Jump to content

Het forum staat i.v.m. technische redenen nu standaard ingesteld op 'Engels'. Mocht je het forum liever weer in het Nederlands willen gebruiken, scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kunt. Daar vind je aan de linkerkant de knop 'Language', waar je de Nederlandse taal weer kunt instellen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Sign in to follow this  
RogueLeader

Star Tours

Recommended Posts

Misschien hebben jullie het al herkend uit mijn avatar, maar misschien ook niet. In ieder geval ben ik een groot fan van de attractie Star Tours in Disneyland. Je zou het mijn lievelingsattractie van welk pretpark dan ook op aarde kunnen noemen. Star Tours is een vliegtuigsimulator waar je als bezoeker een soort intergalactische toerist bent op weg naar Endor. Onderweg kom je allerlei problemen waaronder een (derde?) Death Star tegen.

De originele attractie, stammend uit 1986, is in veel landen inmiddels vervangen door het nieuwere Star Tours: The Adventures Continue. Mijn zus (werkzaam in Disneyland Parijs) heeft me verteld dat op 13 maart de Star Tours in Parijs ook gaat sluiten om verbouw te worden tot deze nieuwe versie. Vanaf februari volgend jaar krijgen de Star Tours in Amerika en Japan een speciale The Force Awakens versie.

De originele attractie is een must see voor Star Wars fans en ik raadt iedereen op dit forum aan er voor de attractie sluit heen te gaan. De attractie zelf, de rij en het gehele sfeertje klopt perfect met het beeld van de oudere films. Omdat Star Tours uit de jaren 80 kwam heeft het ook nog steeds die gouwe ouwe special effects. Hierdoor past het in mijn ogen nóg beter bij de onderdompeling in de originele trilogie. Of het is gewoon jeugdsentiment, dat kan natuurlijk ook. :P 

Ik neem aan dat een aantal leden hier vast wel een keer in Disneyland en Star Tours zijn geweest. Wat vonden jullie ervan?  

800_4514.jpg
Afbeelding van EndorExpress.net

Ik sta op een record van 14 keer op een dag. Liefde voor de fast pass! Ik moet wel zeggen, de 'oude Star Tours' zoals 'ie nu in Parijs is, vind ik vele malen toffer dan de nieuwere die in Amerika staat. Ik ben begin dit jaar in Orlando geweest tijdens de Star Wars Weekends, en uiteraard ook in Star Tours geweest. Ik vond de video en 'het avontuur' daar minder tof. Een beetje onsamenhangend, puur vanuit het oogpunt om diverse planeten te bezoeken, terwijl je bij de ouderwetse echt een verhaal mag beleven. Door de kometen, de ijspegels en het aanvallen van The Death Star! Ik ben benieuwd wat The Force Awakens toe gaat voegen aan de attractie... en zal daarna na de verbouwing snel weer eens naar Parijs gaan...

Ik ben zelf helaas nog niet in de nieuwe Star Tours geweest, ik ga in december naar Tokyo Disney en 'm daar voor het eerst proberen. Ik was inderdaad wel al bang voor wat jij zegt, dat het onsamenhangend is. Wel cool is dat elke rit anders is. Er wordt uit een aantal mogelijke scenarios gekozen (drie geloof ik) over drie secties. Drie keer drie keer drie dus. Zoiets heb ik gelezen :P 

Ik neem aan dat een aantal leden hier vast wel een keer in Disneyland en Star Tours zijn geweest. Wat vonden jullie ervan?  

Ik weet nog dat een klein Bosskje steeds terug wilde naar Star Tours en dat zijn mama maar niet uitgelegd kon krijgen dat er ook andere leuke dingen te doen zijn in Disneyland.

Zou geen gek idee zijn om een keer met het forum richting Disneyland Parijs te gaan. (als daar interesse voor is tenminste)

Oef, in een perfect melkwegstelsel waarin ik muy credits had zou dit een bombad goed idee zijn.

Geweldige attractie. In zowel Anaheim, Parijs en Orlando bezocht. Bij elk bezoek in welk park dan ook steeds weer de eerste attractie waar ik in ga.

In maart gaan we weer.....alleen istie dan gesloten.

Ik wist dat jullie me niet zouden teleurstellen! 

Is er iemand hier overigens in het bezig van een figuurtje van de piloot uit Star Tours? Ben daar al lang naar op zoek maar ik ben er nog nooit een tegen een schappelijke prijs tegengekomen. Of de winkel in kwestie heeft alle figuren uit de serie behalve de piloot.

Ik wist dat jullie me niet zouden teleurstellen! 

Is er iemand hier overigens in het bezig van een figuurtje van de piloot uit Star Tours? Ben daar al lang naar op zoek maar ik ben er nog nooit een tegen een schappelijke prijs tegengekomen. Of de winkel in kwestie heeft alle figuren uit de serie behalve de piloot.

Ik heb deze. Meer dan 10 jaar geleden aanschaft; er lagen er toen bergen van in de Star Traders winkel in Disneyland Parijs. Geen idee wat ik exact betaald heb; zal iets van € 15 zijn geweest????

151431005106.jpg

RX-24.jpg

Overigens zijn er imo echt fantastische pins van Star Tours. In de VS destijds deze gehaald...jammergenoeg heb ik het hier bij gelaten.

u0874.jpg

Edited by Starkiller

Thanks! Ik ga er naar kijken. Star Tours pins koop ik ook als ik ze tegen kom. Tot nu toe heb ik er maar twee. Die je hebt geplaatst heb ik nog nooit gezien, een gave pin is dat!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this