Eerder deze zomer was er een Kickstarter campagne die veel populairder is geworden dan vooraf werd geanticipeerd: Adaptive Saber Parts. Het bedrijf hierachter maakt reeds enkele jaren hoge kwaliteit lightsabers. Je kon voorheen kiezen welke standaard hilt je wilde, in wat voor 'finish' (zoals weathered, 2 kleuren, of alleen zilver of alleen zwart) en wat voor kleur blade je erop wilde. Het bijzondere van deze campagne is dat het nu mogelijk is om zelf je lightsaber hilt onderdelen te kiezen en je dus niet verplicht bent een ontwerp te kopen die zij in hun winkel aanbieden. Je bestelt gewoon je losse onderdelen, zij sturen het op en je zet de lightsaber zelf in elkaar. Een lightsaber bestaat uit een pommel (onderkant), body (middelste stuk, waar je handgrip zit), switch en emitter (waar de blade uit komt). Er zijn duizenden mogelijkheden en ik prijs mezelf gelukkig dat ik op tijd van deze campagne af wist om te kunnen pledgen. Ze hopen de lightsabers nog vóór de première te laten bezorgen, maar aangezien de campagne veel succesvoller is geworden dan ze vooraf hadden gedacht (doel van $100k, uiteindelijk $800k binnengesleept) is dat nog af te wachten. Mocht het ze inderdaad lukken, ga ik mijn lightsaber zeker meenemen naar de première! Het toffe is dat er een online lightsaber builder is, waarin je zelf je lightsaber in elkaar kunt zetten op basis van de onderdelen die ze op dit moment aanbieden. Ze gaan steeds meer onderdelen aanbieden, waaronder begin 2016 bv. een emitter die ondersteuning biedt aan 3 blades (zodat je ook een lightsaber kunt maken zoals Kylo Ren). Het toffe is dat alles - zoals gezegd - uit losse onderdelen bestaat, dus je kunt gewoon die emitter los bestellen met de twee sideblades en die monteer je op je huidige lightsaber. Op die manier kun je een hele collectie lightsaber-onderdelen sparen over tijd waardoor je op termijn oneindig kunt knutselen! Bekijk de lightsaber builder hier: http://www.saberparts.com. Vanaf begin 2016 is het mogelijk om vanaf die website onderdelen te bestellen voor de mensen die níet deel hebben genomen aan de Kickstarter campagne. Overigens ben ik op geen enkele wijze geallieerd aan het bedrijf Saberforge, maar ben wel een trotse pledger van hun Kickstartercampagne en kan niet wachten tot ik mijn lightsabers binnen krijg. Ik ben heel benieuwd naar jullie ontworpen lightsabers! Post hier je gaafste ontwerpen. Wellicht kun je een ander forumlid inspireren om de lightsaber van zijn dromen te maken en te bestellen!