Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Star Wars: Marvel Comics

Recommended Posts

Meer leden die de comics lezen? (muv BoxerlessBossk en ondergetekende).

Zelf wacht ik steeds af tot de Trade Paperback uit is (staat mooier in de kast en leest fijner vind ik), dus ik 'loop wat achter'.

Star Wars: Skywalker Strikes vond ik moeizaam op gang komen maar werd steeds beter en beter.

Darth Vader vond ik aardig. Vermakelijk. Geen hoogvlieger.

Princess Leia ben ik nog aan het lezen....dus nog geen mening.

De komende maanden komt er in ieder geval veel aan......

maf7nl.jpg

Ik vind tpb's ook tien keer beter, maar ik wil graag bij blijven, dus in eerste instantie lees ik digitaal.

Maar het doel is een kast vol Star Wars comics natuurlijk ^^"

Vind ze allemaal tof, maar Shattered Empire is tot nog toe mijn favoriet denk ik. Voelt het meest verbonden met de rest van de canon, en geeft de eerste glimp van wat onze helden na Jedi doen.

Zeker!  Ik lees graag comics.  De laatste  SW serie die ik verslond was Legacy. En die is zo vet.  Ik blijf het tot vervelens toe zeggen. 

Ik wacht nu ook even op die tpb''s als kerst kado voor mezelf. 

Ik dacht ook aan Shattered Empire, dus ben blij dat die keuze bevestigd wordt; )

Ik ben van plan ze wel te gaan lezen, maar nog niet aan begonnen. Een verzamelalbum zou in mijn ogen al een groot pluspunt zijn om het ook fysiek in huis te halen.

Holy Fuckaroni. Shattered Empire is echt heel erg cool. Ik betrap mezelf er op dat ik heel langzaam begin te lezen nu ik het einde van deel 3 nader.

De OT feeling is onmiskenbaar. De graphics schitterend. Nieuwe personage Shara Bey zeer interessant. Wat ik echt heel mooi vindt is hoe ze zonder dat het er duimendik bovenop ligt de weg banen voor de films. Poe Dameron natuurlijk. Maar ook de missies van papa Dameron en Han lijken me een goede voorbode van Rogue One qua vormgeving en werkwijze.

echt heel tevreden met deze comicserie.....en dat nadat ik Darth Vader na een zeer sterk begin maar middelmatig vond geworden.

Edited by Marko

Ik krijg deze week ook de TPB binnen, waarna ik hem waarschijnlijk voorlopig wekelijks ga herlezen :P

Shattered Empire en Lost Stars zijn voor mij dé schoolvoorbeelden van wat ik wil van de nieuwe canon, dus het is fysiek onmogelijk voor mij om een kans te laten schieten om ze aan te prijzen.

Dat weet ik, dat is namelijk nooit. In tegenstelling tot de andere miniseries houdt Shattered Empire het jammer genoeg bij vier delen.

Had dan van Leia of Chewbacca een 4-parter gemaakt, Empire is tien keer beter. Maar goed :/

Tja.  We kennen dankzij SE in ieder geval de backstory van de papa en mama van iemand van wie ik nog niet helemaal kan duiden wat- en hoe groot zijn rol zal zijn in de hele trilogie.....

Vroeger was ik niet zo into star wars, maar sinds de laatste film ben ik me er in aan het verdiepen. Waar kopen jullie de comics?

Ik ben momenteel van plan om alles in chronologische versie te kopen/lezen volgens deze timelines:

books: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_books

comics: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_comics

shorts: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_short_stories

momenteel heb ik de originele  eerste 6 comics besteld (0,1,2,3,4 en 5) en de 5 laatste van "before the republic" en wacht ook nog op het boek :) (wil alles fysiek hebben wat mogelijk is)

Het gaat wel een project van meer dan een jaar worden (budget :( ) hoe doen jullie dit ?

20 minuten geleden zei Newling:

Vroeger was ik niet zo into star wars, maar sinds de laatste film ben ik me er in aan het verdiepen. Waar kopen jullie de comics?

Ik ben momenteel van plan om alles in chronologische versie te kopen/lezen volgens deze timelines:

books: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_books

comics: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_comics

shorts: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_Legends_short_stories

momenteel heb ik de originele  eerste 6 comics besteld (0,1,2,3,4 en 5) en de 5 laatste van "before the republic" en wacht ook nog op het boek :) (wil alles fysiek hebben wat mogelijk is)

Het gaat wel een project van meer dan een jaar worden (budget :( ) hoe doen jullie dit ?

Wacht, je gaat ALLE comics aanschaffen? Je weet hoeveel dat er zijn? (de eerste kwamen eind jaren 70 namelijk al uit......)

Antwoord op je vragen: ik schaf alleen TradePaperBacks (TPB's) aan, oftewel: gebundelde uitgaves. Nadeel is dat je pas 'laat' een comic hebt (pas als er X losse uitgaves verschenen zijn (in het geval van de Star Wars of Darth Vader reeks) of als een serie is afgelopen (bijvoorbeeld Princess Leia of Shattered Empire). Voordeel is dat je fraaie gebundelde edities hebt in plaats van dunne losse comics.

Ik bestel momenteel alles bij Amazon.

Hoe ik het doe: mn eerste comic dateert van 1983/1984.....de oude Star Wars Marvel reeks die tot 1986 of 1987 heeft gelopen....toen had je maar 1 serie dus was het simpel om bij te houden. Tegenwoordig heb je meerdere series, sommigen zijn lang (Star Wars, Darth Vader) andere weer kort (Lando, Chewbacca, etc). Ik schaf aan wat ik leuk vind. Er verschijnt zoveel op Star Wars gebied dat je keuzes moet maken (tenzij je miljonair bent).

De links die je post zijn overigens allemaal 'Legends' titels en zijn dus niet meer canon. Begin 2015 is Marvel begonnen met een schone lei' qua comics. Wellicht is het slimmer om hiermee te beginnen? Hoef je ook minder aan te schaffen wat weer €'s scheelt ;)

Edited by Dennis

was niet van plan alles aan te schaffen, maar zoals "before republic" is een heel korte uitgave, 16comics, 2 shorts en 1 boek. dus die vond ik de moeite. Want heel de lijst met commics zijn bundels dus moet je x5 doen en is dus onbetaalbaar voor me :)

Wou eerst wel de boeken lezen (maar alles 2e hands kopen) maar als marvel schone lei begint kan ik mss beter bij hun gwn starten.

Mis ik veel als ik met marvel begin ipv legends te lezen?  Wat is het verschil en gelijkenis tussen beide?

1 minuut geleden zei Newling:

was niet van plan alles aan te schaffen, maar zoals "before republic" is een heel korte uitgave, 16comics, 2 shorts en 1 boek. dus die vond ik de moeite. Want heel de lijst met commics zijn bundels dus moet je x5 doen en is dus onbetaalbaar voor me :)

Wou eerst wel de boeken lezen (maar alles 2e hands kopen) maar als marvel schone lei begint kan ik mss beter bij hun gwn starten.

Mis ik veel als ik met marvel begin ipv legends te lezen?  Wat is het verschil en gelijkenis tussen beide?

Er zijn absoluut enkele toppers die nu onder 'Legends' vallen (de Thrawn trilogie, Shadows of the Empire.....en de oldskool Marvel comics van de jaren 70 en 80). Maar als je deze niet leest en je volledig op de nieuwe canon focust mis je niets qua verhaallijn.

Verschil en gelijkenis is lastig aan te geven......je moet het zo zien: alles wat voor 2015 is uitgebracht is -zo goed als- 'weggevaagd' zodat men opnieuw kon beginnen.

7 minuten geleden zei Newling:

is dit de 2015 comics lijst die je bedoeld ? http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars_(Marvel_2015):D

Dat is de lijst van de normale Star Wars reeks ja.

Daarnaast zijn er ook reeksen van Darth Vader, Lando, Chewbacca....en veel meer: http://starwars.wikia.com/wiki/Marvel_Comics

Hier staat ook goed aangegeven wat legends is, welke series nu lopen, welke gaan verschijnen, etc

Met Star Wars, Darth Vader en Kanan hebben ze 3 lopende series, en er is ook altijd een 4e die na een paar issues door de volgende wordt vervangen (Princess Leia, Lando, Shattered Empire, Chewbacca, het aankomende Anakin & Obi-Wan).

Allemaal zeker de moeite waard, maar dat bijhouden zou idd voorlopig al duur genoeg moeten zijn :o

Overigens heb ik gisteren mn Chewbacca TPB preorder geannuleerd. Noto vind ik een meer dan goede illustrator, maar wat ik van de comic (previews) gezien heb en op de fora heb gelezen is niet positief.

Tja, tot nog toe wel de minste ja... Chewie werkt goed omdat hij Han heeft die zonder veel gedoe vertaalt wat ie zegt en het nog cool laat klinken ook.

Het meisje uit die comic, not so much. Ben zelfs weer vergeten hoe ze heet.

Maar de Lando TPB is ook zo uit toch? Die is wel goed!

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

ITja, tot nog toe wel de minste ja... Chewie werkt goed omdat hij Han heeft die zonder veel gedoe vertaalt wat ie zegt en het nog cool laat klinken ook.

Het meisje uit die comic, not so much. Ben zelfs weer vergeten hoe ze heet.

Maar de Lando TPB is ook zo uit toch? Die is wel goed!

Lando komt 19-1-16

Star Wars 2 & Vader 2 komen 5-1-16

Allen in de preorder.

Net Chewbacca #5 gelezen. Het einde maakt wel wat goed, geeft weer wat vragen en antwoorden over Wookiees en hun cultuur. 

Still, Shattered Empire > Star Wars > Darth Vader > Kanan > Lando > Darth Maul >>> Chewbacca > Leia

Potver een goede week voor Star Wars comics! Nieuwe Star Wars en Darth Vader, die samen de Vader Down arc afmaken (final review: de moeite waard maar niet legendarisch), en de eerste issue van een gloednieuwe mini-serie van de schrijver van Lando; Obi-Wan & Anakin.
Laatstgenoemde speelt zich af tussen episodes I en II (een periode waar zelfs in de oude Legends niet zoveel over bekend is) en laat zien hoe het eraan toe gaat op een 'gewone' Jedi-missie, zonder twaalfduizend battle droids. Een goede start met karakterisatie die in de eerste conversatie al laat zien hoe goed ze de personages van Obi en Anakin snappen. Mét prachtig artwork (afgezien van Obi-Wans gezicht dat niet echt lijkt op Ewan McGregor). Pre-order de trade maar vast Dennis!

10 uur geleden zei BoxerlessBossk:

de eerste issue van een gloednieuwe mini-serie van de schrijver van Lando; Obi-Wan & Anakin.
Laatstgenoemde speelt zich af tussen episodes I en II (een periode waar zelfs in de oude Legends niet zoveel over bekend is) en laat zien hoe het eraan toe gaat op een 'gewone' Jedi-missie, zonder twaalfduizend battle droids. Een goede start met karakterisatie die in de eerste conversatie al laat zien hoe goed ze de personages van Obi en Anakin snappen. Mét prachtig artwork (afgezien van Obi-Wans gezicht dat niet echt lijkt op Ewan McGregor). Pre-order de trade maar vast Dennis!

LOL.

Hoe nadrukkelijk is de 'prequel sfeer' in deze reeks?

In 1e instantie leek Kanan me ook wel wat....totdat ik die typische prequeldingen zag (Clones, Battledroids.....)

De arc lijkt zich geheel af te gaan spelen op een planeet waar al tijden geen contact met de rest van het universum is geweest. Dus geen clones, battle droids etc. Wel natuurlijk jonge Obi-Wan en Anakin en een flashbackje naar een trainingsessie waar Mace en Palpy naar kijken. 

Als je echt niet aan de prequels herinnerd wil worden, fair enough, maar als er Clone Wars-afleveringen of EU-boeken in prequel era zijn die je kan waarderen, kun je dit ook een kans geven.

Of ff wachten op wat het internet van de andere 4 issues vindt..

Op 8 november 2015 at 13:04 zei BoxerlessBossk:

Vind ze allemaal tof, maar Shattered Empire is tot nog toe mijn favoriet denk ik. Voelt het meest verbonden met de rest van de canon, en geeft de eerste glimp van wat onze helden na Jedi doen.

Heb deze besteld en verwacht hem binnen enkele weken binnen (release zou dan zijn?) Ik lees er goede dingen over, en was toe aan wat aanvulling op het verhaal tussen Jedi en The Force Awakens in.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now