Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Dennis

Star Wars: Marvel Comics

Recommended Posts

43 minuten geleden zei KyloRen:

Heb deze besteld en verwacht hem binnen enkele weken binnen (release zou dan zijn?) Ik lees er goede dingen over, en was toe aan wat aanvulling op het verhaal tussen Jedi en The Force Awakens in.

Enkele weken?

De Trade paperback (complete album met alle 4 de issues) is al in november verschenen.

8 minuten geleden zei Dennis:

Enkele weken?

De Trade paperback (complete album met alle 4 de issues) is al in november verschenen.

Vreemd. Ik heb de 2 (?) delen HIER besteld, en zou ze in de 2e helft van januari pas kunnen verwachten...

Edited by KyloRen

Huh. Aantal bladzijden lijkt wel ongeveer te kloppen zo, dus ik denk dat het echt een nieuwe releasevorm is. Maar ik vind het raar om niet gewoon allevier bij elkaar te proppen... (vooral omdat deel 2 en 3 nou juist de twee meest samenhangende issues zijn)

10 uur geleden zei KyloRen:

Vreemd. Ik heb de 2 (?) delen HIER besteld, en zou ze in de 2e helft van januari pas kunnen verwachten...

Ah......dat is de nederlandse vertaling.

Zelf haal ik al mn comics in de engelstalige versie via Amazon (waar hij dus al langer verkrijgbaar is).

Edited by Dennis

Shattered Empire kwam in de US uit op 17 November 2015... 

In ander Marvel nieuws, STAR WARS: C-3PO is wederom uitgesteld, dit keer naar 30 maart...

Star_Wars_Special_C-3PO_Teaser.jpg

Edited by Eddie
foto toegevoegd

Gisteren weer twee comics uitgekomen!

Darth Vader 19 sluit weer een arc af... En daar ben ik blij mee, want hij was niet heel geweldig. Maar met Cylo en z'n wannabe-apprentices zijn we ver klaar, en Aphra lijkt binnenkort weer terug naar de Vader comic te komen. Dus mijn advies; Vader TPB 3 kan je overslaan, maar hierna kan het weer interessant gaan worden.

Verder is éindelijk de C-3PO comic uitgekomen. Ik weet niet zeker of het die extreem lange wachttijd waard was, maar slecht was het zeker niet. Een beetje diepgang in Threepio kan nooit kwaad. Het apartste is dat het verhaal in deze comic direct wordt voortgezet in een LEGO-short die vorige maand online werd gegooid waarin Poe Ackbar moet redden... Dus die LEGO-short is canon?!

(Disclaimer: Al mijn comic-enthousiasme deze week is een beetje opgeslurpt door de eerste issues van Gwenpool en Moon Knight, want potjandrie wat zijn dat goede comics)

Op zich lees ik liever de losse nummers ipv de TPB. De reclame is hinderlijk, maar het voordeel is dat de boekjes licht in de hand zijn en ze eens per maand uitkomen. Zo heb ik iets om naar uit te kijken. Van de Leia serie was ik niet zo onder de indruk. Mijn favoriete serie tnt is Kanan. En de delen over het dagboek van Obi Wan vind ik super! 

RIP Kanan: The Last Padawan, je was een toffe comicreeks :(

De Obi-Wan issues zijn inderdaad tof, maar ik had liever gezien dat dat een aparte reeks was. Niet alleen omdat de tijd tussen twee Obi-Wan issues nu zo lang is, ook omdat ik daardoor nog minder tolerantie heb gekregen voor minder-dan-geweldige verhaallijnen. Blaas die gevangenis op, I don't care, als je het maar snel doet zodat we weer naar Tatooine kunnen :P

Helemaal mee eens! Niet alle verhalen zijn even sterk, maar zeker het proberen waard. En Obi Wan een eigen serie, zou geweldig zijn. Doen ze waarschijnlijk niet, omdat er een Obi Wan film aankomt ( heb ik ergens gelezen.)

Obi-Wan film is nergens bevestigd, al zou ik er geld op inzetten dat de derde spinoff Obi-Wan of Boba Fett bevat (of Rogue Two heet).

Maar goed, een film betekent zeker niet dat het karakter geen comic zou kunnen dragen. Poe Dameron heeft momenteel z'n eigen comic, en er zal ook een Rogue One-comic gaan verschijnen tegen het einde van het jaar.

Andere huidige Marvel-comics ook gelezen toevallig? Shattered Empire, Lando, Chewbacca, Obi-Wan & Anakin...

Het is officieel, na #25 (oktober) stopt de Darth Vader comic er mee. Goed nieuws voor jullie TPB fanaten die graag een compleet iets lezen?

Zeer benieuwd wat deze comic gaat vervangen ^^

Op 23-4-2016 at 13:24 zei BoxerlessBossk:

Andere huidige Marvel-comics ook gelezen toevallig? Shattered Empire, Lando, Chewbacca, Obi-Wan & Anakin...

Lando en Chewbacca heb ik overgeslagen evenals de C3PO comic. Comics met force users staan bij mij boven aan de lijst. Het laaste deel van Star Wars vond ik wel interessant ( nr. 18) Met name die gast die in het gevang om zeep wordt geholpen. Wie was dat?! En ook diegene die Leia een les wilt leren? Ik ben benieuwd waar dit verhaal naar toe gaat, maar ik ben in ieder geval geboeid. 

Nog maar 3 van de 6 issues in de trade zijn uit, maar Poe Dameron gaat een goede review krijgen... Van alle Star Wars series is deze het meest over the top en ik hou ervan.

Overigens allemaal even uit je geheugen zetten dat ik eerder deze topic had gezegd dat Rogue One een prequel comic krijgt, die was nooit officieel aangekondigd en is nu van alle lijsten gehaald, dus voorlopig komt er niks wat dat betreft...

Gelukkig deze maand twee nieuwe miniseries die beginnen, Han Solo en de comic-versie van Force Awakens. Voor het geval je nog geen lees-achterstand had.

2 uur geleden zei BoxerlessBossk:

de comic-versie van Force Awakens.

Ik vraag me bij deze af: wie zit daar nu nog op te wachten? De pagina's die ik gezien vond ik ook niet zo goed (de gezichten).

Ja, ik verwacht weinig meer dan canon bevestiging van een aantal achtergrond character namen en een nieuwe hele vage hint over Reys afkomst. Verwacht een paar dagen na de 22e maar van mij te horen of het de moeite waard wordt ^^

Oh wat waren mijn verwachtingen onrealistisch hoog. Zou me niks meer verbazen als we in 6 issues 0,0 nieuwe dingen leren...

Gelukkig komen er wel gewoon comics uit die wel de moeite waard zijn. Han Solo is natuurlijk de bom, maar ook de laatste Star Wars was tof. Krrsantan die ff stennis komt schoppen voor Obi-Wan op Tatooine. Krijg er steeds meer zin van in een Obi solo film...

Vandaag uit is de Dr. Aphra Comic Fest herdruk van Darth Vader # 3 bij deelnemende comic shops (die hem vorige week al toegestuurd hadden gekregen). Ik heb de mijne al binnen via Atomik in Sittard!

Enne, wat zijn jullie gedachten bij de IDW/Marvel reprints van de classic newspaper strips zoals ze verschenen in de kranten? Ikzelf ben reuze blij met deze aankondiging!

4 uur geleden zei Eddie:

Enne, wat zijn jullie gedachten bij de IDW/Marvel reprints van de classic newspaper strips zoals ze verschenen in de kranten? Ikzelf ben reuze blij met deze aankondiging!

Ook al schaf ik ze zelf niet aan (ben niet zo van Russ Manning) geeft het hoop dat er nu wellicht ook een fraaie reprint van het complete werk van Al Williamson komt.

Ik heb die 3 TPB's die medio jaren 90 verschenen maar zou graag een mooie luxe hardcover willen.

Je doelt op de zwaar-bewerkte en ingekleurde Dark Horse releases, toch? Ik heb de 'originele' newspaperstrips nu als jpegjes, maar ben blij als ik de drie nieuwe naslagwerken 92017/2018) aan kan schaffen! Heb vorig jaar de Russ Cochran boeken weggegeven omdat die niet compleet waren...

Enne, deze 3 volumes zullen alle newspaperstrips herdrukken in hun originele format, dus ook de latere van Al Williamson!

Edited by Eddie

4 uur geleden zei Eddie:

Je doelt op de zwaar-bewerkte en ingekleurde Dark Horse releases, toch? Ik heb de 'originele' newspaperstrips nu als jpegjes, maar ben blij als ik de drie nieuwe naslagwerken 92017/2018) aan kan schaffen! Heb vorig jaar de Russ Cochran boeken weggegeven omdat die niet compleet waren...

Enne, deze 3 volumes zullen alle newspaperstrips herdrukken in hun originele format, dus ook de latere van Al Williamson!

Kijk. Dat wist ik dus niet (dat Williamson ook nog verschijnt). Ik las net dat er 3 volumes komen en volume 1 puur Russ Manning is. Die laat ik schieten omdat die alleen maar stof gaat vangen (en ik $ 50 dan net wat teveel vind) maar als die andere delen de complete AW reeks bevatten.....

(en ja; ik doel op de DH releases. Bewerkt, ingekleurd.....en vele malen gelezen)

• Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now