mist is in de eerste plaats een hoop irritatie aan een mislukte cgi muppet met een Antilliaans accent, verder een hoop nutteloze informatie, een vervelend kind en ja helaas de meesterlijke gevechten met Darth Maul. Geen vooruitgang zonder iets te verliezen. 

Mocht je de films weer, of eindelijk, eens gaan kijken, dan is dit zeer aan te raden. 

Spoiler

Spoiler

4 - 5 - 1 - 2 - 3 - 6

TPM hoort gewoon in het rijtje thuis. En nu zeker, met het verschijnen van Maul in Clone Wars en Rebels. Het is dan misschien niet de beste SW film. Maar hij is zeker niet zo slecht als sommige denken dat het is. 

Er valt veel voor machete order te zeggen, maar voor 1st time viewers is het niks. Na 2 of 3 films ertussen is het conflict Luke - Vader verwaterd, en van de ene stijl lightsaber battles naar de andere switchen en terug is een beetje jarring.

Zelf kijk ik het liefst chronologisch, zo wordt het alleen maar beter!

Wij hebben in feb de marathon gedaan van de Originele Trilogie maar dan bedoel ik ook echt de originele trilogie.

Er zijn nl "despecialized HD versies van de film uit" die we met een surround systeem (DTS HD) en een FULL HD beamer hebben afgespeeld (door een fan gemaakt).

Dus niks bluray en geen aangepaste versies maar de originele uit eind jaren zeventig, begin jaren tachtig met de kwaliteit van heden ten dage.

We hadden ook een Silver Screen editie (de originele "reel"versie  van ANH maar deze had een normaal digitaal Dolby geluid dus voor deze is niet gekozen. 

Een leuke discussie is: 'Wat zijn de originele versies?"

In 1981 werd bijvoorbeeld 'A New Hope' toegevoegd aan de crawl. Vaak lees ik dat men de oude video versies als de originelen ziet terwijl dit dus niet klopt. De eerste aanpassingen dateren trouwens al uit 1977 (!)

Persoonlijk vind ik de BluRay versie dramatisch....

....net als Jedi Rocks uit de SE.

De toegevoegde Jabba scene in ANH vind ik dan weer wel echt goed.

Ga weeeeg, Jabba gebruikt gewoon letterlijk lines van Greedo in die scene. Plus het is overduidelijk slechte cgi over een dikke man heen geplakt. Plus Boba Fett die letterlijk in de camera kijkt. 

Maar de ergste special edition verandering vind ik nog wel in de establishing shots van Mos Eisley, het beest wat letterlijk heel het beeld in beslag neemt.

Anyway, als er een versie van voor 1997 op bluray uit zo kunnen komen, that would be great, thanks.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this