Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
CptHansOlo

Wat verzamel je.

Recommended Posts

Zoals ik al bij mijn introductie schreef, verzamel ik al een tijdje Star Wars spullen. Eerst action figures (want die kreeg ik als kind niet van mijn ouders :) ). En later veranderde dat in meer boeken, handtekeningen, foto's. En als ik nu iets van Star Wars koop is dat meestal iets van Lego. Omdat dat makkelijk verkrijgbaar is (vooral met een grote lego winkel om de hoek :) )

Het meeste van de verzameling ligt nu opgeborgen in dozen, maar niet alles natuurlijk. (ik plaats maar linkjes omdat de bestanden te groot zijn)

1: De vitrinekast. https://www.dropbox.com/s/ht09s6j6auyjsdz/2015-09-13 18.57.24.jpg?dl=0

2: Mijn pronkstuk https://www.dropbox.com/s/zz6fk98gbdth1xm/2015-09-13 19.02.07.jpg?dl=0

3: The Art of Ralph McQuarrie (boek) https://www.dropbox.com/s/4liic8431ffe5qa/2015-09-13 19.05.52.jpg?dl=0

Wat verzamelen jullie ?

Edited by CptHansOlo
  • Upvote 1

Gave verzameling! Die LE van Yoda's lightsaber ziet er heel tof uit. Die zal wel wat gekost hebben? ;) Zelf heb ik een verzameling van lightsaber replica's (.45 schaal). Ik zal snel eens foto's hiervan posten in dit topic. 

Thnx, maar dit is maar een heel klein gedeelte.

Die .045 schaal sabers zijn ook heel erg gaaf. Ik heb er zelf ook een aantal (7). Op de eerste foto kan je de Yoda versie zien (staat voor de animated yoda action fig.) 

De grote versie was inderdaad niet goedkoop. Maar in die tijd was het iets makkelijker om dure items uit de VS te laten komen. De controle was niet zo streng, en de verzendkosten waren een stuk lager.

Heb ze even opgezocht.

- Darth Maul Battle Damaged Lightsaber

- Mace Windu Lightsaber

- Obi-Wan Kenobi Lightsaber (Collectors Society Exclusive) Gold Chase

- Darth Sidious Lightsaber (Best Buy Exclusive)

- Yoda Lightsaber (2005 convention exclusive) Dark Chrome

- Obi-Wan Kenobi Lightsaber (Celebration III convention exclusive)

- Anakin Skywalker Lightsaber (Star Wars Shop Exclusive) Gold Chase

Heel erg vet, ik ben een beetje jaloers hier! Haha. Ik heb zelf niet veel bijzonders op het gebied van Star Wars. Toen ik jonger was spaarde ik wel LEGO, maar daar heb ik nu geen plek (en geld) voor. Ik verzamel ook al platen en (retro) games. Dus dan blijft er weinig plek over. Geen pronkstukken, maar ik ben wel blij met mijn DVD's, mijn Starspeeder 3000 (van de Star Tours attractie uit Disneyland Parijs) en een spaarpot met geluid die ik al van kinds af aan heb. Geen idee of die wat waard is haha.

EDIT: En ik ben erg blij met de poster die ik bij het Fan Event kreeg eerder dit jaar. Die was ik even vergeten :)

Edited by RogueLeader
Aangevallen door IG-88

Heel erg vet, ik ben een beetje jaloers hier! Haha. .....

Dank je, Maar het is helemaal niet nodig om jaloers te zijn.

Iedereen verzamelt op zijn/haar manier. Ik viel met mijn "neus in de boter", toen Star Wars weer populair begon te worden. Daar lag speelgoed in de winkel, dat ik als kind nooit had gehad. En het was in een periode, dat ik het ook kon veroorloven. Internet was nog in opkomst. En de mogelijkheid om ineens dingen rechtstreeks in de VS te bestellen, daar had je nooit van kunnen dromen.  

En hoewel de Yoda Lightsaber, één van mijn favoriete items is. Zijn er andere dingen in de verzameling, waar ik veel meer waarde aan hecht.

Als je goed op de foto van mijn vitrinekast kijkt. Zie je rechts-onder (bij Comm. Cody) een enkele grijze Lego steen staan. Die steen (niets bijzonders) staat al 15 jaar bij mijn Star Wars collectie. En die staat al die tijd daar. Omdat hij hier vandaan komt.

4222415371_7b1ef35ca0.jpg014 by Hans Spieringhs, on Flickr

In 2000 hebben we als actie voor de video release van The Phantom Menace, een 4 meter hoog Lego portret gemaakt van Darth Maul.  En door wat connecties, kon ik mee helpen. We zijn daar (Magna Plaza in Amsterdam) een paar dagen bezig geweest. En dat enkele, simpele, lullige lego steentje heeft emotioneel meer waarde dan welk beeld, poppetje of lightsaber dan ook. 

Het ontmoeten van mensen met dezelfde passie. En de leuke, en misschien minder leuke momenten die je met elkaar meemaakt. Dat zijn de dingen die je uiteindelijk herinnert. En vergeleken met dat, zijn die dingen die je verzamelt maar bijzaak.

• Upvote 1

@CptHansOlo Wat een bijzonder verhaal en gedenkstuk. Heel tof om zoiets te hebben wat zulke emotionele waarde heeft. Extra speciaal omdat het voorwerp an sich niet een bijzonder iets is. Maar dan lees je het verhaal erachter en ja.. dat is de passie van een echte fan. :) Je mag trots zijn dat je aan dat portret hebt meegewerkt. Met ongeveer hoeveel man hebben jullie dat gemaakt en hoelang heeft het geduurd denk je? Kreeg iedereen een stukje mee?

Als ik me goed herinner, zijn we er in totaal een dag of 3-4 mee bezig geweest. Met een wisselende bezetting (ik ben ook niet alle dagen aanwezig geweest). Het was ook de bedoeling dat kinderen die langs kwamen, mee mochten helpen. Maar dat hield ook in dat we soms stukken weer af moesten breken, aan het eind van de dag.

Een andere foto:

4223177640_0883f5bd46_n.jpg008 by Hans Spieringhs, on Flickr

In eerste instantie zou het een enkel laags plat vlak worden. Maar al snel werd besloten om text en delen van het gezicht in reliëf te leggen. Wat dus wel betekende dat er veel meer werk in ging zittten.

En ik heb de steen gewoon meegenomen. Of de anderen dat ook gedaan hebben weet ik niet. 

Wat een geweldig verhaal! Ik was toen vijf jaar oud, maar ik had het zeker geweldig gevonden. Zo'n steentje is dan veel leuker dan een duur ding dat je in de winkel kan kopen. :P

Heb ze even opgezocht.

- Darth Maul Battle Damaged Lightsaber

- Mace Windu Lightsaber

- Obi-Wan Kenobi Lightsaber (Collectors Society Exclusive) Gold Chase

- Darth Sidious Lightsaber (Best Buy Exclusive)

- Yoda Lightsaber (2005 convention exclusive) Dark Chrome

- Obi-Wan Kenobi Lightsaber (Celebration III convention exclusive)

- Anakin Skywalker Lightsaber (Star Wars Shop Exclusive) Gold Chase

Heel tof, zelf heb ik afgezien van de gouden versies omdat ik die persoonlijk niet mooi vond. Volgens mij mis ik alleen nog de .45 replica van Luke Skywalker uit ROTJ (de lightsaber die hij zelf had gemaakt). Ik zal binnenkort een topic maken met wat foto's! :)

En ik heb de steen gewoon meegenomen. Of de anderen dat ook gedaan hebben weet ik niet. 

Ah, op die fiets. Ik vroeg me al af hoe dat eruit zou hebben gezien. "Bedankt voor het helpen, hier heb je een LEGO-steentje" :P Goede actie van je en tof dat je nu zo'n aandenken hebt. :)

Tja, de gouden heb ik ook nooit echt mooi gevonden. Maar dat kon je niet zien als je ze kocht.

btw. Ben benieuwd naar de foto's. Want dat is best een flinke verzameling.

Edited by CptHansOlo

BmzH2_wIUAA2Z53.jpg 

Kleine greep uit de collectie films. iTunes films laten zich zo lastig fotograferen, maar die digital editions heb ik ook nog...

Edited by BasvanDun

Haha. Dat is wel een dingetje. Ik heb ze recentelijk ook op iTunes nog eens alle zes gekocht, dus slinger ik makkelijker de Apple TV aan dan dat ik ze uit de kast trek... haha!

Wat verzamelen jullie ?

Wat ik momenteel nog actief verzamel:

-Boeken (met name non-fictie; dus alle making-of en art-of boeken. Hierin ben ik ook  zowat compleet. Pronkstukken: een door Ralph McQuarrie gepersonaliseerd gesigneerd HC exemplaar van 'The Illustrated SW Universe' en de gelimiteerde versie van 'Sculpting a Galaxy'. Daarnaast de leesboeken en graphic novels (alles van de nieuwe Marvel reeksen)

-Imperial Assault. Van dit bordspel wil ik simpelweg alles. Totnutoe heb ik ook alle sets en uitbreidingen.

-Lego: OT en dat wat ik leuk vind.

-Uiteraard alle DVDs/BRs (maar das logisch)

-Dingen die ik leuk vind. Voorbeeld: ik heb diverse Gentle Giant beelden, maar ik verzamel het verder niet actief....totdat er wat uitkomt dat me bevalt.

Edited by Starkiller

Whoo, eindelijk nog iemand die de comics volgt! Welke is je favoriet?

Om heel eerlijk te zijn: Dat kan ik nog niet zeggen.

Reden: ik koop geen losse uitgaves maar alleen de Trade Paperbacks (de gebundelde uitgaves dus). Hiervan is vooralsnog alleen 'Star Wars 1: Skywalker Strikes' uit. (Darth Vader 1 is 2 dagen geleden door Amazon verzonden dus zal hopelijk zsm in de bus liggen).

Volgende maand komt Leia uit....gevolgd door Shattered Empire (hiervan heb ik toevallig deel 1 gelezen: top) etc etc.

Ik lees eea dus vertraagd.

Begrijpelijk. Trades lezen fijner, ben ik met je eens. Ik heb alleen geen geduld ;)

Laat horen wat je denkt als ze binnen zijn ^^  

Skywalker Strikes heb ik gelezen (trade kwam 2 weken geleden binnen). Begin (die battle) vond ik echt helemaal niks. Daarna (Luke vs Fett, Vader bij Jabba) was weer stukken beter. Ben ook benieuwd hoe het zit met Sana S. (Kan imo geen beste zet zijn van de schrijvers)