Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

Alien

Recommended Posts

Zijn er ook alien fans aanwezig op het forum? Het zou me verbazen als het niet zo was. Ridley Scott's Alien en James Cameron's Alien zijn twee van de beste sci-fi films ooit naar mijn mening. Niet zo goed als Star Wars natuurlijk, maar het komt wel gevaarlijk dichtbij in de buurt. 

Enne, er wordt aan een Alien 5 gewerkt mét Sigourney Weaver. Hype? Of niet?

Eerst komt nog Alien: Paradise Lost though. Oftewel Prometheus 2. 

Met andere woorden, ik zie wel of/wanneer Alien 5 eindelijk verschijnt, ga er niet gespannen op zitten wachten :/

Drie keer niks dus, Prometheus vond ik echt helemaal niks aan...

Alien vind ik sowieso een van de beste films aller tijden!  
Ik vond Alien vanwege de suspense waanzinnig goed. Aliens was veel meer op de actie gericht en vond ik daardoor ook heel erg goed. Daarna ben ik afgehaakt.

Leuk hoe smaken verschillen. Prometheus daarentegen heeft me er met de haren weer bijgetrokken. Dat vond ik zo'n gelaagde intelligente voortzetting van de Alien films, dat ik hoopte en nog steeds eigenlijk, dat ze hiermee een soort prequel trilogie maken eindigend bij het beging van Alien.

Ik zit eerlijk gezegd niet zo te wachten op Sigourney Weaver in een Friday the 13th part 13 achtige setting, weer een list om haar weer in het verhaal te krijgen. Dat mislukt toch meestal. Met Arnold Schwarzenegger in Terminator als negatief voorbeeld. Overigens ook meteen een voorbeeld van hoe je twee meesterlijke delen een franchise volledig kapot kan maken.....Terminator.

Hier mijn film top tien trouwens....

1. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

2. Fargo (1996)

3. Taxi Driver (1976)

4. Alien (1979) 

5. Scarface (1983)

6. Mad Max 2 (1981)

Alternatieve titel: Mad Max 2: The Road Warrior

7. Donnie Darko (2001)

8. Goodfellas (1990)

9. Beverly Hills Cop (1984)

10. True Romance (1993)

Hier mijn film top tien trouwens....

1. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)

2. Fargo (1996)

3. Taxi Driver (1976)

4. Alien (1979) 

5. Scarface (1983)

6. Mad Max 2 (1981)

Alternatieve titel: Mad Max 2: The Road Warrior

7. Donnie Darko (2001)

8. Goodfellas (1990)

9. Beverly Hills Cop (1984)

10. True Romance (1993)

Goed idee dit! http://starwarsawakens.nl/forum/topic/111-je-film-top-10/

Ik dacht trouwens dat Alien 5 van Neil Blomkamp voorlopig van de baan was?

Los van dat: Alien en Aliens zijn mooi gemaakt......maar ondanks dat ik de hele reeks al sinds de DVD release (in 2000 meen ik?) in de kast heb staan heb ik Alien hooguit nog 1x bekeken, Aliens 1 of 2x, Alien3 0x en Alien 4 2x ofzo.

Prometheus is hetzelfde als de jonge Boba Fett in Attack of the Clones: het deed heel de mythe in 1 klap teniet.

Drie keer niks dus, Prometheus vond ik echt helemaal niks aan...

Same here! Wat een gedrocht van een film. Dat Alien 5 nu in de ijskast staat zodat Prometheus 2 eerst kan komen, is niet echt een goed iets.

Prachtig het is duidelijk een hate it or love it film. 

And I'm a lover! Dus kan niet wachten op Prometheus2

Edited by Marko

Prometheus is hetzelfde als de jonge Boba Fett in Attack of the Clones: het deed heel de mythe in 1 klap teniet.

Ja! Ik hoef niet te weten waar de Xenomorphs of de Space Jockey vandaan komen. De films zijn eng vanwege het mysterie, de ruimte is zo groot en onbekend met allerlei geheimen die daarin schuilen. Vertellen hoe alles zit verpest het helemaal...

Wat vinden jullie van Aliens vs Predator? De eerst was nog te pruimen maar Requiem... Oh god, dat was echt bagger.

Zojuist op Facebook gezien:

Citaat

"Ridley Scott returns to the universe he created in ALIEN with ALIEN: COVENANT, the second chapter in a prequel trilogy that began with PROMETHEUS -- and connects directly to Scott’s 1979 seminal work of science fiction. Bound for a remote planet on the far side of the galaxy, the crew of the colony ship Covenant discovers what they think is an uncharted paradise, but is actually a dark, dangerous world -- whose sole inhabitant is the "synthetic" David (Michael Fassbender), survivor of the doomed Prometheus expedition."

12274548_10153678527116605_7526493259206

Edited by RogueLeader

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this