Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Je film Top 10

Recommended Posts

Nav deze post in de Alien draad.....een aparte draad waar je je film Top 10 kwijt kunt.

De mijne: (ik heb er een Top 16 van gemaakt)

1-Return of the Jedi

2-Empire Strikes Back

3-Star Wars (A New Hope)

4-Raiders of the Lost Ark

5-Indiana Jones & the Last Crusade

6-Indiana Jones & the Temple of Doom

7-Lord of the Rings: the Fellowship of the Ring

8-Lord of the Rings: the Return of the King

9-Lord of the Rings: the Two Towers

10-The Godfather

11-The Godfather Part II

12-The Godfather Part III

13-Star Trek II: The Wrath of Khan

14-Star Trek VI: the Undiscovered Country

15-Star Trek IV: the Voyage Home

16-Star Trek III: the Search for Spock

Verder scoren deze (in willekeurige volgorde) ook hoog: Boogie Nights, de Harry Potter reeks, The Goonies, The Neverending Story, Krull, Dark Crystal, Labyrinth, Se7en, Big Trouble in Little China, Pulp Fiction, The Big Lebowski, Casablanca, The Last Starfighter.

• Upvote 1

1. Empire Strikes Back

2. Pulp Fiction

3. Shaun of the Dead

4. A New Hope

5. Jurassic Park

6. Return of the Jedi

7. The Dark Knight

8. Saving Private Ryan

9. Scott Pilgrim VS the World

10. Guardians of the Galaxy

Se7en, Back to the Future, Planet of the Apes, Indiana Jones en Lord of the Rings gooien ook hoge ogen.

Temple of Doom en Godfather 3 vind ik overigens een stuk minder goed dan hun voorgangers, maar goed, toffe film is toffe film.

Hier mijn film top tien trouwens....

1. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) 

2. Fargo (1996) 

3. Taxi Driver (1976) 

4. Alien (1979) 

5. Scarface (1983) 

6. Mad Max 2 (1981) 

Alternatieve titel: Mad Max 2: The Road Warrior

7. Donnie Darko (2001) 

8. Goodfellas (1990) 

9. Beverly Hills Cop (1984) 

10. True Romance (1993) 

Woohh ben ik nou zo'n ouwe lul, de

Edited by Marko

Woohh ben ik nou zo'n ouwe lul, de

ik denk dat mn lijst gemiddeld ouder is dan de jouwe. Los daarvan kun je nog steeds een ouwe l*l zijn. :P Voel me dat ook vaak....(39 and counting)

Dit zijn mijn tien films, niet per se op volgorde:

1. Star Wars, The Empire Strikes Back en Return of the Jedi
  2. Day of the Dead
  3. Back to the Future
  4. Jurassic Park
  5. My Neighbour Totoro/Spirited Away
  6. Alien/Aliens
  7. Akira
  8. Toy Story
  9. Raiders of the Lost Ark
  10. The Exorcist

Met de honorable mentions: Friday the 13th Part VI: Jason Lives (ja, dat lees je goed), This is Spinal Tap, Inside Out, A Nightmare on Elm Street, Dead Alive, Shaun of the Dead, Alice in Wonderland (animatie, niet de crappy Tim Burton versie), Batman en vast een heleboel waar ik momenteel niet op kan komen. 

9. Scott Pilgrim VS the World

Was bijna vergeten dat deze film bestond! Dat was een gave film!

ik denk dat mn lijst gemiddeld ouder is dan de jouwe. Los daarvan kun je nog steeds een ouwe l*l zijn. :P Voel me dat ook vaak....(39 and counting)

Ik ben 20 en de meeste van mijn films zijn ook pre 2000. Ik denk eigenlijk dat ze dat allemaal zijn, haha :P 

Edited by RogueLeader

Was bijna vergeten dat deze film bestond! Dat was een gave film!

Ik ben 20 en de meeste van mijn films zijn ook pre 2000. Ik denk eigenlijk dat ze dat allemaal zijn, haha :P 

Ik heb de Pathé zo erg lastig gevallen met wanneer deze film nou in de bios kwam (antwoord: niet). Het spijt me, klantenservicemedewerkers! Uiteindelijk de dvd in Londen gaan kopen en meteen een nacht doorgehaald met 2x de film en 3x de film met verschillende commentary tracks eronder. Hij blijft goud.

Also, ik denk dat wij hier als Star Wars fans sowieso wel een oudere smaak zullen hebben dan de doorsnee medemens.

Also, ik denk dat wij hier als Star Wars fans sowieso wel een oudere smaak zullen hebben dan de doorsnee medemens.

Of we zijn hier met z'n allen gewoon een stelletje hipsters :P 

Hahaha als je lang genoeg niets veranderd ben je op een gegeven moment zware hipster.

Ik zie nu al dat star wars salonfahig aan het worden is,  moet je over een paar weken opletten welke quasi bn'ers ineens helemaal starwars fan zijn. ...

Ik zie nu al dat star wars salonfahig aan het worden is,  moet je over een paar weken opletten welke quasi bn'ers ineens helemaal starwars fan zijn. ...

Is het dat niet altijd al geweest? Naast extreme nerds zoals wij zijn er genoeg mensen die Star Wars gaaf vinden. Volgens mij is de eerste Star Wars aangepast naar inflatie nog steeds de meest bezochte film aller tijden...

Hahaha als je lang genoeg niets veranderd ben je op een gegeven moment zware hipster.

EXACT. Iedereen is dan opeens fan en doen ook net alsof ze alles weten...met kolderieke situaties als gevolg (men heeft het over Leila ipv Leia; men doet onnozele pogingen om uit te leggen waarom eerst 4-5-6 kwamen en pas later 1-2-3; publiciteitsgeile Pastoor Roderick schuift weer aan bij DWDD...zum kotzen.) NOOIT, maar dan ook NOOIT hebben die zgn BNers het over SW.....maar nu zijn ze fan. In de voetballerij spreekt men dan over gloryhunters.

Is het dat niet altijd al geweest? Naast extreme nerds zoals wij zijn er genoeg mensen die Star Wars gaaf vinden. Volgens mij is de eerste Star Wars aangepast naar inflatie nog steeds de meest bezochte film aller tijden...

Gone with the Wind is nummer 1. SW op 2 http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm

EXACT. Iedereen is dan opeens fan en doen ook net alsof ze alles weten...met kolderieke situaties als gevolg (men heeft het over Leila ipv Leia; men doet onnozele pogingen om uit te leggen waarom eerst 4-5-6 kwamen en pas later 1-2-3; publiciteitsgeile Pastoor Roderick schuift weer aan bij DWDD...zum kotzen.) NOOIT, maar dan ook NOOIT hebben die zgn BNers het over SW.....maar nu zijn ze fan. In de voetballerij spreekt men dan over gloryhunters.

Gone with the Wind is nummer 1. SW op 2 http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm

Nummer twee dan, mijn punt staat nog steeds. Mensen kunnen toch wel fan zijn? Daar hoef je niet een super fanatiekeling zoals wij voor te zijn, of het altijd over de films hebben. Daar was de afgelopen tien jaar niet echt reden voor namelijk. En het betekent niet dat je minderwaardig bent als fan omdat je het niet elk mogelijk moment over Star Wars hebt. Star Wars is altijd al razend populair geweest, het is geen niche filmserie. Alles buiten de films is een ander verhaal, maar datzelfde kan gezegd worden over Marvel, Harry Potter, Star Trek, Lord of the Rings etc. 

Hahaha gooi het r maar uit Starkiller. In ieder geval begrijp ik wel waar je op doelt.  Er zijn straks genoeg soaptypes die ook al jaaaaren fan zijn en best even een interviewtje willen hebben. ...

Anderzijds zijn er ook genoeg die het menen.  Die kerel van LuckyTV bijvoorbeeld.  Hij maakte een schitterend filmpje over een invasie van Nederland.

Hoe meer (simpele) zielen hoe meer vreugde en laten wij de SW IS dan maar zijn.  Dwz als mensen niet 5 keer per dag aan starwars denken of geen starwars kleding dragen. ...stenigen we ze 😈

Dat iemand in het openbaar geen fan is wil niet zeggen dat ze hun man/vrouw/vriend/vriendin/oma thuis niet lastigvallen met excessief fandom. Wie weet kan Jan Kooijman in privésfeer wel nergens anders over lullen dan over TFA :P

Mja, BN'ers die ergens aanschuiven om het over iets te hebben waar ze niks mee te maken hebben vind ik sowieso een beetje nutteloos.

...BN'ers vind ik eigenlijk sowieso een beetje nutteloos.

Dat iemand in het openbaar geen fan is wil niet zeggen dat ze hun man/vrouw/vriend/vriendin/oma thuis niet lastigvallen met excessief fandom. Wie weet kan Jan Kooijman in privésfeer wel nergens anders over lullen dan over TFA :P

Dat bedoel ik dus :) 

Klopt, al moet daarbij imo wel gezegd worden dat ten tijde dat Gone with the Wind in de bioscoop draaide, er verder amper concurrentie was wat filmaanbod betreft. De opkomende welvaart liet het toe dat mensen veel vaker naar de film gingen en Gone with the Wind was daardoor niet alleen must-see, maar ook vrijwel de enige interessante can-see. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk nog steeds een uiterst populaire film, maar in deze context vind ik het van Star Wars een veel grotere prestatie (ook omdat SW in die tijd grensverleggend was).

laten wij de SW IS dan maar zijn.  Dwz als mensen niet 5 keer per dag aan starwars denken of geen starwars kleding dragen. ...stenigen we ze 😈

Star Wars IS! Ja! En ipv Allah Akbar scanderen wij dan Admiral Ackbar! :D

Mja, BN'ers die ergens aanschuiven om het over iets te hebben waar ze niks mee te maken hebben vind ik sowieso een beetje nutteloos.

...BN'ers vind ik eigenlijk sowieso een beetje nutteloos.

Nummer twee dan, mijn punt staat nog steeds. Mensen kunnen toch wel fan zijn? Daar hoef je niet een super fanatiekeling zoals wij voor te zijn, of het altijd over de films hebben. Daar was de afgelopen tien jaar niet echt reden voor namelijk. En het betekent niet dat je minderwaardig bent als fan omdat je het niet elk mogelijk moment over Star Wars hebt. Star Wars is altijd al razend populair geweest, het is geen niche filmserie. Alles buiten de films is een ander verhaal, maar datzelfde kan gezegd worden over Marvel, Harry Potter, Star Trek, Lord of the Rings etc. 

Het is hetzelfde als met bv voetbal. Er zijn enorm veel personen die helemaal niks om voetbal geven, het wekelijks afzeiken, niet weten wie Robben, Messi of Ronaldo is......maar als er weer een WK is zich in oranje hijsen, vooraan staan en doen alsof ze kenner zijn. (hetzelfde zie je bij clubs.....als het goed draait zit het stadion vol....anders niet)

Daar erger ik me gewoon aan. Je bent fan in goede en slechte tijden, en niet alleen als er reden voor is of er wat te vieren valt of je in de publiciteit kan komen.

Overigens (maar das persoonlijk) vind ik Star Wars (en Sci-Fi) in nederland toch wel een niche markt. Sowieso als je kijkt naar hoe groot het in bv de UK en USA is. Veel meer merchandise, veel meer conventies (en ook groter). Toen in begin deze eeuw drie keer de (uitstekende) Star Wars conventie EchoBaseCon (in Maarssen en 2x in Nieuwegein) werd gehouden liep het niet superstorm. Een evenement als DutchStarCon kwam niet boven de 1000 bezoekers volgens mij. Er is al jaren geen NLse SW fanclub meer en voordat dit forum onlangs is gestart was er al jaren geen NL SW forum meer. (terwijl de buitenlandse SW fora al tig jaar in grote getale bestaan). Terwijl in het buitenland er al legio promoties lopen (speeltjes in de cornflakes, 3D brillen, Star Wars acteurs op de covers van Elle, Entertainment Weekly, Vanity Fair, etc staan) is er hier helemaal niets.....

Zo. Grumpy old man has spoken ;)

Volgens mij heb jij ook ook wat met voetbal. Zo levendig als je die wrgernis omschrijft, dat moet uit eigen ervaring zijn. Ik ben zelf Hagenees en dus ... Ado bloed. Ik herken wat je zegt maar ik ben de laatste jaren ook een "mooi weer supporter" geworden. Dwz dat de resultaten zo wisselvallig tot teleurstellend zijn dat ik mijn beperkte tijd besluit elders aan te besteden, waar ik wel energie van krijg. Dat maakt echter niet dat ik niet ieder positief nieuwtje nauwlettend volg en iedere verbetering reden is tot een vreugdedansje. Terwijl iemand die wel ieder weekend in het stadion zit mij vast een namaaksupporter vindt. 

Met betrekking tot star wars herken ik eveneens wat je zegt, en tot grote frustratie. Mooi voorbeeld. Ik zie net op FB een engelstalige iemand die het legoclub magazine van zn zoontje net in de bus heeft. Een Force Awakens special. Die van mijn zoontje viel gisteren in bus. Wat denk je ......... Een f#*#*ng handleiding bouw je kerstboom van lego! 

ik denk dat Star Wars in Nederland gewoon niet zo leeft. Gezien jouw feitenopsomming en bedenkend dat ik in vrienden-, kennissen-, zakelijke-,en familiekring niemand ken met enige passie voor Star wars. Het een veroorzaakt dan ook het ander. De vraagt bepaalt de markt. Helaas maar waar. Gelukkig hebben we het internet.

Volgens mij heb jij ook ook wat met voetbal. Zo levendig als je die wrgernis omschrijft, dat moet uit eigen ervaring zijn. Ik ben zelf Hagenees en dus ... Ado bloed. Ik herken wat je zegt maar ik ben de laatste jaren ook een "mooi weer supporter" geworden. Dwz dat de resultaten zo wisselvallig tot teleurstellend zijn dat ik mijn beperkte tijd besluit elders aan te besteden, waar ik wel energie van krijg. Dat maakt echter niet dat ik niet ieder positief nieuwtje nauwlettend volg en iedere verbetering reden is tot een vreugdedansje. Terwijl iemand die wel ieder weekend in het stadion zit mij vast een namaaksupporter vindt. 

Met betrekking tot star wars herken ik eveneens wat je zegt, en tot grote frustratie. Mooi voorbeeld. Ik zie net op FB een engelstalige iemand die het legoclub magazine van zn zoontje net in de bus heeft. Een Force Awakens special. Die van mijn zoontje viel gisteren in bus. Wat denk je ......... Een f#*#*ng handleiding bouw je kerstboom van lego! 

ik denk dat Star Wars in Nederland gewoon niet zo leeft. Gezien jouw feitenopsomming en bedenkend dat ik in vrienden-, kennissen-, zakelijke-,en familiekring niemand ken met enige passie voor Star wars. Het een veroorzaakt dan ook het ander. De vraagt bepaalt de markt. Helaas maar waar. Gelukkig hebben we het internet.

Ik was jaren geleden fanatiek PSVer; ik ging naar alle thuisduels; beker, competitie, europacup. (tegenwoordig volg iknog wel alles dagelijks, maar bezoek ik niet meer alle duels (is niet meer te doen met al die gekke speeltijdstippen als je ook een gezin hebt.)

Je comment over dat Lego magazine is echt briljant en zo herkenbaar. 2 dagen geleden zag ik de covers van buitenlandse Lego magazines.....inderdaad: met SW op de cover! Ook hier komt dat magazine binnen; dus ik had al een plan om het te confisceren zodra het in de bus viel. Vanmiddag was het er.......zonder ook maar iets van SW!

Maarre: volgens mij omt dit omdat er in NL 3 magazines zijn: Junior voor kids t/m 6 en twee andere voor kids vanaf 7.

Die van mij is 4 en krijgt de Junior. (die dus SW loos is). Ik heb de andere NL versie van deze maand nog niet gezien; wellicht dat daar wel SW in staat.

Edit: de nederlandse heeft ook SW op de cover: cache.lego.com/r/www/r/club/-/media/club2/content model/digital magazines/2015/issue 5/nl/digimag-red-nl4-firstlook-tout.jpg

We hebben dus pech dat we de junior uitgave krijgen.....

Edited by Starkiller

Om maar eens een wat ouder topic leven in te blazen. Eindelijk eens een lijst waar ik me zo goed als volledig in kan vinden!  Los van het feit dat the Empire strikes back op nummer 2 staat, staan hier gewoon de films uit mijn leven in, in een zeer uiteenlopend aantal genres. Je zou bijna denken dat er veel gestemd is door 'ons' soort mensen, geeky guys!

http://www.empireonline.com/movies/features/100-greatest-movies-checklist/

3 uur geleden zei Marko:

Om maar eens een wat ouder topic leven in te blazen. Eindelijk eens een lijst waar ik me zo goed als volledig in kan vinden!  Los van het feit dat the Empire strikes back op nummer 2 staat, staan hier gewoon de films uit mijn leven in, in een zeer uiteenlopend aantal genres. Je zou bijna denken dat er veel gestemd is door 'ons' soort mensen, geeky guys!

http://www.empireonline.com/movies/features/100-greatest-movies-checklist/

66 van de 100 gezien.

Ik ben het een keer met je oneens O.o

Vind het een veilige lijst met de bekende geijkte (hippe) titels. Dark Crystal, Big Trouble in Little China, The Warriors (!), Labyrinth, Krull, Maltese Falcon, The Last Starfighter, El Corazon Del Guerrero, Star Trek II: The Wrath of Khan en Boogie Nights (to name a few) ontbreken, terwijl het dodelijk saaie en zwaar overschatte 2001 er weer standaard in staat, net als het geoverhypte The Usual Suspects.

Ook opvallend dat men The Prestige vermeld...terwijl The Illusionist (zelfde onderwerp, rond dezelfde tijd uitgebracht... en imo beter) ontbreekt. (reden zal wel zijn dat het geen Chris Nolan film is. Sowieso heb je bij Empire een streepje voor als je Nolan/Tarantino/Kubrick heet)

Verre van mijn lijst... maar ik ben het nooit echt met Empire eens geweest (heb het blad vanaf eind jaren 90 jaaaaaaaarenlang gelezen)

1 uur geleden zei Dennis:

66 van de 100 gezien.

Ik ben het een keer met je oneens O.o

Vind het een veilige lijst met de bekende geijkte (hippe) titels. Dark Crystal, Big Trouble in Little China, The Warriors (!), Labyrinth, Krull, Maltese Falcon, The Last Starfighter, El Corazon Del Guerrero, Star Trek II: The Wrath of Khan en Boogie Nights (to name a few) ontbreken, terwijl het dodelijk saaie en zwaar overschatte 2001 er weer standaard in staat, net als het geoverhypte The Usual Suspects.

Ook opvallend dat men The Prestige vermeld...terwijl The Illusionist (zelfde onderwerp, rond dezelfde tijd uitgebracht... en imo beter) ontbreekt. (reden zal wel zijn dat het geen Chris Nolan film is. Sowieso heb je bij Empire een streepje voor als je Nolan/Tarantino/Kubrick heet)

Verre van mijn lijst... maar ik ben het nooit echt met Empire eens geweest (heb het blad vanaf eind jaren 90 jaaaaaaaarenlang gelezen)

Ik zal proberen mijn enthousiasme uit te leggen. Want uiteraard ben ik het liever met je eens. Ik scoor 95/100 in deze lijst dus ik heb wel meer recht van spreken (nehnehnehneh). Ook zag ik zo'n beetje alle films die ik (na lang denken) ook in een lijst zou willen zien en bovendien geen films die ik echt overrated dan wel slecht vindt. Daar komt dan nog bij dat  uit de diverse genres toch wel mijn favoriete films in de lijst staan. Dat voelt waarschijnlijk als een soort van erkenning. Natuurlijk kan je er zo 10 vervangen voor andere keuzes...... En dat is wat we gaan doen. GAMETIME!!

Haal 10 films uit de lijst en zet er 10 vervangers in..... Your turn.

18 uur geleden zei Marko:

Haal 10 films uit de lijst en zet er 10 vervangers in..... Your turn.

Veel(?) beter(?) nog: mijn top 120 (exclusief animatie)

20.000 Leagues Under the Sea

Air Force One

Alien

Aliens

American Psycho

Army of Darkness

Back to the Future

Batman Begins

Battle for Endor

Big Fish

Big Lebowski, the

Big Trouble in Little China

Black Hole

Blade Runner

Boogie Nights

Breakfast Club

Brotherhood of the Wolf

Butterfly Effect

Caravan of Courage: An Ewok Adventure

Casablanca

Dark Crystal, the

Dead Zone

Devil's Advocate, the

Dune

E.T. the Extra Terrestrial

Ed Wood

Explorers

Fear and Loathing in Las Vegas

Ferris Buellers Day Off

Fight Club

Flash Gordon

Frequency

Fugitive, the

Ghostbusters

Ghostbusters 2

Go

Godfather

Godfather II

Godfather III

Gone with the Wind

Goonies, the

Green Mile, the

Gremlins

Groundhog Day

Harry Potter & the Chamber of Secrets

Harry Potter & the Deathly Hallows 1

Harry Potter & the Deathly Hallows 2

Harry Potter & the Goblet of Fire

Harry Potter & the Halfblood Prince

Harry Potter & the Order of the Phoenix

Harry Potter & the Philosophers Stone

Harry Potter & the Prisoner of Azkaban

Heart of the Warrior

Inception

Indiana Jones & the Last Crusade

Indiana Jones & the Temple of Doom

It, Stephen Kings'

Jaws

Karate Kid

Krull

Labyrinth

Last Starfighter

Legend

Lord of the Rings: FOTR

Lord of the Rings: TTT

Lord of the Rings: ROTK

Lost Boys, the

Maltese Falcon, the

Matrix, the

Monster Squad

Mummy, the (1999)

Neverending Story

Ninth Gate, the

North by Northwest

Pan's Labyrinth

Patriot Games

Planet of the Apes (original)

Psycho

Pulp Fiction

Purple Rain

Raiders of the Lost Ark

Rear Window

Rebel Without a Cause

Return to Oz

Rogue One: a Star Wars story

Scarface (1984)

Scent of a Woman

Scream

Scream 2

Scream 3

Scream 4

Se7en

Shawshank Redemption, the

Silence of the Lambs

Silver Bullet

Sleepy Hollow

Stand By Me

Stand, the

Star Trek II: the Wrath of Khan

Star Trek III: the Search for Spock

Star Trek IV: the Voyage Home

Star Trek VI: the Undiscovered Country

Star Wars: A New Hope

Star Wars: Episode I: the Phantom Menace

Star Wars: Episode II: Attack of the Clones

Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith

Star Wars: Return of the Jedi

Star Wars: the Empire Strikes Back

Star Wars: The Force Awakens

Starship Troopers

Total Recall

Trainspotting

Tron

Untouchables, the

Vertigo

Warriors, the

Willow

X-Men 2

X-Men: Days of Future Past

Young Sherlock Holmes

Edited by Dennis

zit even te kijken waar de overeenkomsten zitten met die lijst :(  maar wel heel interessant.  Doet me inderdaad beseffen dat er geen enkele Potter film in die Empire lijst staat, dat is altijd discutabel, maar vooral de laatste delen vind ik objectief gezien toch echt wel heel erg goed. Ik heb gisteravond ook even zitten kijken welke films ik er uit zou halen en welke er in zou zetten, die zal ik vanmiddag nog even neerzetten, maar wat ik erg waardeer is dat je Scent of a Woman er ook bij hebt staan, die zou ik namelijk ook inruilen! Prachtige film en een van de hoogtepunten in Pacino's werk (woohaaah). Wat me ook verbaasde in de Empire lijst is dat North by Northwest er niet instaat, naar mijn idee toch wel de go-to film voor Hitchcock beginners... Waar ik echter heel erg nieuwsgierig naar ben is welke 44 van de 100 jij dan niet gezien hebt in die Empire lijst, ik had nog best moeite om er 10 te elimineren. Volgens mij zitten we redelijk op lijn qua film smaak, met verschil van mening in de genrefilms en films waar je waarschijnlijk een persoonlijk gevoel bij hebt, maar dat zijn er maar een paar. Ik durf dus te zeggen dat van die 44 ik er 10 voor je kan destilleren waar ik mijn handen in het vuur steken  dat jij daar van zal smullen.....so let me know! Wat zijn je missing pieces uit die Empire lijst? (onderstaand de hele lijst)

Edited by Marko

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now